Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncept CSR podniku INDUS spol. s r. o. se spádovostí pro kraj Vysočina
Sedláková, Lucie
Sedláková, L. Koncept CSR podniku INDUS spol. s. r. o. se spádovostí pro kraj Vysoči-na. Diplomová práce: Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. V diplomové práci bude zkoumána aktuální situace využití konceptu společenské odpovědnosti firmy INDUS, kde bude zhodnoceno aktuální využití konceptu CSR, jeho efektivita a budou navrhnuta konkrétní opatření pro zlepšení situace za-městnanců v podniku z hlediska užití sociálního pilíře CSR. Výsledkem práce bude na základě kvalitativního a kvantitativního výzkumu, souhrn aktuální situace a plánů společnosti na využití tohoto konceptu a následně návrhová část s přihlédnutím na potřeby a nejsilnější motivy řadových zaměstnanců společnosti INDUS. V rámci konkurence bude zpracována i analýza odvětví pro porovnání situace společnosti na trhu soukromých bezpečnostních agentur.
Sociálny pilier v odvetví informačných technológií
Kubániová, Tatiana
Kubániová, T. Sociální pilíř v odvětví informačních technologií. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Tato bakalářská práce je zaměřena na společenskou odpovědnost firem v odvětví informačních technologií v Brně, konkrétně se zabývá sociálním pilířem. V literární rešerše je stručně popsána historie a vývoj společensky odpovědného podnikání, dále je zde vymezena sociální rovina CSR a také jsou popsány konkrétní aktivity a normy týkající se sociální sféry. Ve vlastní práci jsou sepsány informace o provádění CSR aktivit v podnikání společností IBM s. r. o., Tieto s. r. o. a třetí anonymní firmy XY. Na základě toho jsou následně firmy porovnány pomocí bodovacího srovnávacího systému podle kvality zpracování CSR aktivit ve dvou částech, a to interního a externího sociálního pilíře. Vzhledem k určitým nedostatkům v této oblasti, jsou firmám jednotlivě navrženy řešení ke zlepšení CSR aktivit v sociální rovině a nakonec je zpracováno ekonomické zhodnocení nákladů ke konkrétním navrhovaným aktivitám.
Spoločenská zodpovednosť ako faktor pri výbere zamestnania
Sokolovská, Ivana
Tato diplomová práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti firem v souvislosti s výběrem zaměstnání generací Y tzv. mileniálů. Na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu jsou navrženy doporučení pro podniky vycházející ze zjištění jak CSR vnímají potenciální zaměstnanci, a do jaké míry ovlivňuje jejich rozhodování o zaměstnání. Byl potvrzen předpoklad že větší povědomí o CSR mají vzdělanější mileniáli a také, že společenská odpovědnost firem je důležitější při výběru zaměstnání u lidí s vyššími příjmami, a že volba práce pro zodpovědnější firmu i za cenu nižší mzdy je závislá na dosaženém vzdělání a na hrubém měsíčním příjmu respondenta. Z výzkumu vyplývá, že CSR možno považovat za důležitý faktor při výběru zaměstnání a firmy by měly soustřeďovat na aktivity s ní spojené.
Analýza stavu CSR v České republice
Čermáková, Lenka ; Palíšková, Marcela (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl analýzu stavu CSR v České republice. V teoretické části je vymezen koncept CSR s uvedením jeho vývoje, přínosů, způsobů jeho měření a reportování a popisem aktuálních trendů dané oblasti. Součástí praktické části je vlastní výzkum provedený mezi národními a nadnárodními podniky působícími na českém trhu využívající kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu. Výsledky vlastního výzkumu odráží rozdíly mezi těmito podniky s ohledem na jednotlivé pilíře CSR a další aspekty. Výstupem je zhodnocení současného stavu CSR v České republice včetně vymezení příčin a doporučení ke zlepšení.
Společenská odpovědnost firmy SAP
Vaníková, Zuzana ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Sitter, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá společenskou odpovědností firem, přičemž předmětem zkoumání je CSR strategie konkrétní společnosti. Teoretická část práce přibližuje a popisuje společenskou odpovědnost firem z historického i aktuálního hlediska. Především je kladen důraz na sociální pilíř, tedy na aktivity firmy ve vztahu ke svým stakeholderům, zejména zaměstnancům a na dobrovolnictví. Dobrovolnictví je důležitou součástí společenské odpovědnosti firem. Dotazníkové šetření a následně jeho statistické vyhodnocením odpovídá na otázku, zda je dle studentů dvou ekonomických škol firma SAP odpovědná a jaký mají vztah k dobrovolnictví.
Indikátory sociálního pilíře udržitelného rozvoje na lokální úrovni
Kučerová, Zita ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Doc.PhDr.Jana Šafránková,CSc. (oponent) ; Staňková, Eva (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo najít odpověď na otázky, zda lze monitorovat sociální soudržnost (kohezi) obce a čím tuto kohezi, která je jedním ze základních pilířů udržitelného rozvoje, měřit. Byl proveden rozbor přístupů a měření udržitelného rozvoje sociálního pilíře v mezinárodním i českém prostředí. Sociální pilíř byl identifikován a popsán i pro lokální úroveň. V rámci sociálního pilíře udržitelného rozvoje na úrovni obce jsou navrženy tři hlavní tématické bloky: • Kvalita sociálního prostředí obce • Sociodemografická struktura obyvatel obce • Spokojenost a participace na věcech veřejných. Tato témata by měla být monitorována indikátorovou sadou, navrženou v této práci. Jejím cílem bylo pokrýt všechny dimenze sociální koheze, které jsou opodstatněné a významné ve vazbě na procesy územního plánování. Tyto indikátory lze sledovat v přímě vazbě na populační velikost a regionální význam sledované územní jednotky na lokální úrovni a nejsou vytrženy z konceptu sledování indikátorů udržitelného rozvoje na dalších územně vyšších úrovních. Výsledky, analýza a interpretace dosažených hodnot by se mohly stát jedním z podkladů pro „rozbor udržitelného rozvoje území“ (součást nástrojů územního plánování dle současné právní úpravy), reprezentující sociální pilíř. Všechny jevy a procesy musí být zároveň hodnoceny v kontextu dalších pilířů udržitelného rozvoje a poté by se měly stát též vhodným nástrojem k měření naplňování cílů územního plánování.
Indikátory sociálního pilíře udržitelného rozvoje na lokální úrovni
Kučerová, Zita ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Doc.PhDr.Jana Šafránková,CSc. (oponent) ; Staňková, Eva (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo najít odpověď na otázky, zda lze monitorovat sociální soudržnost (kohezi) obce a čím tuto kohezi, která je jedním ze základních pilířů udržitelného rozvoje, měřit. Byl proveden rozbor přístupů a měření udržitelného rozvoje sociálního pilíře v mezinárodním i českém prostředí. Sociální pilíř byl identifikován a popsán i pro lokální úroveň. V rámci sociálního pilíře udržitelného rozvoje na úrovni obce jsou navrženy tři hlavní tématické bloky: • Kvalita sociálního prostředí obce • Sociodemografická struktura obyvatel obce • Spokojenost a participace na věcech veřejných. Tato témata by měla být monitorována indikátorovou sadou, navrženou v této práci. Jejím cílem bylo pokrýt všechny dimenze sociální koheze, které jsou opodstatněné a významné ve vazbě na procesy územního plánování. Tyto indikátory lze sledovat v přímě vazbě na populační velikost a regionální význam sledované územní jednotky na lokální úrovni a nejsou vytrženy z konceptu sledování indikátorů udržitelného rozvoje na dalších územně vyšších úrovních. Výsledky, analýza a interpretace dosažených hodnot by se mohly stát jedním z podkladů pro „rozbor udržitelného rozvoje území“ (součást nástrojů územního plánování dle současné právní úpravy), reprezentující sociální pilíř. Všechny jevy a procesy musí být zároveň hodnoceny v kontextu dalších pilířů udržitelného rozvoje a poté by se měly stát též vhodným nástrojem k měření naplňování cílů územního plánování.
Corporate social responsibility – social pillar
Malá, Tatiana ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Šumpíková, Markéta (oponent)
Cílem bakalářské práce je představit koncept společensky zodpovědného podnikání (CSR) se zaměřením na sociální pilíř v externí a interní dimenzi organizace. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje obecnou charakteristiku konceptu CSR. Poukazuje na benefity i kritiku, způsoby a oblasti uplatnění a postoj Evropy ke společenské zodpovědnosti. Dále se práce detailněji zaměřuje jen na sociální pilíř CSR. Představuje standardy uplatněné v daném pilíři a detailně zkoumá, jakým způsobem se organizace zodpovědně chovají vůči zaměstnancům a externím subjektům. Praktická část se orientuje na sociální pilíř CSR konceptu mezinárodně působící společnosti ABB. Předkládá možné návrhy rozšíření aktivit pro sociální oblast CSR v ABB ČR na základě porovnání konceptu dané společnosti v České republice a zahraničí.
Aplikace konceptu společenské odpovědnosti podniku v České republice
Christophová, Pavla ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Vašenda, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení aplikace konceptu společenské odpovědnosti podniku v České republice. Hlavním cílem práce je vypracování analýzy vlivu využívaných aktivit sociálního pilíře konceptu na posílení loajality zaměstnanců. Teoretická část diplomové práce obsahuje ucelený výklad konceptu společenské odpovědnosti podniku a popis hodnotící metodiky KORP. V průběhu řešení práce je s využitím metody deskripce a hodnotící metody KORP zhodnocena aplikace sociálního pilíře konceptu společenské odpovědnosti ve třech vybraných českých podnicích. Výsledky jsou za pomoci komparativní analýzy porovnány s výsledky dotazníkového šetření mezi zaměstnanci vybraných společností. V závěru práce jsou uvedeny další možnosti zlepšení aplikace společenské odpovědnosti podniku s cílem posílit firemní sounáležitost zaměstnanců se svým podnikem.
Analýza vlivu CSR na pracovní spokojenost zaměstnanců
Krasnikova, Darina ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
V současné době jsou zaměstnanci nejcennějším zdrojem ve všech komerčních a neziskových organizacích. Zaměstnavatelé se snaží vytvořit co nejlepší podmínky, aby získali a udrželi ty nejlepší a nejkvalitnější zaměstnance. Jedním z komplexních nástrojů pro vytvoření příznivých podmínek pro zaměstnance a jejich dlouhodobou spokojenost je koncept společenské odpovědnosti korporace (corporate social responsibility, CSR). CSR je dobrovolná politika pro řízení organizace, která umožňuje dlouhodobý udržitelný rozvoj a je založena na třech pilířích: ekonomickém, ekologickém a sociálním. V rámci sociálního pilíře CSR poskytuje pro zaměstnavatele celou řádu možnosti pro zvýšení úrovně spokojenosti zaměstnance a získání jeho loajality.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.