Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,308 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.


Edukační specifika u žáků s autismem
Jiříková, Adéla ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá edukačními specifiky u žáků s autismem. V úvodu práce přibližuje autorka základní oblasti postižení u poruch autistického spektra (PAS) a základní metody, které se při práci s jedinci s těmito poruchami používají. Práce přináší i stručný vhled do systému vzdělávání žáků a studentů s PAS v České republice. Jádro práce tvoří popis TEACCH programu, který je v současnosti považován za nejúčinnější metodu práce s jedinci s autismem. Součástí bakalářské práce je průzkum, který byl proveden mezi pedagogy a rodiči žáků Mateřské školy speciální, Základní školy speciální a Praktické školy ELPIS, ve které jsou při práci s žáky s PAS uplatňovány principy TEACCH programu. Při průzkumu byla využita metoda strukturovaného rozhovoru. Cílem šetření bylo zjistit, do jaké míry se u šesti konkrétních žáků liší způsob zacházení ve škole a doma a jaký vliv na ně případné odlišnosti mají. Zjištěné výsledky mají ukázat výhody a slabiny aplikace TEACCH programu v České republice, dále mají ilustrovat míru spolupráce rodiny a školy a mohou se tak stát inspirací pro rodiče i pedagogy.

Dopad digitálního zobrazování na praktickou činnost radiologického asistenta
MAREK, David
Předložená bakalářská práce se zabývá dopadem digitálního zobrazování na praktickou činnost radiologického asistenta. V roce 2006 jsem se zúčastnil odborného semináře pořádaného firmou AURA-GROUP, který byl zaměřen na digitalizaci modalit ve zdravotnictví. Toto téma si mi zdálo natolik zajímavé a perspektivní z pohledu práce radiologických asistentů, že jsem se rozhodl zjistit, jaké jsou jejich zkušenosti a jaké bude porovnání metody analogového a digitálního zobrazování z pohledu těchto asistentů v praxi, a přiblížit nároky na práci radiologického asistenta jak v analogovém, tak v digitálním provozu. V teoretické části je obecně popsán princip rentgenového záření s malým pohledem do minulosti, metoda analogového a digitálního zobrazování a současné způsoby archivace. V této části je zmapován současný stav v radiologii a jsou zde popsány principy jednotlivých metod, jejich výhody a nevýhody i s výhledem do budoucna. V praktické části jsem se rozhodl ověřit hypotézu, že digitální zobrazování je v praxi výhodnější než zobrazování analogové. V rámci kvantitativní metodologie byla užita metoda zjištění údajů formou dotazníku. Tento dotazník byl předložen pracovníkům na radiologických pracovištích a výsledky byly poté statisticky zpracovány a vyhodnoceny. Výzkumný vzorek byl sestaven z pracovníků radiologických pracovišť v nemocnici v Českých Budějovicích a Českém Krumlově. Pro účely tohoto výzkumu jsem nerozlišoval věkové kategorie ani stupeň vzdělání ani žádná jiná kritéria. To znamená, že tento výběr nebyl nijak selektován a má dle mého názoru dostatečnou oporu jak v teorii, tak i v praxi, a tudíž i dostatečnou vypovídající hodnotu vzhledem ke znalostem a zkušenostem radiologických asistentů. Výsledky této práce potvrdily hypotézu a ukázalo se, že digitalizace má kladný dopad na praktickou činnost radiologického asistenta při využití postprocessingových úprav, archivaci snímků pomocí systému PACS a zejména oceňují to, že odpadá tzv. mokrý proces. V celkovém výčtu je třeba vidět i výhody ekonomické, neboť i ty jsou v dnešní době jedním z hlavních kritérií rozvoje nových způsobů činnosti ve zdravotnictví. To, že při digitální metodě zobrazování odpadnou v provozu nemocnice náklady na filmy, chemikálie, archivační kapacity (místnosti a personál) přináší nemalé ekonomické výhody.

Specifika práce sestry na psychiatrickém oddělení
HŘEBEJKOVÁ, Blanka
Teoretická východiska Psychiatrie patří mezi základní lékařské obory. Jejím úkolem je diagnostika, léčba a prevence duševních onemocnění. Psychiatrie v sobě zahrnuje psychiatrii dospělých, dětskou a dorostovou psychiatrii, gerontopsychiatrii, psychiatrickou adiktologii, psychiatrickou sexuologii a psychiatrickou rehabilitaci. Důležitost oboru psychiatrie v dnešní době stoupá, podle epidemiologů můžeme pozorovat v počtu psychiatrických pacientů mírnou vzestupnou tendenci. Světová zdravotnická organizace, dále jen WHO, uvádí, že duševní poruchy představují téměř 20% nemocí v evropském regionu. Porucha duševního zdraví postihne během života každého čtvrtého člověka. Práce sestry na psychiatrickém oddělení se výrazně liší od práce na jiných standartních odděleních. Je náročná jak po fyzické, tak po psychické stránce. Na tomto oddělení je velice důležité, aby sestra navázala blízký vztah s pacientem a získala jeho důvěru. Sestra musí být pro pacienta oporou v jeho těžkých obdobích. Cíle práce Cílem této práce bylo zmapovat odlišnosti práce setry na psychiatrickém oddělení, zjistit jaké komunikační dovednosti musí všeobecná sestra ovládat na psychiatrickém oddělení, dále pak zjistit možnosti dalšího vzdělávání sester v oboru psychiatrie v rámci celoživotního vzdělávání. Metodika Pro výzkumné šetření byla použita kvalitativní metodika. Údaje byly získávány metodou rozhovoru. Před provedením samotného výzkumného šetření bylo zažádáno o povolení hlavní sestry, která s provedením výzkumného šetření souhlasila. Ve spolupráci s vrchní a staniční sestrou psychiatrického oddělení bylo zrealizováno sedm rozhovorů se sestrami. Zcela anonymní rozhovor obsahoval dvanáct otázek. Jednotlivé rozhovory byly písemně zaznamenávány, protože se zaznamenáváním na diktafon respondentky nesouhlasily. Písemné záznamy rozhovorů byly analyzovány a výsledky byly následně rozděleny do kategorií a podkategorií. Výzkumné šetření probíhalo v období února a března 2013. Výsledky Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že práce sestry na psychiatrickém oddělení se v mnohém liší od práce na jiných odděleních. Měla by zde pracovat sestra, která se o obor zajímá a má přehled v psychiatrické problematice. Sestra na psychiatrii by měla být zručná, pohotová a měla by mít stálý přehled o pacientech, aby byla schopná včas vypozorovat případné změny v jejich chování. V psychiatrické ošetřovatelské péči je především důležité správně komunikovat s různými typy pacientů. Proto je pro sestru důležité orientovat se v psychiatrických onemocněních a jejich symptomech. Chování, vnímání a komunikaci psychiatrického pacienta totiž často ovlivňuje samotné onemocnění. Vznikají tak různé komunikační bariéry, se kterými si musí sestra poradit. Proto by měla umět správně využívat všechny složky verbální i neverbální komunikace. Příprava na mimořádné události spočívá hlavně v pravidelném školení BOZP, požární ochrany a prostudováním metodických pokynů a standardů psychiatrického oddělení. Také je určitá příprava věnována na prevenci mimořádných událostí. Možností pro další vzdělávání v psychiatrickém ošetřovatelství je podle dotazovaných sester dostatek. Z výzkumného šetření bylo zjištěno, že se sestry o vzdělání aktivně zajímají a samy ho vyhledávají. Ve vyhledávání vhodných vzdělávacích akcích jsou sestry dostatečně podporovány ze strany nadřízených. Závěr Vzhledem k celkovému pohledu na výsledky práce lze konstatovat, že výzkumné otázky byly zodpovězené a stanovené cíle této práce byly splněny. Výsledky této bakalářské práce mohou sloužit jako podpůrný text při přednáškách o ošetřovatelské péči na psychiatrickém oddělení. Práce může také sloužit studentům jako studijní a podkladový materiál pro studium i jejich vlastní práce.

Analýza kvality života u vychovatelů na Táborsku, navržení a ověření programu podpory zdraví
HÁJKOVÁ, Martina
Diplomová práce Analýza kvality života u vychovatelů na Táborsku, navržení a ověření programu podpory zdraví se v teoretické části zabývá především vychovatelskou profesí, kompetencemi pedagogů a poskytuje profil vychovatele. V další kapitole se věnuje pojmu kvalita života, důležitá je především kvalita života u pedagogů, její problematika a podpora zdraví u pedagogů. Ve výzkumné části bylo mým cílem provést analýzu kvality života u vychovatelů na Táborsku, navržení a ověření programu podpory zdraví. Výzkum práce byl realizován dotazníkovým šetřením pomocí dotazníku WHOQOL-BREF. Byla zjištěna dobrá kvalita života vychovatelů a u skupiny, která se účastnila mého intervenčního programu, se kvalita života zlepšila.

Integrace vzájemné podpory školy a rodiny v environmentální výchově
Hošková, Monika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou současného stavu environmentální výchovy související se změnou jejího postavení v rodině, škole a kurikulárních dokumentech. Práce mapuje roli obecného ekologického povědomí ve společnosti při začleňování environmentální výchovy v rodinách i do výuky na základních školách. Práce obsahuje kvantitativní (výzkumná sonda) i kvalitativní (řízené rozhovory) metody zjišťování, jak si mohou vzájemně rodiny a školy pomoci v integraci poznatků a dovedností z environmentální výchovy. Tato práce obsahuje i neobvyklé metody, jako je celorepubliková soutěž pro rodiny na téma environmentální výchova. Obsahuje také anotaci ekologického výukového programu, který musí být kvalitní a poskytovat učiteli dobrý návod a motivaci pro realizaci environmentální výchovy a dalších průřezových témat ve výuce. Cílem práce je vytvoření strategie pro zkvalitňování spolupráce rodiny a školy při realizaci environmentální výchovy.

Výtvarná výchova, tvořivost a společnost
Filip, Michal
Název: Výtvarná výchova, tvořivost a společnost Autor: Michal Filip Katedra: Katedra výtvarné výchovy Školitel: doc. PaedDr. Pavel Šamšula, CSc. Abstrakt: Disertační práce se věnuje problematice fenoménu tvořivosti ve výtvarné výchově. Teoretická část zpočátku mapuje obecná východiska společenského kontextu, která hrají klíčovou roli při výchově zaměřené na rozvoj tvořivosti. Dějinné kořeny vztahu výtvarné výchovy k tvořivosti nastiňuje autor na pozadí objevujícího se zájmu o tvořivost v předmětu kreslení ve 20. letech 20. století v Československé republice. Práce, pomocí klíčových historických mezníků oboru výtvarná výchova, předkládá ohlédnutí za obdobím "intenzivního zájmu výtvarné výchovy o tvořivost" v 60. až 80. letech 20. století v Československé socialistické republice. Prostřednictvím hodnocení oborových autorit výtvarné výchovy teoretická část poukazuje k pociťovaným obtížím, které se objevily při uskutečňování výchovy k tvořivosti ve výtvarné výchově. Vybrané aspekty školní autoevaulace tvořivosti ve výtvarné výchově a zamyšlení nad mezikulturními souvislostmi tvořivostmi již mapují současnou problematiku tématu. Zvláštní pozornost je věnována definicím pojmu tvořivost. Soudobý pohled učitelů výtvarné výchovy na základní otázky vážící se k teoretické části práce je zachycen empirickým výzkumem...

Zacházení s vězni a tvorba standardizovaných programů
Bajcura, Lubomír ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Sochůrek, Jan (oponent) ; Černíková, Vratislava (oponent)
Prioritou při tvorbě nových standardizovaných programů pro specifické skupiny odsouzených se ve Vězeňské službě České republiky v roce 2007 stal nový program zacházení s pachateli komerčního sexuálního zneužívání dětí. Veřejnost tuto oblast kriminality sleduje se zvýšenou pozorností. V roce 2007 bylo u nás zaregistrováno 1205 případů zneužití dětí. Překročení odvěkého tabu má kriminogenní následky. Potvrzují to záznamy o sexuálním zneužívání a týrání v anamnézách nebezpečných pachatelů. Speciální zacházení s pachateli sexuálního zneužívání dětí je proto součástí boje s nejzávažnější kriminalitou a přínosem k ochraně nejslabších členů naší společnosti. Komerční sexuální zneužívání dětí realizují pachatelé často prostřednictvím třetí osoby, která vůči dítěti používá nátlak nebo násilí. Pachatelé proto vinu popírají před veřejností i vlastním svědomím. Standardizovaný program vede pachatele k poznání příčin a důsledků trestné činnosti. Výzkumná část této práce se zaměřila na zjištění, jak program vnímají odsouzení i realizační tým. Potvrdil se nesmírný výchovný náboj vzdělávací části programu, v níž formativní roli mají fakta a teoretické informace o specifické trestné činnosti. V diskusích pachatelé dospívají, či se blíží k nezvratné změně - nadhledu nad vlastní osobností, k identifikaci toho, co mohou...

Analýza a projekce výchovy ke zdraví ve sportovním tréninku hokejistů.
ČERNÝ, Kamil
Diplomová práce zkoumala vliv psychotréninku na bázi jógových technik ve sportovním tréninku mladých vrcholových hráčů ledního hokeje. Cílem tohoto psychotréninku bylo rozvinout pozornost, koncentraci, zlepšit sebedůvěru, psychickou odolnost a osvojit si techniku uvolnění. Intervenční psychotréninkový program "Intenzita" (ČERNÝ, KREJČÍ, 2012) byl realizován v rámci předsezónního týdenního soustředění hráčů. Sledovaný soubor tvořilo 12 hokejistů hokejového klubu Tábor v průměrném věku 16 let, kteří se k intervenci dobrovolně přihlásili. Před aplikací programu prošli participanti vstupními psychologickými testy. Psychotrénink tvořilo 7 lekcí, přičemž každá z nich trvala 80 minut. Edukace probíhala v dopoledních hodinách před tréninkem hráčů na ledě. Po absolvování intervenčního programu prošli participanti výstupními psychotesty. Naměřená data byla porovnána a statisticky ověřena metodou t-testu. Výsledky potvrdily stanovené hypotézy. Psychotréninkový program "Intenzita" byl doporučen do školení trenérů mládeže s aplikací v rámci předsezónního soustředění.