Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohon 4x4 u osobních vozidel.
Hrádek, Zbyněk ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření rešerše popisující jednotlivé koncepce pohonu všech kol u osobních automobilů. Zvláště se pak zaměřuje na konstrukci, princip činnosti a vhodnost použití jednotlivých koncepcí. Počátek práce je věnován historii, výhodám a nevýhodám tohoto technického řešení. V další části jsou popsány nejpoužívanější koncepce pohonu. Konec práce obsahuje shrnutí získaných informací a úvahu, jakým směrem se bude pohon všech kol ubírat v následujících letech.
Konstrukce vodního chlazení MR spojky
Musil, Marek ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou vodního chlazení pro magnetoreologickou spojku. Problém chlazení MR spojky byl řešen návrhem několika variant, ze kterých byla nakonec vybrána ta nejlepší. Byl vytvořen model a následně vyrobeno vodního chlazení, které se upevnilo na stator MR spojky. Chlazení kompletně obklopuje tělo spojky a tím dosahuje vysokého přenosu tepla mezi chladícím a chlazeným systémem. Návrh byl vytvářen s ohledem na dobrou složitelnost, takže jeho použití není složité.
Použití bezkartáčového stejnosměrného motoru pro pohon lineárního servopohonu s bezpečnostní funkcí
Rudolf, Ladislav ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
V této práci je diskutován návrh řízení BLDC motoru, který bude využit jako pohon lineárního servopohonu. Řízení pomocí mikrokontroléru se zaměřuje hlavně aspekty jakou jsou motorický režim, generátorický režim, měření polohy rotoru senzory a měřením proudu motoru, který bude odpovídat jeho momentu. Výsledek práce je zaměřen na inovaci stávajícího servopohonu firmy Honeywell, kde by procesorově řízený BLDC motor měl nahradit stávající systém servopohonu a převzít jak funkce provozní tak havarijní.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu
Tomeš, Jakub ; Sedláček, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu pro nosnost 10 000 kg. Práce obsahuje návrh základních částí zdvihového mechanismu – průměru lana, lanového bubnu a kladek. Součástí je také volba standardizovaných dílů, jako jsou elektrický motor, jeřábová převodovka, pružná spojka či bubnová brzda. Poslední kapitola je věnovaná pevnostnímu výpočtu lanového bubnu a výpočtu životnosti ložiska spolu s návrhem svarů a těsného pera. Výstupem bakalářské práce jsou výkresy svarku lanového bubnu a sestavy zdvihového mechanismu.
Řetězový dopravník
Štěpán, Marek ; Dlesk, Daniel (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh obslužné vychystávací jednotky pro skladovací systém Multitower. Tato práce se zabývá problematikou skladování tyčového materiálu, bezpečnostními požadavky a návrhem konstrukce. V konstrukční části je řešen návrh pohonu, volba řetězu, napínací systém a přenos krouticího momentu. Pevnostní analýza důležitých součástí je řešena v poslední části práce.
Spojky osobních automobilů
Macháček, Kamil ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o moderních řešeních rozjezdových spojek u osobních automobilů. Popisuje nejpoužívanější systémy v dnešních automobilech, především třecí spojku s membránovou pružinou. Pozornost je dále věnována spojkám lamelovým, odstředivým a hydrodynamickým.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 12000 kg / M4
Ujčík, Miroslav ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 12 000 kg, který bude sloužit jako dílenský jeřáb s pravidelným využíváním. První část této práce je věnována kritické rešerši obdobných existujících řešení, na základě které je vybrána vhodná koncepce uspořádání. Druhá část práce se zabývá samotnému výpočtu hlavních rozměrů zdvihu, na základě kterých jsou zvoleny jednotlivé komponenty. Jedná se o nosné prvky lanového systému, kam patří kladky, lano a lanový buben. U lanového bubnu je proveden pevnostní výpočet. Ve třetí části jsou návrhy a výpočty částí zdvihového mechanismu tj. elektromotor, spojka, brzda a převodovka. Finální část se zabývá výpočtem a kontrolou bubnového čepu, ložiska a kontrolním výpočtem pera. Součástí práce je také výkresová dokumentace, která obsahuje výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu
Vydra, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 12 500 kg. V úvodní části práce je uvedena kritická rešerše rozdílných koncepcí, jejíž výstupem je vzájemné porovnání a výběr vhodného koncepčního uspořádaní pro navrhovaný mechanismus. Návrhovým výpočtům jednotlivých částí zdihu předchází stručný teoretický úvod do dané problematiky s odůvodněním volby zvolených komponent. Na základě výpočtů jsou nejprve vybrány nosné prvky lanového systému, jmenovitě lano, vodící a vyrovnávací kladky, lanový buben a části samotného zdvihového mechanismu jako je elektromotor, převodovka a brzda se spojkou. Další část práce obsahuje pevností výpočty bubnu, čepu a určení trvanlivosti ložisek jeho uložení. Součástí práce je výkresová dokumentace obsahující celkovou sestavu zařízení a svařenec lanového bubnu.
Převodová ústrojí nákladních vozidel a autobusů
Vítek, David ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší převodových ústrojí používaných v nákladních automobilech a autobusech. První část práce tvoří seznámení s jednotlivými částmi převodového ústrojí, s kterými se můžeme u nákladních automobilů a autobusů setkat, jejich princip a konstrukci. Druhá polovina práce se zabývá systémy, které používají nejznámější výrobci nákladních automobilů a autobusů, a také současnými trendy v této problematice.
Moderní traktorové převodovky
Bartošová, Daniela ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem moderních trendů v oblasti traktorových převodovek. Zdůvodňuje, proč nejpoužívanějším druhem převodovek jsou právě převodovky řazené pod zatížením a hydrostatické převodovky. Dále je práce především věnována inovativním prvkům v koncepci převodovek u vybraných výrobců traktorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.