Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Joga jako prostředek redukce hypokinézy
Mrugalová, Kateřina ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Hellebrandová, Lenka (oponent)
Název: Jóga jako řešení hypokinézy Cíle práce: Cílem bakalářské práce je dojít zjištění, zda je jóga, jako soubor fyzických a duševních zákonitostí a cvičení, vhodným a dostačujícím prostředkem k řešení hypokinézy, která je vážným problémem současné moderní společnosti. Metody: Jedná se o literární rešerši, tedy zásadní důležitost tkví ve studiu odborné literatury. Následně pak v analýze získaných informací a v dedukci nových poznatků, jež ze studia literatury vyplynou. Výsledky: Na základě studia literatury a vlastních zkušeností jsme dospěli k závěru, že jóga je vhodným prostředkem k řešení hypokinézy, ovšem pouze v případě, že je praktikována ve své celistvosti, tedy je-li přijata jako životní styl se všemi oblastmi působení, nikoliv pouze jako pohybová aktivita. Klíčová slova: Jóga, hypokinéza, moderní společnost, životní styl, pohybová aktivita.
Pohybová intervence k ovlivnění plaveckého projevu žen s nadváhou
Černá, Nikola ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Horčic, Josef (oponent)
Název: Pohybová intervence k ovlivnění plaveckého projevu žen s nadváhou Cíle: Hlavním cílem této práce je ovlivnit plavecký projev (základní plavecké dovednosti a techniku plaveckých způsobů) ve skupině žen středního věku s nadváhou tak, aby mohly používat plavání jako zdravotně přínosnou pohybovou aktivitu ve svém programu na snížení nadváhy. Metody: Použila jsem metodu pozorování a škálování pro posouzení úrovně základních plaveckých dovedností. Také jsem zařadila popis a hodnocení plavecké techniky. K hodnocení jsem použila videozáznam a to při vstupním i výstupním testování. Výsledky: Po absolvování programu zaměřeného na zlepšení plaveckého projevu došlo u sledovaného souboru k úplnému osvojení čtyř základních plaveckých dovedností - potopení hlavy, výdech do vody, splývavá poloha na břiše a splývavá poloha na zádech. Podle škály dle Štochla (2002) se všechny ženy po absolvování programu dostaly u těchto dovedností na maximální hodnotící stupeň 5 bodů. Zaznamenali jsme také osvojení dalších plaveckých dovedností - opakované výdechy do vody, odraz do splývání na břiše, odraz do splývání na zádech a odraz do splývání s přetočením. Z hlediska techniky došlo k zlepšení techniky znak, ustálení techniky prsa a dokonce k osvojení "hrubé" techniky kraul. Klíčová slova: Pohybová aktivita, plavecké...
Analýza mimoškolních pohybových aktivit se zaměřením na mladší školní věk v rámci pandemie Covid - 19 ve vybrané části Prahy.
Strychová, Lucie ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou mimoškolních pohybových aktivit žáků mladšího školního věku - 1. stupně základní školy v rámci pandemie Covid-19. Analýza probíhala u žáků 1. - 5. ročníků. Teoretická část se věnuje charakteristice dítěte mladšího školního věku a zabývá se také specifiky tohoto věku z hlediska psychického, tělesného, sociálního, emocionálního a pohybového vývoje. Také se v této části věnujeme pojmu pandemie Covid-19. Dále je velká část věnována pohybové aktivitě. Podrobněji se zabývá dělením pohybových aktivit, činiteli, které ovlivňují pohybovou aktivitu, významem pro zdraví člověka. Zabývá se také pohybovou inaktivitou, jejími následky u dětí mladšího školního věku a doporučeným množstvím pohybových aktivit. Teoretická část se věnuje i mimoškolním pohybovým aktivitám, trávením volného času dětí mladšího školního věku, jeho charakteristikou a funkcí. Výzkumná část práce je pak orientována na výsledky mimoškolních pohybových aktivit dětí mladšího školního věku a jejich interpretaci v době před pandemií a v době při pandemii Covid-19. Výsledky jsou zpracovány pomocí grafů - sloupcových a výsečových. V této části práce je popsán také výzkumný soubor, použité metody, věnujeme se diskuzi a závěrům práce. Prováděný výzkum potvrdil větší míru hypokineze v rámci pandemie Covid-19 než...
Pohybová aktivita a její vliv na žáky se specifickými poruchami učení a poruchami chování ve výuce na 1. stupni ZŠ
Muráriková, Lucie ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
NÁZEV Pohybová aktivita a její vliv na žáky se specifickými poruchami učení a poruchami chování v běžné výuce na 1. stupni ZŠ AUTOR Lucie Muráriková KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. ABSTRAKT Tato diplomová práce se věnuje problematice specifických poruch učení a chování. Cílem bylo vytvořit několik plánů aktivit, cvičebních a pohybových plánů, které měly za úkol zjistit, jak pohybová aktivita ovlivňuje práci žáků se specifickými poruchami učení a ADHD/ADD. Mou myšlenkou je to, že by pohybová činnost měla nejen pozitivně ovlivnit celkovou kvalitu výuku, ale zároveň by měla velice dobře sloužit při reedukaci konkrétních SPU a u dětí s ADHD a ADD. Žáci s SPU by měli po určité délce experimentu vykazovat výrazné změny v jejich výsledcích a znalostech. Žáci s ADHD a ADD by měli jen vykazovat lepší výsledky a znalosti v důsledku zlepšení pozornosti, ale zároveň by měli ovlivnit jejich délku soustředění, vyrušování během vyučovacích hodin, případně sklony k agresivitě. Plány a aktivity k reedukaci jsem konzultovala s dětským psychologem a speciální pedagožku. A za pomoci pozorování dvou skupiny - experimentální a kontrolní - jsem sbírala data k vytvoření praktické části práci. Výzkum jsem uskutečnila ve dvou třídách na ZŠ - Ing. Miroslava Plesingera - Božinova - kde pracuji...
Cvičení a pohybové aktivity během těhotenství z pohledu fyzioterapeutů České republiky
Humlová, Kateřina ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Opatrná Novotná, Irena (oponent)
Autor: Bc. Kateřina Humlová Název: Cvičení a pohybové aktivity během těhotenství z pohledu fyzioterapeutů v České republice. Cíl: Cílem této diplomové práce je zhodnotit názory, zkušenosti a kompetence fyzioterapeutů České republiky ve vztahu k práci s těhotnými, které byly získány během pre- a post- graduálního vzdělávání. Metody: Pro potřeby výzkumu byl vytvořen nestandardizovaný dotazník. Výzkumu se zúčastnilo 171 probandů (fyzioterapeutů České republiky). Data byla vyhodnocena prostřednictvím Microsoft Excel a matematického softwaru R. Výsledky: U zkoumaného počtu fyzioterapeutů České republiky (n = 171) bylo zjištěno, že přes 85 % (n = 146; 85,4 %) zúčastněných fyzioterapeutů ohodnotilo získané informace během pregraduálního studia o možnostech práce s těhotnými za nedostačující. Nebyl však zjištěn žádný statisticky významný rozdíl mezi hodnocením respondentů z různých absolvovaných škol nebo mezi dobou ukončení studia. Zájem o vzdělání v oblasti těhotenství byl prokázán u více jak 81 % respondentů (n = 139). Zájem u žen výrazně převyšoval nad zájmem u mužů. Pravidelně s těhotnými pracuje přes 71 % respondentů (n = 119) a informace poskytuje více než 73 % respondentů (n = 126). Více informací poskytují fyzioterapeuté s delší dobou praxe a fyzioterapeuté pracující v nestátních zdravotnických...
Edukace pacienta s nově diagnostikovaným onemocněním diabetes mellitus 2. typu
Herentinová, Marie ; Kordulová, Pavla (vedoucí práce) ; Bohuslavová, Monika (oponent)
Úvod do problematiky a význam tématu: Počet pacientů s diabetes mellitus 2. typu každoročně narůstá. Ač je u tohoto onemocnění důležitá genetická predispozice, na vzestupném trendu se prokazatelně významně podílí nezdravý životní styl. Nevhodná skladba stravy s převahou sacharidů, nedostatek pravidelného pohybu a posléze vzestup hmotnosti patří mezi hlavní faktory. Diabetes je potenciálně závažné onemocnění, které pokud není adekvátně léčeno, může způsobit těžké až invalidizující komplikace, jakými jsou selhání ledvin se závislostí na dialýze, amputace končetin či slepota. Léčba tohoto onemocnění je založena jak na nefarmakologických opatřeních v podobě úpravy stravovacích zvyklostí a navýšení pohybu, tak na farmakoterapii. Nedílnou součástí je důsledná, opakovaná a efektivní edukace (Karen & Svačina, 2020). Metodika: Pro vypracování bakalářské práce jsem si vybrala případovou studii pacienta, kterému bylo diagnostikováno onemocnění DM 2. typu. Na konkrétním případu jsou uváděny edukační postupy. Cíl práce: Vedení základní edukace v počátku zjištění diagnózy. Provedení navazující komplexní edukace, která již prohlubuje nabyté znalosti a dovednosti ze základní. A realizace reedukace se zaměřením na specifické obtíže pacienta a jeho motivaci. Výsledky: Aplikace edukačních postupů dle aktuálních...
Hodnocení úrovně pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a motorických dovedností u mladých hráčů fotbalu
Zitta, Filip ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Název: Hodnocení úrovně pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a motorických dovedností u mladých hráčů fotbalu Autor: Filip Zitta Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle práce: Cílem je provést týdenní monitorování pohybové aktivity, zjistit úroveň tělesné zdatnosti a motorických dovedností. Metody: Sledované soubory tvořili hráči FK Příbram (n=28; věk 10,3±0,7 let). Pro získání potřebných dat o pohybové aktivitě bylo použito akcelerometrů Actigraph GT3X. Pro zjištění úrovně tělesné zdatnosti byl použit Unifittest 6- 60 a pro zjištění úrovně motorických dovedností byl použit TGMD-2 test. Cíle: Průměrná denní doba strávená ve střední nebo vysoké aktivitě byla stanovena na 80 min a přesáhla denní doporučené množství. V testu tělesné zdatnosti dosáhlo 43 % dětí hodnocení nad průměrem a 35,7% pod průměrem. Zbytek dosáhl průměrného hodnocení. V testu motorických dovedností nebyl nikdo hodnocen dobře nebo velmi dobře. Nadprůměrného hodnocení dosáhlo pouze 7%. Většina dětí (42,9%) byla hodnocena průměrně, pouze 17,8% bylo hodnoceno slabě nebo velmi slabě. Klíčová slova: pohybová aktivita, motorické dovednosti, tělesná zdatnost, akcelerometr, Unifittest 6-60, TGMD-2, akcelerometr
optimální tělesná hmotnost
HAIT, Martin
Cílem bakalářské práce je zjistit optimální tělesnou hmotnost jedince. Tato bakalářská práce je shrnutím poznatků o optimální tělesné hmotnosti. Jedná se o náhled do problematiky hodnocení tělesné konstituce. Bakalářská práce obsahuje poznatky z oblasti výživy, pohybové aktivity, nemocí, společensko-kulturních požadavků na fyzický vzhled, tělesného somatotypu, body image a psychiky. V současnosti se k určení optimální tělesné hmotnosti užívá body mass index (BMI). Cílem této práce je zdůraznit, že BMI není vhodným nástrojem pro posuzování optimální tělesné hmotnosti. Při určování optimální tělesné hmotnosti, je nutné zohlednit více faktorů než jen výšku a váhu. Je nezbytné, aby se při určování optimální tělesné hmotnosti přihlíželo také k tělesnému složení. V práci je zdůrazněna odlišnost profesionálního sportu. Tělesná stavba některých sportovců nekoreluje s optimální tělesnou hmotností definovanou společenskými požadavky, přesto nelze tyto sportovce považovat za obézní. Profesionální sport není o dosažení optimální tělesné hmotnosti, ale o dosažení takové tělesné konstituce, s jakou sportovec podá nejlepší výkon ve zvolené profesi. Bakalářská práce by měla poučit odborníky i širokou veřejnost o problematice tělesné hmotnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.