Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,854 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.32 vteřin. 

Poprojektová analýza dálničního spojení v koridoru Tábor - Soběslav
Váňová, Lucie ; Martiš, Miroslav (vedoucí práce) ; Karel, Karel (oponent)
Poprojektová analýza představuje klíčový nástroj ověřující prediktivní schopnost EIA a má tak pravděpodobně největší úlohu při zlepšování budoucí výkonnosti a užitečnosti tohoto procesu. Cílem diplomové práce je provedením vlastní poprojektové analýzy úseku dálnice D3 Tábor - Soběslav, zdrůraznit důležitost poprojektového monitoringu v kontextu liniových staveb. Práce se zaměřuje na zhodnocení procesu EIA po jeho formální stránce a ověřuje, jak a na kolik byly splněny podmínky stanovené v rámci tohoto procesu. Monitoringem kvality vod a posouzením dopravní situace v zájmovem území byl porovnán aktuální stav s předpoklady vyjádřenými v EIA procesu. Nízká účast zainteresovaných subjektů potvrdila fakt, že poprojektová analýza je v České republice stále ještě v začátcích. Poprojekotvou analýzou dálničního koridoru Tábor - Soběslav byl zanalyzován a zhodnocen proces EIA. Výseledky této práce mohou být použitelné jako metodické pokyny k provádění poprojektové analýzy podobného charakteru.

Post-projektová analýza v procesu EIA Administrativního centra Pankrác
Franclová, Alena ; Keken, Zdeněk (vedoucí práce) ; Karel, Karel (oponent)
Diplomová práce hodnotí problematiku procesu posuzování vlivů na životní prostředí, a to s důrazem na post-projektovou analýzu pro administrativní objekt Pankrác. Post-projektové hodnocení je jednou z nejdůležitějších praxí, prostřednictvím které může EIA naplnit celý svůj potenciál. Jeho významný přínos spočívá především ve zpětné vazbě, kdy lze porovnat skutečný vliv stavby s vlivem predikovaným a lze se z něho poučit a do budoucna se vyvarovat možným nedostatkům v rámci v budoucnu realizovaných EIA hodnocení. Metodicky práce vychází z mezinárodních standardů EIA follow-up správné praxe, které by vždy měly odpovídat specifickým okolnostem posuzovaného projektu a konkrétnímu kontextu. Mezi hlavní principy patří přístup orientovaný na výsledky, vzdělávání, institucionální závazky a odpovědnost. Hlavní výzkumnou otázkou je zhodnocení procedury posuzování vlivů záměru na životní prostředí a veřejné zdraví pomocí post-projektové analýzy. Práce hodnotí implementace hlavních připomínek k jednotlivým fázím posuzování do fází následujících, dále se zabývá analýzou názorů a změnami názorů účastníků EIA procesu, a to ve fázích realizace a provozu. Další dílčí část obsahuje komparaci hlukové zátěže před realizací a po realizaci záměru a analytickou část uzavírá zhodnocení dodržení obecně platných zásad správné praxe. Výsledky práce zachycují komplexní hodnocení EIA procesu, ze kterého je patrné, že v tomto konkrétním případě byl proces EIA velmi významným přínosem a dokázal celý záměr, při velmi kladné spolupráci s investorem, velmi efektivně zformovat, co se týče ochrany životního prostředí zájmového území. Do budoucna by bylo vhodné věnovat větší úsilí jak samotným realizacím post-projektových analýz, tak hlavně osvětě o jejich existenci a pozitivních dopadech na celý proces EIA a také na ochranu životního prostředí a veřejného zdraví.

Identifikace inkubačních procesů vybraného subjektu
Jureček, Ondřej ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití přínosů procesního řízení ve startupových inkubátorech. Cílem diplomové práce je identifikovat stávající cyklus a poté navrhnout jeho optimální inkubační proces v rámci univerzitního inkubátoru Point One. Identifikace a zmapování podnikových procesů by této organizaci mělo do budoucna přinést efektivnější řízení inkubovaných projektů. V první části práce jsou vypracována teoretická východiska, která jsou čerpána z odborné literatury zabývající se systémovou analýzu a identifikací a modelováním podnikových procesů v organizaci. Po uvedení těchto základních východisek jsou představeny jednotlivé přístupy a vývoj v řízení podniku, a to od nejstaršího funkčního řízení, po procesní a projektové řízení. Druhá část práce představuje univerzitní inkubátor Point One, spolu s nabízenými službami této organizace. Následně je s manažerkou Point One analyzován současný stav organizace a identifikovány podnikové procesy. Analýza podnikových procesů vychází z metody MMABP (Methodology For Modeling And Analysis Of Business Process), ve které jsou následně přehledně definovány a zmapovány procesy inkubátoru Point One. Na základě této procesní analýzy je vytvořen návrh optimálních procesů organizace.

Role poradce při zavádění Lean managementu
Gergel, Lukáš ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce Role poradce při zavádění Lean managementu bylo zavedení principů a nástrojů Lean managementu pomocí externího poradce ve vybraném výrobním podniku.Proces implementace Lean managementu často provází řada překážek, kterým se lze vyvarovat využitím zkušeností externích poradců, kteří jsou schopní zavést nástroje neustálého zlepšování do všech oblastí výrobní společnosti. Postupy a nástroje navržené autorem práce vedou ke zlepšení procesů ve výrobní firmě, omezení plýtvání všemi zdroji a tím k ušetření nemalých finančních prostředků. Audit ve výrobní společnosti odhalil nedostatky, které autor spolu s vedením naplánoval odstranit pomocí nástrojů Lean managementu. Práce je ukončena shrnutím úspěšně realizovaných a pokračujících nástrojů štíhlé výroby.

Vytvoření metodického postupu inventarizace majetku a závazků u vybrané nevýdělečné organizace
Lorencová, Dana ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlína, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem inventarizace u vybrané účetní jednotky, zjištěnými nedostatky a jejich následným řešením. Proces inventarizace patří mezi činnosti, které vedou k vyhotovení účetní závěrky organizace, proto činnosti musejí být vykonávány s vysokou pečlivostí a důsledností, aby byl dodržen Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, který stanoví v souladu s právem Evropské unie rozsah a způsob vedení účetnictví a požadavky na jeho průkaznost a podmínky předávání účetních záznamů pro potřeby státu. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů procesu inventarizace. Jsou zde uvedeny platné právní předpisy, které se touto problematikou zabývají. Rovněž jsou v teoretické části uvedeny jednotlivé fáze celého procesu a důležité interní předpisy a dokumenty, které je povinna mít zpracované každá účetní jednotka. Je zde charakterizována návaznost inventarizace majetku a závazků na účetní uzávěrku a závěrku. Praktická část se věnuje procesu inventarizace vybrané nevýdělečné organizace Okresního soudu v Jičíně. V jednotlivých částech inventarizace, kdy je prováděna fyzická a dokladová inventura, jsou uvedeny zjištěné nedostatky a návrhy jejich řešení. Kompletní proces inventarizace patří mezi činnosti vybrané účetní jednotky, na které se v posledních letech zaměřují kontrolní orgány, jelikož se činnosti dotýkají hospodaření s majetkem státu. V závěrečné kapitole praktické části je vypracován metodický návod k provádění inventarizací majetku a závazků pro účetní jednotku včetně nové instrukce. Zpracováním diplomové práce byl podán pohled na inventarizaci jako celek, která je výchozím bodem pro sestavení účetní závěrky. V práci byly analyzovány procesní či systémové nedostatky při jejím zpracování. Tyto nedostatky mohou způsobit, že účetní jednotka nenaplní § 6 odst. 3 zákona o účetnictví, ze kterého vyplývá povinnost inventarizovat majetek a závazky v souladu s ustanovením § 29 a § 30 zákona o účetnictví. Kontrolní úřad může na základě takových nedostatků prohlásit, že inventarizace majetku a závazků nebyla provedena řádně a účetní jednotku sankciovat. Po ukončení inventarizačního procesu je účetní jednotka povinna vyhotovit inventarizační zprávu, která je podstatným dokumentem současně s účetními výkazy, Rozvahou, Výkazem zisku a ztráty a přílohami ke schválení účetní závěrky.

Proces řízení rizik ve zvoleném podniku
Rak, Lukáš ; Fejfarová, Martina (vedoucí práce) ; Josef, Josef (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku řízení rizik, které by se měl věnovat každý výrobní i nevýrobní podnik. Hlavním cílem práce je popsat a zhodnotit proces řízení rizik v podniku se zaměřením na požární rizika a rizika související s bezpečnostním provozem a navrhnout možná zlepšení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je definován pojem riziko, jsou uvedeny jeho základní druhy a vliv rizik na podnikatelský subjekt. V praktické části je uvedena základní charakteristika podniku, popsán proces řízení rizik a dokumentace vztahující se k tomuto procesu. Z provedené analýzy dokumentace a kvalitativního výzkumu jsou vyvozena opatření. V závěru práce je uvedeno zhodnocení procesu řízení rizik a celkové návrhy na zlepšení situace.

Vzdělávání a osobnostní rozvoj
Mrázková, Lucie ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá teoretickými znalostmi procesu vzdělávání zaměstnanců v organizaci a jejich osobnímu rozvoji, stejně tak i praktickým přístupem k procesu vzdělávání zaměstnanců Města Rakovníka pracujících na Městském úřadu v Rakovníku, který je úřadem obce s rozšířenou působností a v tomto rozsahu zajišťuje výkon státní správy. Literární rešerše ve své první části charakterizuje řízení lidských zdrojů, osobnost člověka a podrobně popisuje proces celoživotního vzdělávání a osobnostního rozvoje, motivaci a podnikové vzdělávání. V její druhé části je definován zákonem stanovený postup vzdělávání úředníků územních samosprávných celků. Praktická část se skládá z popisu organizace Městského úřadu Rakovník, jeho činnosti a působnosti, dále pak obeznámení s organizační strukturou. Na základě studia dokumentů, pozorování a dotazníkového šetření, které řeší pohled úředníků na problematiku jejich dalšího vzdělávání, je provedeno hodnocení úrovně tohoto procesu v organizaci. V závěru jsou zpracovány návrhy na možné zlepšení.

Analýza procesu decentrálního pořizování majetku a služeb u útvaru Armády ČR
Simmerová, Martina ; Šilerová, Edita (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je provedení analýzy procesu decentrálního pořizování majetku a služeb u útvaru Armády České republiky, konkrétně u 72. mechanizovaného praporu Přáslavice, která vyhodnotí současný proces decentrálního pořizování majetku a služeb a pomůže k formulaci návrhů na zdokonalení analyzovaného procesu u zvoleného útvaru. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část slouží jako podklad pro zpracování praktické části a bude vypracována na základě studia vhodné literatury, současné legislativy vztahující se na oblast zadávání veřejných zakázek a interních dokumentů resortu Ministerstva obrany České republiky. V praktické části je vypracována analýza procesu decentrálního pořizování majetku a služeb u vybraného útvaru. Analýza obsahuje deskripci všech kroků procesu decentrálního nakupování prostřednictvím e-tržiště a je zpracována na základě pozorování a individuálních rozhovorů s vybranými pracovníky útvaru. Dále je analýza doplněna o syntézu všech realizovaných decentrálních nákupů útvaru v roce 2015 a pro úplnost je uveden i příklad konkrétní reálné veřejné zakázky realizované v roce 2015. Provedený kvalitativní výzkum je rozšířen o dotazníkové šetření, uskutečněné ve dvou vybraných vojenských útvarech v resortu Ministerstva obrany České republiky, 72. mechanizovaného praporu Přáslavice a Centra simulačních a trenažérových technologií Brno.

Účetní závěrka ve vybrané obchodní korporaci
Liška, Ondřej ; Seidl, Ladislav (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu a vyhodnocení procesu účetní závěrky ve společnosti Sellier & Bellot, a.s., zabývající se výzkumem, výrobou, vývojem a prodejem střeliva a pyrotechnických výrobků, speciální techniky, nářadí a měřidel, plnících a dalších speciálních strojů. Teoretická část práce je věnována odborné literatuře zaměřené na problematiku sestavování účetní závěrky a všech činností, které uzavření účetních knih předcházejí. V jednotlivých částech je popsán průběh inventarizace, metody snížení hodnoty majetku, dále jsou uvedeny tvorby rezerv, zjišťování kurzových rozdílů, vyčíslení splatné i odložené daně a uzavření účetních knih. Následně je uveden popis všech výkazů, které jsou součástí účetní závěrky. V analytické části je nejprve představena společnost Sellier & Bellot, a.s. a následně provedena důkladná analýza procesu sestavení účetní závěrky. Na analýzu navazuje zhodnocení procesu a návrh opatření vedoucí ke snížení rizik a zkvalitnění účetní závěrky.

Asymetrie informací v procesu investování do fondů kvalifikovaných investorů
Veselá, Kamila ; Soukup, Alexandr (vedoucí práce) ; Severová, Lucie (oponent)
Předkládaná práce se věnuje problematice asymetrie informací v oblasti investování do fondů kvalifikovaných investorů. Práce je zacílena výhradně na fondy kvalifikovaných investorů v podobě otevřených podílových fondů, které umožňují úpis podílových listů, tedy nabízejí investiční příležitosti. Charakter fondů kvalifikovaných investorů umožňuje v komparaci se standardními fondy realizaci odvážnějších investičních strategií, s čímž je však spojeno větší riziko spojené s asymetrií informací. Práce je založena na předpokladu, že existuje asymetrie informací mezi investiční společností jako obhospodařovatelem fondů kvalifikovaných investorů a potenciálním investorem zvažujícím investici do těchto fondů. Kvalita informací je pro kvalifikované rozhodnutí zásadní, avšak nelze předpokládat, že potenciální investor disponuje stejným množstvím a stejně kvalitními informacemi, jako obhospodařovatel fondu, tedy investiční společnost. Předpoklad existence AI (asymetrie informací), na němž je práce založena, vychází z rozdílnosti zájmů obou stran, neboť zájmem investora je maximalizovat výnos ze své investice (čistou současnou hodnotu investice), zájmem investiční společnosti je pak maximalizace svého zisku (standardní cíl tržního subjektu). Zisk IS (investiční společnost) je dán primárně výší poplatků za obhospodařování a je proto v zájmu IS poskytovat potenciálním investorům takové informace, které podnítí a přesvědčí investory ke vstupu do fondu, čímž maximalizují kapitál fondu a následně zisk IS. Cílem práce je proto prokázat vliv AI na rozhodovací proces investora, identifikovat rizikové faktory způsobené asymetrií informací a prokázat míru jejich vlivu na rozhodování 3 potenciálního investora. Asymetrií informací je přitom myšleno jak záměrné zkreslení informací vydávaných IS, tak záměrné nesdělení části informací, tedy neúplnost informací. Zjištěné výsledky jsou pak základem pro tvorbu dvou výstupů práce, a to sestavení investičních doporučení určených potenciálním investorům a doporučení informační povinnosti cílené na investiční společnosti. Cílem obou výstupů je eliminace vlivu existence AI na rozhodovací proces potenciálního investora.