Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bitky romských teenagerů Kulturní modely násilí
Trachtová, Zuzana ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Abu Ghosh, Yasar (oponent)
Ve své práci se zabývám významem násilí v rámci skupin romské mládeže. Co pro ně násilí znamená, jak ho verbalizují a jakým způsobem o něm vlastně uvažují. Odpovědi na tyto otázky jsem získávala dlouhodobou komunikací s kolektivem romských teenagerů, kteří docházeli do nízkoprahového klubu, kde jsem pracovala. Později se výzkum přesunul i mimo klub, do jejich soukromých prostorů a také do boxerského klubu. Skupina romských teenagerů tvořila pevnou partu identifikující se s jednou konkrétní pražskou čtvrtí. Z rozhovorů s nimi se začalo vynořovat zajímavé téma "bitek" mezi romskými partami s lokální příslušností k různým pražským čtvrtím. Snažila jsem se odpovědět na otázky, co vlastně teenageři říkají, když mluví o tom, že se mezi sebou "bitkují", jak toto jednání hodnotí a jaké významy mu přikládají. V teoretické části jsem se nejprve zabývala definičními rámci pojmu násilí a pak konkrétně fyzickým násilím v rámci různých sociovědních kontextů. V literatuře je násilí často tematizováno v souvislosti s mládeží, genderem, maskulinitou, ale i sociálním vyloučením či ctí. Také jsem se věnovala vymezení romské menšiny a přiblížení její situace v Praze a celkově v České republice. Jako teoreticko-metodologický rámec, který užívám k analýze svých dat, jsem zvolila teorii kulturních modelů. Tato metoda mi...
Analýza záškoláctví v regionu Ústí nad Labem z hlediska sociálně pedagogického
Mitscherlingová, Věra ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice záškoláctví u žáků základních škol v regionu Ústí nad Labem z hlediska sociálně pedagogického. Teoretickou část práce tvoří osm kapitol. V úvodu jsou uvedeny definice sociální pedagogiky, školy, povinné školní docházky a záškoláctví. Poté je popsáno dělení, příčiny a faktory ovlivňující záškoláctví. Práce se dále zabývá školním prostředím, rodinným prostředím, vrstevnickými skupinami, oblastí prevence a způsoby řešení záškoláctví. V praktické části práce jsou uvedeny kazuistiky deseti rodin s dětmi, u kterých bylo záškoláctví řešeno. Analýza kazuistik byla zaměřena na zjištění faktorů v rodině na záškoláctví, obvyklý způsob řešení záškoláctví v Ústí nad Labem, úspěšnost intervencí a současný stav. Následně bylo vypracováno doporučení pro praxi.
Volný čas a jeho vliv na rizikové chování dospívajících
Babcová, Tereza ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
(česky): Tématem diplomové práce je volný čas a jeho vliv na rizikové chování u dospívajících. Cílem práce bylo charakterizovat vztah mezi způsobem trávení volného času a rizikovým chováním u dospívajících. První část práce je věnována teoretickým východiskům pro výzkum. Jsou zde vymezeny pojmy volný čas a jeho specifika u dospívajících, zvláštní pozornost je věnována i zájmové činnosti. Následně je charakterizováno období dospívání. Závěr teoretické části se věnuje rizikovému chování, jeho jednotlivým formám a faktorům, které ho ovlivňují. Druhá část práce je věnována výzkumnému šetření, které proběhlo na Semilsku. Na základě analýzy odborné literatury a realizovaných výzkumů se podařilo sestavit výzkumný nástroj - dotazník. Pomocí analýzy získaných dat pak bylo možné naplnit cíl práce a charakterizovat tak vztah mezi způsobem trávení volného času a projevy rizikového chování u dospívajících. Byl prokázán vliv pravidelné účasti na zájmové činnosti jako jednoho s protektivních faktorů rizikového chování. Dále byl statisticky potvrzen vztah mezi místem a způsobem trávení volného času a rizikovým chování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Názory dospívajících na problematiku seniorů
Kosová, Magdaléna ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá v teoretické i praktické rovině názory dospívajících na problematiku seniorů. Představuje charakteristiku dospívání a jeho etap. Popisuje základní fyzické, psychické, emocionální a sociální změny v dospívání a jejich vliv na dospívající v tomto období. Následně definuje stáří, stárnutí, seniora a etapy stáří. S ohledem na etapy stáří uvádí základní fyzické, psychické a sociální změny v období stáří. Třetí kapitola se zaměřuje na problematiku názorů společnosti na seniory, na postoje společnosti k seniorům a na faktory, kterými jsou tyto postoje ovlivňovány. Čtvrtá kapitola popisuje názory dospívajících na seniory, postoje dospívajících k seniorům a faktory, kterými jsou jejich postoje ovlivňovány. Třetí i čtvrtá kapitola je dokreslena výzkumy s touto problematikou. Závěrečnou kapitolu tvoří výzkumné šetření popisující názory dospívajících na seniory. Výzkumné šetření tvoří deset okruhů s vybranou problematikou seniorů. Z pohledu dospívajících se zabývá charakteristikou seniorů, očekávání a obavy seniorů, dále výhodami a nevýhodami seniorů, prací seniorů, péčí o seniory, život se seniorem, situací dnešních seniorů, přínosem kontaktu se seniorem a vlivem školy na názory respondentů. V diskuzi jsou následně porovnány výsledky z výzkumného šetření s teoretickou...
Sociální funkce verbální vulgarity u dívek a chlapců ve školním prostředí 6. a 9. třídy základní školy
Šimečková, Petra ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Vulgarita je významný psychologicko-sociální komunikační jev, který se vyskytuje v různých prostředích, souvislostech, mezi muži a ženami, stejně tak jako napříč různými věkovými skupinami. Široká veřejnost často upozorňuje na nadměrně zvýšenou četnost používání vulgarismů v období v dospívání, kterou považuje převážně za rušivou. Jak ale vnímají používání verbálních vulgarismů sami adolescenti a proč je vlastně používají? Hlavním předmětem této práce se tak stalo objasňování a hlubší popis mechanismů již definovaných funkcí verbální vulgarity u dvou adolescentních skupin, konkrétně žáků a žákyň šesté a deváté třídy ZŠ, aby následně mohlo dojít ke komplexnějšímu pochopení fenoménu verbální vulgarity. Součástí práce bylo také mapování toho, jak je použití verbálních vulgarismů žáky a žákyněmi vnímáno a hodnoceno. V neposlední řadě se práce zabývala tématem míry vlivu vrstevnické skupiny na verbální vulgaritu dívek a chlapců. Samotné funkce verbální vulgarity a skutečnosti, které s nimi souvisely, byly porovnány z hlediska věku a pohlaví. Hlavními výzkumnými metodami se staly pozorování, dotazníky a skupinové rozhovory. Výzkum poukázal na rozdílnost vnímání používaných vulgarismů u dívek a chlapců a na významný vliv vrstevnické skupiny ve školním prostředí 6. a 9. třídy. Dále přiblížil jednotlivé...
Přínos dětských táborů pro úspěšné začlenění a fungování jejich účastníků ve společnosti
BLAŽKOVÁ, Martina
Práce se zabývá vztahem mezi dětskými tábory a procesem socializace. V teoretické části práce jsou oba fenomény popsány. Autorka pracuje se dvěma pohledy na socializaci a následně uvádí vlastní chápání pojmu. Část věnovaná dětským táborům shrnuje jejich historii, uvádí typy, charakteristiku a zaměřuje se na edukační potenciál dětských táborů. Praktická část práce obsahuje popis a výsledky kvalitativního šetření uskutečněného mezi dvěma skupinami respondentů dospělými účastníky dětských táborů a jejich rodiči. Výsledky výzkumu poukazují na rozdílnost pohledů obou skupin respondentů na zkoumanou problematiku.
Role nízkoprahových zařízení v ovlivňování zájmů návštěvníků
VICHERKOVÁ, Vladimíra
Práce se zabývá mapováním činností nízkoprahových zařízení.Definuje zájmy dítěte, jejich vývoj a rozdělení.Vymezuje faktory,které ovlivňují zájmy dětí a mládeže.Seznamuje nás se základními faktory - rodina,vrstevnická skupina. Definuje rizikové chování v období dospívání. Další otázkou je rozdíl mezi mládeží organizovanou a neorganizovanou, využití volného času a následky negativních činitelů,které ovlivňují vývoj jedince.Seznmuje nás s nabízenými službami v nízkoprahových zařízeních.Praktická část obsahuje rozbory a výstupy z rozhovorů s pracovníky ze tří zařízení: klubu Ostrov,klub pro zájemce od 6 do 26 let Cheiron T,klubu pro zájemce od 14 do 26 let Station 17 Prevent. Všechna tři zařízení jsou velmi přizpůsobivá zájmům jejich klientů. Poskytují vysoce kvalitní komplexní nabídku služeb.
Autorita v pedagogickém vztahu při výchovném ovlivňování volného času
JANDA, Vojtěch
Práce se zabývá pedagogickým vztahem a autoritou, která je jeho součástí. Práce je teoretická, shrnuje a porovnává informace z použité literatury. Definuje pojmy s autoritou související. Odpovídá na otázku, co to autorita je, v jakých se vyskytuje prostředí a především jak se vyskytuje v prostředí mikrosociálním, kde se projevuje v interakci mezi jedinci. Dále se práce zabývá autoritou pedagoga, odůvodňuje její nezbytnost a navrhuje, jak by měly vypadat zásahy autority v případě nekázně. To však neřeší samotný problém, z kterého nekázeň vzniká. Proto práce dále popisuje příčiny nekázně a její předcházení. Čtvrtá kapitola odůvodňuje důležitost kladného pedagogického vztahu při výchově. Poslední podkapitoly se zabývají hranicemi pedagogického vztahu. Celou problematiku se snažím sledovat z hlediska specifik pedagogiky volného času.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.