Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 231 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Pětiválcový řadový vznětový motor s pryžovým tlumičem
Masnica, Pavel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a uspořádání řadového pětiválcového vznětového motoru s pryžovým tlumičem se zadanými parametry, návrh uspořádání klikového mechanismu, návrh vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, modální analýza, výpočet torzních kmitů a návrh pryžového tlumiče.
Modální analýza modelů hlasivek se soustředěnými parametry
Lekeš, Filip ; Švancara, Pavel (oponent) ; Hájek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modální analýzou vytvořených výpočtových modelů lidských hlasivek. Jedná se o konečnoprvkový a analytický model, kde hodnoty prvních vlastních frekvencí spadají do rozmezí pro mužské hlasivky. Rešeršní část práce se věnuje biomechanice lidského hlasu, na kterou navazuje přehled výpočtových modelů. Konečnoprvkový model je kompletně vytvořen a vyřešen v komerčním programu ANSYS Workbench, který využívá k simulaci konkrétní úlohy metodu konečných prvků. K řešení analytického modelu se naopak použije volně dostupný programovací jazyk Python. Analýza výsledků a srovnání přístupů patří mezi hlavní cíle předložené práce. Navržený analytický model může sloužit budoucím studentům k detailnějšímu pochopení problematiky kmitání lidských hlasivek.
Vliv příčného ztužení oblouků dvoukolejného železničního mostu při dynamické odezvě
Bureš, Vojtěch ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Martinásek, Josef (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je statická a dynamická analýza oblouků ocelového železničního mostu a zkoumaní vlivu jejich ztužení. Byl vytvořen deskostěnový model v programu Ansys, ten následně zatížen a staticky posouzen dle teorie druhého řádu s vloženými imperfekcemi. Dynamická analýza se věnovala vlivu ztužení na dlouhodobou životnost konstrukce. Výsledky na modelech s obloukovými ztužidly a bez ztužidel byly porovnány.
Analysis of dynamic properties of pneumatic actuator
Hrivňák, Ján ; Žatko, Miroslav (oponent) ; Malenovský, Eduard (vedoucí práce)
This thesis deas with dynamic analysis of pneumatic actuator which is used as regulation mechanis of turbochargers with Variable Nozzle Turbine (VNT) technology. The first part of work is focused on experimental modeling which goal is obtaining Frequency Response Function on specify frequency range by Frequency Response Function Analysis – FRFA. Dominant vibrations of pneumatic actuator active parts is expected on this specify frequency range. Results of experimental modeling will be used for gaining input parameters for numerical computation as well. The second part deal with Pre-Stressed Modal Analysis and subsequently Harmonic analysis. Obtained results with numerical and experimental analysis will be compared. This part of diploma thesis is solved in programmatic environment ANSYS Workbench.
Návrh zavěšené lávky pro pěší
Uher, Lukáš ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nosné konstrukce lávky pro pěší přes řeku Svratku. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro další zpracování byla vybrána varianta zavěšené konstrukce. Tvoří ji dva pylony, které jsou v podélném i příčném směru ve sklonu a pomocí závěsů vynášejí monolitickou předpjatou mostovku. Byl vytvořen konečnoprvkový model, hledán výchozí stav konstrukce a proveden statický výpočet v programovém prostředí Ansys. Hlavní nosné části konstrukce byly posouzeny podle mezních stavů únosnosti a použitelnosti v souladu s normou EN 1992.
Návrh ochranného rámu kabiny ROPS
Zimek, Rostislav ; Machálek, Jakub (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem ochranného rámu chránícího posádku při převrácení (ROPS). Vytvoření výpočtového modelu, za účelem provedení napjatostně deformační analýzy rámu za podmínek homologační zkoušky. Provedení modální analýzy se zahrnutím hmoty přídavného zařízení. Návrh ochranného rámu je koncipován tak, aby mohl být podroben destrukční zkoušce podle normy ČSN EN ISO 3471. Pevnostní i modální analýza byla provedena pomocí metody konečných prvků (MKP). Diplomová práce probíhala ve spolupráci se společností Tatra Truck a.s.
Zavěšený most přes rychlostní komunikaci R52
Glovina, Filip ; Štefan, Petr (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Práce se zabývá statickou, dynamickou analýzou zavěšené mostní konstrukce a návrhem nosné konstrukce podle mezních stavů. Součástí práce je statický výpočet, výkresová dokumentace a vizualizace.
Konstrukční návrh uložení měřící aparatury IMC ve vozidle
Černý, Martin ; Jeník, Radomír (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Pří měření dynamického zatížení a vibrací určitých částí karosérie nebo dílů ostatního příslušenství automobilů je prováděno za pomocí akcelerometrů a měřících aparatur IMC. Ty je potřeba upnout do přípravku, který musí být jednoduše instalován do interiéru vozu tak, aby nebylo potřeba demontovat žádnou část interiéru a aby nedošlo k poškození žádné části interiéru. Přípravek taktéž musí odolávat značnému dynamickému zatížení, které vzniká při zkouškách ve zostřeném provozu.
Bezkontaktní měření provozních tvarů kmitů
Tomek, Tomáš ; Klusáček, Stanislav (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje přehled 2D/3D laserových skenerů používaných v oblasti měření provozních tvarů kmitů. Popisuje problematiku měření provozních tvarů kmitů a modální analýzy. Práce také obsahuje popis měřicího řetězce od bezkontaktního změření vibrujícího povrchu pomocí aplikace vytvořené v LabVIEW, až po jeho vizualizaci v programu Pulse Reflex.
Valves timing of compressor for CO2 refrigerant
Kamenický, Robin ; Kobský, David (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Together with an endeavour to decrease companies’ costs and costs of their customers, significant effort to decrease an impact on the environment in the last decades was made. To do so a development is the crucial step. This paper is focused on a development of a CO2 reciprocating compressor, which is produced by Emerson Climate Technologies. The diploma work goal is to increase the compressor COP, while maintaining its durability. The document is divided into a few chapters, which address an analysis of an original compressor design, a description of a new design proposals and an evaluation of the new designs. Necessary theoretical knowledge base is also provided. In the last document part, can be read about other design possibilities and improvements. The main compressor part, for the development, was a valve plate assembly. Base on a few assumptions and original valve plate analyses, the new designs were suggested and subsequently tested as static structural problems. Natural shapes and frequencies of suction valve were determined by modal analysis. Apart from the modal and static structural analyses a CFD analysis was performed. In the last step, prototypes were tested and results were compared with the original compressor design. Software support was necessary for successful designing, thus mainly MATLAB, ANSYS WB and Microsoft Excel were used. Especially results obtained in ANSYS WB are frequently presented in this work.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 231 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.