Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projektová výuka v současném pojetí vyučování němčiny jako cizího jazyka
Hrůzová, Veronika ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá projektovou metodou v kontextu dalších soudobých metod. V teoretické části se tato práce zabývá tím, jak je německý jazyk popsán v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, a opírá se o teoretické poznatky projektové metody. Práce se dále orientuje na přípravu projektu, vlastní realizaci, prezentaci a jeho evaluaci. Hlavním cílem praktické části je vypracování návrhu projektu v německém jazyce, který je následně realizován na základní škole. Na základě vyhodnocení dotazníků také praktická část srovnává v několika aspektech názor žáků na běžnou a projektovou výuku a zaměřuje se rovněž na motivační aspekt, který projektová výuka přináší. Klíčová slova projekt, projektová výuka, výuková metoda, vyučování německého jazyka, spolupráce žáků, základní škola
Řešení badatelských úloh žáky 1. stupně základní školy
VLČKOVÁ, Karolína
Diplomová práce zkoumá schopnost žáků řešit badatelsky orientované úlohy v přírodovědě s ohledem na originalitu řešení a aplikaci teoretických poznatků. Dále se práce zabývá zjištěním, které typy úloh žáci řeší úspěšněji a jaký způsob řešení úlohy preferují. V praktické části práce jsou obsaženy čtyři pracovní listy s badatelsky orientovanými úlohami, které byly pro tento účel vytvořeny a předloženy žákům základních škol. Dále jsou zde shrnuty výsledky žákovských řešení těchto úloh, které jsou v závěru práce diskutovány.
Využití literární výchovy v pedagogice volného času
PĚNIČKOVÁ, Dominika
Práce se zabývá možnostmi využití uměleckého literárního textu v rámci pedagogiky volného času především při práci s žáky 1. stupně ZŠ. Teoretická část práce se věnuje klíčovým pojmům zkoumané problematiky, mezi které patří zejména literární výchova, literární text, výběr textu a literární výchova ve volném čase. Tato část práce také představuje vhodné metodické postupy při práci s literárním textem ve školním prostředí, ale i při volnočasových aktivitách se zaměřením na získání estetických prožitků a rozvoj klíčových kompetencí žáků. Praktická část práce obsahuje charakteristiku vybraných klasických i aktivizujících výukových metod, jejichž praktické využití představuje na konkrétních ukázkách literatury pro děti a mládež. Součástí této části práce je také antologie literárních děl, které může pedagog volného času použít v rámci své praxe.
Používané výukové metody v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ
MIKŠOVÁ, Radka
Diplomová práce "Používané výukové metody v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ" je koncipována do dvou částí. Teoretická část pojednává o problematice výukových metod včetně jejich klasifikace. Praktická část vychází z dotazníkového šetření, které je doplněno metodou rozhovoru. Cílem této práce je zmapovat, které vyučovací metody jsou používány v hodinách občanské výchovy na ZŠ a základů společenských věd na SŠ.
Tandemová metoda při výuce češtiny jako cizího jazyka
Tůmová, Markéta ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá tandemovou metodou při výuce češtiny jako cizího jazyka. Jedná se o učení jazyků ve dvojici nebo v malé skupince studentů s různými mateřskými jazyky. Práce sestává z teoretické a empirické části. V teoretické části popisujeme společenská, didaktická a lingvodidaktická východiska metody a blíže metodu charakterizujeme. Shrnutí příkladů úspěšné aplikace metody v zahraničí a v České republice poukazuje na potenciální možnosti dalšího využití metody u nás. Pro účely výzkumu jsme organizovali výuku s tandemovou metodou, pro sběr dat bylo využito dotazníkové šetření. Na základě získaných dat nalézáme hlavní přínosy a limity metody. Pro zájemce z řad lektorů i studentů formulujeme lingvodidaktická doporučení pro aplikaci metody ve výuce a navrhujeme konkrétní oblasti využití metody v praxi. Klíčová slova Cizí jazyk čeština, výuková metoda, učení se v tandemu, skupinová práce, přeshraniční spolupráce.
Využití aktivizujícícíh výukových metod při výuce výchovy ke zdraví
Malinová, Kamila ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Využití aktivizujících výukových metod ve výuce výchovy ke zdraví AUTOR: Bc. Kamila Malinová, DiS. KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá využitím aktivizujících výukových metod při výuce výchovy ke zdraví. V teoretické části vymezuje pojem výuková metoda, poukazuje na funkce výukových metod ve výuce, předkládá klasifikaci metod jednotlivých autorů, blíže se zaměřuje na metody aktivizující, které nejprve představí z pohledu historie a poté poukáže na jejich výhody a nevýhody, přínos ve výuce a v neposlední řadě na srovnání aktivizujících metod s metodami klasickými. Detailněji se zaměřuje na jednotlivé aktivizující výukové metody. Závěr teoretické části je věnován začlenění výchovy ke zdraví do rámcového vzdělávacího programu pro základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Cílem praktické části je zjistit limitující a motivující faktory pro učitele v užívání aktivizujících výukových metod při výuce výchovy ke zdraví na druhém stupni pražských základních škol. K ověření tohoto cíle je využito kvalitativní metody rozhovoru a následného dotazníkového šetření. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že motivujícím faktorem pro učitele je především kladná odezva žáků při vedení hodiny s využitím aktivizujících metod. Limitujícím...
Porovnání efektivity výuky za pomoci počítače vs. 3D modelů
Andělová, Denisa ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Jáč, Martin (oponent)
V současné době zájem žáků o přírodní vědy neustále klesá, ačkoli je tato oblast vzdělání v praktickém životě velmi důležitá (medicína, životní prostředí, atd.) a na trhu práce velmi žádaná. Molekulární biologie, učivo o DNA a přenosu genetické informace je pro žáky abstraktní a těžko představitelné téma, které je i pro učitele náročné na vysvětlení. Existuje mnoho možností, jak tuto učební látku vyučovat. Velmi populární jsou badatelsky orientovaná výuka nebo praktická výuka v laboratořích. Každá škola však nemá k dispozici vlastní laboratoř, aby žáci mohli laborovat, badatelsky orientovaná výuka je časově náročnější na přípravu a ne každé téma je vhodné takto učit. Další možností je využít k vizualizaci "neviditelných" molekul a procesů počítačový software a animace nebo 3D fyzického modelu či si vlastní model dané molekuly vyrobit. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv použití počítačů a animací ve výuce v porovnání s použitím 3D fyzického modelu DNA a výroby vlastního modelu DNA na znalosti žáků. Dalšími faktory, které mně zajímaly, byly pohlaví a zaměření žáků a jejich případný vliv na znalosti. Výzkum jsme prováděla v pěti třídách na třech pražských gymnáziích a zúčastnili se ho žáci třetího ročníku šestiletého studia, přírodovědný seminář sedmého ročníku osmi- letého studia a žáci...
Myšlení učitelů základních škol o dramatické výchově
Zdráhalová, Lucie ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá myšlením učitelů základních škol o dramatické výchově. Cílem této závěrečné práce je zjistit, jakým způsobem tito učitelé přemýšlejí o dramatické výchově, jejích cílech, prostředcích a formativním vlivu, respektive co pro ně dramatická výchova znamená (zda je to jen předmět, který jim byl vnucen či k němu mají zvláštní vztah), jakými činnostmi se během ní se žáky zabývají a jaké prostředky k tomu používají. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy: drama, výchova, dramatická výchovy - její cíle, principy, metody a techniky. Informace k teorii jsou čerpány z dostupné literatury jak české, tak zahraniční. V praktické části je popisován realizovaný výzkum: hledání respondentů, výsledky a interpretace. Prostřednictvím dotazníku byly osloveny tři skupiny: učitelé, kteří učí předmět dramatická výchova, učitelé, kteří využívají metod a technik dramatické výchovy a ředitelé škol, kteří rozhodují o zařazení výchovy do výuky. Klíčová slova Myšlení, učitel, základní škola, předmět, drama, výuková metoda, technika, dramatická výchova, princip, cíl, forma.
Superlearning
Nováková, Petra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Tato odborná práce je věnována tématu superlearningu. Jejími hlavními cíli jsou přehledné a smysluplné ucelení dosavadního vědění v dané oblasti a zprostředkování informací o možnostech využití tzv. pravohemisferických didaktických metod a systémů ve výuce cizích jazyků v České republice. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Superlearning bývá velice často zařazován mezi didaktické metody, jimž je věnována první kapitola. Jedná se však o netradiční didaktický systém, což je řečeno a vysvětleno v kapitole druhé. Jejími součástmi jsou taktéž osvětlení vztahu se sugestopedií a popis jejich společných principů. Předposlední kapitola pojednává o fázích skupinové superlearningové výuky, superlearningu jakožto způsobu samostudia a metodě pro výuku cizích jazyků s názvem DME, v níž jsou využívány účinné prvky superlearningu. Tématem čtvrté kapitoly je využití tzv. pravohemisferických didaktických metod a systémů ve výuce cizích jazyků v české praxi. Klíčová slova: superlearning, sugestopedie, didaktická metoda, didaktický systém, vyučování, učení, vzdělávání
Aktivizující metody v hudební výchově na ZUŠ
KUBÍKOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá tématem aktivizujících metod v hudební výchově na základní umělecké škole. Teoretická část práce se věnuje popisu a problematice aktivizujících metod a dále se zaměřuje na metody vhodné pro výuku hudebních oborů na základní umělecké škole v hodinách kolektivní a individuální výuky. Praktická část se pak zabývá účelností využití aktivizujících metod s důrazem na podporu tvořivosti a koordinace při hodinách hudební výchovy. V diplomové práci byla využívána metoda dotazníku v různých variantách a metoda pozorování. Cílem celé práce bylo popsat aktivizující výukové metody a následně se zaměřit na takové, které jsou vhodné při výuce hudebních oborů na základní umělecké škole v hodinách hromadné a individuální výuky. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou výukové metody využívány při výuce na základní umělecké škole a jak je hodnotí a přijímají samotní učitelé a žáci ve výuce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.