|
Informační kampaně v odpadovém hospodářství - podpora osvěty pro veřejnou správu a výuky: Distanční vzdělávací kurz "Odpadář"
IREAS, Institut pro strukturální politiku, o.p.s., Praha ; Vlčková, Jana
Předmětem řešení předchozích let byla analýza vzdělávacích a informačních potřeb sledovaných cílových skupin, jež vyústila v tvorbu prostředí vhodného pro vytvoření distančního vzdělávacího programu ODPADÁŘ. V roce 2004 byla vytvořena distanční podoba vzdělávacího programu v odpadovém hospodářství, bylo vytvořeno pomocné komunikační prostředí a studijní text pro první vzdělávací modul. Vytvořené prostředí a studijní text byly následně ověřeny v praxi v rámci pilotních kurzů, jehož se účastnili zejména pracovníci veřejné správy. V závěru roku 2005 byl kurz úspěšně akreditován jako průběžný vzdělávací program u Ministerstva vnitra. V roce 2005 byly dokončeny studijní texty pro druhý modul vzdělávacího programu, začal další běh vzdělávacího programu (I. modul + II. vzdělávací modul). Na počátku února 2006 byl úspěšně dokončen celý běh vzdělávacího programu – závěrečným tutoriálem k II. modulu vzdělávání. Moduly vzdělávacího programu byly vyhodnoceny a byla navržena opatření pro pořádání ještě kvalitnějších běhů vzdělávacího programu. V dalším čtvrtletí roku 2006 byl započat již třetí běh vzdělávacího programu, v dubnu I. modulem a v září II. modulem, který byl dokončen 24.11.2006 závěrečným tutoriálem. Podrobný popis řešení za rok 2006 a stručná shrnutí předchozích let jsou předmětem zprávy.
|
| |
|
Zajištění realizace Evropské úmluvy o krajině v další činnosti MŽP
Česká zemědělská univerzita v Praze, Ústav aplikované ekologie, Kostelec nad Černými lesy ; Löw & spol., s.r.o., Brno ; Výzkumný ústav Silva Taroucy pro krajinu a okrasné zahradnictví, Průhonice ; Zetsch, Susanne ; Zdražil, Vladimír ; Skaloš, Jan ; Mlčoch, Svatomír ; Martiš, Miroslav ; Löw, Jiří ; Kosíková šulcová, Simona ; Kažmierski, Tomáš ; Dostálek, Jiří ; Novotná, Gražyna ; Hendrych, Jan ; Houdek, Karel ; Dienstbier, Filip ; Weber, Martin
Cílem řešení projektu je vytvořit podmínky pro implementaci Evropské úmluvy o krajině do českého právního, správního a hospodářského prostředí, především pak s důrazem na harmonizaci přístupu MŽP při nakládání s krajinou v souladu s principy této úmluvy. Předložená práce shrnuje postup a výsledky dosažené v průběhu druhého roku řešení projektu. V souladu se schváleným Dodatkem č.1. smlouvy o řešení projektu jsou do práce zahrnuty dva výstupy: Koncept návrhu zásad a strategie přístupu k naplňování Evropské úmluvy o krajině v podmínkách ČR a vymezení nástrojů k zajištění navržené strategie a Koncept návrhu přístupu ke klíčovým principům Evropské úmluvy o krajině v podmínkách ČR v rozsahu smlouvou vymezených problémových bloků (bloky č.1-7 celkové struktury návrhu řešení projektu rozpracované dle časového harmonogramu). Přílohy jsou pouze v elektronické podobě na CD-ROM.
|
| |
| |
|
Typologie české krajiny
Löw, Jiří
Zpráva z prvního roku řešení je rozčleněna do částí: Diferenciace krajin ČR (mezinárodní aspekty typologie krajiny, členění krajiny ČR na evropské úrovni, stručné charakteristiky makrotypů našich krajin); Krajina velké středověké kolonizace Hercynica (a Polonica); Krajina velké středověké kolonizace Carpatica; Krajina pozdní středověké kolonizace; Krajina novověké kolonizace Hercynica; Krajina novověké kolonizace Carpatica; Stará sídelní krajina Hercynica; Stará sídelní krajina Pannonica; Problém krajiny urbanizované.
|
|
Historie tělesné výchovy a sportu v Kaplici
JANOŠŤÁKOVÁ, Lada
Bakalářská práce se zabývá historií tělesné výchovy a sportu ve městě Kaplice. Od prvního založení organizované tělesné výchovy až do současnosti. Je rozdělena do pěti částí. První část je o obecné historii města Kaplice, druhá pojednává o činnosti sportovních oddílů do roku 1918, třetí část popisuje období po první světové válce do roku 1945, čtvrtá sportovní dění po druhé světové válce do roku 1989 a poslední pátá část je od roku 1989 do současnosti. Historické prameny jsou zpracovány z periodik, kronik, almanachů a především rozhovorů s pamětníky a zakladateli sportovních klubů a oddílů.
|
| |
| |
|
Role středisek výchovné péče v rámci prevence rizikového chování
ŘÍHÁČKOVÁ, Věra
Cílem bakalářské práce bylo vypracování preventivního programu pro konkrétní základní školu, reagující na její aktuální situaci a oblast rizikového chování ve městě. Základní škola se nachází v obvyklém městě, kde je průměrná sociální úroveň. Škola stojí v klidné čtvrti a slouží dětem z celého města a okolních vesnic. Je dobře materiálně zajištěna a žáci se v ní proto cítí dobře. Jelikož se už v minulosti zde šikana objevila, vypracovala jsem preventivní program proti šikaně pro šestý ročník základní školy. Šestý ročník sem si vybrala proto, že je jednou z nejrizikovějších skupin na základní škole. Většinou do něj přicházejí žáci noví a vznikají zde třídy atletické, ve kterých mají žáci sklony k sebeprosazování se, a ti málo úspěšní či naopak velmi úspěšní se mohou stát obětí šikany. Hlavním cílem programu je, aby žáci uměli mezi sebou komunikovat a měli ve svém třídním pedagogovi oporu. Preventivní program je dlouhodobý a komplexní. Do programu byly zvoleny aktivity (hry) seznamovací, komunikační, na utužování vztahů, morální, pohybové a zábavné. Všechny zvolené hry měly za cíl dosáhnout kladného vztahu mezi žáky, aby uměli spolu komunikovat a řešit různé problémy. Žáci by měli mít ve svém třídním učiteli oporu, proto by se do dění her měl zapojovat i on. Hodnocení preventivního programu probíhá průběžně a závěrečně pedagogy i žáky. Průběžné hodnocení je zakomponováno do třídnických hodin, kde žáci odpovídají na dané otázky a jednou za 2 měsíce metodik prevence realizuje s žáky sociometrii. Dále pedagog celý rok žáky sleduje a při výskytu problému ve třídě začne s třídou pracovat. Závěrečné hodnocení probíhá na konci školního roku, kdy si žáci zahrají hru na komunikaci a řešení různých problémů a díky tomu pedagog zjistí, zda byl či nebyl preventivní program účinný. Celý vypracovaný preventivní program byl nabídnut základní škole, pro kterou byl vypracován.
|