|
Nosná konstrukce zastřešení fotbalové tribuny
Kloss, Tomáš ; Pilgr, Milan (oponent) ; Hron, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout a posoudit střešní konstrukci fotbalové tribuny s půdorysnými rozměry 30 x 105 m a výškou 20,5 m. Klimatické zatížení je stanoveno pro předpokládanou lokalitu umístění stavby – Ostrava. Výsledná konstrukční soustava byla zvolena prostorově spolupůsobící, složená z příhradových vazníků, příhradových vaznic, příčných a podélných ztužidel, sloupů a táhel. Tvar střechy, který připomíná letecké křídlo, vytváří složité podmínky pro obtékání vzdušných proudů. Součástí práce je technická zpráva, statický posudek hlavních nosných prvků a vybraných spojů a výkresová dokumentace. Výpočtový model pro stanovení vnitřních sil je realizován v programu Scia Engineer. Posudky jsou vypracovány ručně dle platných evropských norem.
|
|
Trojlodní skladový objekt
Malý, Jan ; Sýkora, Karel (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce trojlodního skladového objektu. Šířka bočních lodí je 12 metrů a šířka hlavní lodi je 24 metrů. Délka skladového objektu je 60 metrů. Výška objektu je 14,65 metrů. V hlavní lodi pojíždějí dva mostové jeřáby, každý o nosnosti 5 tun. Nosnou konstrukci tvoří příčné vazby, jejich vzdálenost je 6 metrů. Skladový objekt je navržen pro oblast Zlín.
|
|
Nosná ocelová konstrukce kryté lávky pro pěší mezi budovami výukového areálu
Fiedlerová, Lucie ; Karmazínová,, Marcela (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh nosné ocelové konstrukce kryté lávky pro pěší mezi budovami výukového areálu A a D Fakulty stavební, Veveří ul. 95 v Brně. Konstrukčně je lávka řešena jako prostorová prutová konstrukce se dvěma hlavními nosníky. Nosníky jsou kombinací Vierendeelova nosníku a příhradové konstrukce. Nosníky jsou propojeny v úrovni horního a dolního pásu příčníky. Vodorovná tuhost horní a dolní plochy konstrukce je zajištěna ztužidly. Horní plocha lávky je v podélném směru vodorovná, dolní plocha lávky je zakřivená, aby byl překonán výškový rozdíl mezi budovami A a D. Toto řešení je výsledkem porovnání a zhodnocení tří variantních řešení.
|
|
Železniční most přes řeku Moravu mezi Starým Městem a Uherským Hradištěm
Křivánek, David ; Štrba, Michal (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením železničního mostu přes řeku Moravu mezi Starým Městem a Uherským Hradištěm na trati č. 341. Stávající železniční most má rozpětí 20,5 + 60 + 20,5 m. Bylo zpracováno pět různých variant s odlišným statickým systémem. Všechny varianty mostní ocelové konstrukce byly navrženy a řešeny s dolní ortotropní mostovkou. Pro výběr finální varianty byly všechny varianty staticky posouzeny a porovnány pomocí multikriteriální analýzy na základě zvolených kritérií. Finální varianta byla následně podrobněji posouzena dle platných norem.
|
|
Studie chování konstrukcí dřevěných lávek
Vitásková, Petra ; Brdečko, Luděk (oponent) ; Zídek, Rostislav (vedoucí práce)
Diplomová práce „Studie chování konstrukcí dřevěných lávek“ se zabývá statickými modely dřevěných mostů a lávek. Práci tvoří především studie chování historického dřevěného mostu v obci Černvír na Vysočině. Na základě skutečné konstrukce je vytvořen prostorový prutový model. Dále jsou navrženy dvě soudobé alternativy řešení dřevěné kryté lávky. Jednotlivé konstrukční prvky jsou posouzeny vzhledem k platným normám. Pro analýzu modelů byl použit MKP program SCIA Engineer 2012.
|
|
Nosná konstrukce objektu kulturního centra
Balázs, Ivan ; Pilgr,, Milan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh ocelové nosné konstrukce objektu kulturního centra o dispozici a konstrukčním řešením v souladu s architektonickými požadavky. Konstrukce se skládá z hlavní lodi a postranních přístaveb na jejích obou protilehlých podélných stranách. Půdorysné rozměry konstrukce jsou 42 m a 62 m, výška v hřebeni střechy je 15 m. Hlavními nosnými prvky nosné konstrukce jsou příčné vazby tvořené plnostěnnými sloupy dole v příčném směru vetknutými a příhradovými vazníky, pro hlavní loď trubkové s obloukovým horním pásem, pro přístavby s přímými pásy. Vzdálenost příčných vazeb je 12 m. Vaznice pro hlavní loď jsou navrženy příhradové se zakřiveným dolním pásem, vaznice pro přístavby jsou s přímými pásy. V přístavbách se nachází jedno podlaží, stropní konstrukce je tvořena průvlakem, stropnicí a spřaženou stropní betonovou deskou v trapézovém plechu. Konstrukce je navržena pro oblast města Brna. Návrh je proveden podle ČSN EN 1993.
|
|
Krytá motokárová dráha
Šik, Jan ; Bajer, Miroslav (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Předmětem práce je návrh, posouzení a porovnání dvou variant řešení ocelové nosné konstrukce areálu motokárové dráhy s přilehlým občerstvením. Stavba se skládá ze tří konstrukčně závislých objektů. Pro první objekt byly zpracovány varianty s příhradovou a rámovou konstrukcí. Stavba má nepravidelný půdorys. Půdorysné rozměry objektu jsou 75 x 45 m. Zastavěná plocha činí 2450 m2. Konstrukce dosahuje výšky 13,2 m. Práce obsahuje návrh dimenzí, statický výpočet a posouzení prvků konstrukce. Výpočet vnitřních sil byl proveden v programu SCIA Engineer 16.1.62. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
|
|
Lagrange multipliers in linear elastostatics
Ondášová, Annamária ; Květoň, Josef (oponent) ; Eliáš, Jan (vedoucí práce)
The thesis deals with the use of Lagrange multipliers, explaining the principle of their use and the calculating process. Lagrange multipliers are introduced into joints of a given truss structure. The calculation is conducted using minimalization of the potential energy and the principle of virtual work. Results are verified by direct elimination of the variables.
|
| |
|
Metody topologické optimalizace mechanicky namáhaných konstrukcí a jejich aplikace u prutových soustav
Pánek, Ondřej ; Lošák, Petr (oponent) ; Ševeček, Oldřich (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá topologickou optimalizací prutových soustav. V první části této práce je na základě rešerše dostupné literatury zpracován přehled jednotlivých metod strukturální optimalizace a stručně popsán jejich princip. Druhá část práce se zabývá aplikací vybraných metod na topologickou optimalizaci prutových soustav, k čemuž je využito výpočetních kódů naprogramovaných v prostředí programu MATLAB. V prvním kroku byl vytvořen kód pro výpočet napětí v jednotlivých prutech a posuvů styčníků prutové soustavy s využitím autorem naprogramované metody konečných prvků. Tento nástroj byl dále použit jako základ pro jednotlivé optimalizační úlohy, které tento algoritmus využívají pro získání výše uvedených parametrů. Vybrané optimalizační metody a jejich výpočetní kódy byly následně demonstrativně použity na dvou modelových úlohách – mostu a konzolovém nosníku, s cílem redukovat jejich hmotnost na minimum při současném zachování bezpečnosti vůči meznímu stavu pružnosti a meznímu stavu vzpěrné stability. Získané výsledky byly v závěru srovnány s výsledky dostupnými v literatuře (avšak optimalizovanými na výchozích konstrukcích ve formě kontinua) a lze konstatovat, že oba výstupy jsou ve velmi dobré shodě.
|