Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,926 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.17 vteřin. 

Smluvní pokuta a úroky z prodlení podle obchodního zákoníku
Pavlíčková, Jana ; Elek, Štefan (oponent) ; Patěk, Daniel (vedoucí práce)
Závěr: V této práci se zabývám smluvní pokutou a úrokem z prodlení dle Obchodního zákoníku. Práce je rozdělena do osmi kapitol ve kterých se pojednává o vymezením smluvní pokuty a úroků z prodlení, vývojem smluvní pokuty a úroků z prodlení a jejich zahraniční úpravou, ujednáním o sp a úrocích z prodlení, zajišťovanými povinnostmi smluvní pokuty a úroků z prodlení, předmětem povinnosti platit smluvní pokutu a předmětem povinnosti platit úrok z prodlení, vznikem práva na smluvní pokutu a úrok z prodlení a splatností, zánikem povinnosti zaplatit smluvní pokutu a úrok z prodlení a promlčením, vymáháním smluvní pokuty a úroků z prodlení a v poslední části je upraveno porovnání smluvní pokuty, úroků z prodlení s jinými instituty. Výše byla popsána úprava smluvní pokuty a úroků z prodlení v zahraniční úpravě, popsán historický vývoj těchto dvou institutů a úprava v navrhovaném občanském zákoníku. V této práci jsem se zaměřila na porovnání smluvní pokuty a úroků z prodlení mezi sebou, na vytknutí zvláštností jednotlivých institutů a porovnání interpretačních problémů smluvní pokuty a úroků z prodlení dle občanského a obchodního zákoníku. Smluvní pokuta je zajišťovací institut, který lze sjednat pouze v písemné podobě před při i po uzavření smlouvy. Může být součástí smlouvy či sjednána samostatně. Oproti tomu úrok...

International civil procedure in the European Union - selected issues
Tomčová, Kristína ; Kučera, Zdeněk (oponent) ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce)
60 ZÁVER Amsterdamská zmluva ako aj nasledujúce akty sekundárneho komunitárneho práva prijaté na jej základe znamenali výrazné posilnenie justičnej spolupráce členských štátov Európskej únie v súkromno-právnych veciach. Najvýraznejším prínosom nielen pre súdy, ale výraznou mierou aj pre občanov EU, je hlavne nahradenie Bruselského dohovoru novým Nariadením Brusel I., ktoré je jedným zo série aktov komunitárneho práva týkajúcich sa európskeho justičného priestoru. Prínos Nariadenia spočíva nielen v tom, že zakotvuje princíp automatického uznávania rozhodnutí súdov iných členských štátov, a tak výrazne zjednodušujúcim a urýchľujúcim ich výkon, ale ako dvojitý inštrument prináša logický systém určovania právomocí súdov, podporovaný rozsiahlou judikatúrou ESD. Prínos tohto predpisu spočíva aj vo forme nariadenia, čo uľahčuje a urýchľuje jednak celý legislatívny proces prijímania nariadenia, a zároveň nie je nutná zložitá ratifikačná procedúra v členských štátoch, pretože je priamo záväzné pre členské štáty, Je len veľmi ťažké odhadnúť, kam aktivity EU v oblasti civilného procesu budú smerovať. Právne akty, ktoré dnes tvoria európske právo civilného procesu, upravujú len konanie s medzinárodným prvkom. Nezodpovedanou otázkou tak ostáva, či môžeme v najbližších rokoch očakávať také európske právo civilného...

Slovinsko-chorvatský teritoriální spor v období 1991 - 2010
Bůžková, Iveta ; Tejchman, Miroslav (vedoucí práce) ; Šístek, František (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je poskytnout ucelený pohled na slovinsko-chorvatský teritoriální spor v období 1991-2010. Ačkoliv měl tento spor svůj původ již v období SFRJ, plně se rozhořel až v době vyhlášení nezávislosti Slovinska a Chorvatska, kdy došlo mj. na otázku vymezení společné hranice. Práce se primárně soustředí na tři klíčové problémy: vymezení pobřežní hranice u ústí řeky Dragonje, delimitaci teritoriálního moře v Piranském zálivu a především hlavní slovinský požadavek na přímý přístup k mezinárodním vodám. V první části jsou vysvětleny vybrané pojmy z mezinárodního mořského práva, ukotvené zejména v Úmluvě OSN o mořském právu. Druhá kapitola se věnuje historickému vývoji a proměnám hranic v Istrii s důrazem na vývoj občiny Piran. Výše uvedené klíčové otázky jsou podrobně analyzovány ve třetí kapitole, která se pokouší ověřit relevantnost argumentů jednotlivých stran z pohledu mezinárodního práva. Nejobsáhlejší část představuje čtvrtá kapitola, která se zabývá bilaterálními pokusy o řešení sporu a také stručně nastiňuje politický vývoj v obou zemích. Zde jsou představeny jednotlivé úspěšné a především neúspěšné kroky, které obě strany během let podnikly s cílem vzájemný konflikt ukončit. Závěrečná kapitola potom zkoumá, jakou roli v celém sporu sehrála Evropská unie, resp. Evropská...

Náhrada fosilních paliv ve velkých energetických zdrojích
Hájek, Zdeněk ; Popela, Pavel (oponent) ; Touš, Michal (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na aktuální problematiku energetického využití obnovitelných zdrojů v podmínkách ČR, a to převážně na spoluspalování biomasy a fosilních paliv ve velkých energetických zdrojích. V úvodní části je uveden přehled systémů pro spoluspalování. Dále je představeno využití optimalizace pro řešení problému integrace biomasových paliv do stávajících zařízení a pro plánování provozu těchto zařízení. Hlavním bodem práce je vytvoření uživatelského rozhraní pro modelovací a optimalizační nástroj. Jeho funkčnost je ověřena při řešení případové studie zahrnující analýzu možností náhrady fosilních paliv při omezené dostupnosti uhlí na trhu.

Školní vzdělávání v Německu
Ježková, Věra ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent) ; Kopp, Botho (oponent)
Znalost vzdělávacích systémů vyspělých demokratických zemí je považována obecně za významnou pro srovnávací pedagogiku i rozvoj vzdělávací politiky jednotlivých zemí, a tedy i České republiky. Tato skutečnost se u nás potvrdila zejména po společenskopolitických změnách v 90. letech minulého století, kdy se projevil na jedné straně zájem čerpat inspiraci ze zahraničních vzdělávacích systémů, na druhé straně pak snaha o částečný návrat ke školství první republiky. Jak je patrno z dalšího textu (Teoreticko- metodologické části, kapitoly 2. Zhodnocení dosavadních poznatků), poslední ucelený pohled na vzdělávání v Německu byl publikován u nás před více než deseti lety (v roce 1997) a podobná publikace se u nás nepřipravuje. Cílem této práce je proto obohatit českou srovnávací pedagogiku, s využitím netradičního metodologického přístupu, o aktuální pohled na školní vzdělávání v Německu - v zemi, s níž nás pojí dlouhá historie, a která byla v české (srovnávací) pedagogice při její výraznější orientaci na země anglosaské poněkud opomíjena, a poskytnout podněty pro českou vzdělávací politiku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Aspekty didaktiky cizojazyčné literatury ve výuce cizího jazyka v kontextu kurikulární reformy pro gymnázia
Skopečková, Eva ; Grmelová, Anna (vedoucí práce) ; Betáková, Lucie (oponent) ; Mánek, Bohuslav (oponent)
Tato disertační práce se zabývá tématem využívání literárních textů ve výuce cizích jazyků. Konkrétně se tato práce věnuje specifickým aspektům didaktiky anglicky psané literatury ve výuce anglického jazyka a to v kontextu kurikulární reformy pro gymnázia. Pozornost je tak věnována vztahu literatury a vzdělávání, ale také otázce interpretace a recepce literárního textu v souvislosti s výukou cizích jazyků determinovanou také novými kurikulárními dokumenty. V rovině výzkumu se práce zaměřuje na hledání vhodného a funkčního propojení několika s touto problematikou úzce spjatých rovin z oblasti literární vědy, lingvodidaktiky i současného pojetí výuky cizích jazyků v rámci kurikulárních dokumentů a vytvoření nových možností pro adekvátní začlenění anglicky psané literatury do výuky anglického jazyka. Teoretická část práce je tvořena třemi hlavními kapitolami, v rámci kterých jsme představili a objasnili základní teoretická východiska celé práce - složku literárněvědnou, výstupy kurikulární reformy s ohledem na postavení cizojazyčné literatury ve výuce cizích jazyků a v neposlední řadě složku lingvodidaktickou. Nejprve jsme se tedy zaměřili na úlohu literatury ve vzdělávání, objasnili specifičnost jejího postavení v rámci výuky a představili základní principy recepční estetiky Wolfganga Isera. V...

Aristotelovo pojetí přátelství v Etice Nikomachově
TISCHLEROVÁ, Monika
Práce se zabývá Aristotelovým pojetím přátelství. Okrajově je zařazeno pojetí Platónovo, právě jako základ pro teorii přátelství Aristotelovu. V první části je obsažena základní charakteristika přátel a jejich rozdělení. Později je do této antické koncepce zařazen i stát, který je vlastně tvořen přáteli. Druhá část práce pak zahrnuje pohled na možná řešení neshod, které se v přátelství vyskytují a jsou detailněji řešeny dílčí otázky v problematice přátelství.

Vztah užití televize a nových médií v diváckých zvycích teenagerů
Pražáková, Hana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Vztah užití televize a nových médií v diváckých zvycích středoškolských teenagerů se snaží postihnout způsoby užívání klasického televizního vysílání a televizních obsahů dostupných prostřednictvím nových médií českými středoškoláky a jejich vztah k výše zmíněným doručovacím technologiím a obsahům. Pozornost je v teoretické části práce věnována nejen specifické skupině dospívajících diváků a uživatelů video obsahů, ale také technologickým a společenským aspektům, jež mohou ovlivnit způsoby a motivy k užívání televizních obsahů. Práce se zároveň přibližuje současné otázky televizních studií, jež vyvstaly s nástupem nových digitálních technologií. Praktická část práce se s využitím metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu snaží přinést empiricky podložená data, jež doplňují a nadále rozvíjejí poznatky popsané v teoretické části práce. Výsledky dotazníkového šetření například přinášejí v České republice statisticky zatím nezaznamenaná data o vybavenosti pokojů dospívajících televizorem a počítačem s připojením k internetu. Právě snadný přístup k uvedeným technologiím významně ovlivňuje způsoby a intenzitu jejich užívání. Následné kvalitativní rozhovory se zaměřují na motivy a příčiny vedoucí k proměně diváckého chování středoškolských teenagerů a na způsoby, jímž televizní obsahy...

Vývoj, výsledek, budoucnost a hrozby aneb multilaterální systém v otázkách
Kozáková, Michaela ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl poskytnout souhrnný pohled na aktuální vývoj v rámci Světové obchodní organizace (WTO) a poukázat na směr, kterým se ubírají jednání v rámci Rozvojové agendy z Dohá (DDA) s důrazem na 10. Ministerskou konferenci. V práci jsou průběžně rozebírány postoje a požadavky nejen hlavních hráčů spolu s doplňujícími myšlenkami autorky k průběžnému vývoji. Práce se dotýká též otázky, proč se nejen vyspělí členové WTO odvracejí od multilaterálních k plurilaterálním, bilaterálním a regionálním obchodním dohodám a jaký to může mít dopad na samotný multilaterální systém. K tomuto účelu je práce rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá teoretickým úvodu nezbytným pro komplexní porozumění aktuálnímu vývoji jednání v rámci Rozvojové agendy z Dohá (DDA). Druhá část detailně rozebírá samotná jednání v těchto hlavních oblastech, která proběhla v posledních měsících před letní pauzou a po ní. Je zde dána pozornost na hlavní aktéry, zásadní změny, problémy a posuny, ke kterým došlo. Následuje kapitola třetí plynule navazující na vývoj před letní pauzou a zpracovává vývoj v jednotlivých oblastech, posuny a aktuální otázky okolo příprav a očekávání od Ministeriálu. Dále se kapitola zaměřuje na samotnou Ministerskou konferenci. Otázce následujících scénářů činnosti a cílů Světové obchodní organizace bude věnována závěrečná kapitola.

Spolupráce škol s vnějšími partnery v rozvoji environmentální gramotnosti žáků
Frýblová, Jitka ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Hiekischová, Michaela (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce ‚Spolupráce škol s vnějšími partnery v rozvoji environmentální gramotnosti žáků' se zabývá aktuální problematikou vzdělávací politiky, a sice začleňováním environmentálního aspektu do vzdělávacích obsahů základních a středních škol. Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta se objevuje ve školách v návaznosti na zavedení rámcových vzdělávacích programů jako jedno z průřezových témat, které reflektuje nové společenské potřeby. Průřezová témata a rámcové vzdělávací programy v sobě skrývají velký potenciál celkového rozvoje vzdělávací soustavy, zároveň však s sebou přinášejí nové požadavky a nároky na učitele, kteří na ně nejsou vždy zcela připraveni. Zapojení externích partnerů do výuky je tak jednou z cest, jak se s novými nároky vypořádat, neboť tito partneři mívají s přípravou ekologických vzdělávacích programů a jejich metodickými specifiky mnohaleté zkušenosti. Předkládaná diplomová práce seznamuje čtenáře s jednotlivými formami spolupráce, kdy se snaží zobecnit její silné a slabé stránky a nastínit možnosti zapojení externích vzdělávacích partnerů i do výuky jiných témat než je environmentální výchova. Práce pojednává o multidisciplinárním tématu, ve kterém se prolínají poznatky veřejné politiky, pedagogiky, etiky a ekologie. Na uvedenou problematiku se dívá skrze optiku...