Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hnací ústrojí řadového šestiválcového vznětového motoru
Barvík, Rostislav ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Pro návrh motoru je důležitý indikátorový diagram z něhož se určí maximální tlak ve válci. Pomocí tohoto tlaku a doporučených hodnot, vyplývajících ze zadaných parametrů (vrtání, zdvih…) se navrhnou základní rozměry pístní skupiny a ojnice. A dále provedeme pevnostní kontrolu ojnice.
Návrh jednoválcového vznětového motoru
Němec, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Zabývá se konstrukcí celého spalovacího motoru, provedení klikové hřídele, pístu, ojnice, lehce nastiňuje centrální mazání, chlazení, vstřikovací čerpadlo, dopravní čerpadlo a zubového čerpadlo, filtrovaní paliva, vstřikování paliva, řešení uspořádání rozvodu. Čtyřdobý vznětový motor pracuje na 4 doby ,kde v první době dochází k sání ¨čistého¨ vzduchu a píst se pohybuje z dolní úvrati do horní a dochází ke kompresi ve válci díky nastavení předstihu, který je nastaven pomocí rozvodů dojde ke vstříknutí paliva do válce ještě před dosažením horní úvrati.Při prudkém pohybu pístu do horní úvrati dojde ke zvýšení tlaku a teploty na tolik ,že dojde ke vznícení paliva, tento tlak bývá okolo 26 atm což odpovídá 2,634Mpa a teplotě okolo 600 °C .Palivo prohořívá ideálně v kulových vlnoplochách.Palivo je vstříknuto pod vysokým tlakem z důvodu vzniku aerosolu.Expanzí paliva dochází ke zvetšení objemu a píst jde do dolní úvrati.A to je jeho jediná pracovní doba.Píst jde z dolní úvrati do horní a zároveň se otevírá výfukový ventil, kterým odchází horké spaliny a vše se znovu opakuje. Provedení jednotlivých dílu shlédnete v animaci. Modelování a simulace byly provedeny pomocí CAD systému. Vše je podložené výpočty.
Návrh na zefektivnění procesu obrábění specifických komponent pneumatických válců
Židlický, Ondřej ; Chladil, Josef (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zefektivnění procesu obrábění specifických komponent pneumatických válců. V první kapitole je popsán stávající způsob výroby korozivzdorných austenitických pístnic, který obsahuje technologický postup, rozbor použitých řezných nástrojů a řezných podmínek. Proces obrábění se potýká s nízkou trvanlivostí řezných nástrojů a nutným neustálým dohledem operátora výroby. Z těchto důvodů je v další kapitole rozepsán návrh na alternativní volbu řezných nástrojů a řezných podmínek. Nově navrhnutá řešení jsou otestována v reálném procesu výroby daných komponent. V závěru práce je zhodnocen stávající a inovovaný způsob obrábění. Díky vhodně zvoleným řezným nástrojům a řezným podmínkám se podařilo zvýšit trvanlivost řezných nástrojů a zefektivnit celý výrobní proces.
Znázornění práce cyklických motorů
Fajkus, Jan ; Granát, Jiří (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce bylo seznámení se s různými cyklickými motory, pochopení jejich principu, popis jejich společných a rozdílných vlastností. Programová část projektu spočívala ve vytvoření vizualizace vybraných motorů v jazyce C/C++ pomocí openGL.
Letecký motor
Kalugin, Ivan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčním návrhu hnacího ústrojí pro plochý letecký zážehový šestiválcový motor o výkonu 102 kW. Dále rozborem vyváženosti pro dané uspořádání motoru a pevnostní kontrolou rozvidlené ojnice.
Využití vačkového mechanismu jako náhrady klikového ústrojí spalovacího motoru
Suk, Jakub ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností nahrazení klikového mechanismu spalovacího motoru vačkovým převodem. V úvodní části práce jsou navrženy základní parametry motoru s tímto typem převodu. Následně je navrženo několik typů zdvihových křivek vačky, podle požadavků na průběh zdvihu. Dále je v práci vypracován konstrukční návrh základních částí motoru, detailně je řešena konstrukce tělesa vačky.Poslední z kapitol je simulace funkčnosti virtuálního modelu. V závěru jsou zhodnoceny výsledky a porovnány výhody a nevýhody takovéhoto typu motoru.
Analýza neshod výkovků
Novotný, Karel ; Hoza, Jiří (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vznikem a výskytem neshodných výkovků v procesu výroby zápustkového kování ve firmě MBNS Kovárna, s.r.o. Jejím cílem je důkladná analýza procesu výroby a zjištění faktorů působících na proces. Zabývá se výkovky ojnic, ale také přírub stejné jakosti materiálu 42CrMo4. Příčiny neshod jsou zaměřeny na povrchové necelistvosti výkovku – trhliny. První, teoretická část, představuje firmu, význam jakosti a popisuje použité nástroje pro odhalení příčin vzniku neshod. V druhé, praktické části, je popsán celý proces výroby a určení příčin vzniku neshod. V závěrečné části jsou vyhodnoceny výsledky a jsou navrhnuta možná nápravná opatření a doporučení.
Pohon regulačního kruhu PVE Merkersbach
Skoupý, Jiří ; Veselý, Jindřich (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší zejména problematiku silového působení servomotorů bez vyrovnání a s vyrovnáním sil na regulační kruh přečerpávací vodní elektrárny Markersbach (Německo). Dále je v rámci práce řešen výpočet pístní tyče a dna servomotoru. Je provedena studie minimalizace plunžrů servomotoru změnou kinematiky regulace a stanovení minimálního tlaku v tlakovém zásobníku oleje. Práce je řešena pro firmu Litostroj Power, ČKD Blansko Engineering, a.s. V závěru práce jsou uvedeny výsledky a je provedeno jejich zhodnocení.
Ojnice leteckého motoru
Vaněk, Václav ; Svída, David (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem uspořádání ojnic plochého leteckého motoru. Součástí práce je návrh základních rozměrů vnitřní a rozvidlené ojnice společně se stanovením průběhu zátěžných sil působících na danou ojnici. Závěr práce je věnován výpočtové pevnostní kontole vnitřní ojnice.
Návrh jednoválcového vznětového motoru
Němec, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Zabývá se konstrukcí celého spalovacího motoru, provedení klikové hřídele, pístu, ojnice, lehce nastiňuje centrální mazání, chlazení, vstřikovací čerpadlo, dopravní čerpadlo a zubového čerpadlo, filtrovaní paliva, vstřikování paliva, řešení uspořádání rozvodu. Čtyřdobý vznětový motor pracuje na 4 doby ,kde v první době dochází k sání ¨čistého¨ vzduchu a píst se pohybuje z dolní úvrati do horní a dochází ke kompresi ve válci díky nastavení předstihu, který je nastaven pomocí rozvodů dojde ke vstříknutí paliva do válce ještě před dosažením horní úvrati.Při prudkém pohybu pístu do horní úvrati dojde ke zvýšení tlaku a teploty na tolik ,že dojde ke vznícení paliva, tento tlak bývá okolo 26 atm což odpovídá 2,634Mpa a teplotě okolo 600 °C .Palivo prohořívá ideálně v kulových vlnoplochách.Palivo je vstříknuto pod vysokým tlakem z důvodu vzniku aerosolu.Expanzí paliva dochází ke zvetšení objemu a píst jde do dolní úvrati.A to je jeho jediná pracovní doba.Píst jde z dolní úvrati do horní a zároveň se otevírá výfukový ventil, kterým odchází horké spaliny a vše se znovu opakuje. Provedení jednotlivých dílu shlédnete v animaci. Modelování a simulace byly provedeny pomocí CAD systému. Vše je podložené výpočty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.