Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Pohybové aktivity žáků ve třídě s rehabilitačním vzdělávacím programem základní školy speciální
Bicanová, Michaela ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název práce: Pohybové aktivity žákU ve třídě s rehabilitačním vzdělávacím programem základní školy speciální Cil práce: Analýzou odborné literatury a realizací výuky rehabilitační tělesné výchovy specifikovat možnosti uplatnění pohybových aktivit a metody Snoezelen pro rozvoj žáků s těžkou a hlubokou mentální retardací v rehabilitační třídě Základní školy a Mateřské školy speciální Rakovník. Zhodnotit vhodnost metody Snoezelen pro žáky rehabilitační třídy. Pohybové aktivity zařadit do jejich vizualizovaného denního rozvrhu tak, aby se staly pravidelnou součástí týdenního strukturovaného programu. U žáků s těžkou mentální retardací pravidelným vedením tělesné výchovy pozitivně ovlivnit úbytek hmotnosti. Vytvořit videozáznam na DVD nosiči se cvičením pro domácí prostředí pro vybrané žáky rehabilitační třídy. Metody: Využití kazuistiky u šesti žáků rehabilitační třídy základní školy speciální. K ověření vhodnosti metody Snoezelen a nově sestavené rehabilitační tělesné výchovy bylo použito přímého zúčastněného pozorování. Pro stanovení odchylky od ideální hmotnosti byl použit Body Mass Index. Pro zjištění participace žáků v mimoškolních pohybových aktivitách bylo použito ankety a polostrukturovaného rozhovoru s rodiči vybraných žáků. Výsledky: Práce poukazuje na vhodnost metody Snoezelen pro pět žáků z...
Rehabilitační ošetřování jako součást holistického ošetřovatelství
BICANOVÁ, Michaela
Vedoucí práce: Mgr. Marie Schusterová Diplomová práce pojednává o rehabiltiačním ošetřování jako součásti holistického ošetřovatelství. Základní myšlenkou teoretické části bylo především podat přehled o teorii ošetřovatelství, uceleném systému rehabil{\"\i}tace a jednotlivých prvcích a metodách rehabiltiačního ošetřování. Pro zjištění potřebných údajů v rámci kvalitativního výzkumu bylo použito dotazníku, který byl určen všeobecným sestrám. Výzkumná část byla zaměřena na vzdělání a vzdělávání a ošetřovatelské standardy rehabilitačního ošetřování a jejich znalost a využívání v praxi. Závěrem je možné říci, že ač se všechny stanovené hypotézy se podařilo potvrdit, nebyly odpovědi sester, jak je patrné z výsledků, vždy skutečně přesvědčivé.
Styly učení žáků
BICANOVÁ, Michaela
Ústředním tématem této bakalářské práce jsou styly učení žáků. Práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. První část práce pojednává o učebních stylech žáků v teoretické rovině. Základní myšlenkou je především zmapování základních pojmů výchovně - vzdělávacího procesu, dále pak předložení definice stěžejního pojmu, kterým je styl učení. Blíže se práce zabývá možnostmi ovlivnění stylu učení jak ze strany žáka, tak ze strany učitele či určitými ovlivňujícími vnějšími faktory. Jsou definovány a blíže popisovány druhy stylu učení, jejich diagnostika, možnosti ovlivnění a případné změny. Praktická část je zaměřena na porovnání učebního stylu mezi žáky středních odborných škol s maturitou a středních škol gymnaziálního typu. V rámci kvantitativního výzkumu jsou stanoveny dva cíle a k nim náležící hypotézy. Prvním cílem je zjistit, jaký učební styl žáci při své studijní činnosti preferují s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. K cíli se vztahují dvě hypotézy, z nichž jedna předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou preferují učební styl strategický, naopak druhá hypotéza předpokládá, že žáci středních škol gymnaziálního typu upřednostňují učební styl hloubkový. Druhým cílem je zjistit, jaké inteligenční dovednosti žáci při učení využívají s ohledem na typ školy, kterou navštěvují. Zde se k cíli opět vztahují dvě hypotézy. První z nich předpokládá, že žáci středních odborných škol s maturitou využívají v procesu učení nejvíce inteligenční dovednosti interpersonální, naopak druhá hypotéza tkví ve skutečnosti, že žáci středních škol gymnaziálního typu uplatňují v procesu učení nejvíce dovednosti logicko - matematické. Zjištěné informace dotazníkovým šetřením jsou znázorněny v grafech s komentáři a poznatky ohledně potvrzení či vyvrácení hypotéz jsou shrnuty v diskuzi a závěru.

Viz též: podobná jména autorů
3 BICANOVÁ, Martina
6 Bicanová, Michaela
3 Bicanová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.