Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,620 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.11 vteřin. 

Zhodnocení možností obchodní spolupráce ČR a Mexika
Michálková, Denisa ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením možností spolupráce mezi Českou republikou a Mexikem. Cílem práce je zjistit, zda se politické a ekonomické prostředí v Mexiku vyvíjí tak, aby zde Česká republika dosáhla cílů své proexportní politiky. Jednotlivé kapitoly budou věnovány analýze Exportní strategie 2012 - 2020, základních údajů o Mexiku, a obchodním vztahům mezi ČR a Mexikem. Součástí práce je také SWOT analýza.

Spolupráce škol s vnějšími partnery v rozvoji environmentální gramotnosti žáků
Frýblová, Jitka ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Hiekischová, Michaela (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce ‚Spolupráce škol s vnějšími partnery v rozvoji environmentální gramotnosti žáků' se zabývá aktuální problematikou vzdělávací politiky, a sice začleňováním environmentálního aspektu do vzdělávacích obsahů základních a středních škol. Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta se objevuje ve školách v návaznosti na zavedení rámcových vzdělávacích programů jako jedno z průřezových témat, které reflektuje nové společenské potřeby. Průřezová témata a rámcové vzdělávací programy v sobě skrývají velký potenciál celkového rozvoje vzdělávací soustavy, zároveň však s sebou přinášejí nové požadavky a nároky na učitele, kteří na ně nejsou vždy zcela připraveni. Zapojení externích partnerů do výuky je tak jednou z cest, jak se s novými nároky vypořádat, neboť tito partneři mívají s přípravou ekologických vzdělávacích programů a jejich metodickými specifiky mnohaleté zkušenosti. Předkládaná diplomová práce seznamuje čtenáře s jednotlivými formami spolupráce, kdy se snaží zobecnit její silné a slabé stránky a nastínit možnosti zapojení externích vzdělávacích partnerů i do výuky jiných témat než je environmentální výchova. Práce pojednává o multidisciplinárním tématu, ve kterém se prolínají poznatky veřejné politiky, pedagogiky, etiky a ekologie. Na uvedenou problematiku se dívá skrze optiku...

Specifika podnikatelského prostředí v Iránu a možnosti obchodní spolupráce
Kratochvílová, Pavla ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Ludvík, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá podnikatelským prostředím v Íránu a možnosmi obchodní spolupráce. První kapitola popisuje postavení Íránu v oblasti Blízkého východu, druhá představuje jeho kulturní prostředí. Podnikatelské prostředí je zmapováno ve třetí kapitole pomocí PESTL analýzy. Práce se dále zabývá zahraničním obchodem země a česko-íránskou spoluprácí s uvedením několika konkrétních příkladů.

Analýza zahraničních ekonomických vztahů ČR se zeměmi BRIC
Sibagatova, Adel ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent)
V současné době ve světě se projevuje obrovský zájem o tzv. strategické trhy neboli trhy prioritního významu. Mezi ně patří Brazílie, Čína, Egypt, Indie, Kazachstán, Mexiko, Rusko, Srbsko, Turecko, Ukrajina, USA, Vietnam. Prioritními se tyto trhy považují proto, že skrývají velký potenciál a disponují určitým bohatstvím, důležitým pro budoucí prosperující rozvoj celého světa. Je jasné, že ostatní ekonomiky, které nepatří do toho seznamu, se snaží navázat obchodní vztahy s těmito státy a upevnit své pozice na jejich trzích. Všechny země seskupení BRIC jsou v současné době prioritními trhy. Ve své práci jsem se snažila popsat současnou situaci ve vývoji vzájemných obchodních vztahů mezi ČR a zeměmi BRIC. BRIC (Brazílie, Rusko, Indie, Čína) -- v současné době je mladý a intenzivně se posilující fórum přátelského dialogu a spolupráce s hlavními státy ze skupiny dynamicky se rozvíjejících zemí, čí role se v globální ekonomice a politice neustále zvyšuje. Během posledního desetiletí země BRICS jsou "lokomotivou" ekonomického vývoje ve světě. Přibližně 50% světového nárůstu HDP, a to včetně období po krizi, připadalo na státy tohoto seskupení. Česká republika je poměrně malá ekonomika, pro kterou zapojenost do mezinárodního obchodu hraje důležitou roli, a proto pro české exportéry by měly trhy zemí BRIC stat v co nejbližší perspektivě hlavním objektem soustředění.

Virtual laboratory for Business Intelligence solution developments
Stríž, Oliver ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Reken, Jaroslav (oponent)
V teoretickej časti diplomovej práci sa pojednáva o virtualizácií. Pri virtualizácií je spomenutá história a osvedčené postupy. Okrem zoznámenia sa so spoločnosťou Joyful Craftsmen, sa čitateľ zoznámi so zadaním problému, ktorý vyplynul z analýzy spolupráce so zahraničným zákazníkom. Zadaný problém je jadrom pre praktickú časť diplomovej práce. Virtualizačnou platformou Hyper-V som vytvoril virtuálne laboratórium pre vývoj Business Intelligence riešení. Toto virtuálne laboratórium je riešenie definovaného problému. V diplomovej práci sa čitateľ môže dočítať, aké nástroje sú inštalované a konfigurované na jednotlivých virtuálnych strojoch. V práci sú spomenuté problémy a riešenia problémov na ktoré som narazil pri konfigurácií jednotlivých nástrojov. Finálne riešenie som podrobil testom, ktoré som definoval v akceptačných kritériách.


Dějiny Kupferstich-Kabinettu v Drážďanech mezi lety 1720 a 1780
Plzáková, Lucie ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Otavský, Karel (oponent)
Resumé: Dějiny Kupferstich-Kabinettu v Drážďanech v letech 1720 - 1780 Kupferstich-Kabinett v Drážďanech byl založen roku 1720 kurfiřtem Friedrichem Augustem I. Saským, zvaným Augustem Silným, jako nejstarší museum grafiky v Německu. V roce 1720 se stává prvním ředitelem Kupferstich-Kabinettu Johann Heinrich von Heucher. Sbírka se rozrůstala například nákupy kreseb či grafik. V roce 1728 koupil J. H. von Heucher sbírku kreseb Gottfrieda Wagnera z Lipska. V roce 1738 vytvořil Johann Heinrich von Heucher první inventář Kupferstich-Kabinettu v Drážďanech. Kresby a grafiky rozřadil dle uměleckých škol a ikonograficky dle námětů. V roce 1746 byl zvolen novým ředitelem Carl Heinrich von Heinecken. Díky svým kontaktům se sběrateli a znalci umění dále rozšiřoval obsah sbírky Kupferstich-Kabinettu. Pro sbírku nejvýznamnější sběratel byl Pierr Mariette z Paříže. Spolupráce neprobíhala jen na vzájemné výměně a prodeji uměleckých děl, rovněž i na poli kunsthistorických spisů. C. H. von Heinecken tvořil ale i sám. Nově uspořádal sbírky Kupferstich-Kabinettu a neurčené kresby se snaží přiřadit autorovi či umělecké škole. Christian Ludwig Hagedorn zastával funkci ředitele Kupferstich-Kabinettu od roku 1763. Kupferstich-Kabinett prošel rekonstrukcí a je zpřístupněn veřejnosti. Následuje katalog vybraných kreseb italských...

Povědomí dětí o zacházení se psy.
CHLOPČÍKOVÁ, Marie
Povědomí dětí o zacházení se psy začíná v dnešní době nabývat na významu. Stále častěji se setkáváme s problematikou úrazů způsobených u dětí právě našimi nejvěrnějšími zvířecími společníky. Tato situace si vyžaduje řešení. Problém však nelze vidět pouze v obviněném zvířeti. Ve většině případů totiž není viníkem pes, ale ani dítě. Hlavní příčinou konfliktu mezi jinak harmonickým soužitím obou partnerů se jeví neznalost dětí v chování, řeči těla a celkovém zodpovědném přístupu ke psům. Těmto důležitým základům se však nemohou naučit samy. Teoretická část diplomové práce věnuje pozornost celkovému nastínění vztahu mezi dítětem a psem. Jednotlivé kapitoly se zaměřují nejen na psychologický a sociální vývoj obou arbitrů, ale i jejich vzájemný vliv, chování, péči, komunikaci a spolupráci. Práce současně nastiňuje problematiku úrazů, způsobených psem u dětí v našich i zahraničních zeměpisných šířkách. V neposlední řadě zdůrazňuje potřebu prevence a opatření, která by vedla ke zmírnění či celkové eliminaci vzniku dramatických situací mezi dítětem a psem. Hlavním cílem celé práce bylo zmapovat povědomí (informovanost) dětí středního školního věku o zacházení, péči, chování a komunikaci se psy. Dalším předpokladem je zjistit rozdíly ve znalostech mezi dětmi, které mají psa a těmi, jež psa nevlastní. Výstupem praktické části diplomové práce jsou výsledky kvantitativního výzkumu, za použití metody dotazování {--} techniky standardizovaného dotazníku pro děti v rozmezí 3.-5. třídy základní školy. Výzkumný soubor představuje vědomosti žáků čtyř základních škol v celkovém počtu 200 respondentů. Z hlediska regionálního zastoupení se jednalo o děti z Jihočeského a Olomouckého kraje. Z výzkumu vyplynuly patrné nedostatky ve znalostech řeči těla psa a tudíž bezpečnosti vzájemného kontaktu, které představují hlavní problém při vzniku rizikové situace mezi dítětem a psím společníkem. Proto je důležité jim do budoucna věnovat zvýšenou pozornost.

Vývoj hospodářských vztahů České republiky a Ruské federace
Dohnalová, Miroslava ; Čajka, Radek (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Bakalářská práce popisuje vývoj hospodářských vztahů mezi ČR a RF s využitím analýzy. V první kapitole se zabývám především ekonomickým vývojem těchto zemí, vzájemnými vztahy a stručně účastí ČR a RF v mezinárodních organizacích. Druhá kapitola se zabývá zapojením těchto zemí do mezinárodního obchodu a poté následuje zmínka o počátcích spolupráce a obchodní výměny. Samotná obchodní výměna představuje značnou část práce, je proto rozdělena do 2 časových úseků a je doplněna analýzou komoditní struktury této výměny. Následují kapitoly o postavení služeb těchto zemí v mezinárodním obchodě a poté o vzájemné výměně služeb. Zmiňuji také investiční klima na ruském trhu. V závěru druhé kapitoly popisuji stručně vznik Ukrajinské krize s dopady sankcí na ČR. Třetí kapitola hodnotí ruský trh pro české exportéry a zmiňuji zde možné perspektivní obory pro české vývozce.

Čínské školství na prahu III. tisíciletí
Ouroda, Karel ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Váňová, Miloslava (oponent) ; Rýdl K., (oponent)
Tato disertační práce se snaží, na základě případové studie čínského školství, odpovědět na dvě základní otázky, a to zda český a čínský školský systém nemohou vzájemně komunikovat pro nepřekonatelné odlišnosti a zda česká a čínská pedagogika nemohou vzájemně spolupracovat pro nepřekonatelné vzájemné odlišnosti. Jako řešení těchto otázek lze konstatovat, že vzájemná spolupráce mezi školskými systémy a partnerské využívání poznatků a zkušeností v tomto směru je možné a stejně tak je tomu ve vzájemném obohacování se pedagogik obou zemí. Ačkoliv jsme v české pedagogice doposud postrádali systematické práce o čínském školství, přece je možno alespoň dokladovat, že zájem se začal projevovat v posledních letech na některých fakultách brněnských univerzit, na nichž probíhá příprava učitelů středních odborných škol a učilišť. Jedná se tedy zároveň i o fakulty neučitelské. Je to ve své podstatě zájem o komparativní výzkum středních odborných škol, kde již byly zpracovány první odborné studie této problematiky. Na druhé straně je nutno přiznat, že jde však pouze o závěrečné práce doplňujícího pedagogického studia nebo bakalářské práce, ojediněle i o práci diplomovou Základním typem školského systému v Číně je klasický model, kdy žáci docházejí do primární školy jako oddělené instituce a po ukončení jejího 6. ročníku...