Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Mystery of the Woman and the Beast: Rhetorical-Narrative Analysis of Revelation 17:1 - 18
Schejbal, Michal ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce)
Tajemství ženy a šelmy rétoricko-narativní analýza Zjevení 17:1-18 Tato diplomová práce nazvaná "Tajemství ženy a šelmy" se snaží odkrýt tajemné poselství Zjevení 17:1-18 použitím rétoricko-narativní analýzy na text. Tato analýza zahrnuje specifickou metodologii postavenou na syntéze rétorického a narativního kriticismu spolu se zvláštní pozorností k argumentačním prostředkům. Koncepce práce je postavena na porozumění poselství textu sama o sobě, které je předáváno primárně svým vlastním implicitním posluchačům, a které se distancuje od předčasného teologizování, které se často objevuje právě při práci s knihou Zjevení. Díky narativnímu zaměření práce je značný prostor věnován analýze apokalyptické literární tradice a literárním aspektům samotné knihy. Pozornost je věnována původu apokalyptické tradice, stejně tak jejímu žánru, spolu s jejími specifickými motivy a funkci. Kniha Zjevení je viděna jako součást dlouho se vyvíjející apokalyptické tradice, s níž sdílí některé společné rysy, zatímco je sama o sobě stále originální. Unikátní kvality Zjevení jsou pak plně prozkoumány v následující kapitole. Zvláštní pozornost je věnována žánru, obraznosti, intertextualitě a struktuře knihy. Tyto elementy přispívají k tajemné povaze knihy, protože rozšiřují její význam a fungují jako silný argumentační nástroj....
Analýza efektivity Cialdiniho principů prodeje ve vybrané firmě
Těšík, Petr
Tato bakalářská práce se zabývá psychologií přesvědčování a její aplikací v běžném životě, zejména tedy Cialdiniho principům přesvědčování. Cílem této práce je zjistit informovanost obchodních zástupců zkoumané firmy, tedy firmy Agrocentrum ZS, v problematice přesvědčování, dále aplikaci v praxi a zjistit názory a zkušenosti respondentů v této oblasti. Teoretická část se týká definic přesvědčování a manipulace podle různých představitelů, poté definováním základních pojmů v oblasti přesvědčování. Dále se práce bude zabývat Robertem Cialdinim a jeho přesvědčovacími principy. Jakožto praktická část jsou zpracovány a vyhodnoceny dotazníky od patnácti respondentů zkoumané firmy, s obecnými otázkami týkající se přesvědčování a se třemi stěžejními otázkami, které zjišťují, který princip přesvědčování se ve zkoumané firmě využívá nejvíce.
Vliv strachu v marketingové komunikaci
Neumannová, Barbora ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vliv strachu v marketingové komunikaci se zabývá rolí emocí v reklamě. Konkrétně se zaměřuje na emoci strachu a její vliv na přesvědčování v případě, že je obsažena v reklamním sdělení. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje roli emocí v reklamě a s tím spojeným výhodám a nevýhodám. Dále se soustředí na strach a jeho využití v marketingu. V neposlední řadě je v teoretické části popsána teorie regulačního zaměření a pojem regulační fit, které jsou přiblíženy odbornými studiemi. Praktická část se skládá z experimentu, který primárně zkoumá vliv emoce strachu obsažené v marketingových textech na přesvědčivost textů. Výzkum také zjišťuje regulační zaměření respondentů a jeho spojitost s hodnocením přesvědčivosti marketingových sdělení ve stejném zaměření. V případě tohoto experimentu, výsledky nepotvrzují vyšší přesvědčivost marketingových sdělení obsahujících strach a nebyly zaznamenány signifikantní statistické vztahy mezi regulačním zaměřením respondentů a hodnocením přesvědčivosti stejně zaměřených sdělení.
The Mystery of the Woman and the Beast: Rhetorical-Narrative Analysis of Revelation 17:1 - 18
Schejbal, Michal ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce)
Tajemství ženy a šelmy rétoricko-narativní analýza Zjevení 17:1-18 Tato diplomová práce nazvaná "Tajemství ženy a šelmy" se snaží odkrýt tajemné poselství Zjevení 17:1-18 použitím rétoricko-narativní analýzy na text. Tato analýza zahrnuje specifickou metodologii postavenou na syntéze rétorického a narativního kriticismu spolu se zvláštní pozorností k argumentačním prostředkům. Koncepce práce je postavena na porozumění poselství textu sama o sobě, které je předáváno primárně svým vlastním implicitním posluchačům, a které se distancuje od předčasného teologizování, které se často objevuje právě při práci s knihou Zjevení. Díky narativnímu zaměření práce je značný prostor věnován analýze apokalyptické literární tradice a literárním aspektům samotné knihy. Pozornost je věnována původu apokalyptické tradice, stejně tak jejímu žánru, spolu s jejími specifickými motivy a funkci. Kniha Zjevení je viděna jako součást dlouho se vyvíjející apokalyptické tradice, s níž sdílí některé společné rysy, zatímco je sama o sobě stále originální. Unikátní kvality Zjevení jsou pak plně prozkoumány v následující kapitole. Zvláštní pozornost je věnována žánru, obraznosti, intertextualitě a struktuře knihy. Tyto elementy přispívají k tajemné povaze knihy, protože rozšiřují její význam a fungují jako silný argumentační nástroj....
The Mystery of the Woman and the Beast: Rhetorical-Narrative Analysis of Revelation 17:1 - 18
Schejbal, Michal ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce) ; Pavlík, Jiří (oponent)
Tajemství ženy a šelmy rétoricko-narativní analýza Zjevení 17:1-18 Tato diplomová práce nazvaná "Tajemství ženy a šelmy" se snaží odkrýt tajemné poselství Zjevení 17:1-18 použitím rétoricko-narativní analýzy na text. Tato analýza zahrnuje specifickou metodologii postavenou na syntéze rétorického a narativního kriticismu spolu se zvláštní pozorností k argumentačním prostředkům. Koncepce práce je postavena na porozumění poselství textu sama o sobě, které je předáváno primárně svým vlastním implicitním posluchačům, a které se distancuje od předčasného teologizování, které se často objevuje právě při práci s knihou Zjevení. Díky narativnímu zaměření práce je značný prostor věnován analýze apokalyptické literární tradice a literárním aspektům samotné knihy. Pozornost je věnována původu apokalyptické tradice, stejně tak jejímu žánru, spolu s jejími specifickými motivy a funkci. Kniha Zjevení je viděna jako součást dlouho se vyvíjející apokalyptické tradice, s níž sdílí některé společné rysy, zatímco je sama o sobě stále originální. Unikátní kvality Zjevení jsou pak plně prozkoumány v následující kapitole. Zvláštní pozornost je věnována žánru, obraznosti, intertextualitě a struktuře knihy. Tyto elementy přispívají k tajemné povaze knihy, protože rozšiřují její význam a fungují jako silný argumentační nástroj....
Persvaze reklamních článků v lifestylových časopisech ELLE a Instyle
Spilková, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na jazykové persvazivní prvky obsažené v reklamních textech. Předmětem zkoumání budou dva přední české lifestylové magazíny - Elle a InStyle. Práce se zaměřuje na psychologii reklamy, médií a jazyk, jakým se reklama snaží oslovovat a přesvědčovat čtenáře. Lifestylové magazíny mají specifický způsob a jazyk, jakým se čtenáři komunikují. Předmětem zkoumání práce budou texty označené jako "promotion". Rozsah zkoumaného vzorku bude 6 čísel časopisu Elle a dvě čísla časopisu Instyle. První kapitola se zabývá teorií médií, masmédií a jejich vlivu na společnost. Druhá kapitola je věnována lifestylovým magazínům a jejich historii. Ve třetí kapitole se autorka věnuje teorii persvaze a jazyka. A čtvrtá se zaměří na reklamu a její schopnost ovlivňovat názory a postoje. V praktické části bakalářské práce je popsána metoda obsahové analýzy a popis sledovaného souboru dat. Následně se práce věnuje samotnému rozboru jednotlivých reklamních sdělení a zkoumá jazykové persvazivní prvky v nich obsažené. V závěru se pak autorka pokusí ukázat, jaké persvazivní prvky se v textech nejčastěji objevují, na jaké produkty se zaměřují a zda texty a jejich jazykové prvky odpovídají poučkám a odborné literatuře, která se věnuje správnému zpracování reklamních textů.
Přesvědčování v oblasti obchodních vztahů
Jasovská, Markéta ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Boukalová, Hedvika (oponent)
Bakalářská práce se věnuje psychologickému tématu přesvědčování, přičemž předkládá poznatky z teoretické roviny a návrh praktické aplikace v oblasti obchodních vztahů. Teoretická část se věnuje vymezení přesvědčování, mapování individuálních charakteristik, které mají vliv na vnímanou přesvědčivost mluvčího a zároveň těch, které determinují rezistenci příjemce persvazivní zprávy. Dále rozebírá proces zpracování informací a rozhodování u příjemce. Zachycuje také vybrané prokázané strategie přesvědčování, konkrétně vizuální, verbální, kognitivní a strategie související s Cialdiniho principy. V teoretické části je rovněž zahrnut interkulturní pohled na přesvědčování v obchodních vztazích a není opomenuto ani téma etiky přesvědčování. Druhá část práce představuje návrh výzkumného projektu - experimentu, jehož cílem by bylo zkoumat rozdíl v účinnosti dvou vybraných přesvědčovacích technik.
Pravda v současné fotožurnalistice: Digitální manipulace obrazu jako prostředek přesvědčování
Králová, Pavla ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Chuchma, Josef (oponent)
Bakalářská práce Pravda v současné fotožurnalistice: Digitální manipulace obrazu jako prostředek přesvědčování se zabývá digitální manipulací fotografií v médiích po stránce formální i obsahové. Práce se dělí na tři části. První část se soustředí na uvedení termínu manipulace do kontextu s fotografickým médiem. Popisuje rozdíly mezi analogovou a digitální fotografií, hovoří o termínu postfotografie, popisuje pojem objektivity ve fotografii, zabývá se rolí fotografie v médiích, vymezuje chápání fotografie jako pravdivého média jako kulturní konstrukt. Zabývá se přesvědčováním, manipulací fotografií analogových i digitálních, etickými aspekty editace fotografií, vymezuje limity objektivity ve fotografii, zabývá se vztahem mezi manipulací obrazových materiálů a ovlivňováním paměti. V druhé části se potom práce zaměřuje na konkrétní případy editace fotografií, ke kterým v mediálním světě došlo od roku 2000. Soustředí se přitom na manipulaci obrazu jako aspekt přesvědčování. Třetí částí práce je hloubkový rozhovor s obrazovým redaktorem ČTK Janem Ždimerou, který se zabývá manipulaci fotografií, etikou, korektní prací obrazových editorů v médiích a kauzami, které práce uvádí v případových studiích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.