Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reflexe odborné praxe v oblasti sociální práce z pohledu studentů sociálních oborů
HOFFMANNOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá tématem reflexe odborné praxe v rámci studia sociální práce na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem bakalářské práce je zjistit náplň a přínos odborné praxe v oblasti sociální práce z pohledu studentů sociálních oborů. S ohledem na uvedený cíl byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. Odpovídá náplň odborné praxe náplni práce stanovené fakultou? Jaký přínos má odborná praxe pro studenta sociálního oboru? Jsou studenti dostatečně seznámeni s náplní práce sociálního pracovníka? Poskytují sociální pracovníci dostatečné informace o jednání s uživateli sociálních služeb? V teoretické části jsem pomocí odborné literatury definovala základní pojmy, které jsou obsahem práce. V této části jsem se věnovala pojmu sociální práce a sociální pracovník. Dále jsem stručně popsala rozdělení metod sociální práce, minimální standard vzdělání v sociální práci, který je hlavním nástrojem zkvalitnění vzdělání v sociální práci v České republice. Student sociální práce jako budoucí sociální pracovník má mít nejen teoretické znalosti, ale také praktické znalosti, které získává odbornou praxí a supervizí. Dalším tématem byla odborná praxe a zařízení, kde může být odborná praxe realizována. V praktické části bakalářské práce byl využit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polořízeného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 10 studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, kteří studují obor Sociální práce ve veřejné správě nebo Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory. Jako postup pro vyhodnocení dat byla vybrána metoda tvorby trsů. Z výzkumu vyplynulo, že studenti byli dobře seznámeni s náplní práce sociálních pracovníků. Naučili se zvládat prvotní obavy a negativní emoce. Absolvovaná odborná praxe studentům ukázala možnosti, které mohou uplatnit v budoucím životě. A pomohla zjistit, kterou cílovou skupinou by se studenti chtěli zabývat. Většině studentů odkryla odborná praxe velké množství slabých stránek, na kterých by měli do budoucna ještě pracovat. Jako pozitivní přínos shodně uváděli kladný přístup sociálních pracovníků, ke klientům a celkově k jejich práci.
Odborné vzdělávání v obchodní akademii a spolupráce se zaměstnavateli
Sládková, Marcela ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Odborné vzdělávání v obchodní akademii a spolupráce se zaměstnavateli Marcela Sládková ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá současnou problematikou středního odborného vzdělávání a zapojením zaměstnavatelů do tohoto procesu. V teoretické části je zaměřena na systém středního odborného vzdělávání v České republice, postavený na rámcových vzdělávacích programech a na legislativní ukotvení spolupráce škol se zaměstnavateli. Dále popisuje cíle Strategie vzdělávací politiky v České republice do roku 2020 pro oblast odborného vzdělávání ve spolupráci se zaměstnavateli a zabývá se konkrétními možnostmi spolupráce zástupců zaměstnavatelů a obchodní akademie při odborném vzdělávání, zejména v rámci odborné praxe žáků. Není opomenuta ani důležitá role ředitele školy při této spolupráci. Výzkumná část na základě výzkumného šetření analyzuje spolupráci učitelů, zástupců zaměstnavatelů a žáků obchodní akademie z hlediska vzájemných požadavků na odborné vzdělávání. Přináší poznatky, zkušenosti a podněty pro zaměstnavatele i pro realizaci spolupráce na stejných nebo podobných typech škol. Kritické zhodnocení konkrétní spolupráce jedné obchodní akademie se zástupci zaměstnavatelů odhaluje úskalí této oblasti středního odborného vzdělávání v širším kontextu. KLÍČOVÁ SLOVA odborné vzdělávání, obchodní akademie, zaměstnavatelé,...
Podněty pro sebereflexi studenta oboru pedagogika volného času
URBANOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce představuje metodu sebereflexe, jako důležitou součást odborné přípravy. Sebereflexe jako nástroj profesního a osobnostního růstu pedagogů volného času. Úvodní část práce popisuje sebereflexi a cestu k ní a její souvislosti s reflexí a rozvojem reflektivního myšlení. Další část představuje požadavky na vzdělání a na osobnost pedagoga volného času, dle legislativy i nad její rámec. Závěrečná část práce popisuje místo odborné praxe a v jejím rámci představuje podněty pro sebereflexi.
Možnosti zahraničních stáží univerzitních studentů České republiky
Fryčková, Markéta ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vybrané možnosti zahraničních pracovních stáží, které jsou dostupné studentům vysokých škol v České republice. Práce je rozčleněna na tři hlavní celky, z nichž první část se soustředí na zahraniční pracovní stáže organizované Vysokou školou ekonomickou, konkrétně Fakultou mezinárodních vztahů. Druhá část práce se zabývá odbornými pracovními stážemi studentské organizace AIESEC. Třetí část práce se zaměřuje na zahraniční pracovní stáže pořádané studentskou organizací IAESTE, určenou zejména studentům technického zaměření.Cílem práce je provést rozbor jednotlivých možností a poukázat na náplň práce během stáží, možné komplikace a v neposlední řadě i jejich přínos pro studenty samotné.
Formy výuky na vyšších odborných školách
Slunečková, Zdena ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá organizačními formami výuky na vyšších odborných školách. Cílem práce je vymezení těchto škol v českém vzdělávacím systému. Studium problematiky organizačních forem výuky vede přes kategorizaci škol a oborů ke vzdělávacím cílům. Důležitou etapu ve studiu před samotným výzkumem zaujímají teorie týkající se forem výuky ve své obecné rovině. Tyto teorie jsou doplněné o poznatky spojené s formami výuky na vysokých školách. Cílem výzkumu je zjistit, jaké organizační formy výuky jsou skutečně využívané na vyšších odborných školách z hlediska času a způsobu interakce studentů ve výuce. Předmětem výzkumu je i vzdělávání mimo školu. Pro zpracování výzkumné části jsem zvolila kvalitativní výzkum ve dvou pražských školách poskytujících vyšší odborné vzdělání. Designem výzkumu je případová studie. Klíčová slova terciární vzdělávání, vyšší odborná škola, legislativa vyšších odborných škol, formy výuky, cíle vzdělávání, odborná praxe, modulová výuka
Šestiměsíční odborná praxe v lékárně z pohledu studentů.
Najmanová, Jana ; Kotlářová, Jana (vedoucí práce) ; Babica, Jan (oponent)
Šestiměsíční odborná praxe v lékárně z pohledu studentů Autor: Jana Najmanová Vedoucí diplomové práce: RNDr. Jana Kotlářová, Ph.D. Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova v Praze Úvod: Šestiměsíční odborná praxe v lékárně je povinným předmětem závěrečného úseku studia na Farmaceutické fakultě Univerzity Karlovy v Hradci Králové. Smyslem této praxe je připravit studenta na možné aspekty práce v lékárně, zvládnutí praktických dovedností, upevnění a prohloubení teoretických poznatků získaných během studia. Cíl práce: Vyhodnocení dotazníkového průzkumu ze dvou ak. roků a shrnutí a porovnání názorů studentů 5. ročníku FaF UK na jejich 6M praxe, na lékárnu, ve které praxi absolvovali, a posouzení reálnosti jimi uváděných změn ohledně provádění praxe. V teoretické části zaměření se na problematiku 6M praxe v lékárně z pohledu legislativního a přiblížení aktuálních požadavků na tuto praxi na FaF UK. Metodika: Sběr dat probíhal pomocí dotazníku, vytvořeném na Katedře sociální a klinické farmacie FaF UK v roce 2007, jehož respondenty byli studenti 5. ročníku programu Farmacie. V programu MS Excel byly zpracovány odpovědi studentů z ak. roku 2007/2008 a z ak. roku 2014/2015. Vyhodnocení bylo provedeno pomocí funkce filtrů a dále zpracováno. Reálnost...
Historie porodní asistence v Jihočeském kraji
NEUBERGOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce je zpracována jako teoretická práce a zabývá se vzděláváním porodních asistentek v Jihočeském kraji od 50. let minulého století do současnosti. Na začátku bakalářské práce je krátce popsána situace v porodnictví a vzdělávání porodních asistentek od starověku do první poloviny dvacátého století. Bakalářská práce se hlouběji zaměřuje na vzdělávání porodních asistentek od 50. let minulého století na jihu Čech. Jelikož v tomto období poměrně často docházelo ke měnám legislativy ve zdravotnictví, jsou nedílnou součástí práce také zákony, které byly tehdy platné pro vzdělávání porodních asistentek a součástí jsou i kapitoly, které nastiňují společenskou situaci v České republice. V bakalářské práci jsou podrobně zpracované učební osnovy od roku 1972, které byly platné pro vzdělávání porodních asistentek. Součástí tohoto pojednání jsou i kapitoly, které se zabývají profesními organizacemi porodních asistentek a časopisy, které se věnují porodním asistentkám. V příloze č. 1 a č. 2 je přiložen narativní rozhovor s pamětnicí. Závěr bakalářské práce je věnován současnosti porodních asistentek, informacím o tom, kde mají možnost studovat v bakalářských a magisterských programech a také jaké specializace mohou získat v Národním centru ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně. Cílem bakalářské práce je zmapovat vzdělávání a profesní vývoj porodních asistentek v jižních Čechách od druhé poloviny dvacátého století, vylíčit všechny důležité změny, které se týkaly porodních asistentek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.