Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory ovlivňující ceny stavebních prací ve vybraných oblastech ČR
Jonášová, Eliška ; Roudná, Veronika (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je stanovení faktorů ovlivňujících cenu stavebních prací. Stanovení faktorů je dosaženo pomocí průzkumu u stavebních firem, které budou faktory označovat a hodnotit. V závěru práce je porovnání rozpočtů, které poskytly stavební firmy a rozpočtů vytvořených pro porovnání cen (vycházejících ze standartních položek).
Systém řízení nákladů v podniku
Musil, Jan ; Pavláková Dočekalová, Marie (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení nákladů za pomocí struktury rozpočtů ve vybraném výrobním podniku. Teoretická část obsahuje a shrnuje pohledy na podnikové náklady, dále se věnuje rozpočetnictví, a také osvětluje problematiku vnitropodnikových útvarů. Praktická část se zaměřuje jednak na analýzu současného stavu, kde je shrnut současný systém řízení nákladů v podniku, současné přístupy k rozpočetnictví a zejména odhaleny problematické oblasti současného řešení, ke kterým se pak přihlíží v rámci návrhové části při tvorbě komplexní podnikové struktury rozpočtů.
Akční scénografie v Československu, Praha 2012
Frydlová, Veronika ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Koubská, Vlasta (oponent)
"Akční scénografie" je termín, který se poprvé objevil v polovině sedmdesátých let v souvislosti s pořádáním třetího ročníku mezinárodní scénografické soutěže Pražské quadriennale (PQ '75). Sovětský kritik Viktor Berjozkin tak označil nový proud, který se na této přehlídce ve většině národních expozic začal projevovat. Jednalo se o alternativní přístup k divadelnímu prostoru, kdy se programově upouštělo od klasického kukátkového jeviště. Začaly se hledat nové možnosti inscenování v netradičních, mnohdy nedivadelních prostorách, které nabízely větší kontakt s divákem. V estetických přístupech se akční scénografie odvracela od přebujelé výtvarnosti, iluzivnosti, kašírování a složitých technických řešení. Naopak čerpala inspiraci z "chudého umění" (arte povera) a pop-artu. Využívaly se "chudé" - tedy obyčejné- a přírodní materiály (ve velké míře to byla především textilie) a předměty, pocházející z všedního každodenního života. Jednoduchost a přitom nápaditost se staly podstatným požadavkem nové estetiky, stejně jako neustálá konfrontace dramatické a empirické reality. Rekvizity, které se ocitly na jevišti měly být především mnohovýznamové. To znamená, že jeden scénický prvek mohl v průběhu představení pomocí hry herců několikrát změnit svůj význam a funkci. Např. postel se tak stala jídelním stolem,...
Éra působení Zdeňka Hofbauera v Plzeňském městském divadle v letech 1948 - 1953
Zdeňková, Klára ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
V této bakalářské práci je pojednáno období let 1948 - 1953, kdy byl umělec- kým ředitelem Divadla J. K. Tyla Zdeněk Hofbauer. Zaměřuji se primárně na činohru, ale zmiňuji i další dva umělecké soubory divadla. . Text je členěn na dvě části - první o Zdeňku Hofbauerovi (jeho osobním i profesním životě), druhá o jednotlivých divadelních sezónách Hofbauerovy éry v Plzni. Hlav- ním zdrojem pro práci bylo studium novinových divadelních kritik, archiv plzeňského Divadla J. K. Tyla a publikace o dobovém českém divadle.
Režisér Československého rozhlasu Jiří Horčička
Paruchová, Adéla ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl popsat život a dílo režiséra Československého rozhlasu (a později Českého rozhlasu) Jiřího Horčičky. Autorka v první části práce stručně představuje historii Československého rozhlasu a objasňuje dobový kontext, ve kterém Jiří Horčička působil. Zvláště pak přihlíží k umělecké oblasti v rozhlase. Dále se práce ve zkratce věnuje vývoji české rozhlasové hry a zmiňuje nejdůležitější mezníky v její historii. Nejpodstatnější část práce je věnována životu a dílu režiséra. Zabývá se Horčičkovým dětstvím a jeho rozhlasovým začátkům (například působení v Dismanově rozhlasovém dětském souboru). Práce rozebírá Horčičkovy režisérské začátky a zvláště se věnuje jeho prvnímu zásadnímu dílu, tedy dramatizaci Čapkovy Války s mloky. Na ní se ukazuje počátek Horčičkova prosazování nového stylu ve vývoji moderní rozhlasové inscenace. Práce současně reflektuje úspěchy české radiofonie v šedesátých letech na domácím i zahraničním poli. Autorka se posléze věnuje i režisérově tvorbě za normalizace a jeho inscenacím děl klasické literatury. Představen je i Horčičkův přístup ke stereofonnímu vysílání, který zásadně ovlivnil jeho tvorbu. V části "Cesta do tmy" autorka popisuje závěr dlouhé a bohaté kariéry Jiřího Horčičky a zmiňuje ocenění, která získal. Zhodnocuje jeho význam pro českou...
Režie audiovizuálního díla - videoklip
Havlík, Jakub ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Kepka, Ondřej (oponent)
Tato práce se věnuje režii audiovizuálního díla a jejím specifikům na poli hudebních videoklipů. Teoretická část mapuje počátky režijní činnosti, věnuje se práci režiséra v tvůrčím kolektivu a rovněž se podrobně zaměřuje na pravidla filmové řeči a jednotlivé výrazové prostředky. Ty následně zasazuje do kontextu hudebních videoklipů. V praktické části jsou analyzovány jednotlivé etapy realizace hudebního videoklipu Seconds of Life kapely U-Prag, včetně rozboru použitých výrazových prostředků.
The development in cost management for the enterprise
Rozhkova, Olga ; Heřman, Jan (vedoucí práce) ; Alekseev, Vladimir (oponent)
Objekt výzkumu TYPOLOGIE Mospromjelezobeton, jehož hlavní činností je výroba železobetonových produktů. Předmět studia systém řízení nákladů v podniku TYPOLOGIE Mospromjelezobeton. Cílem práce je stanovení směrů optimalizace nákladů podniku TYPOLOGIE Mospromjelezobeton. TYPOLOGIE Mospromjelezobeton velký podnik, proizvodyasee železobetonové výrobky. Podnik je dodavatelem při výstavbě největších strategických objektů v Rusku, jako jsou dálnice, metra, výstavba letišť, olympijských objektů atd. Struktura bakalarskoy práce se skládá z úvodu, 3 kapitol, závěr, seznam literatury a aplikací. V první kapitole jsou popsány teoretické základy náklady řízení považovány za odlišné druhy nákladů a různé metody jejich řízení. Ve druhé kapitole je provedena analýza vnitřního a vnějšího prostředí podniku TYPOLOGIE Mospromjelezobeton, stejně jako jsou považovány metody řízení nákladů, vložené do podniku. Ve třetí kapitole je provedena analýza finanční a hospodářské činnosti podniku, účetnictví nákladů různými metodami, a také vytváří návrhy pro zlepšení řízení nákladů v AO Mospromjelezobeton
Vizuální jazyk audiovizuálního díla
Wankeová, Josefina ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Ve své práci se věnuji tématu vizuální složky filmového díla. Cílem práce je shrnout a představit základní postupy vizuálního vyprávění se zaměřením na audiovizuální dílo - konkrétně film. Objasňuji obecné zásady tvorby filmového obrazu a komponování s cílem sdělit nějakou informaci. Dále uvádím příklady jejich využití v již existujících audiovizuálních dílech. V této práci se také budu zabývat vlivem těchto konkrétních filmařských postupů na diváka a následně je prakticky aplikuji při tvorbě vlastního snímku.
Analýza rozdílů mezi směrnou a nabídkovou cenou stavby
Pospíšilová, Pavla ; Tuscher, Martin (oponent) ; Výskala, Miloslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou rozdílů mezi směrnými a nabídkovými cenami. Úvodní část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů tohoto tématu, uvedením cenových soustav a skladbou rozpočtů. Praktická část se zaměřuje na ceny hrubých staveb, kde jsou vysvětleny rozdíly mezi cenami nosných položek rozpočtu v jednotlivých cenových soustavách. K práci byly využity cenové soustavy firmy RTS a.s. a ÚRS Praha a.s., pomocí kterých byly oceněny získané nabídkové rozpočty od několika firem. Cílem práce je vyhodnocení rozdílů cen mezi nabídkovými rozpočty a rozpočty vytvořenými ve dvou různých cenových soustavách.
Mikuláškovy inscenace Europeana a Trapná muka
Řezníková, Veronika ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Náplní této bakalářské práce je analýza dvou inscenací jednoho z nejvýraznějších současných českých divadelních režisérů Jana Mikuláška. Na základě vlastních divadelních zážitků, kritických reflexí v tisku a studií v odborných divadelních periodikách se autorka pokusila popsat, analyzovat a pojmenovat režijní styl Jana Mikuláška na příkladu inscenací Trapná Muka a Europeana. Vzhledem k tomu, že obě inscenace vychází z původně nedramatických textů, páce se věnuje nejen režii, herectví a hudební a vizuální stránce, ale také dramatizaci. V rozborech inscenací nejsou opomíjeny ani kontexty vzniku jak původních textů, tak také inscenací. V některých částech se práce pokouší i o lehkou kritickou analýzu určitých momentů či inscenačních prvků. Závěr práce je věnován srovnání obou inscenačních tvarů a poukazuje na odlišnosti, které i v rámci podobné režijní poetiky inscenace vykazují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.