Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 196 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

Geneticky podmíněné choroby oka u psů
Šmejkalová, Barbora ; Hofmanová, Barbora (vedoucí práce)
Onemocnění očí u psů jsou mnohdy velmi podobná nemocem očí u člověka. V chovu zejména čistokrevných psích plemen se stávají stále běžnějšími, a proto je důležité brát na ně zřetel, zejména při křížení rodičovské generace. V první části této práce je podrobně vysvětlena a znázorněna anatomie oka, včetně obrázků a fotografií. V následující části jsou poté rozebírány jednotlivé choroby očí, konkrétně katarakta, glaukom, dědičné vady víček, progresivní atrofie sítnice (PRA) a anomálie oka kolií(CEA). U každé choroby je popsáno, jak je možné onemocnění diagnostikovat, jak se vyvíjí, způsob dědičnosti a možné léčebné alternativy. Na závěr jsou přidány tabulky či grafy znázorňující četnost výskytu konkrétní choroby buď z celkového pohledu, nebo z hlediska jednotlivých plemen.

Benetton - tvůrce nové reklamní řeči
Miškovská, Vanda ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Stein, Štěpánka (oponent)
Práce sleduje obrazový vývoj italské oděvní firmy Benetton, která oslovila společnost svým netradičním způsobem vyjádření a postojem k propagaci vlastních výrobků. Na jejich vývoji můžeme vidět, jak zprvu zajímavou a šokující reklamu vystřídala reklama zcela běžná a ničím zajímavá. Hlavní zásluhu na světoznámosti značky nese fotograf Oliviero Toscani, který je tvůrcem netradiční formy reklam Benettonu. Je ale patrné, že po jeho odchodu z firmy v roce 2001 odchází i jakýsi pomyslný kreativní duch firmy.

Modifikace umrlčí ikonografie v současné fotografii
Čejková, Michaela ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Šimlová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit vrcholně středověkou tendenci zobrazování smrti v umění, tzv. umrlčí ikonografii a její praktickou aplikací na díla současných fotografů, zabývajících se tématikou Smrti, poukázat na blízkost jejich ideových základů i zobrazovacích principů, vytvářejících universální dorozumívaci jazyk soudobé ateistické společnosti.

Vzájemné působení street artu a fotografie.
Kořenková, Silvie ; Kinterová, Markéta (vedoucí práce) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce zastupuje téma ?Vzájemné působení street artu a fotografie.? Definuji street art a jeho historii, se zaměřením převážně na současnou, evropskou street artovou scénu. Představuji street art jako formu vyjádření s ohledem na jeho postavení v současném umění. Zajímám se otázkou postavení a využití fotografie v tomto hnutí. Fotografii jsem rozdělila do tří kategorií podle technické a vizuální podoby fotografie ve street artu, s ohledem na zástupné autory. Zaměřuji se na tvorbu a přínos autorů, jakou mají pro street art. Kladu si za cíl zjistit, zda jako fotografka mohu uspět ve street artu s čistou fotografií, tak aby nezanikla v městském prostředí. Je fotografie dostatečně silné médium, pomocí kterého lze vyjádřit svoji výpověď v městském interiéru?

Vývoj fotografie a význam současné reportážní a dokumentární fotografie
Řádková, Kristýna ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Cílem práce je zmapovat vývoj fotografie se zaměřením na reportáž a dokument a dokázat, že tento žánr, ačkoli se může zdát, že je v současnosti na ústupu, má stále velký význam. Teoretická část obsahuje obecnou historii a definici fotografie, poukáže na vztah mezi fotografií a uměním a popíše nejdůležitější teorie estetiky fotografie. Dále už je práce zaměřena čistě na reportážní a dokumentární fotografii. Je popsán vztah mezi těmito žánry a rozdíl mezi nimi, dále se práce zabývá etikou fotografie a manipulací s obrazovým materiálem. V části praktické jsou uvedeny technické požadavky na výbavu fotografa s ohledem na jednotlivé okruhy reportážní a dokumentární fotografie. Následují autorské ukázky z praxe a práci uzavírá kompilace odpovědí několika českých fotografů na otázky týkající se reportážní a dokumentární fotografie.

Handicapovaný jedinec v současné české próze pro děti a mládež
Čumpelík, Karel ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Resumé Práce se zabývá sledováním obrazu handicapovaného jedince v současné české literatuře pro děti a mládež. Postihuje tak tvorbu od 90. let 20. století. Jejím cílem je zaměřit se na vybraná reprezentativní díla různých autorů a pojmenovat způsob, jakým je do nich téma fyzického, mentálního a sociálního handicapu začleněno. Vybraná díla jsou velmi rozdílná, liší se žánrem, přístupem k handicapu a také věkem cílového čtenáře. Důvodem k této různorodosti je co nejvýstižněji zachytit spektrum možností, jakým lze daný problém uchopit. Dominantním je především literární a estetické hledisko, avšak práce postihuje také objevující se prvky výchovné, morální a etické. Zabývá se konstrukcí hlavní postavy a postav vedlejších, přičemž rozhodující je zachycení rozdílů, kdy je handicapovaným hlavní hrdina a kdy naopak na handicap nahlíží z odstupu. V této rozdílnosti pohledů hraje důležitou roli také vyprávěcí perspektiva, která svou rozdílností může vést ke zdůraznění nitra postiženého a jeho vlastní emocionality, nebo spíše ke sledování interakce handicapovaného jedince se světem a lidmi v něm. Práce dále zjišťuje, zda se objevují určitá žánrová klišé, například prvoplánový happyend nebo přílišná idealizace postav a posuzuje modelování konfliktních a krizových situací zejména s důrazem na jejich reálnost a...

Symbolika ruského pravoslaví
KORNOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce představuje jedno z nejrozšířenějších náboženství světa pravoslaví. Soustřeďuje se na vybrané symboly pravoslavné tradice, zejména na liturgické svátky, ikony a východní podobu křesťanského kříže. Zmiňuje také historický vývoj náboženství v Rusku. Součástí práce jsou i fotografie a dobové snímky.

Přírodní prvky a struktury v obrazu českých měst
Hejtmánková, Barbora ; Kupka, Jiří (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Disertační práce se zabývá uplatněním přírodních prvků, struktur a souborů v obrazu města. Téma je na pomezí urbanismu, urbanistické kompozice, krajinářství, estetiky a ochrany krajiny. Poslední dobou je toto téma často zmiňováno v souvislosti s identifikací a hodnocením krajinného rázu. Charakter krajiny výrazně ovlivňuje urbanistickou strukturu města -- jeho založení, funkční uspořádání; odráží se i v prostorové skladbě a urbanistické kompozici. Obdobně jako se dá analyzovat půdorys města, jeho vývoj, dochovanost, proměnlivost apod., lze z různých pohledů rozebrat i vizuální stránku města. Obraz krajiny řeší řada metodik (Bukáček a Matějka, 1999; Hexner, 2007; Löw a Míchal, 2003; Salašová, 1999; Vorel a Kupka, 2011) a disertačních prací (Mroščáková, 2008; Skřivanová, 2014), ovšem obvykle se zaměřují čistě na krajinu nebo na uplatnění siluety města v okolní krajině. Tato práce je zaměřena na uplatnění přírodních prvků ve městě. Nevěnuje se tedy městu v krajině, ale krajině ve městě. Analyzuje obraz města z pohledu poměru zastoupení přírodní a urbánní složky a navazuje na metodiku Michala Hexnera (2007) -- hodnotí obraz města s ohledem na vztah urbánní struktury a přírodních prvků z hlediska jejich vizuálního projevu a vizuální atraktivity. Závěry pak definují souvislost mezi uplatněním přírodních prvků v obrazu města a jeho pozitivním přijímáním, vnímáním a hodnocením. Hlavní náplní této práce je posouzení estetického a kompozičního vztahu přírodních prvků uvnitř sídla.

Dynamika produktivity bylinného patra v teplomilné doubravě v přírodní rezervaci Na Voskopě (Český kras) v závislosti na intenzitě slunečního záření.
Mevald, Ondřej ; Černý, Tomáš (vedoucí práce) ; Josef, Josef (oponent)
V Přírodní rezervaci Na Voskopě probíhá od roku 2013 experimentální výzkum zabývající se převodem dlouhodobě opuštěného středního lesa zpět na aktivní formu. Cílem projektu je dlouhodobě zkoumat dopad navrhovaných opatření na strukturu a diverzitu rostlinných druhů bylinného patra zejména ve světlejších lesích nižších poloh. Cílem této bakalářské práce bylo zkoumat klíčovou roli světelných podmínek na dynamiku tvorby biomasy bylin lesního podrostu v experimentálně prosvětlených teplomilných doubravách. Na založeném designu 40 trvalých zkusných ploch byly odebrány v pěti opakováních vzorky biomasy bylinného patra a zpracovány byly následně v laboratoři. Dále byly na plochách pořízeny hemisférické fotografie korunového zápoje. Pořízené fotografie byly vyhodnoceny v analytickém programu WinScanopy, kterým vypočítáme množství přímého a difúzního záření. Získané údaje byly vyhodnoceny regresní analýzou. Jedinou průkaznou proměnnou ovlivňující produktivitu bylinného patra bylo difúzní záření. Data byla též porovnána s hodnotami světelných poměrů získaných v sezóně 2014 v rámci probíhajícího experimentálního výzkumu. Sezóna 2014 měla normální průběh a podařilo se najít daleko silnější vztah mezi světelnými poměry porostu a produktivitou stanovenou v roce 2015. Světelné poměry v sezóně 2015 byly značně ovlivněny působením extrémních klimatických podmínek vedoucích k defoliaci korunového zápoje. Přesto se podařilo prokázat pozitivní vliv světelných podmínek na produkci biomasy bylinného patra. Extremita by rovněž mohla indikovat nárůst produkce biomasy v další sezóně, protože významný podíl živin zůstal nevyužitý v půdním prostředí z důvodu zastavení růstu vegetace. Aktuální skladba vegetace je právě často určována extrémními výkyvy abiotického prostředí. Hemisférické fotografie se též ukázaly jako velmi účinný způsob stanovení světelných podmínek, proto je rovněž doporučuji použít pro další výzkum.

Reflections of the deleuzian "time-image" in the films of Andrei Tarkovsky and of Alain Resnais
Konoreva, Evguenia ; Armand, Louis (oponent) ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo rozebrat filmy vybraných režisérů (Andrej Tarkovský, Alain Resnais) na základě filozofických úvah francouzského filozofa - Gillese Deleuze. Ve své knize "Film: Obraz-pohyb a Obraz-čas" zmíněný filozof vypracoval komplikovaný systém klasifikace kinematografických dílů a obrazů. Deleuze udává, že vývoj kinematografie prošel dramatickou změnou v poválečné době, kdy došlo ke zhroucení klasického schématu obrazu-pohybu. V důsledku totálního kolapsu konvenčních narativních metod a kolapsu předválečné individuality, poválečná kinematografická scéna, zejména v Evropě, zaznamenala vznik "obrazu-času". Táto práce se zaměřuje na analýzu uměleckých dílů v rámci "obrazu-času" a zkoumá způsoby, které umožnily vybraným režisérům realizovat netradiční a často kontroverzní pochopení světa. V části "Introduction" je uvedeno krátké shrnutí dějin filmové teorie a také stručný přehled knihy "Film: Obraz-pohyb a Obraz-čas". Vysvětluji, proč táto kniha nabízí širší a zajímavější přistup ke zkoumání filmového díla. V první kapitole rozebírám postavení filmu ve filozofii G. Deleuza, zapojení filmu do filozofického a estetického systému, ve kterým film je zbaven representativní funkce a vystupuje jako událost - "event". Nabízím přehled základních vlastností "obrazu-času". Druhá kapitola je věnována ruskému...