Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kořeny moravské urbanistické struktury
Mohelník, Ladislav ; Löw, Jiří (oponent) ; Prokeš, Oldřich (oponent) ; Hrabec, Josef (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Studium architektonických a urbanistických konceptů i jejich aplikaci v praxi, s ohledem na jejich historický kontext, je předmětem dalšího zájmu. Jde přitom především o odvěkou snahu člověka dosáhnout harmonického stavu v uspořádání světa okolo sebe, promítající se bezděčně do jeho díla. Cestami směřujícími k dosažení harmonie se v širším rámci teorie architektury a urbanismu zabývá architektonická kompozice, hledající vyváženost ve vztahu mezi formou, strukturou a prostorem jedinečného díla. Dílo založené na takovýchto hodnotách má zcela specifickou a současně přirozenou schopnost vypovídat o společenských podmínkách, jež provázely jeho vznik. Není v lidských sílách uchopit problematiku urbanistické struktury Moravy v celé její složitosti. Práce se proto soustřeďuje na dva klíčové sídelní prvky moravské urbanistické struktury, s ústřední rolí. Obec Ostravice je dnes poměrně malým sídlem v Moravskoslezských Beskydech, ale relikty její starobylosti vypovídají o významné minulosti, kdy se například v její plužině uchovaly kompoziční vztahy středověkého Civitas Dei převrstvující dokonce ještě starší sídelní jádro velkomoravského Děvína a Vogastisburgu. Listinně doložené děje a události vzdálené minulosti jsou ověřitelné pro danou lokalitu jejich prostorovou interpretaci v souvislostech širšího okolí Beskyd. Zánik sídla známého v poslední fázi jako tzv. Bruneswerde, neboli Brněnský hrad je ve 13. stol. provázen přenosem tradice do nového Brna, i s některými aspekty kompozičního uspořádání hlavních městských dominant. V urbanistické struktuře Moravy představuje toto bývalé hlavní město země logické pokračování role jejího dávného ústředí. Civitas Dei - boží Jeruzalém v opisu Augustinovy knihy De Civitate Dei, není jen oslavou Boha a náboženskou fantazií. Je také jedním z důležitých klíčů k poznání historické architektury. Vyobrazení "neznámého" sídla z knihy "neznámého" původu je skutečným skvostem vypovídajícím i o zaniklých architektonických dílech, dodnes zobrazených také ve vlastnických vztazích katastrálních map. Brněnský hrad, pramenný zdroj vznešenosti a síly, chránil, jak vyplývá z vyobrazení, ve svých zdech i sv. Vojtěcha, sv. Prokopa, sv. Václava a sv. Ludmilu. Vzhledem k bezprostřednímu lennímu vztahu k městu jsou tito BOE_MIENSES, bojovníci_půlměsíce, zasvěcenci Panny Marie a řádu sv. Jana Jeruzalémského, vyobrazeni v panenském městě bez aury. Tři hlavní chrámy, tři kompoziční osy symbolizované trojvěžím, jsou v analogickém vztahu k Brněnskému trojúhelníku čtyř svatých, Svaté rodině brněnského kostela. Staleté mocenské ambice představitelů města Brna a jeho duchovních řádů jsou vepsány do urbanistické struktury v podobě kompozičních vztahů srozumitelných jen těm, kdo jsou do tajemství jeho harmonie zasvěceni. Geometrický řád Brna je určen řadou zásad a kompozičních vztahů mezi prvky proměňujícími se v čase. Renesance nejenže potvrdila kvalitu středověkého založení města, ale současně ji vysoce sofistikovaným způsobem rozvinula a umožnila i relativně bezkolizní rozvoj za jeho hradbami až do poloviny 20. století. Naše současnost bohužel tyto kvality zcela přehlíží. Studium okolností, jež vedly ke vzniku rozsáhlých a složitých kompozic a vztahů, dává logiku jejich existenci skrze identifikaci a poznání osudů jejich tvůrců, uživatelů i majitelů. V souvislosti s Ostravicí i Brnem se tímto postupem lze nově dobrat mimořádně zajímavých osobností, umožňujících vnímat i starší poznatky v jiném světle.
Tvorba hudby počítačem
Chmelka, Jakub ; Polok, Lukáš (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou hudby počítačem.  Systém využívá k tvorbě hudby umělé neuronové sítě, které se zákonitostem zvoleného hudebního žánru učí z nahrávek ve formátu MIDI. Kromě melodie klade velký důraz na rytmus nově vzniklých skladeb. Mimo problematiky neuronových sítí se zde pojednává o vhodné reprezentaci vstupních dat a zpětné transformaci do MIDI formátu. Systém je implementován jako sada skriptů, převážně v matematickém softwaru Matlab.
PATTERN PAINT ROLLER LAB
Giacintová, Zdeňka ; Arndt, Jan (oponent) ; Ondrík, Jozef (vedoucí práce)
Ve své práci se věnuji technice válečkování neboli dekoračním malířským válečkům a jejich historickému kontextu. Práce pro mne představuje především možnost zabývat se fenoménem, který byl ve své době velmi populární, a prozkoumat jeho potenciál nad rámec tradičního vnímání. Prostřednictvím řady testů jsem experimentovala s vytvářením nových vzorů a zkoumala jsem možnosti této technologie, což zahrnovalo například také testy materiálu a velikosti válečkové matrice nebo přenesení dekoru z pro něj typického interiérového prostředí do prostředí exteriéru.
Hudební rituály v alternativních mateřských školách
Pulkrábková, Markéta ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na sedm alternativních vzdělávacích systémů mateřských škol ve spojení s hudbou a hudebními rituály. Práce popisuje klíčové znaky daných alternativních mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje především na pojetí hudby a hudební rituály, které se v daných alternativách realizují. Cílem teoretické části práce bylo zjistit a popsat tyto rituály z dostupné literatury týkající se daných alternativ. Kvalitativní výzkum proběhl metodou dotazníkového šetření u pedagogů působících v příslušných mateřských školách. Praktická část diplomové práce představuje konkrétní rituály, které se realizují v alternativních mateřských školách. Závěr výzkumu popisuje obsahy hudebních rituálů a představuje jejich zdroje. KLÍČOVÁ SLOVA Hudební rituál, rytmus, alternativní mateřské školy, svátky, oslavy, tradice, zpěv, denní režim
Intonační průběh francouzské věty s výčtem u českých mluvčích - kontrastivní studie
Brožová, Wanda ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce "Intonační průběh francouzské věty s výčtem u českých mluvčích - kontrastivní studie" popisuje problematiku vybraných prozodických jevů těchto dvou jazyků s bližším zaměřením na intonaci. Teoretická část představuje fonetiku a fonologii obecně a následně přibližuje český a francouzský fonetický systém - jejich segmentální a suprasegmentální rovinu. Tato bakalářská práce tedy popisuje hláskový systém i základní prozodické prvky obou zkoumaných jazyků. Ze základních prozodických jevů popisuje slabiku, rytmus, rytmickou skupinu, přízvuk a intonaci. Praktická část je zaměřena na analýzu intonace u českých mluvčích ve francouzské větě s výčtem. Pro srovnání je také analyzována nahrávka rodilé mluvčí a nahrávka z učebnice, ze které byla použita věta s výčtem pro nahrávky. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se čeští mluvčí hovořící francouzsky budou držet intonačního průběhu svého mateřského jazyka pro daný typ věty, nebo zda budou dosti znalí, aby u oznamovací věty s výčtem použili intonaci typickou pro francouzský jazyk. Pomocí kontrastivního srovnání a analýzy pomocí programu Praat bylo zjištěno, že zhruba 78 % českých mluvčích se adaptovalo a použilo intonační průběh věty s výčtem typický pro francouzský jazyk. Nepotvrdil se tak předpoklad, že se čeští mluvčí budou spíše řídit...
Hudebně-pohybový kroužek s prvky cloggingu pro žáky 1. stupně ZŠ
Nedvídková, Marie ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem ročního výukového plánu hudebně-pohybového kroužku pro žáky 1. stupně ZŠ. Cílem práce je představit taneční styl s názvem "clogging" (americký country step) a předložit metodiku výuky jeho základů, v níž bude kladen důraz kromě seznámení s prvky tohoto stylu zejména na hudební rozvoj žáků. Diplomová práce byla zamýšlena jako možná inspirace pro vedoucí tanečních kroužků, kteří si kladou za cíl vést své žáky kromě tance také k citlivému vnímání hudby a k práci s ní, případně jako inspirace pro učitele hudební výchovy, kteří by svou výuku rádi něčím ozvláštnili či se věnovali vedení hudebně-pohybového kroužku s neobvyklým zaměřením. Teoretická část se zabývá vývojem dětí mladšího školního věku, hudebně-pohybovou výchovou a seznámením s historií a základy techniky cloggingu. Praktická část představuje výukový plán hudebně-pohybového kroužku, jenž je tvořen popisem osmnácti lekcí, které obsahují nabídku hudebně-pohybových činností na jedno pololetí a zahrnují využití prvků cloggingu.
Stress shift in Czech English
Farana, Michal ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Účelem této bakalářské práce je zjistit, jak jsou čeští mluvčí anglického jazyka schopni předvídat a používat změnu slovního přízvuku v jejich řeči. Teoretická část ve stručnosti popisuje systém slovního přízvuku a zaměřuje se především na detailný průzkum fenoménu změny slovního přízvuku a její funkci v návaznosti na rytmickou strukturu jazyka. Praktická část poté zkoumá schopnost českých mluvčí produkovat tuto změnu ve vybraném kontektu. Respondenti byli nahráni při čtení textu obsahující charakteristické příklady slov, jejichž přízvuk se vlivem kontextu mění. Data získaná na základě těchto nahrávek byla poslechově analyzována a následně posloužita k potvrzení či vyvrácení hypotéz stanovených na začátku výzkumu. Klíčová slova slovní přízvuk, větný přízvuk, rytmus, změna slovního přízvuku, česká angličtina
Weak forms of function words with special focus on the word that pronounced by Czech learners
Dostál, Matěj ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Tato práce se zabývá silnou a slabou formou výslovnosti funkčních slov v anglickém jazyce. Teoretická část je zaměřena na funkci slabých forem výslovnosti a popisuje pravidla jejich výskytu. Dále také nastiňuje různé přístupy lingvistů k důležitosti slabých forem pro nerodilé mluvčí anglického jazyka. Praktická část práce zkoumá výslovnost silné a slabé formy slova that u českých studentů a zjišťuje, do jaké míry silnou formu v odpovídajících situacích korektně redukují.
Tvorba hudebně pohybových choreografií pro děti předškolního věku s využitím vlastní didaktické pomůcky
Šandová, Pavla ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací vlastní didaktické pomůcky do hudebně pohybových činností předškolního dítěte v mateřské škole s ohledem na integrativní charakter vzdělávání. První část práce zmiňuje v teoretické rovině důležité aspekty vývoje dítěte ve věku pěti až šesti let. Dále pojednává o specifikách rozvoje hudebnosti v předškolním věku, zvláště se zaměřením na instrumentální složku hudby. Poukazuje na hudební tvořivost, která vyplývá z principů Orffova Schulwerku. Ve druhé, praktické části, zkoumá pomocí metody experimentu, pozorování a strukturovaného interview hudební pedagogický projekt, jehož hlavní součástí je metodická řada Cup song, obsahující náměty na využití vlastní didaktické pomůcky v praxi. Zejména ověřuje vliv této metody na hudební a osobnostní rozvoj dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Hudba, hudební schopnosti, dítě předškolního věku, hudební nástroje, integrace, projekt, Cup song, instrumentální činnosti, tvořivost, rytmus, píseň, prožitek, Orffova škola.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.