Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současné trendy sociálního marketingu v oblasti jídla
Semrádová, Eliška ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce s názvem Současné trendy sociálního marketingu v oblasti jídla se věnuje využití tématu plýtvání jídlem v komunikačních aktivitách obchodních řetězců s potravinami na českém trhu. Práce si klade za cíl zjistit, co je motivací obchodních řetězců k osvojení praktik, kterými zamezují plýtvání jídlem, a co je naopak překážkou v této oblasti. Záměrem práce je také tyto aktivity zanalyzovat a zařadit do marketingové teorie. V teoretické části práce byl věnován prostor pojmům sociální marketing a společenská odpovědnost firem se zaměřením na trh s potravinami. Dále práce popisuje celkové pozadí sociálního problému plýtvání jídlem a zabývá se důvody vstupu tématu do veřejné diskuze. Následuje analýza domácího trhu obchodních řetězců zaměřených na prodej potravin. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření zkoumajícím postoj obchodních řetězců k tématu plýtvání jídlem. Interpretovány jsou odpovědi zástupců vysokého managementu sedmi obchodních řetězců působících na domácím trhu.
Sociální síť Facebook jako součást marketingového mixu obchodních řetězců
Zieglerová, Lenka ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Sociální síť Facebook jako součást marketingového mixu obchodních řetězců" se věnuje fenoménu využívání sociální sítě Facebook jako nástroje marketingového mixu obchodních řetězců v České republice pro komunikaci se zákazníky. Práce představuje v teoretické části základní pojmy jako marketingový mix, jeho nástroje a sociální sítě, uvádí termín zákaznický servis a představuje problematiku obchodních řetězců v České republice. Tyto teoretické znalosti jsou následně aplikovány v rámci analytické části práce, která se věnuje kvantitativní analýze ve vlastním výzkumu komunikace vybraných obchodních řetězců v České republice na sociální síti Facebook. Tato analýza byla realizována v období září a října 2016 na vzorku 1 271 příspěvků a detailně zkoumá mimo jiné sentiment jednotlivých příspěvků, procento zodpovězených příspěvků a časovou efektivitu reakcí. Zjištěné hodnoty jsou posléze vztaženy k velikosti jednotlivých stránek, komunikaci obchodních řetězců v ostatních kanálech a jsou hledány i další souvislosti, jež mají vliv na počet příspěvků uživatelů. Cílem analytické části práce je pak zhodnocení úrovně a efektivity komunikace vybraných obchodních řetězců na této rychle se rozvíjející síti.
Cenové komparace bio a konvenčních potravin (Jihočeský kraj, obchodní řetězce)
PINKASOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá cenovými komparacemi bio a konvenčních potravin v rámci obchodních řetězců na území Jihočeského kraje. Součástí práce je srovnání cen biopotravin mezi obchodními řetězci a specializovanými prodejnami a srovnání cen biopotravin v jednotlivých obchodních řetězcích. Diplomová práce je zadávána v rámci grantového projektu GAJU 019/2013/S.
Regionální potravina v politice obchodních řetězců
Holoubková, Iveta
Diplomová práce se zabývá postavením regionálních potravin ve vybraném vzorku obchodních řetězců působících v okrese Brno-město a Brno-venkov. Teoretická část práce je věnována vybraným okruhům, které se vztahují k problematice agrárního sektoru a jeho formování v podmínkách současného agrobyznysu. Součástí tohoto oddílu je i seznámení se základními charakteristikami a pojmy vztahující k fungování maloobchodního trhu v České republice. Nezbytným článkem je definování pojmu regionální potravina a stručné uvedení marketingových technik, nezbytných pro zpracování praktické části práce. Jejím obsahem je realizace primárního výzkumu dle zvolené metodiky a zpracování výsledků, na jejichž základě bude možné zhodnotit postavení regionálních potravin v obchodních řetězcích.
Strategie českých obchodních řetězců v boji se zahraniční konkurencí
Benešová, Hana ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o situaci na českém trhu se spotřebním zbožím. Konkrétně o postavení českého obchodního družstva Konzum Ústí nad Orlicí, které spadá pod Svaz českých a moravských spotřebních družstev. V práci analyzuji současný stav na českém trhu komplexně a zabývám se jeho směřováním v budoucnosti. Analyzuji obchodní politiku družstva Konzum, její úspěšnost a dopady. Snažím se postihnout východiska, která vyplývají z průzkumu trhu provedený společností Incoma tak, aby nadále toto konkrétní obchodní družstvo a všechna česká spotřební družstva obstála v neutuchající konkurenci silných zahraničních řetězců.
Analýza nákupního chování u rychloobrátkového zboží v ČR
Bělíčková, Alena ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou nákupního chování u rychloobrátkového zboží v České republice a positioningem vybraných obchodních řetězců. Cílem práce je sledování míry korespondence nákupního chování zákazníků jednotlivých vybraných obchodních řetězců a positioningu těchto řetězců. Analýza nákupního chování je založena na dotazníkovém šetření na reprezentativním vzorku 4000 respondentů. Nákupní chování je popsáno vůči sedmi sledovaným segmentům, které definovala výzkumná agentura Incoma GfK. V práci jsou uvedeny a porovnány dvě metody analýzy nákupního chování -- přímá metoda založená na třídících pravidlech vytvořených dle popisu sledovaných segmentů a vybraných otázek z dotazníku a metoda využívající faktorovou a shlukovou analýzu. Pro hodnocení míry vlivu odpovědí na sledované segmenty byla použita vlastní hodnotící stupnice. Obdobně je pro jednotlivé obchodní řetězce na základě dostupných údajů (např. otevírací doba, cenová hladina, poskytované služby) pomocí vlastní hodnotící stupnice stanoven positioning vůči sledovaným segmentům. V závěru je posouzeno, zda positioning obchodních řetězců odpovídá nákupnímu chování daných segmentů.
Perspektiva maloobchodního prodeje obchodních řetězců s ohledem na právní úpravu ochrany spotřebitele
Remunda, Kamil
Tato diplomová práce hodnotí český maloobchodní trh s potravinami a přínos ochrany spotřebitele pro zákazníka s rozdělením na veřejnosprávní a soukromoprávní část. Důležitým tématem práce je efekt Zákona o významné tržní síle na maloobchodní subjekty. Část práce je věnována kritériu kvality potravin, které výrazně ovlivňují obchodní řetězce. Výsledky práce se prolínají se subjektivním hodnocením zákazníků, které byly získány z dotazníkového šetření se zaměřením na chování spotřebitele při nákupu potravin a na přínos ochrany spotřebitele pro zlepšení postavení zákazníka v nákupním procesu.
Vybrané formy prodeje biopotravin - obchodní řetězce
JEŽKOVÁ, Zdeňka
Hlavním cílem diplomové práce bylo zhodnotit aktuální stav prodeje biopotravin v prodejnách obchodních řetězců z hlediska šíře sortimentu, podmínek a kultury prodeje a na základě získaných dat navrhnout vhodná opatření. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu ekologické hospodářství, přes bioprodukty až k samotným biopotravinám. Praktická část je zaměřena především na vyhodnocení nabídkových listů s konkrétními druhy biopotravin nabízené v jednotlivých prodejnách, dále porovnání nabídky biopotravin mezi maloobchodními jednotkami navzájem a v neposlední řadě porovnání nabídky biopotravin v rámci bývalých okresů. Součástí analýzy jsou i souhrnné poznatky z dotazníkového šetření mezi obchodními podniky. Závěr praktické části je zaměřen na zodpovězení stanovených hypotéz a navrhnutí doporučení pro maloobchodní řetězce.
Postavení fairtradových produktů na regionálním trhu
ZEMENOVÁ, Edita
Fair trade je koncept, který přináší lepší podmínky pro producenty v rozvojových zemích a má za cíl zlepšovat jejich sociální, ekonomický a environmentální profil. Pokud chceme charakterizovat trh fair trade v Jihočeském kraji, musíme se zabývat prodejními místy a spotřebitelskými preferencemi. Na sílící fenomén fair trade mají vliv i mnohé kampaně a projekty podporující filosofii fair trade.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.