Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody narace v českých podcastech
Melmuková, Anna ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou metody narace v českých podcastech. Zabývá se analýzou podcastových formátů ve formě drama podcastu a podcastového dokumentu v kontextu české podcastové scény. Cílem práce je oba tyto žánry definovat, charakterizovat jejich znaky a zhodnotit, jakými způsoby vyprávějí příběhy. K rozboru bylo vybráno celkem dvanáct podcastů, na nichž se budou metody narace zkoumat. Jedná se o podcasty Zkouškový, Stopař, Neklid, Rozchod, Rituál, Hrana, Hranice násilí, Zhasni!, Svatebky, Základka, Pohřešovaná a Anatomie strachu, jenž budou rozebrány na základě audionaratologické analýzy, která je založená na zkoumání verbálních i neverbálních znaků v kontextu zvukového média. Z výsledků analýzy hraných podcastů vyplývá, že v jejich případě velmi záleží na zvukovém designu. Především v podobě hudebního podkresu a zvukových efektů odkrývajících další roviny vyprávění. Ve všech případech je jejich záměrem poskytnout autentický zážitek a vybudovat atraktivní prostředí pro posluchače. Naopak analýza podcastových dokumentů ukazuje, že existují dvě skupiny dokumentů s odlišným přístupem. První skupinu tvoří dokumenty postavené pouze na výpovědích bez velkého využití zvukového designu, kdy jde hlavně o předání informací a zaznamenání reality. Druhou skupinou jsou pak dokumenty opírající se o...
Využívání narativních technik v českých zpravodajských podcastech
Kaiserová, Daniela ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze české scény zpravodajských podcastů se zaměřením na jejich kategorizaci a analýzu používaných narativů. Ty ve zpravodajství hrají roli nástrojů, díky nimž je možné využívat techniky a struktury známé z literatury, a tak vytvářet přitažlivější obsah pro publikum. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V teoretickém úvodu jsou vymezeny pojmy podcast a podcasting, jenž je pro účely této práce definován jako médium, které je vhodné pro distribuci audio obsahů prostřednictvím RSS kanálů. Následuje představení vybraných zahraničních studií, které staví teoretický základ pro praktickou část práce. Ta je pro naplnění cílů práce rozdělena na kvantitativní analýzu a obsahovou analýzu narativů. Nejprve jsou populární české zpravodajské podcasty a jejich producenti kategorizováni za pomocí kvantitativní analýzy a následně je pozornost věnována podrobné analýze narativů u vybraných zpravodajských podcastů se zaměřením na identifikaci narativních technik a jejich vliv na podobu zpravodajského obsahu.
Publicistický podcast. Fenomén trampingu
Palát, Daniel ; Gulda, Jana (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Tramping je jedinečný československý fenomén, se kterým je spojená jedna z nejvýznamnějších subkultur v historii země. Jeho počátky sahají až před první světovou válku a během více než sto let existence se měnila jeho podoba i vztah k většinové společnosti. Tato práce tramping představuje pomocí publicistického podcastu, ve kterém tramping popisují jak dva odborníci na toto téma, tak i dva z nositelů trampingu. Podcast doprovází teoretická část práce, která shrnuje teoretické poznatky jednak o podcastu jako formě a jednak o trampském hnutí. Dále také popisuje proces produkce podcastu a vyhodnocuje jeho výsledek.
Podcast jako nový fenomén sportovní žurnalistiky
Holková, Vendula ; Chladová, Marta (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá podcastem jakožto novým fenoménem sportovní žurnalistiky. Hlavním cílem práce je zjistit, jak v České republice přistupují sportovní novináři k tvorbě těchto pořadů. Zvolenou metodou pro získání dat je polostrukturovaný rozhovor s autory podcastů. Podcasty a jejich tvůrci byli autorkou účelově vybráni tak, aby splňovali různá kritéria a došlo k co největší diverzifikaci. Konkrétně se jedná o následující podcasty a tvůrce: Bomby k tyči (Jakub Koreis, Richard Tesař), Basketbal fokus podcast/ČT sport podcasty (Jiří Kalemba), Kolo na kolo (Tomáš Richtr), Mixzóna (Michal Osoba), Nosiči vody (Karel Tvaroh, Luděk Mádl, Jaromír Bosák), Onlajny podcast (Nikola Katolická a kolektiv autorů), Osobák a Stadiony (Martin Minha). V teoretickém úseku autorka práce na základně odborné literatury vymezuje klíčový pojem podcast a jeho charakteristiky a ve stručnosti shrnuje jeho historii a vývoj. Mimo jiné poukazuje také na vztah sportu a médií a využití podcastů v žurnalistickém poli a věnuje se rovněž podcastingu v České republice. V praktické části poté autorka práce zkoumá jednotlivé odpovědi novinářů a jevy v nich obsažené a získaná data vyhodnocuje a interpretuje pomocí postupů zakotvené teorie.
Using podcasts to teach English to young learners
Hoppejová, Diana ; Müller Dočkalová, Barbora (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje podcastům jako výukovém materiálu na výuku anglického jazyka u dětí v předškolním věku. Podcasty jsou vytvořené za účelem uvedení dětí do anglického jazyka pomocí jejich mateřského jazyka, skrze namluvenou audio pohádku bez vizuálních pomůcek. Cílem práce je zjistit, jestli systematické používání mateřského jazyka v audio materiálech může mít pozitivní vliv na motivaci a ochotu poslouchat u dětí, které s učením se anglicky teprve začínají. Cílem teoretické části bylo získat potřebnou znalost na efektivní přípravu takových podcastů. Zkoumá tedy účinné možnosti výuky anglického jazyka pro malé děti, využití příběhů na výuku angličtiny a roli prvního jazyka v učení se jazyku novému. Praktická část se zaměřuje na průzkum uskutečněný mezi českými a slovenskými rodiči dětí, které poslouchání anglických nahrávek před výzkumem nebavilo. Rodiče souhlasili s otestováním série autorských podcastů s dětmi a s pozorováním jejich reakcí. Cílem výzkumu bylo potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že i děti, které jinak odmítají poslouchat anglické audio nahrávky, budou motivovány poslouchat anglický pohádkový podcast, pokud bude kombinovat anglické věty s vyprávěním v mateřském jazyce. Hypotéza byla potvrzena, ale vzhledem k malému počtu respondentů je potřebný další výzkum v této...
Podcastový pořad o proměnách české hudební scény během dob covidových
Kulhavý, Tomáš ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Praktická bakalářská práce reflektuje českou hudební scénu očima hudebníků, podnikatelů v hudebním průmyslu, producentů i techniků a zvukařů během světové pandemie viru Covid-19. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Praktická část, s názvem Tóny v temných časech, je stěžejní a má podobu přibližně patnáctiminutové podcastové epizody. Popularizačně-naučná nahrávka je složena primárně z rozhovorů s osobnostmi napříč hudebním průmyslem, které vznikaly během roku 2021. Snaží se přiblížit posluchači proměny tohoto odvětví a situaci, ve které se ocitli jeho účastníci. Současně je práce proložena autorovými promluvami, které spojují rozhovory v komplexní nahrávku a dodávají faktuální informace a také autorovi postřehy. Žánrově tak práce čerpá z některých prvků rozhlasové reportáže. Teoretická část vychází z nastudované literatury a dalších zdrojů. Slouží zejména pro kontextuální usazení tématu a popisuje realizaci praktické části práce. V první řadě definuje nezbytné pojmy jako "podcast" a "podcasting". Ve stručnosti se zabývá také historií fenoménu. Dále analyzuje zásadní kulturní restrikce, které zapříčinily "zamrznutí" hudebního průmyslu v České republice. Nakonec podrobně popisuje tvorbu podcastové epizody od původní ideje, přes tvorbu scénáře a průběh rozhovorů, až po postprodukční...
Rozdělení Československa v roce 1992
Křivánek, Adam ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Gulda, Jana (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám rozpadem Československa Její stěžejní část tvoří rozhlasový podcast o celkové stopáži dvacet pět minut a padesát dva vteřin a má za cíl komplexní tematiku přiblížit i generacím narozeným po dění ze začátku devadesátých let. výstup však nevěnuj událostem těsně spjatým s tímhle konkrétním historickým obdobím. Místo toho z pozice vypravěče, vycházejícího ze znalostí středoškolského studenta, procházím dějinami České a Slovenské republiky Pátrám přitom zejména po příčinách a důsledcích rozdělení. Aby se ale nejednalo o strohé vyprávění a ději nechyběla dynamičnost, mé výpovědi doplňují četné archivní záznamy a hudební podkresy Stopáží navíc prostupují odpovědi příslušných odborníků na mé dotazy rozhovoru nahraném speciálně pro účely téhle práce vyjasňuje klíčové dějinné souvislosti a někdejší vysoce postavený politik nastiňuje nálady, které hýbaly tehdejší společností. Práci doprovází i teoretická část dním z jejích účelů , co znamená termín podcast a proč jsem zvolil právě tento formát Dalším zasazení vztahů českého a slovenského národa do nezbytného historického Rozsah práce se tedy pohybuje od 19. století, prvních náznaků území obou států až do období po rozdělení a souvisejícím fenoménu kupónové
Podcast Národního divadla
Šedinová, Michaela ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje podcastu Národního divadla, který začal vycházet v 2020. Je jedním z podcastů, které vznikly v reakci na opatření proti šíření pandemie covidu Národní divadlo v době uzavření divadel hledalo nové cesty ke svým divákům - a ve spolupráci dcast, ve kterém se divákům představuje v nové perspektivě. Vznikl tak formát, který - do velké míry vizuální - divadelní umění převádí do média, které má k Výsledný kvalitní narativní podcast je příkladem počínající českém prostředí Praktická část práce je zpracována formou "podcastu o podcastu" - rozhovorech hovoří tvůrci podcastu Národního divadla o jeho vzniku, vysvětlují jeho cíle, výzvy, přínosy. V anketě odpovídají diváci Národního divadla ázku, zda znají a poslouchají podcast Národního divadla. Jedním z cílů této práce je zařadit podcast Národního divadla do širšího kontextu - praktické části slouží rozhovor mediálním expertem teoretické části je to definování podcastingu z různých pohledů, shrnutí jeho historie a vývoje. Teoretická část také nabízí možná rozdělení typů podcastů, věnuje se vlivu pandemie covidu 19 na podcasting a možným scénářům budoucnosti tohoto média.
Klasika - podcastová série o československých výrobcích
Sýkorová, Sandra ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se prostřednictvím podcastové série o třech nahrávkách zabývá výrobky, které vznikly v Českoslovenku v rozmezí let 1945-1989, a vyrábí se či se znovu začaly vyrábět i v současnosti. Jedná se o výrobky, které jsou mezi obyvateli České republiky všeobecně známé a většinou také oblíbené, takže mají i v dnešní době pevně dané místo ve společnosti a nejedná se pouze o historické předměty, které by mohly upadnout v zapomnění. Teoretická část práce se věnuje fenoménu podcastingu a to zejména jeho historii spolu s významem v současném světě a nastiňuje určité rozdíly mezi podcasty a rozhlasovým vysíláním. Dále tato část podrobně představuje postupy a metody použité při tvorbě celé podcastové série spolu s jejím detailným představením. Praktická část je samotná série s názvem Klasika se třemi cca desetiminutovými podcastovými díly, které popisují jednotlivé československé výrobky. Konkrétně se jedná o hodinky Prim, boty Prestige a komody od návrháře Jiřího Jiroutka. Součástí dílů jsou informace o historii i současnosti výrobků a také nejrůznější rozhovory s lidmi, kteří se o dané věci zajímají, vyrábí je, sbírají či k nim mají jakýkoli relevantní vztah. Nechybí ani hudební doprovod spolu s autentickými zvuky.
Podcast jako didaktický prostředek učitele
Khas, Miloslav ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Podcast jako didaktický prostředek učitele AUTOR: Bc. Miloslav Khas KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Klíčovým a zásadním tématem této práce je využití podcastu jako výukového prostředku. Diplomová práce se zabývá historií a vývojem tohoto fenoménu a ukazuje možnosti využití na základní škole. Cílem této práce je ukázat nejen výhody a přínos podcastu pro žáka a učitele, ale poukázat i na možné problémy při jeho používání a zavádění. Teoretická část se dotkne aspektů využívání podcastu ve školách a nabídne přehled existujících výzkumů. Další část se zaměří na přehled existujících řešení a příkladů dobré praxe u nás i ve světě. Stěžejní částí je popis experimentu s vlastním řešením podcastu na Základní škole ve Staňkově. Práce může posloužit i jako průvodce podcastem pro případné další zájemce snažící se o podobné aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA: Podcast, iPod, informační a komunikační technologie, MP3, zvuk, video, audio nahrávky, vzdělávání, kompetence, školní rádio.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.