Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,670 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.11 vteřin. 

Motivace a spokojenost zaměstnanců výrobního podniku
Olszowá, Zuzana ; Matysová, Kamila (vedoucí práce) ; Chylíková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motivace a spokojenosti zaměstnanců. Cílem této práce je provést analýzu motivace a pracovní spokojenosti zaměstnanců ve výrobním podniku pomocí dotazníku spokojenosti a získané výstupy použít pro identifikaci oblastí nespokojenosti a vypracování návrhů změn vedoucích ke zlepšení zjištěných nedostatků. Práce si dále kladla za cíl upozornit na souvislost mezi pracovní spokojeností a motivací zaměstnanců a úrovní jejich pracovního výkonu, loajality, absence a fluktuace, stejně jako poukázat na vztah mezi motivací a spokojeností zaměstnanců a úspěšným fungováním celého podniku. Po krátkém úvodu následuje teoretická část práce, ve které je nastíněna problematika motivace a pracovní spokojenosti. Jsou zde objasněny pojmy jako jsou motivace, stimulace, pracovní motivace, pracovní spokojenost nebo motivační profil. Jsou zde také popsány vybrané teorie motivace a faktory ovlivňující pracovní spokojenost. V praktické části práce je popsán způsob řízení lidských zdrojů v podniku a samotné dotazníkové šetření provedené mezi zaměstnanci podniku. Dotazník je rozdělen do několika oblastí v rámci kterých jsou zaměstnanci dotazováni na spokojenost s jednotlivými faktory ovlivňujícími spokojenost a motivaci. Tato část práce také zahrnuje zhodnocení výsledků průzkumu a návrhy na zlepšení motivace a spokojenosti zaměstnanců. Tato část práce také obsahuje zhodnocení výsledků průzkumu a návrhy pro zlepšení motivace a spokojenosti zaměstnanců.

Podnikatelský plán vybrané firmy (model lean canvas)
Strupplová, Lucie ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Přehledný a názorný podnikatelský plán je součástí každého projektu. V současné době patří mezi velmi využívané formy prezentace podnikatelského plánu model lean canvas, který přehledně zobrazuje jednotlivé faktory ovlivňující realizaci projektu. Práce je rozdělena na dvě samostatné části. V teoretické části se věnuje formám podnikatelského plánu a jejich odlišnostmi. Aplikační část se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pomocí modelu lean canvas pro firmu operující v oblasti moderních technologií využívajících bezpilotních létajících prostředků UAV, respektive pro jejich vybraný produkt aplikaci MAIA monitorující pohyb UAV. Metodou lean canvas byla zpracována dostupná data a bylo vytvořeno strukturované schéma projektu, na základě kterého lze predikovat úspěšnost jeho realizace . Model lean canvas se osvědčil jako přehledný a optimální model podnikatelského plánu pro projekt dané firmy.

Využití metod Competitive Intelligence pro podniky chemického průmyslu
Lisová, Martina ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kocánek, Marek (oponent)
Obsahem této diplomové práce je představení problematiky Competitive Intelligence a využití jejích metod pro podniky v chemickém průmyslu. Hlavním cílem práce je sestavení konkrétního řešení z oblasti Competitive Intelligence pro společnost Lovochemie, a.s., tzn. navržení kompetentního zaměstnance, který bude v různých časových intervalech pravidelně monitorovat vybrané informační zdroje pomocí softwarových nástrojů Competitive Intelligence. K dosažení tohoto stanoveného cíle byly použity analýzy. Nejprve je proveden důkladný rozbor chemického průmyslu nejen v České republice ale i ve světě a následuje analýza vybrané společnosti. Na základě těchto informací byly vybrány informační zdroje, které by společnost měla sledovat pomocí softwarových nástrojů Competitive Intelligence. První část práce se zabývá představením Competitive Intelligence, zpravodajským cyklem CI, metodami strategické analýzy a nástroji pro vyhledávání a monitorování informací na internetu. Druhá část práce je věnována již zmiňovaným analýzám. Nejprve je zanalyzován chemický průmysl a jsou popsáni největší světoví výrobci hnojiv, poté je představena společnost Lovochemie, a.s., její konkurenti, dodavatelé a odběratelé. V poslední části práce jsou zprvu popsány informační zdroje vhodné pro společnost, vybrané vhodné softwarové nástroje Competitive Intelligence a v závěru stanoveno konkrétní řešení pro Lovochemii, které bylo cílem této diplomové práci.

Finanční analýza vybraného lázeňského zařízení
Krautstengelová, Lucie ; Kvítková, Zuzana (vedoucí práce) ; Mlejnková, Lena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá finanční analýzou lázeňského zařízení. Cílem je zjistit finanční situaci a výkonnost vybrané společnosti Priessnitzovy léčebné lázně a.s., která vlastní a provozuje Lázně Jeseník. Teoretická část seznamuje s finanční analýzou. Uvádí její cíle, zdroje, ze kterých čerpá a popisuje vybrané metody. Zmiňuje specifika ekonomiky lázeňských zařízení. Ve druhé části jsou představeny Lázně Jeseník a aplikována a vyhodnocena finanční analýza na vybranou společnost.

Comparison of Business Intelligence implementation using open source solutions for middle size companies
Schmidt, Róbert ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Sládek, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat a navrhnout možnost nízkonákladového Business Intelligence řešení s pomocí open source technologii a jejich srovnání pro implementaci ve středně velké společnosti. V práci jsou porovnány Business Intelligence nástroje Pentaho a TIBCO Jaspersoft v lokálním prostředí, na dedikovaném serveru a řešení umístěné v cloudu je využívána služba Microsoft Azure. Teoretická část práce se zaměřuje především na vysvětlení problematiky Business Intelligence a její architektury. Právě architektura je důležitou součástí celé práce, protože dnešní nástroje jsou často řešení jako moduly pro konkrétní činnosti v procesu Business Intelligence. Aktuální finančně nenáročné nástroje se obvykle vážou s terminologií jako open source a cloud computing. Tato část obsahuje stručné vysvětlení pojmů a jejich výhody či nevýhody pro námi zvolenou cílovou skupinu společností. Analytická část práce obsahuje definované parametry, podle kterých je provedena analýza řešení a jejich srovnání. Business Intelligence řešení jsou rozděleny podle jednotlivých vrstev a ke každé vrstvě jsou porovnávány vybrané nástroje. Hodnotící kritéria jsou rozděleny do finančních, uživatelských a technických kategorii. Závěrem analytické části přistupujeme ke vzájemnému srovnání možností nasazení sady Business Intelligence nástrojů pro námi definovanou skupinu koncových zákazníků. Hlavním přínosem diplomové práce je srovnání open source řešení Business Intelligence pro nasazení do středně velké společnosti. Podle směrnice Evropské unie, střední společnost nepřesahuje 250 zaměstnanců nebo zisk do 50 milionů eur. Čtenář si dokáže porovnat jednotlivé řešení, úskalí nebo závady, které by mohly být pro konkrétní implementaci kritické.

Optimální výrobní strategie vybrané firmy v oblasti strojírenství
Brachtlová, Veronika ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Všetečková, Dana (oponent)
Tématem diplomové práce je "Optimální výrobní strategie vybrané firmy v oblasti strojírenství" - konkrétně se jedná o firmu EUTECH akciová společnost, resp. její výrobní divizi nástrojárna zabývající se výrobou forem pro vstřikování plastů, nejrůznějších dílů a speciálních přístrojů pro letecký průmysl. Cílem práce je na základě stanovených faktorů zhodnotit, zda je pro firmu EUTECH akciová společnost, divize nástrojárna výhodnější investovat do pořízení technologie 5ti-osého CNC obrábění a zajišťovat daný proces vlastními zdroji uvnitř firmy nebo zda tuto technologii nadále zadávat do kooperace. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretické část práce se věnuje teorii provozního managementu a výroby. Praktická část diplomové práce je zaměřena na firmu EUTECH akciová společnost, respektive divizi nástrojárna a její výrobní strategii. Společnost je zde stručně představena, je provedena situační analýza divize nástrojárna a následně je rozebrán její výrobní proces. Závěrečná část práce je zaměřena na aplikaci kooperací v divizi nástrojárna, jsou zde vyhodnoceny základní a další faktory ovlivňující volbu strategie "vyrob nebo kup" a je stanoven jasný závěr, která z těchto strategií je u technologie 5ti-osého CNC obrábění výhodnější.

Analýza hospodaření vybrané banky
Halada, Zdeněk ; Staňková, Anna (vedoucí práce) ; Marek, Petr (oponent)
Cílem této diplomové práce je provedení finanční analýzy Komerční banky, a.s. za hospodářská období 2010-2014 a dále porovnání výsledků této banky s jinou finanční institucí, kterou je Česká spořitelna, a.s. Práce se skládá ze dvou hlavních částí - části metodické a části praktické. Kapitola metodická pojednává o podstatě finanční analýzy, informačních zdrojích, uživatelích a ukazatelích finanční analýzy. V praktické části jsou jednotlivé metody a finanční ukazatele aplikovány na Komerční bance, a.s. a její výsledky jsou zde porovnány s finančními hodnotami České spořitelny, a.s. Závěr diplomové práce shrnuje důležité poznatky a obsahuje hodnocení průběhu hospodaření Komerční banky, a.s. a porovnávané České spořitelny, a.s.

Analýza chovu mléčných krav na vybrané biofarmě
Plášková, Pavlína ; Toušová, Renata (vedoucí práce) ; Ducháček, Jaromír (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit podmínky chovu dojeného skotu v ekologickém zemědělství a porovnat je s konkrétními údaji vybrané ekologické farmy Bílčice, která je součástí ekologického zemědělství od roku 2011 a zaměřuje se na chov českého strakatého skotu a produkci biomléka. V teoretické části se práce zabývá charakteristikou dojených plemen skotu, hlavními cíli a zásadami ekologického zemědělství, problematikou welfare, šlechtěním a kontrolou užitkovosti, technologií ustájení, výživou a krmením, technologií dojení, produkcí mléka, reprodukcí, zdravotní problematikou a ekonomikou chovu. V praktické části jsem hodnotila ukazatele mléčné užitkovosti (produkce mléka, % bílkovin, % tuku) a reprodukční ukazatele (mezidobí, servis perioda, inseminační index a procento zabřeznutí po první inseminaci). Na farmě bylo ustájeno 650 kusů dobytka, z toho 200 kusů dojnic převážně českého strakatého plemene. Sledování se provádělo v roce 2013. Denní množství nadojeného mléka se pohybovalo kolem 2 750 kg. Za laktaci byla užitkovost v roce 2013 6 100 kg mléka, 3, 89 % tuku a 3, 34 % bílkovin. Dojnice jsou ustájeny ve volné stáji s vysokou podestýlkou, dojení probíhá 2 x denně v rybinové dojírně. Mléko je dodáváno obden do mlékárny Olma, a.s. V letním krmném období jsou krávy pravidelně vyháněny na pastvu. Jsou dokrmovány 10 kg jetelotravní senáží a 6 kg šrotu (ječmen, pšenice, triticale). V zimním krmném období jsou zvířata ve stájích. Krmná dávka se skládá ze 45 kg jetelotravní senáže, 6 kg šrotu, 2 kg lupiny a 1 kg kukuřice v době rozdojování. Minerální lizy mají krávy celoročně ( 100g / ks / den). V přechodné formě hospodaření se užitkovost krav pohybovala v roce 2010 na 7 477 kg mléka a hodnota ČR byla 7 726 kg mléka. Po vstupu do ekologického zemědělství v roce 2013 klesla mléčná užitkovost na farmě na 6 100 kg mléka a průměr ČR se zvýšil na 8 370 kg mléka. V přechodném způsobu v roce 2010 bylo dosaženo 4, 03 % tučnosti a v roce 2013 (ekologické zemědělství) 3, 89 %. Rozdíl mezi roky 2010 a 2013 je 0, 14 %. Bílkoviny za rok 2010 byly 3,39 % a v roce 2013 3,34 %. Ze sledovaných reprodukčních ukazatelů měla farma vždy průměrné výsledky. U servis periody 96 dní a mezidobí 400 dní, inseminační index 1,8 a procento zabřezávání po 1. inseminaci bylo 54,2 %.

Návrh obchodní strategie ve vybrané organizaci
Suska, Karel ; Regnerová, Olga (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem obchodní strategie firmy Autocentrum Elán, s. r. o., která by měla posílit její konkurenceschopnost a udávat směr a možnosti pro následující období. Práce je zpracována na základě teoretických poznatků a popisuje analýzy okolí podniku a zejména vnitřních zdrojů a schopností podniku. Analytická část práce se zabývá zpracováním návrhu obchodní strategie společnosti vycházející zejména z analýzy současného stavu a jejího zhodnocení. Největší důraz je kladen na rozvoj operativního leasingu při prodeji nových vozů značky Škoda, ze kterého vycházejí ostatní etapy a body navrhované obchodní strategie.

Poplatková politika bank v ČR
Burešová, Adéla ; Steininger, Michal (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá poplatkovou politikou bank v ČR, což je ožehavé téma v posledních letech. Cílem práce je analyzovat a komparovat vybrané bankovní poplatky v ČR. Dílčím cílem je posoudit vybrané bankovní poplatky z hlediska důležitosti tvorby zisku banky a z hlediska klienta banky. V úvodu teoretické části je popsána základní charakteristika bankovnímu systému. Dále jsou charakterizovány bankovní produkty a služby, bankovní poplatky a politika bankovních poplatků. Součástí vlastní práce je dotazníkové šetření a analýza bankovního trhu z pohledu bankovních institucí v letech 2007 až 2014. Vlastní práce mimo jiné také obsahuje finanční analýzu v letech 2007 až 2015 a analýzu bankovního trhu z pohledu klienta, kde jsou srovnány vybrané bankovní instituce na základě poplatků a komparace vybraných bankovních produktů na základě poplatků. Jsou nadefinovány tři vzorové skupiny, kterým je doporučen nejvýhodnější bankovní produkt a bankovní instituce. V závěru práce jsou formulovány výsledky a doporučení bankám a klientům. Pro daného klienta Student vyšel nejlépe běžný účet UniCredit Bank, U Konto pro mladé. Aktivnímu klientovi byla též doporučena UniCredit Bank s bankovním produktem UKonto. Pro cílenou vzorovou skupinu Důchodce je nejvýhodnější bankou mBank, kde činí měsíční náklady 70 Kč. Klient správnou volbou banky může ušetřit až tisíce Kč/rok.