Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role kresby lidské postavy ve školní zralosti
Holovenčuková, Nikola ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kognitivní stránku školní zralosti v kontextu Jiráskova Orientačního testu školní zralosti. Výchozí otázkou jsou vzájemné souvislosti výkonů v kresbě postavy s výkony dalších úloh tohoto testu, a to ve sféře jak názorného, tak i verbálního myšlení. Empirickým materiálem, který tuto problematiku objasňuje, jsou výkony dětí v úkolech Jiráskova Orientačního testu školní zralosti včetně testu verbálního myšlení. Design výzkumu je tvořen kombinací transverzálního a longitudinálního přístupu. O spolupráci byly požádány děti z předškolních tříd mateřských škol a žáci prvních i druhých tříd základní školy. Na základě provedeného šetření jsem zjistila, mezi kterými úlohami existují těsné vztahy, a u kterých kombinací se naopak souvislosti nepotvrdily a to v horizontu tří věkových kategorií. Výsledky této práce také umožňují posoudit, zda kresba lidské postavy predikuje vývoj výkonu v dalších úlohách či naopak některá dílčí úloha implikuje vývoj v plnění kresby lidské postavy. Přínosem této práce jsou tak hlubší poznatky o vývoji plnění úloh Jiráskova Orientačního testu, který stále slouží jako diagnostická pomůcka k posouzení školní zralosti.
The Strong and the Weak in Romans 14-15
Majtán-Černák, Marek ; Roskovec, Jan (vedoucí práce) ; Pokorný, Petr (oponent)
Diplomová práca je exegetickým pokusom vyložiť zmysel Pavlovej parenézy v Rim 14,1-15,13. Okrem tohto výkladu sa zaoberá týmito hlavnými problémami: Kto sú "silní vo viere" (15,1)? Kto sú "slabí vo viere" (14,1)? O aký deň sa jedná v 14,5? O aké jedlo ide (14,2)? Ako Pavol rieši celú túto situáciu? Na základe podrobného rozboru boli zistené nasledujúce závery: Pavol rieši v Ríme konkrétny spor dvoch skupín veriacich. "Slabí" majú pravdepodobne problém so "silnými", pretože jedia mäso a pijú víno poškvrnené modloslužbou (14,21) a navyše nedodržujú buď pôstne dni, alebo určité židovské sviatočné dni (14,5). "Slabých" je teda možno identifikovať ako kresťanov židovského pôvodu, "silných" ako kresťanov z pohanov. Pavol sa snaží obe skupiny posunúť od vzájomného posudzovania (14,3) k rešpektovaniu názorov druhej skupiny (14,4) a hlavne ich smeruje k vzájomnému budovaniu vzťahov lásky medzi sebou (14,19). Kľúčové slová: slabý vo viere, silný vo viere, deň, dietetické predpisy, Pán, Kristus, Kráľovstvo Božie
Role kresby postavy v Orientačním testu školní zralosti
Michálková, Anna ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce pojednává o roli kresby mužské postavy v Orientačním testu školní zralosti. Výchozí otázkou jsou vzájemné souvislosti mezi kresbou mužské postavy a dalšími úkoly ve sféře názorného i verbálního myšlení. Empirickým materiálem jsou výkony dětí předškolního věku v Orientačním testu školní zralosti, včetně testu pro verbální myšlení a ve vybraném souboru Ravenových Barevných progresivních matic. Cílem je prozkoumat souvislosti v kresbě mužské postavy s dalšími úkoly s ohledem na verbální a neverbální myšlení a logické i infralogické vztahy. Sběr dat probíhal ve dvou fázích s odstupem 4 měsíců a umožňuje posoudit trvanlivost závěrů v čase. Přínosem práce je kvalitativní rozbor zjištěných souvislostí a rozvíjení teorie k testovaným schopnostem v tomto testu, zejména pak s ohledem na kresbu mužské postavy a prozkoumání podobností a rozdílů ve schopnostech analýzy a syntézy. KLÍČOVÁ SLOVA: školní zralost, kresba, postava, pán, písmo, body, matice, verbální myšlení, názorné myšlení, logické vztahy, infralogické vztahy, analýza a syntéza
Role kresby lidské postavy ve školní zralosti
Holovenčuková, Nikola ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kognitivní stránku školní zralosti v kontextu Jiráskova Orientačního testu školní zralosti. Výchozí otázkou jsou vzájemné souvislosti výkonů v kresbě postavy s výkony dalších úloh tohoto testu, a to ve sféře jak názorného, tak i verbálního myšlení. Empirickým materiálem, který tuto problematiku objasňuje, jsou výkony dětí v úkolech Jiráskova Orientačního testu školní zralosti včetně testu verbálního myšlení. Design výzkumu je tvořen kombinací transverzálního a longitudinálního přístupu. O spolupráci byly požádány děti z předškolních tříd mateřských škol a žáci prvních i druhých tříd základní školy. Na základě provedeného šetření jsem zjistila, mezi kterými úlohami existují těsné vztahy, a u kterých kombinací se naopak souvislosti nepotvrdily a to v horizontu tří věkových kategorií. Výsledky této práce také umožňují posoudit, zda kresba lidské postavy predikuje vývoj výkonu v dalších úlohách či naopak některá dílčí úloha implikuje vývoj v plnění kresby lidské postavy. Přínosem této práce jsou tak hlubší poznatky o vývoji plnění úloh Jiráskova Orientačního testu, který stále slouží jako diagnostická pomůcka k posouzení školní zralosti.
Mytologická inspirace v básních Lorenza de' Medici
Lukášová, Denisa ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
První část práce se zaměřuje na osobnost Lorenza de ʼ Medici a jeho zařazení do dobového a kulturního kontextu. Je představeno literární pozadí v 15. století v Itálii, Lorenzova biografie, přehled jeho tvorby a jeho přínos jako mecenáše florentské kultury a umění. Druhá část práce se zabývá analýzou čtyř Lorenzových děl, které spojuje mytologická tematika sahající až k antickým autorům. Na konkrétních citacích je demonstrováno jasné Lorenzovo ovlivnění těmito autory, ale zároveň je odkázáno i na jeho vlastní inovace v textu a příběhu. Závěr srovnává míru tohoto ovlivnění a podíl vlastní Lorenzovy invence na jednotlivých dílech a upozorňuje na jedinečnost jeho osobnosti, a to jak na poli kulturním, tak na poli literárním.
Kresba jako kritérium školní zralosti
Mládková, Šárka ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Vyšínová, Pavlína (oponent)
Práce se věnuje tématu kresby postavy, coby jednoho z dílčích úkolů Jiráskova orientačního testu školní zralosti. Na základě výzkumu, který byl prováděn v mateřské škole s dětmi těsně před nástupem do první třídy základní školy, se snažím o rozšíření Jiráskova pohledu na kresbu školně zralých dětí. Dětem byl v rámci výzkumu zadáván úkol - nakreslit pána, o kterém jsem následně s každým dítětem vedla rozhovor, zaměřený zejména na pojem pán. Kresby i rozhovory jsem následně analyzovala. Takto koncipovaný výzkum mi pomohl upřesnit a rozšířit pohled na hodnocení kreseb předškolních dětí, zejména co se týká hodnocení syntetického způsobu kreslení a zohlednění všech prvků kresby, tedy nejen samotné postavy. Zároveň se tento výzkum zabýval vztahem mezi kresbou a řečí, jednak celkově, jednak také v rámci společného jmenovatele - pojmu pán. Porovnávala jsem výsledky hodnocení obou médií a zjistila jsem, že mezi nimi existuje určitá korelace. Odhalila jsem, že verbální vyjádření dítěte může velmi dobře korespondovat s jeho vyjádřením kresebným, ale také může fungovat jako určitý doplňující faktor, zejména pokud dítě nedokáže v kresbě vyjádřit svou opravdovou úroveň. Potvrdilo se tedy, že kresba sama o sobě by neměla být považována za dostačující nástroj pro zjišťování školní zralosti a vždy by měla být...
Rychlá re-kalibrace PTZ kamery pro analýzu dopravy
Dřevo, Aleš ; Juránek, Roman (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou  re-kalibrace PTZ kamery při jejím pohybu. Cílem práce je udržet kameru ve zkalibrovaném stavu z výchozího stavu, kdy jsou známé pozice úběžníků v obraze. Jejich pozice jsou při pohybu kamery udržovány, a to pomocí dvou implementovaných metod. První metoda je založena na principu homografie, druhá pak na principu dvojpoměru. Výsledky ukazují, že obě tyto metody fungují především pro udržení pozice prvních úběžníků. V případě druhých úběžníků vznikají různé problémy a výsledky jsou často poměrně nepřesné.
3D projekce fotek v OpenGL
Dokoupil, Martin ; Fapšo, Michal (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato zpráva popisuje implementaci editoru pro projekci fotografií. Tento editor může sloužit k tvorbě dynamických sekvencí složených z fotografií. Obraz z kamery, který je dvourozměrný je nanesen na kouli v trojrozměrném prostoru a následně zobrazován. Poté je možné pohybovat kamerou po snímku a také ji přibližovat. Použitím tohoto editoru lze docílit reálněji působících scén zejména při pohybu. Při použití panoramatických snímků umožňuje editor volné rozhlížení po tomto snímku. Dokument popisuje způsob převodu dvourozměrného snímku do prostoru a také ukazuje využití transformací pro pohyb kamery a metody pro implementaci přibližování kamery. Obsahuje popis tvorby uživatelského rozhraní a také zmiňuje další rozšíření, které byly implementovány v editoru.
Mixážní pult pro směšování nízkofrekvenčních signálů
Špaček, Jan ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Kratochvíl, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma „Mixážní pult pro směšování nízkofrekvenčních signálů“ pojednává o návrhu mixážního pultu pro směšování audio signálů z několika zvukových zdrojů. Po teoretickém seznámení s obecnou problematikou a konfigurací mixážních pultů je navrženo blokové a posléze i obvodové schéma vlastního řešení mixážního pultu, jehož konfigurace je následující: Dva monofonní vstupy, řešeny jako přepínatelné, kde je možno přivádět signál mikrofonní nebo linkové úrovně. Jsou opatřeny mikrofonními předzesilovači s útlumovými články, třípásmovými ekvalizéry, panoramou a regulátory úrovně (fadery). Dále dva stereofonní vstupy, určenými pouze pro signály linkové úrovně. Jsou opatřeny linkovými předzesilovači, panoramou a regulátory úrovně. Signály na výstupech všech vstupních jednotek odpovídají linkové úrovni. Na výstupní sběrnici je pak uvažován stereofonní pětipásmový ekvalizér, linkový výstup a sluchátkový výstup. Bakalářská práce obsahuje technickou dokumentaci pro realizaci funkčního prototypu tohoto pultu, včetně experimentálně naměřených hodnot.
Získávání dat z kamer
Tylš, Ladislav ; Valach, Soběslav (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi vytvoření vhodného prostředí k ovládání a nastavení kamer. V první části jsou popsány základní možnosti připojení kamer a vysvětleny jednotlivé parametry kamer. V druhé části je ukázáno, jak je možno vytvořit aplikaci, kde bude možno spustit více kamer současně, a které umožní jednoduché nastavení parametrů v programu MATLAB a programu C++BUILDER s využitím knihoven OpenCV.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.