Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Generátor procedurálních textur
Doroshenko, Ilya ; Karas, Matej (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Textury jsou nezbytnou částí současného 2D a 3D renderováni. Běžné techniky jsou Mapování Textur a Procedurální Generování. Obě techniky mají svoje požadavky na výpočetní zdroje. Procedurální generování poskytuje vysokou kvalitu obrazovky bez použití paměti, ale je výpočetní náročné. Mapování Textur je rychlý, ale obrázky, ze kterých se skládají textury jsou náročné na paměť a mají omezené rozlišení a obtížné algoritmy, které ten problém vyřeší. Táto práce probírá techniky vytváření textur, jejich výměnu a použití. Výsledkem práce je aplikace, schopna vytvářet textury pomocí algoritmů a dovolí exportovat algoritmy pro použití v procedurálním stínování.
Zobrazování voxelových scén pomocí ray tracingu v reálném čase
Menšík, Jakub ; Milet, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit program k vizualizaci voxelových scén v reálném čase s využitím ray tracingu. Součástí bylo studium různých metod takového vykreslování se zaměřením na stíny. K řešení bylo využito enginu Unity a experimentálních balíčků Unity Jobs a Burst. Práce představuje různé ray tracing průchody a metodu SVGF, která slouží především k filtrování vzniklého šumu se zachováním hran. Podařilo se vytvořit program, který vykresluje tvrdé stíny, měkké stíny a ambient occlusion rychlostí přibližně padesát snímků za sekundu.
Zobrazení stínů skrze průsvitné materiály
Mátl, Roman ; Havel, Jiří (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtem stínů skrze průsvitné materiály pomocí metody zvané Barevné stochastické stínové mapy a její praktickou implementací v knihovnách OpenGL. Na začátku této práce je představena metoda Stínových map. V další části jsou zkráceně popsány vybrané způsoby řešení zobrazování průhledných objektů ve scéně. Následuje detailnější vysvětlení metody Barevných stochastických stínových map. V poslední části je popsána implementace demonstrační aplikace v jazyce C++, zhodnocení dosažených výsledků a návrh možností pokračování projektu.
Využití bypassových diod ve fotovoltaických panelech
Chocholáč, Jan ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím bypassových diod ve fotovoltaických panelech. Seznamuje nás s činností fotovoltaických panelů, jejich elektrických vlastností a parametrů. Cílem práce je ověření vlivu bypassových diod na částečně zastíněný fotovoltaický panel a jeho volt-ampérovou charakteristiku. Pomocí vytvořených programů v Agilent VEE 8.0 nasimulovat zastínění panelu a porovnat I-U charakteristiku s reálným měřením.
Efektivní výpočet osvětlení
Kubovčík, Tomáš ; Pečiva, Jan (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá efektivním výpočtem osvětlení v grafických scénách s velkým počtem světel . Představeny budou základní techniky výpočtu osvětlení i pokročilé techniky , které jsou z nich odvozeny . Těžištěm práce je zejména technika tiled shading a její optimalizace popsané v teoretické i praktické části . Závěr práce se zaměřuje na experimenty prováděné na těchto technikách zachycující jejich přínos v efektivitě a rychlosti výpočtů osvětlení jakož i implementačním podrobnostem některých důležitých částí .
Vytvoření 3D modelů a návodů pro počítačové cvičení kurzu Moderní počítačová grafika
Gros, Jan ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je seznámit se s problematikou vyučovanou v kurzu MGMP a vytvořit návody a 3D modely v programu Blender pro počítačové cvičení kurzu MGMP. První část je věnována některým podobným kurzům vyučovaným na vysokých školách v České republice. Další části se zabývají metodou Catmull-Clark dělení povrchů, problematikou mapování textur, problematikou křivek a animace objektů s použitím křivek. Poslední část je o stínování 3D modelů a jednotlivých metodách, které byly vyvinuty a jsou používány dodnes. Výstupem práce jsou výuková videa a modely pro kurz MGMP, zabývající se jednotlivými částmi diplomové práce.
Reakce na abiotický stres u rostlin zelených zdí a fasád ve městech mírného pásma
Hrochová, Růžena ; Lhotáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Se zvyšující se urbanizací se zvyšuje teplota měst a vzniká efekt městského tepelného ostrova. Tento efekt se dá zmírnit přítomností vegetace například vertikálními systémy zeleně: fasádami a zdmi. Cílem práce bylo definovat tyto systémy a jejich účinky na městské mikroklima, vytvořit přehled nejčastěji využívaných druhů rostlin pro systémy zeleně a shrnout jejich reakce na abiotické stresy měst mírného pásma. Kvůli nedostatku studií zaměřujících se na mírné pásmo jsem čerpala ze studií z diteránu, jejichž výsledky by se nám v budoucnu mohly hodit díky měnícím se klimatickým podmínkám. Pro výběr vhodné vegetace systémů zeleně můžeme využít šablonu prostředí, rostliny aklimované či adaptované k městskému prostředí. Hlavními mechanismy účinku rostlin na mikroklima je stínění a transpirační chlazení, které ideálně přispívají ke snižování efektu tepelného ostrova za optimální zálivky a ke snížení teploty ve svém okolí. Stresory sledované v této práci byly sucho, vysoká teplota a ozářenost, znečištění vzduchu a zasolení půdy. Na všechny tyto stresory rostliny reagovaly omezením fyziologických funkcí a snížením růstu. Nejčastější reakcí bylo snížení rychlosti fotosyntézy a obsahu chlorofylu. Reakce rostlin vertikálních systémů zeleně na různé stresory a jejich kombinace jsou málo studované a pro jejich účelné...
Interaktivní webové aplikace pro podporu výuky 3D počítačové grafiky
Priščák, Jaroslav ; Mokrý, Ondřej (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Používanie interaktívnych webových aplikácií má potenciál výrazne zlepšiť výučbu 3D počítačovej grafiky. Využitím pohodlia a dostupnosti webu môžu tieto aplikácie poskytnúť študentom pútavejšiu a interaktívnejšiu výučbu. Táto práca sa zaoberá vývojom takýchto aplikácií s cieľom pomôcť pochopiť základy nutné pre výpočty, ako sú normálové vektory a~dotykové roviny. Ďalej práca popisuje Phongov osvetľovací model, parametre prostredia a~materiálu, ktoré vplývajú na výsledný svetelný odraz. Následne popisuje jednotlivé modely tieňovania ako konštantné, Gouraudovo a Phongovo, kde popisuje jednotlivé výhody a nevýhody, rozdiely náročnosti výpočtov pri určovaní farby fragmentu a jednotlivých pixelov. Zároveň vysvetľuje kód, na ktorom sú tieto aplety vytvorené.
Zpracování územní studie jako podklad pro územní plán
ČERMÁKOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na vypracování územní studie a s ní spojenou problematiku územního plánování. Zvolenou lokalitou pro vypracování studie je obec Myslkovice. Pomocí analýzy bylo nalezeno několik problémů k řešení. Jedná se o nedostatek ploch pro bydlení, ohrožení oblíbeného veřejného prostoru před místním zámkem a zatížení hlukem a prachem okolí ploch výroby. Každá z lokalit vyžaduje jiné řešení a všechna jsou v této diplomové práci podrobně popsána. Mimo řešení a popis dotčených ploch je v práci provedena také literární rešerše zvolené problematiky a podrobný popis území. Závěrem práce je doporučení vyplývajících strategií ke zlepšení zanalyzovaných problémů.
Ecological differences between herbs and woody plants, and evolution of the herbaceous habit
Klimeš, Adam ; Herben, Tomáš (vedoucí práce) ; Lens, Frederic (oponent) ; Těšitel, Jakub (oponent)
Ekologické rozdíly mezi bylinami a dřevinami a evoluce bylinnosti Adam Klimeš, disertační práce Abstrakt Krytosemenné rostliny (Magnoliophyta), představující dnes většinu vegetace na Zemi, byly původně dřevinami. Od jejich vzniku se mezi nimi opakovaně vyvinuly byliny, avšak proč se tak stalo, nevíme. Jako faktory, které mohly stát za úspěchem mladší růstové formy, byly navržené mráz a období sucha. Ovšem oba faktory jsou málo prozkoumané a to, co se ví, nehovoří v jejich prospěch. V této práci jsme si dali za cíl položit základy pro výzkum evoluce bylinnosti. Navrhli jsme další faktory, které mohly stát za evolucí bylin, přišli jsme s řešením některých metodologických obtíží a představili jsme doklady o rozdílech mezi bylinami a dřevinami, které lze na základě jednotlivých hypotéz o evoluci bylinnosti očekávat. Za tímto účelem jsme provedli několik zahradních pokusů s mladými rostlinami obou růstových forem a analýzu veřejně dostupných databázových dat o vlastnostech rostlin z celého světa za použití fylogenetických komparativních technik. Byliny odlišuje od dřevin jednoletost jejich nadzemní biomasy a rychlá životní strategie a očekává se, že tyto charakteristiky stojí za jejich úspěchem. Kromě dříve navržených faktorů mrazu a sucha, existují další disturbance, které mohly hrát roli v jejich evoluci....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.