Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efektivita výuky poznávání organismů na příkladu krytosemenných rostlin
Bukáčková, Alžběta ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
V současné době klesá zájem žáků o studium přírodních věd. Přitom se jedná o rozvíjející se a nepostradatelný obor (medicína, genetika). Různé obory biologie jsou žáky různě vnímány. Botanika není příliš oblíbená žáky a často ani jejich učiteli. Oblíbenějšími mohou být například biologie člověka, zoologie a nově se rozvíjející obory jako je genetika. Studium rostlin je pro žáky často nezajímavé, vzpomínky na poznávání rostlin jsou pro ně často hodiny strávené nad botanickým atlasem bez praktické výuky v terénu či na exkurzi. Z toho důvodu je předložená práce zaměřena na poznávání krytosemenných rostlin na gymnáziích. Práce se věnuje různým metodám používaným k výuce poznávání krytosemenných rostlin na pražských gymnáziích a jejich efektivitě. Porovnává různé metody, které používají učitelé k výuce, zabývá se způsoby zkoušení poznávání rostlin a počtem a výběrem druhů, které žáci mají být schopni poznat. Požadavky středoškolských učitelů srovnává s představami vysokoškolských pedagogů o znalostech nastupujících studentů oboru biologie. Efektivita výuky byla zkoumána pomocí "poznávaček" druhů (tj. zkoušení, zda žáci poznají požadované organismy). Žáci poznávali živé (čerstvé) zástupce a byla vyhodnocena úspěšnost žáků od učitelů, kteří používají k výuce různé metody. Dle výsledků bylo formulováno...
Vliv metod RWCT na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku
Halamová, Hana ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem slovní zásoby dětí předškolního věku. Zaměřuje se na řeč jako takovou. Na její vývoj v souvislosti s myšlením a na vývoj z ontogenetického hlediska. Dále mapuje pohled na vývoj řeči v minulosti a v současné době. Pak následuje část, která se zabývá programem RWCT. Práce se snaží nastínit základní myšlenky tohoto programu a jeho uplatnění v mateřské škole. Pokouší se přiblížit nové přístupy a metody v rozvoji jazyka a řeči a nastínit základy tohoto programu. Diplomová práce se dále zabývá porovnáním tohoto programu s programem Začít spolu, jenž z programu RWCT vychází. Dalším bodem práce bylo porovnání cílů programu RWCT a Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je poukázáno na návaznost programu RWCT s cíli Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání . V praktické části diplomová práce zjišťuje na vzorku dvou mateřských škol, zda má použití metod RWCT v mateřské škole kladný vliv na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku. Zaměřuje na využití konkrétních metod programu RWCT v mateřské škole. Diplomová práce si klade za cíl dokázat, že metody programu RWCT kladně podporují celkové komunikační dovednosti a schopnosti dětí předškolního věku.
Proměny rozvíjení poznání, prvouky, přírodovědy a vlastivědy v čase, ve vzdělávacím programu a v praxi
Adamcová, Ludmila ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Podroužek, Ladislav (oponent)
Disertační práce na téma "Proměny rozvíjení poznání, prvouky, přírodovědy a vlastivědy v čase , ve vzdělávacím programu a v praxi" je zpracována jako volné pokračování řešení problematiky vzdělávacích programů na bázi osobnostní orientace v předškolní výchově. V teoretické části práce sleduje rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání ( RVP PV , RVP ZV), srovnává jejich filozofii, zdroje a výstavbu, analyzuje shody a odlišnosti, vyplývající ze zaměření pro dva různé , na sebe navazující stupně vzdělávání. Všímá si výstupů a míry jejich závaznosti pro děti, žáky i pedagogy. Odkazuje na rozbor učebních osnov předškolního a základního vzdělávání od jejich vzniku do současnosti, podává výklad frekventovaných pojmů. Ve výzkumné části práce analyzuje sledovanou školní třídu z hlediska pedagogicko - psychologického v časovém období pěti let. Předkládá a hodnotí obsah rozvíjení poznání, prvouky, přírodovědy a vlastivědy a stupeň naplnění očekávaných výstupů. Do výzkumné části jsou zahrnuty i výsledky práce žáků - testy z výše uvedených předmětů. Soubory testů ukazují na úroveň osvojení poznatků a míru jejich aplikace v praktických činnostech. Výstupy všech testů jsou zpracovány též statisticky do přehledných tabulek, ze kterých lze odečíst informace o skutečném stavu zkoumaných jevů v daném...
METODIKA ANIMACE ČÁSTI MUZEJNÍ EXPOZICE
PETRÁŠKOVÁ, Jiřina
Práce se zabývá animační metodou seznámení s liturgickými muzejními sbírkovými předměty s ohledem na dětské vývojové etapy. Použité byly metody diskuse,dialog, dramatizace. Vytyčuje své záměry v oblasti výchovně " etické a poznávací.
Symbol a jeho role v myšlení člověka a počítače
Bečev, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce si položila za cíl prozkoumat princip symbolizování, se zvláštním ohledem k probádání úlohy symbolů v poznávacích procesech a v procesech myšlení. Dalším cílem pak bylo srovnání usuzovacích mechanismů přirozených (lidských) a umělých, a snaha popsat, jakým způsobem se v nich uplatňují symboly. Obsah práce je založena na poznatcích sémiotiky. Významem samotné práce je pak jednak stručný, systematický a široký úvod do sémiotiky a problematiky znaků a symbolů. Za druhé pak probádání hranice mezi poznáváním, myšlením a symboly. Přínosem v této oblasti je pak formulování základních problémů v těchto oblastech.. Práce je rozdělena do tří kapitol. První, nejobsáhlejší část je věnována exkurzu do jednotlivých koncepcí symbolizování. Druhá kapitola se věnuje otázce poznávání, a úloha symbolů v těchto procesech. . A ve třetí je stručně nastíněna úloha symbolů v umělém myšlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.