Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přesuvna elektromechanická
Přecechtílek, Pavel ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provést konstrukční návrh přesuvny pro přemisťování svazků plechů s rozvahou konstrukce elektromechanické a elektrohydraulické a provést důležité technické výpočty. Úvod práce obsahuje popis použitého konstrukčního řešení s popisem jednotlivých částí přesuvny a přehled použitých komponentů od jednotlivých výrobců. Práce zahrnuje funkční výpočet, který obsahuje zejména návrh a kontrolu pohonu pojezdového a zdvihacího ústrojí, výpočet rychlosti pojezdu a zdvihu břemene, dále řetězových převodů a dalších konstrukčních celků přesuvny. Závěr práce se zabývá pevnostním posouzením rámu přesuvny pomocí metody konečných prvků a také posouzením maximální nosnosti stroje a případných konstrukčních úprav. Součástí práce je i požadovaná výkresová dokumentace, tedy sestavný výkres přesuvny, kolejnicové dráhy a detailní výkresy rámu a excentrů pojezdových kol.
Převodovka mobilní elektrocentrály
Kolka, Roman ; Hubáček,, Tomáš (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Vypracovaný projekt předkládá komplexní návrh převodovky přenosné mobilní elektrocentrály určené k provádění předletové přípravy vrtulníků. Vlastní řešená převodovka je navržena v souladu se zadanými hodnotami, které vychází z požadovaných elektrických parametrů elektrocentrály jako celku a dále s ohledem na parametry hnacího turbínového motoru. V úvodní části projetu je s ohledem na zadané parametry a konstrukční dispozice proveden návrh kinematického schématu soukolí, ze kterého následně vychází celá koncepce a výsledná podoba převodovky. V dalších etapách projektu je provedena optimalizace ozubení, návrh uložení kol převodovky a návrh olejového systému. Realizační část projektu spočívá v komplexním konstrukčním návrhu převodovky, který je proveden v 3D prostředí Pro/Engineer. V závěru projektu je stručně zhodnocen celý konstrukční návrh a dále jsou přiblíženy úvodní provozní zkušenosti s vyrobenou a zkoušenou převodovkou.
Stacionární jednotky pro mazání hlavy kolejnice
Málek, Jan ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tématem stacionárních zařízení pro mazání hlavy kolejnice v oblasti drážní dopravy. Obsahem práce je také pohovoření o kontaktu kola a kolejnice, popis principu funkce těchto zařízení a rozbor několika zařízení této kategorie. V úvodu práce jsou vysvětleny některé pojmy z oblasti kontaktu kola a kolejnice jako typy a části kolejnic, adheze, skluz, trakční křivka. Práce se pak zabývá popisem systémů pro mazání temene hlavy kolejnice i systémy mazání pojížděné hrany hlavy kolejnice. V práci lze nalézt zařízení od nejvýznamnějších výrobců v tomto segmentu jako SKF-Lincoln, Whitmore, Loram a dalších. V práci je také zmíněn aktuální stav používání těchto zařízení v České republice. Závěr práce je pak věnován zhodnocení výhod a nevýhod jednotlivých popisovaných zařízení.
Výpočtové modelováni komplexních vlastních frekvencí tramvajového kola při průjezdu zatáčkou
Burian, Josef ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním komplexních vlastních frekvencí tramvajového kola při průjezdu zatáčkou. Cílem bylo nalezení nestabilních tvarů kola, analýza vlivu parametrů na nestabilní tvary a výpočet vibrací na povrchu kola pro výpočtové modelování vyzařování hluku do okolí.
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Nápravy moderních osobních automobilů
Tichý, Ondřej ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Zaměřením této bakalářské práce je popis typů používaných náprav a jejich moderní řešení a modifikace, které s sebou přináší použití elektronických a hydraulických systémů. Jsou zde uvedeny jejich vlastnosti. Další část práce pojednává o nápravových diferenciálech a jejich moderních elektronických náhradách. V poslední kapitole jsou zmíněny nejpoužívanější typy brzd, brzdové asistenční systémy a hlavní typy vozidlových kol.
Aerodynamika odkrytého kola
Babinec, Viktor ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalárska práca je zameraná na posúdenie aerodynamických vlastností rotujúcich kolies pre formulové vozidlá. V tejto práci je opísaný charakter, vznik a vývoj prúdových štruktúr v jeho okolí, ktoré ovplyvňujú ostatné časti vozidla. Pre vytvorenie uceleného pohľadu na aerodynamické vlastnosti kolesa je nutné zahrnúť vplyvy pôsobiace na zmenu geometrie kolesa počas jazdy, ktorá výrazne mení charakter prúdenia. Medzi sledované vplyvy patria deformácia kolesa, jeho odklon, natočenie a výska nápravy.
Pojezdový mechanismus jeřábové kočky nosnosti 25 t
Zicho, Jan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem pojezdového mechanismu jeřábové kočky pro mostový jeřáb o jmenovité nosnosti 25 000 kg. V rešeršní části práce pojednává o používaných konstrukčních řešení pojezdových mechanismů jeřábových koček. Práce obsahuje konstrukční návrh jednotlivých komponent pojezdového mechanismu, mezi které patří pojezdová kola, hnací a převodové ustrojí, brzdy, hřídele, ložiska a rám. Následně tato práce obsahuje funkční a pevnostní výpočty zmíněných komponent pojezdového mechanismu a jejich kontrolu. Výstupem celé práce je technická dokumentace obsahující výkresy vybraných součástí a výkres sestavy.
Vliv klimatických podmínek na adhezi v kontaktu kola a kolejnice
Nohel, Rostislav ; Horák, Zdeněk (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce je zaměřena na experimentální výzkum vlivu klimatických podmínek na adhezi kontaktu kola a kolejnice, kde klimatickými podmínkami jsou myšleny dva parametry, a to teplota okolního vzduchu a vzdušná vlhkost. Tyto parametry vždy působí na kontakt kola a kolejnice, přičemž jejich hodnoty se během ročních období výrazně mění. Prezentovaný experimentální výzkum byl proveden na tribometru Mini Traction Machine (MTM) v konfiguraci „ball on disc“. Pro stanovení vlivu klimatických podmínek byl nejprve zjišťován vliv vzdušné vlhkosti na adhezi při určitých teplotách vzduchu, které se pohybovaly v rozsahu (1 až 50) °C. Tyto experimenty byly provedeny pro dva typy disků, přičemž jeden disk byl vystaven kontaminaci listovým extraktem. Poté byl sestaven vliv obou parametrů (vzdušné vlhkosti a teploty okolního vzduchu) na adhezi v podobě 3D mapy, přičemž byly rozlišeny stavy, kdy došlo a nedošlo ke kondenzaci. Získané výsledky v této práci budou použity pro optimalizaci řídících systémů kolejových vozidel.
Pojezdový mechanismus jeřábové kočky nosnosti 25 t
Zicho, Jan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem pojezdového mechanismu jeřábové kočky pro mostový jeřáb o jmenovité nosnosti 25 000 kg. V rešeršní části práce pojednává o používaných konstrukčních řešení pojezdových mechanismů jeřábových koček. Práce obsahuje konstrukční návrh jednotlivých komponent pojezdového mechanismu, mezi které patří pojezdová kola, hnací a převodové ustrojí, brzdy, hřídele, ložiska a rám. Následně tato práce obsahuje funkční a pevnostní výpočty zmíněných komponent pojezdového mechanismu a jejich kontrolu. Výstupem celé práce je technická dokumentace obsahující výkresy vybraných součástí a výkres sestavy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.