Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Dufková, Marie ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu Abstrakt Má diplomová práce rozebírá právní úpravu srovnávací reklamy v České republice. Nezabývá se však pouze současně platnou legislativní úpravou, dívá se také na její historický vývoj a na budoucí vyhlídky. Cílem mé diplomové práce je zmapovat vývoj právní úpravy srovnávací reklamy v českém právním řádu v jednotlivých epochách našich dějin, podat co nejvěrnější obraz přístupu zákonodárců, odborníků a soudců k této problematice a nakonec se pokusit o její zhodnocení. Důraz kladu na současně platnou soukromoprávní úpravu, poněkud stranou ponechám úpravu srovnávací reklamy obsaženou v předpisech veřejného práva, jako je zákon o regulaci reklamy nebo zákon o ochraně spotřebitele a mimoprávní regulaci reklamy. Po úvodu vkládám krátkou kapitolu obsahující pár slov k pojmu srovnávací reklama a o různých přístupech k ní. Poté v následující kapitole chronologicky pojednávám o otázkách právní úpravy v průběhu historie: první část této kapitoly se věnuje období první republiky, zákonu 111/1927 Sb. z. a n. na ochranu proti nekalé soutěži a navazující bohaté judikatuře. Druhá část se zabývá socialistickou epochou, úplným odmítnutím hospodářské soutěže jako takové a logickým poklesem zájmu o úpravu nekalé soutěže. Poslední dvě části pak zmiňují situaci po...
Vnímání srovnávací reklamy v českém prostředí
Lesáková, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice srovnávací reklamy a jejímu vnímání v českém prostředí. Z marketingového hlediska představuje srovnávací reklama zajímavou příležitost, jak v reklamě legálně konfrontovat konkurenci. Tato možnost je však v České republice málo využívaná, přestože je zde srovnávací reklama již dvacet let přípustná. Cílem práce je poskytnout ucelený vhled do tématu a zjistit, jaké reakce vzbuzuje srovnávací reklama v českém prostředí. V teoretické části dochází k představení srovnávací reklamy jako součásti marketingové komunikace, její právní i mimoprávní regulace nebo jejího vnímání v různých kulturách. Prezentován je také výzkum, který se problematice srovnávací reklamy věnuje. Praktická část poté na teoretickou část navazuje a ověřuje její poznatky pomocí kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového šetření. Jsou zde také předkládány konkrétní příklady srovnávací reklamy. Získané závěry mohou být užitečné například pro zadavatele reklam, kteří přemýšlejí, zda srovnávací reklamu vytvořit, ale také pro akademickou obec, jelikož toto téma není v českém prostředí příliš prozkoumáno.
Srovnání leaderů na trhu a jejich přímé konkurence s primárním zaměřením na společnosti Alza.cz a CZC.cz
Veverka, Martin ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářské práce se zaměřuje na přímé konkurenty leaderů na různých trzích a na jejich marketingové strategie a praktiky. V teoretické části jsou rozebírány důležité faktory značek jako branding a positioning a tyto teoretické termíny jsou prokládány příklady z praxe. Praktická část pak popisuje pomocí hloubkových rozhovorů a analýz marketingovou strategii společnosti CZC.cz, kterou používá proti svému úspěšnějšímu konkurentovi Alza.cz. Cílem práce je zjistit, jestli je profilování do pozice druhé nejúspěšnější firmy v daném segmentu pro značky výhodné a jestli jsou mezi různými odvětvími a strategiemi nějaké spojitosti.
Evropské právo proti nekalé soutěži
Neuvirtová, Lucie ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Resumé Evropské právo proti nekalé soutěži Tato diplomová práce se zabývá úpravou práva proti nekalé soutěži přijatou na úrovni Evropské unie. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - první seznamuje s legislativní úpravou práva proti nekalé soutěži, druhá část rozebírá právní úpravu klamavé a srovnávací reklamy jako příkladů skutkových podstat nekalé soutěže. První část práce nejprve podává přehled vývoje práva proti nekalé soutěži na mezinárodní úrovni; těžiště však spočívá v přehledu legislativy přijaté Evropskou unií. V rámci přehledu evropské legislativy nejprve seznamuje se základem pro legislativní činnost Evropské unie v oblasti nekalé soutěže. Následně navazuje přehled směrnic, jejichž primárním cílem je ochrana evropských soutěžitelů a spotřebitelů před nekalosoutěžním jednáním. Při představení jednotlivých směrnic je kladen důraz především na zjištění, zda se jedná o úpravu v režimu minimální nebo maximální harmonizace, tedy do jaké míry je ponechána možnost zákonodárcům členských států, aby se od úpravy přijaté Evropskou unií odchýlili. Čtvrtá kapitola si klade za cíl podívat se na právo proti nekalé soutěži jako na součást soukromého práva. Druhá část diplomové práce je tvořena pátou a šestou kapitolou. Pátá kapitola je věnována úpravě klamavé a srovnávací reklamy. Zkoumá, do jaké míry se...
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Volf, Petr ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu V mé diplomové práci se zabývám srovnávací reklamou v českém právním řádu. Jejím hlavním cílem je zmapování vývoje úpravy tohoto fenoménu v historických etapách s důrazem na soukromoprávní úpravu a její změny po harmonizační novele obchodního zákoníku č. 370/2000 Sb. Práce je strukturována do úvodu, sedmi kapitol, které jsou dále členěny na podkapitoly, a závěru. Po úvodu následují první tři kapitoly, které jsou věnovány obecným tématům, které se vážou ke zkoumanému pojmu. V první kapitole se krátce zmiňuji o regulaci hospodářské soutěže včetně nástinu systému nekalé soutěže s akcentací generální klauzule. Další kapitola pojednává o obecném pojmu reklamy se zmínkou k její mimoprávní regulaci jako alternativě k právní úpravě. Následuje teoretické vymezení srovnávací reklamy s výčtem teorií rozeznávaných druhů a jednotlivých přístupů právních řádů k této obchodní praktice. Obsahem čtvrté kapitoly je historický exkurs do vývoje právní úpravy srovnávací reklamy v českém právním řádu od prvorepublikové úpravy až do harmonizační novely obchodního zákoníku, jejímž přijetím se srovnávací reklama stala přímou součástí právního řádu. Srovnávací reklama byla do té doby posuzována především podle generální klauzule a přístup k ní tak byl formován výhradně...
Evropské právo proti nekalé soutěži
Kaštánková, Jitka ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá evropským právem proti nekalé soutěži, přičemž jejím hlavním cílem je poskytnout srozumitelný přehled unijního práva, jenž je v tomto směru reprezentován dvěma stěžejními směrnicemi. Těmi jsou směrnice o nekalých obchodních praktikách, která se soustředí na úpravu vztahů mezi obchodníkem a spotřebitelem, a směrnicí o klamavé a srovnávací reklamě, která prezentuje úpravu vztahů mezi obchodníky navzájem. Sféru nekalé soutěže bohatě doplňuje judikatura Soudního dvora EU, které je věnován značný prostor, neboť je svým výkladovým významem zcela nepostradatelná. Práce je rozdělena do několika kapitol. V kapitole následující po úvodu jsou poskytovány stručné definice nekalosoutěžních pojmů jako je soutěž nebo průměrný spotřebitel. Ve třetí kapitole je zohledněn historický vývoj nekalé soutěže na unijní úrovni, jenž přímo ovlivňuje národní právní úpravy. Z tohoto důvodu bylo do kapitoly čtvrté zařazeno krátké pojednání o nekalé soutěži pohledem nejnovějšího občanského zákoníku. Otázky vztahující se ke spotřebiteli a ochraně jeho zájmů jsou v současnosti považovány za natolik významné, že došlo k jejich vydělení do samostatné čtvrté kapitoly. Důvodem zůstává větší přehlednost a zdůraznění jejich významu, ačkoliv je spotřebitelská...
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Srněnský, Jakub ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem srovnávací reklamy a jejím chronologickým vývojem v českém právním řádu. Práce má za cíl osvětlení institutu srovnávací reklamy, historický popis jejího zakotvení v právním řádu historie a popis současné rekodifikované soukromoprávní úpravy v občanském zákoníku č. 89/2012 Sb. s komparací jednotlivých minulých úprav a zohledněním evropského práva. Práce je hierarchizovaná do úvodu, čtyř hlavních kapitol, jejich podkapitol a závěru. První kapitola je věnována vymezení základních obecných pojmů souvisejících s institutem srovnávací reklamy počínaje hospodářskou soutěží, soukromoprávní větví soutěžního práva po samotný pojem reklama, včetně seznámení s její historií i současným chápáním reklamy. Na pojem reklama volně navazuje další, druhá kapitola, která je věnována výlučně institutu srovnávací reklamy. V této kapitole se čtenář podrobněji seznámí s terminologií, teorií a praktickými příklady podob srovnávací reklamy, včetně objasnění pozitiv a negativ srovnávací reklamy. Třetí kapitola se zabývá historií právní úpravy srovnávací reklamy od roku 1918 do roku 1950, následuje popis z období nesvobody do roku 1989 a historický výklad končí kapitolou o porevoluční právní úpravě, kterou vymezují tři důležité milníky. První z nich se věnuje samotné volné soutěži po...
Evropské právo proti nekalé soutěži
Hobzová, Anna ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Tato diplomová práce se zabývá úpravou evropského práva proti nekalé soutěži ve Směrnici o nekalých obchodních praktikách a o klamavé a ve Směrnici srovnávací reklamě. Cílem práce je podat ucelený výklad těch oblastí práva proti nekalé soutěži upravených těmito směrnicemi s ohledem na vybranou judikaturu Soudního dvora Evropské unie, dalším dílčím cílem je zhodnocení úspěšnosti transpozice této úpravy do českého práva. Práce je po úvodu rozdělena do šesti kapitol. První kapitola stručně vymezuje postavení práva proti nekalé soutěži v systému práva, vykládá základní pojmy a popisuje roli Soudního dvora Evropské unie. Druhá kapitola se věnuje vývoji práva proti nekalé soutěži na unijní úrovni. Kapitola třetí je věnována klamavé reklamě a její úpravě ve Směrnici o klamavé a srovnávací reklamě, kapitola čtvrtá se pak věnuje reklamě srovnávací upravené stejnou směrnicí. Kapitola pátá se zabývá nekalými obchodními praktikami obchodníků vůči spotřebitelům tak, jak jsou upraveny ve Směrnici o nekalých obchodních praktikách. V rámci těchto kapitol dochází k rozboru dané problematiky i za pomoci judikatury Soudního dvora Evropské unie. Stejně tak je ve všech těchto kapitolách věnována podkapitola hodnotící odpovídající českou právní úpravu. Kapitola šestá se konečně zabývá...
Regulace reklamy ve farmaceutickém průmyslu
Metelka, Jan ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
- Jan Metelka Hlavním cílem této diplomové práce bylo nastínit právní regulaci reklamy na humánní léčivé přípravky. K tomu bylo nutné nejprve v úvodu definovat reklamu a léčiva, neboť právě tato dvojice tvoří jádro celé diplomové práce. Definice byla možná nad úrovní podrobnosti práce, ale přesto hrála významnou roli v dalším pochopení problematiky. Specifika reklamy ve farmaceutickém průmyslu rozebírá následující kapitola, tedy řeší primárně dělení na reklamy zaměřené na odborníky, tedy lékaře a lékárníky a reklamy zaměřené na veřejnost, tedy zejména pacienty. Každý typ je speciální a je zákonným a podzákonným způsobem limitován jinak. Dále je popsán postup ve správním řízení dle Zákona o regulaci reklamy, tedy veřejnoprávní větev ochrany nekalé soutěže. Přichází s tabulkovým rozdělením jednotlivých prohřešků, statisticky popisuje, ke kterým dochází nejčastěji a do hloubky rozebírá možná porušení Zákona o regulaci reklamy, katalog sankcí a postup posuzování, zda jednání bylo v souladu se Zákonem o regulaci reklamy či nebylo. Hlavní částí této diplomové práce je pak rozbor úpravy nekalé soutěže v soukromém právu ve vztahu k humánním léčivým přípravkům, je zde konkrétně popsáno, jakým postupem se aplikuje generální klauzule a podrobněji jsou ilustrovány skutkové podstaty klamavé reklamy, srovnávací...
Evropské právo proti nekalé soutěži
Najman, Ondřej ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Pelikán, Robert (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Abstrakt Diplomová práce se v celém svém rozsahu snaží pokrýt zejména dvě větve evropského práva proti nekalé soutěži. Tyto dvě větve přitom spočívají ve vztazích (i) obchodníků s obchodníky a v takových případech se řídí směrnicí 2006/114/ES a (ii) ve vztazích obchodníků se spotřebiteli, přičemž v takovém případě podléhají úpravě směrnice 2005/29/ES. S ohledem na výše uvedené, tak lze rovněž konstatovat, že tato diplomová práce se ještě o něco přesněji zabývá právem Evropské unie proti nekalé soutěži. Tato práce je rozdělena celkem do deseti kapitol, když pět z nich je považováno za výjimečně důležité. První z nich je kapitola pět věnovaná vztahům mezi obchodníky. Autor v tomto ohledu podrobuje zkoumání příslušnou směrnici 2006/114/ES rovněž do rozsahu její relevantní judikatury Soudního dvora EU. Stejný přístup byl přitom zvolen i pro deskripci fungování vztahů obchodníků se spotřebiteli regulovaných směrnicí 2005/29/ES, a to v kapitole sedm. Kapitola šest se pak zaměřuje na tzv. koncept "průměrného spotřebitele", kterýžto byl shledán jako jeden z nejvýznamnějších prvků unijního práva proti nekalé soutěži. Pro jeho mimořádný význam se kapitola šest zabývá průměrným spotřebitelem velmi podrobným způsobem a vyzdvihuje přitom roli Soudního dvora EU při vytváření definice...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.