Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Známé kriminální kauzy v českém filmu: od reality a novinových/televizních zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze. Causa Sametoví vrazi.
Rysová, Aneta ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem "Známé kriminální kauzy v českém filmu: od reality a novinových/televizních zpráv k filmovému zpracování, až po filmové recenze. Causa Sametoví vrazi" pojednává o nechvalně proslulém případu tzv. orlických vražd z počátku 90. let 20. století, které byly vyšetřovány do roku 1997, kdy byl po čtyřletém pátrání vynesen rozsudek nad pěti pachateli, kteří zištně zavraždili celkem pět osob. Kauza byla pojmenována podle Orlické přehrady, v níž byly v roce 1995 nalezeny tři z obětí - dvě zatavené v sudu a jedna zabalená do pletiva. V roce 2005 měl v kinech premiéru český hraný film režiséra Jiřího Svobody Sametoví vrazi inspirovaný právě touto kauzou. Práce se zaměřuje jak na tento film, konkrétně jeho dvoudílnou rozšířenou televizní verzi, který je porovnán s realitou, tak na recenze zveřejněné v českém tisku i odborných periodikách po premiéře snímku. Důraz je dále kladen na zpracování tématu v dobových tištěných denících a v televizním zpravodajství. Určujícím faktorem je přesnost informací a zkoumané období je vymezeno roky 1995-1997. Cílem práce je uceleně prezentovat výsledky referování o této kriminální kauze, která je dosud považována za jednu z nejbrutálnějších v dějinách naší země.
Vývoj novináře coby filmové postavy v americké kinematografii
Svoboda, Martin ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se zabývá žurnalistickým povoláním, jak je zobrazováno v americké mainstreamové kinematografii během zvukové éry hollywoodského filmu. Popisuje způsoby, jakými se film vypořádává s komplexitou žurnalistiky, zatímco se stále snaží zůstat rentabilním komerčním uměním. Práce ukazuje možnost zásadního zjednodušení žurnalistické rutiny zapříčiněné právě touto potřebou - nutností dosáhnout výdělku či atraktivity. Právě tyto dva aspekty totiž zůstávají hlavní producentskou motivací pro podporování vzniku filmů. Aby byl film úspěšný, musí pak být pro diváka především srozumitelný. Proto práce ve výsledku popíše několik zásadních žurnalistických archetypů, k nimž hollywoodská kinematografie dospěla. Práce se dál věnuje novinářské etice, jež se může dostávat do konfliktů s morálními hodnotami filmařů. Zjednodušení a nutnost výdělečnosti mohou opět hrát svou roli. Poslední část využije všechny shromážděné informace k sledování cesty vlivné divadelní hry Na titulní straně a jejích čtyř filmových adaptací skrze dekády historie kinematografie. Hlavním cílem práce je pochopit způsoby, jakými jsou novináři zobrazováni v americké mainstreamové kinematografii, jež se jim tak často věnuje.
Obraz událostí konce druhé světové války v českých a německých recenzích filmu Habermannův mlýn
Nejedlá, Kateřina ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
(abstrakt) Tato bakalářská práce se zabývá obsahovou kvalitativní analýzou recenzí filmu Habermannův mlýn vydaných v období od října 2010 do října 2011, prováděnou za účelem zkoumání vyjádření autorů těchto textů k historickým událostem popisovaným ve filmu. Práce zpracovává recenze zveřejněné v českých a německých médiích tištěných i elektronických a porovnává je pro získání celospolečensky zobecnitelných pohledů na problematiku konce druhé světové války a dění po něm následujícího očima příslušníků národních skupin bezprostředně účastných na tomto dění. Teoretická část práce zahrnuje stručný historický výklad cesty k odsunu německého obyvatelstva a jeho průběhu, faktické pozadí snímku Habermannův mlýn a vhled do česko-německých vztahů z hlediska filozofie dějin.
Filmové databáze
Hradil, Luděk ; Rychnovský, Lukáš (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací informačního systému pro správu a prezentaci filmů a s tím souvisejících dat jako jsou tvůrci, filmové ceny apod. Dále informační systém obsahuje funkce pro správu uživatelů, malý redakční systém pro vkládání článků a další součásti běžné pro webový informační portál. Důraz je kladen na návrh vhodného datového modelu, intuitivní ovládání, přehlednost informací. Účelem celé práce je sběr uživatelských dat a následné spojení těchto dat s faktickými daty. Motivací k této práci mi byla největší světová internetová filmová databáze - IMDb a největší česká filmová databáze - CSFD. Mým cílem bylo vytvořit konkurence schopný systém, k těmto databázím.
Analysis of project management in the creation of audiovisual works
Bilák, Martin ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem práce je analýza přístupu projektového managementu k tvorbě audiovizuálního díla. Charakterizovat jednotlivé fáze projektu, definovat principy řízení a proces kontroly. Nastínit procesy a kroky, které se musí podstoupit při tvorbě audiovizuálního díla. Druhá polovina práce se zabývá samotnou filmovou tvorbou a procesem vzniku. Rozebírá jednotlivé fáze a charakterizuje výstupy, které jsou potřebné pro vznik díla. Na závěr je porovnání procesu tvorby dvou studentských filmů a jejich rozdílný přístup k tvorbě.
Model prostorové diferenciace a film
Bokšteflová, Barbora ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Nečas, Dalibor (oponent)
Diplomová práce se zabývá herně-teoretickým modelem dvou režisérů na jediném trhu. K modelování situace využívá proměnnou "typ filmu", která může nabývat hodnot z intervalu [0,1], přičemž 0 představuje umělecký film a 1 mainstreamový film. Každý z režisérů má opačné preference ohledně typu filmu a rozhoduje se o tom, jaký typ filmu natočí. Rozhodnutí jednoho režiséra má vliv na účelovou funkci druhého režiséra, přičemž cílem každého z režisérů je maximalizovat hodnotu své účelové funkce. Ta je definována jako rozdíl kvadratické funkce publika a nákladové funkce. Nákladová funkce je součtem kvadratické produkčně-nákladové funkce a lineární funkce neužitku, která vyjadřuje neměřitelné náklady toho, že se režisér odchýlí od svého nejvíce preferovaného typu filmu. Model tak propojuje ekonomické a umělecké podněty, které vedou k rozhodnutí režisérů. Lze dokázat, že pro každou dvojici účelových funkcí existuje alespoň jedno Nashovo rovnovážné řešení v ryzích strategiích. Analýza a rozbor možných Nashových rovnovážných řešení jsou doplněny o empirickou aplikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.