Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
K problematice genderu ve vztahu ke škole
MĚRTLOVÁ, Tereza
Tématem bakalářské práce je gender a genderové aspekty školství. Práce je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje teoretickému rozboru pojmu gender a s ním spojenými kapitolami. Seznámí nás s genderovou problematikou, feminis-mem, genderovou rolí či genderovým stereotypem. Věnuje se také genderu a ja-zyku včetně vztahu genderu ke škole. K první části práce také náleží kapitola učivo a učebnice, jež popisuje genderová kritéria korektní učebnice. Praktická část ob-sahuje posouzení genderové korektnosti čtyř rozdílných učebnic českého jazyka pro 2. stupeň základních škol, založené na teoretických poznatcích. Cílem bakalář-ské práce je seznámit se s genderovou problematikou a přiblížit význam gendero-vého aspektu pro školu.
Co jste se dnes učili ve výtvarné výchově?
Viktorinová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Případová studie se bude zabývat analýzou učiva výtvarné výchovy několika vybraných učitelů ZŠ v kontextu platných kurikulárních dokumentů v průběhu školního roku. Bude porovnávat plánované učivo výtvarné výchovy se skutečnými realizacemi žáků s ohledem na osvojené výtvarné kompetence. Pomocí rozhovorů s vybranými učiteli, analýz dokumentů a shromážděných reflexí prozkoumá, jak učitelé zachází s učivem ve Vv, jak ho transformují do konkrétních výtvarných úkolů, zpětně reflektují a hodnotí práce žáků. Zaměří se i na inspirační zdroje vybraných učitelů. Teoretickým východiskem pro zpracování případové studie budou současné výzkumy, zabývající se aktuálním stavem výtvarné výchovy, oborové didaktiky s důrazem na vzdělávací obsah. KLÍČOVÁ SLOVA oborová didaktika, případová studie, RVP ZV, ŠVP ZV, tematický plán, učivo, výtvarná výchova, vzdělávací obsah,
"Na podzim vždycky otiskujeme listy" aneb stereotypní úkoly ve Vv
Vokáčová, Miroslava ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématy a výtvarnými úkoly, které se ve výtvarné výchově stereotypně opakují. Autorka se zabývá a dokumentuje ukázky takových stereotypů. Podrobuje je didaktické analýze z hlediska obsahu, učiva, výtvarných technik aj. Výzkumná sonda hledá příčiny toho, proč učitelé taková témata zařazují a s jakými cíli tak činí. Autorka mapuje zdroje, v nichž učitelé hledají inspiraci pro výtvarné úkoly. Dále zkoumá, jak v takových případech učitelé zachází s učivem Vv. Vysledované stereotypní úkoly se stávají východiskem pro vlastní výtvarný projekt. KLÍČOVÁ SLOVA Výtvarný úkol, stereotyp, transformace, didaktická analýza, obsah, učivo, očekávané kompetence, (kutikulární dokumenty, učebnice Vv, výtvarný projekt)
Přístupy tří učitelek ke stejnému učivu
Nodlová, Veronika ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá porovnáním přístupu tří učitelek v oblasti učiva, diferenciace a vysokých očekávání. V teoretické části jsou rozebrána zmíněná témata. V kapitole o učivu jsou informace o stanovování učiva, kde je stanoveno, jakou roli při tom hraje učitel a podle čeho učivo vybírá. Dále pak jaké jsou druhy učiva a přístupy k němu. V kapitole o vysokých očekáváních je vysvětlen pojem sebenaplňující předpověď a také způsob, jakým se tvoří a jak se dají změnit. Tématem poslední kapitoly je diferenciace, v této kapitole jsou uvedeny typy diferenciace a způsoby jak pracovat s žáky podle jejich potřeb. Jsou tu také stručně popsány dvě skupiny žáků, jichž se diferenciace nejvíce týká, žáci se speciálními potřebami a žáci nadaní. Na základě videonahrávek a rozhovorů jsou zkoumány přístupy tří učitelek ve zmíněných oblastech. Výsledky výzkumu přináší informace o tom, jakým způsobem učitelé pracují s učivem navrhovaným učebnicovými materiály a jak přistupují k neobvyklému tématu. Dále pak, zda diferencují ve výuce a jestli se dá vypozorovat různé chování k různým žákům. KLÍČOVÁ SLOVA Učivo, kurikulum, učitelovo pojetí výuky, diferenciace, vysoká očekávání, chvála
Porozumění vybraným pojmům politologického učiva u žáků 2. stupně ZŠ
Švancarová, Pavlína ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
NÁZEV: Porozum ní vybraným pojm m politologického u iva u žák 2. stupn ZŠ ABSTRAKT: Diplomová práce je zam ena na porozum ní vybraným pojm m politologického u iva u žák 2. stupn základní školy. Jejím cílem je diagnostika žákovských prekoncept ve dvou t ídách základních škol s odlišnými socioekonomickými podmínkami. V první ásti jsou p edstavena teoretická východiska mé práce, vymezeny pojmy: konstruktivismus, prekoncept, žákovo pojetí u iva a také analyzováno politologické u ivo vzd lávací oblasti lov k a spole nost RVP ZV. Ve druhé ásti je prezentován vlastní kvalitativní výzkum žákovských prekoncept , realizován pomocí metody strukturovaného rozhovoru. V záv ru práce jsou pak porovnány výsledky výzkumu ze dvou r zných lokalit eské republiky. KLÍ OVÁ SLOVA: kontruktivismus, prekoncept, porozum ní, u ivo, kvalitativní výzkum
Výchova ke zdraví ve vzdělávacích programech základní školy a možnosti její realizace
Charvátová, Jana ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku výchovy ke zdraví a oblast sexuální výchovy na druhém stupni základních škol. Práce podává obraz o současném stavu výuky výchovy ke zdraví a zjišťuje do jaké míry školy splňují požadavky v oblasti podpory zdraví. Teoretická část popisuje historický vývoj výchovy ke zdraví na základních školách od počátku dvacátého století až po současnost. Zabývá se oblastí sexuální výchovy, jejím cílem, předmětem a obsahem. Praktická část zkoumá začlenění výchovy ke zdraví do škol, pomocí analýzy školních vzdělávacích programů a dotazníkového šetření.
Phled aktivních ekologů - vědců na obsah učiva ekologie
JELÍNKOVÁ, Lucie
Hlavním cílem této diplomové práce je tedy zodpovědět na otázku, jaké informace z oblasti ekologie pokládají vědci (aktivně bádající v ekologických oborech) za důležité a podstatné pro absolventy různých stupňů škol. Podařilo se získat odpovědi celkem 31 vědců. Pro absolventa ZŠ vědci považují za důležité a podstatné oblasti zabývající se úvodem do ekologie, zdroji organismů, biomy, vodními ekosystémy, dalšími interakcemi a tokem energie a hmoty ekosystémech. Pro absolventa SŠ vědci shledávají za důležité oblasti o zdrojích organismů, biomech, dalších interakcích a toku energie a hmoty v ekosystémech. Pro maturanta z biologie byly shledány za důležité oblasti týkající se ekologických faktorů, úvodu do ekologie, zdrojů a dalších interakcí.
Počátky vzdělávání v Netolicích
SOUKUP, Jiří
Diplomová práce popisuje vývoj školství v Netolicích. V první kapitole se krátce zaměřuje na historii Netolic a jeho současnost. V další teorerické části obecně pojednává o vzniku a vývoji vzdělávání ve světě a na českém území. Praktická část práce se již konkrétně zaměřuje na vývoj školství v Netolicích, a to až do roku 1945. V této části práce čerpá zejména z archivních materiálů, především kronik a výkazů, proto jsou v ní zmíněny nejen názvy konkrétních škol, ale také jména pedagogů, některých žáků a vůbec školní i společenský život v konkrétní době.
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.
Styly učení žáků
BICANOVÁ, Michaela
Ústředním tématem této bakalářské práce jsou styly učení žáků. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce pojednává o učebních stylech žáků v teoretické rovině. Základní myšlenkou je především zmapování základních pojmů výchovně - vzdělávacího procesu, dále pak předložení definice stěžejního pojmu, kterým je styl učení. Blíže se práce zabývá možnostmi ovlivnění stylu učení jak ze strany žáka, tak ze strany učitele či určitými ovlivňujícími vnějšími faktory. Jsou definovány a blíže popisovány druhy stylu učení, jejich diagnostika, možnosti ovlivnění a případné změny. Praktická část je zaměřena na porovnání učebního stylu mezi žáky středních odborných škol s maturitou a středních škol gymnaziálního typu. V rámci kvantitativního výzkumu jsou stanoveny dva cíle a k nim náležící hypotézy. Prvním cílem je zjistit, jaký učební styl žáci při své studijní činnosti preferují s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. K cíli se vztahují dvě hypotézy, z nichž jedna předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou preferují učební styl strategický, naopak druhá hypotéza předpokládá, že žáci středních škol gymnaziálního typu upřednostňují učební styl hloubkový. Druhým cílem je zjistit, jaké inteligenční dovednosti žáci při učení využívají s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. Zde se k cíli opět vztahují dvě hypotézy. První z nich předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou využívají v procesu učení nejvíce inteligenční dovednosti interpersonální, naopak druhá hypotéza tkví ve skutečnosti, že žáci středních škol gymnaziálního typu uplatňují v procesu učení nejvíce dovednosti logicko - matematické. Zjištěné informace dotazníkovým šetřením jsou znázorněny v grafech s komentáři a poznatky ohledně potvrzení či vyvrácení hypotéz jsou shrnuty v diskuzi a závěru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.