Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce médií s neziskovými organizacemi na příkladu kauzy "Stromkaři" a mediální zpracování případu
Nguyenová, Thuong Ly ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na způsob mediálního zpracování kauzy "Stromkaři" a na komunikaci novinářů se zástupci neziskových organizací. V kauze jde o pracovní vykořisťování cizinců v českých lesích. Pracovníci za odvedenou práci nedostali zaplaceno, ubytování a strava byly také nedostatečné. Tato praxe se dotkla několika národnostních menšin. Případu se ujali právníci, kauzu pak veřejnosti otevřely neziskové organizace a média. Práce kauzu "Stromkaři" na začátku představí a přiblíží vývoj případu, dále se věnuje problematice spolupráce médií s neziskovými organizacemi. Rozhovory s představiteli obou institucí ukazují, jak spolu komunikují, co by vedlo k lepší spolupráci a jaká je medializace neziskových témat. Rozhovory také ukazují, jak probíhala část komunikace a spolupráce v případě "Stromkařů". Následuje analýza vybraných tištěných titulů. Cílem práce bylo zjistit způsob komunikace médií s neziskovými organizacemi v českém prostředí a analyzovat medializaci případu "Stromkaři".
Ekonomické, marketingové a sportovní aspekty Olympiád dětí a mládeže
Smažil, Pavel ; Dovalil, Josef (vedoucí práce) ; Stluka, Jan (oponent)
Název: Ekonomické, marketingové a sportovní aspekty Olympiád dětí a mládeže v České republice Cíle: Hlavním cílem této práce je analýza dostupné dokumentace jednotlivých Olympiád dětí a mládeže České republiky od roku 2003 do roku 2013 v oblasti sportovní, ekonomické a marketingové. Metody: Na základě relevantních dat získaných z dostupných dokumentů ČOV se práce rozděluje na tři části. V první části - sportovní - je práce zaměřena na analýzu úspěšnosti sportovců Olympiád dětí a mládeže na mezinárodních sportovních hrách. Druhá část se zabývá analýzou ekonomických rozpočtů jednotlivých Her. Třetí část práce obsahuje analýzu marketingových aspektů ODM - partnerství, medializace, informační a propagační materiály. Výsledky: Z jednotlivých analýz vyplývá, že je patrný pozitivní vývoj ve všech třech oblastech - sportovní, ekonomická, marketingová oblast. Projekt ODM je postaven na pevných základech, na kterých by se měla myšlenka olympismu dále rozvíjet mezi mládeži v České republice. Na základě rozboru a zhodnocení jednotlivých částí jsou vypracovány návrhy a doporučení pro budoucí Olympiády dětí a mládeže. Klíčová slova: Olympismus, Český olympijský výbor, Olympiáda dětí a mládeže, financování sportovních akcí, marketing sportovních akcí, medializace
Srovnání přístupu vybraných českých a francouzských týdeníků k soukromí vrcholných politiků
Stuchlíková, Zuzana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl na příkladu dvou případových studií porovnat, jak se liší přístup českých a francouzských zpravodajských týdeníků k soukromí vrcholných politiků. Pro potřeby této analýzy byly na základě řady kritérií zvoleny časopisy Le Point z francouzského, respektive Týden z českého prostředí; z osobností potom Nicolas Sarkozy a Mirek Topolánek. Úvodní teoretická část se zabývá problematikou medializace soukromí politiků obecně, jejími příčinami (změny v mediálním prostředí, personalizace politiky), průvodními jevy a následky (celebritizace politiky). Zvláštní pozornost je potom věnována vývoji v obou zkoumaných zemích, legislativním podmínkám, v jejichž rámci tamní týdeníky působí, a vztahu Mirka Topolánka a Nicolase Sarkozyho k médiím. Analytická část metodou narativní analýzy sleduje nejprve příběh Mirka Topolánka na stránkách časopisu Týden, následně Nicolase Sarkozyho v časopise Le Point. Hlavními zkoumanými událostmi jsou v obou případech rozvod, nový vztah, svatba a narození potomka, chronologicky seřazené tak, jak to odpovídá sledu událostí. Obecným závěrem, ke kterému práce dochází, je, že jakkoli existuje celá řada společných rysů v řadě ohledů, přístup obou týdeníků se liší. Zejména v důrazu, který je na soukromí kladen (délka článků, jejich umístění v rubrikách...
Kritický literární diskurs a jeho medializace na příkladu Vladimíra Novotného
Janáková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Kritický literární diskurs se formoval na našem území několik století. Jeho vývoj byl ovlivněn nejen změnami uměleckých směrů v literatuře, ale zároveň jej formovaly změny v politickém režimu, vývoj technologického prostředí a v posledních dvou desetiletích i vzrůstající tendence medializace. Typickým představitelem současného kritického literárního diskursu je Vladimír Novotný. Za pomoci analýzy jeho literárních kritik a srovnání jeho literárních kritik s pracemi jeho současníků by mělo být možné zmapovat současný kritický literární diskurs a nastínit jeho možný budoucí vývoj. Kromě osobnosti Vladimíra Novotného se tato práce zaměřuje i na další dva současné a známé literární kritiky, Josefa Chuchmu, jenž vede posledních osmnáct let kulturní rubriku Kavárna, a Martina C. Putnu, který je především literárním vědcem a kromě literatury se věnuje filozofii a religionistice. Cílem této práce je srovnáním literárních kritik Josefa Chuchmy a Martina C. Putny pomoci objasnit sílící medializační tendence, a především jejich dopad na kritický literární diskurs. V závěru práce, v sekci přílohy, je poměrně rozsáhlý rozhovor s Vladimírem Novotným, ze kterého je patrné, že i sami kritici si uvědomují medializační tendence v kritickém literárním diskursu. Sice je neumí přesně pojmenovat, ale dokážou je popsat.
Tah dámou: genderové stereotypy a heterostereotypy a jejich medializace
Kolátorová, Lucie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
V práci je analyzována genderová problematika v pořadu Tah dámou. V teoretické části jsou nastíněny základní pojmy týkající se genderu, genderové stereotypizace, medializace a koncept sociální konstrukce reality, které slouží jako opěrné body pro tuto práci. Dále je pořad Tah dámou charakterizován z hlediska důvodu jeho vzniku, žánrového zařazení, programového zařazení a sledovanosti. Metodologická část se věnuje formulaci výzkumných otázek, sběru dat a volbě metod analýzy. Tyto metody jsou v metodologickém oddíle blíže popsány. Jedná se konkrétně o sémiotickou a diskurzivní analýzu. V analytické části je za pomoci uvedených metod pořad Tah dámou podroben analýze, jsou popisovány jak dominantní mimojazykové znaky objevující v pořadu, tak diskurzy vážící se k problematice genderu, které se objevují v diskuzích pořadu. Práce zjišťuje, jak pořad konstruuje muže a ženy a rozdíly mezi nimi. Dále je cílem práce zjistit, jaké genderové stereotypy a heterostereotypy se v pořadu objevují. V závěrečné části jsou shrnuty poznatky analytické části.
Vývoj medializace florbalu v České televizi
Šišma, Vojtěch ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Název: Vývoj medializace florbalu v České televizi Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat vývoj medializace florbalu v České televizi, podrobněji v letech 2008 - 2011 na sportovním kanálu České televize, ČT4. Dalším cílem je zjistit, jak tuto medializaci vnímají v klubech nejvyšší české soutěži mužů ve florbalu - Fortuna Extralize. Metody: V této práci bylo použito metody kvantitativní obsahové analýzy a metody dotazování. Metoda kvantitativní obsahové analýzy byla aplikována v analýze televizního programu České televize od roku 2008 do 2011. Metoda dotazování byla použita pro zjištění vnímání medializace v klubech Fortuna Extraligy. Výsledky: Prostor věnovaný florbalu na kanálu ČT4 má v posledních třech letech tendenci pozvolně růst. Na medializaci florbalu má výrazný vliv významná akce. Nejvíce je prezentována Fortuna Extraliga. Kluby Fortuna Extraligy pociťují zvýšený zájem České televize o florbal, avšak s mediální prezentací svých týmů spokojeni nejsou a výrazný vliv medializace na získávání sponzorů nevnímají. Klíčová slova: florbal, medializace, historie florbalu, media, Česká televize, Česká florbalová unie, marketingový výzkum
Prostředky a funkce medializace finančních trhů v minulém desetiletí
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kyjonková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje prostředkům a funkcím medializace finančních trhů v minulém desetiletí na materiálu tištěných, vysílacích a síťových médií. V úvodu práce je stručně nastíněn současný stav ekonomického zpravodajství v českém mediálním prostředí. První část práce poskytuje teoretická východiska mediální (využití sémiotiky) i ekonomická (teorie finančních trhů). Praktická část analyzuje medializované výstupy z finančních trhů ve vybraných titulech denního tisku (Hospodářské noviny, Mladá fronta E15, MF Dnes a Lidové noviny), zpravodajských portálech na internetu (Ihnes.cz, E15.cz, iDnes.cz a Lidovky.cz) a ve vysílání České televize. Analýza využívá poznatků z oboru sémiotiky - nauky o znacích a znakových systémech. Cílem práce je vymezit prostředky, které jsou pro medializaci výstupů z finančních trhů využívány v závislosti na druhu média (tištěná, vysílací, síťová média), a zhodnotit jejich funkce. Pozornost je věnována rozdílnosti prostředků v ekonomicky zaměřených a všeobecných médiích. Výsledky analýzy dokazují silnou stereotypnost prostředků medializace finančních trhů napříč sledovanými médii, časté využití symbolů, tabulek, grafů a dalších grafických prvků. Závěr práce přináší několik hypotéz pro další zkoumání tematiky. Podstatnou součástí práce je obrazová příloha.
Analýza marketingového mixu FK Dukla Praha a návrhy na jeho zlepšení
Bittengel, Günter ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU FK DUKLA PRAHA A NÁVRHY NA JEHO ZLEPŠENÍ Cíle práce: Analýza jednotlivých marketingových prvků, které tvoří kompletní marketingový mix. Komunikace s fanoušky klubu a zjištění jejich postojů k marketingu. Následné navrhnutí patřičných doporučení v oblasti marketingu, která by zlepšila současnou image klubu. Metody: Pro analyzování současného marketingového mixu bude použita případová studia a SWOT analýza, která odhalí silné a slabé stránky klubu. Kontakt s vedením klubu proběhne pomocí neformálního rozhovoru. Pro zjištění postoje fanoušků použijeme dotazník. Výzkumným souborem budou pravidelní fanoušci klubu. Získaná data spojím s vlastními poznatky a pokusím se udělat návrhy na zlepšení marketingového mixu. Výsledky: Vypracované návrhy budou předloženy vedení klubu a budou mít možnost realizovat patřičné kroky k dosažení nových marketingových cílů. Studie odhalila nedostatky v oblasti marketingu a pomohla tak klubu. Klíčová slova: marketingový mix, komunikační mix, medializace, dotazník
Metanolová aféra v českých médiích
Kolátorová, Lucie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce se zabývá medializací veřejné zdraví ohrožujících událostí spojených s metylalkoholovou aférou, která vznikla na českém území v září roku 2012. Zkoumány jsou způsoby, jakými čtyři vybrané celostátní deníky o kauze informovaly veřejnost. V teoretické části jsou představeny koncepty, prostřednictvím kterých je možné nahlížet na fungování médií - jejich roli ve společnosti, nároky na ně, zákonitosti a rutinní způsoby mediální produkce, úlohu v případě nenadálých událostí a krizí. Analytická část práce nejprve nastiňuje metodologická východiska a následně představuje výstupy kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Část kvantitativní popisuje především, jaký prostor byl ve zkoumaných denících aféře poskytován, jaká dílčí témata byla v souvislosti s ní nejvíce akcentována, jaká důležitost byla v průběhu času kauze přisuzována, jaké motivy byly zobrazovány v publikovaných fotografiích, do jaké míry byla zachována zpravodajská neutralita uveřejňovaných titulků. Kvalitativní část výzkumu se zaměřuje na jazykové prostředky používané v článcích z hlediska neutrality, na neverbální výrazové prostředky a podrobněji ilustruje, jakým způsobem jednotlivé zkoumané deníky referovaly o konkrétních událostech spjatých s metylalkoholovou aférou.
Argumentace v medializaci vybraných debat pořadů Otázky Václava Moravce a Máte slovo s M. Jílkovou a eristická dialektika
Remešová, Lucie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá argumentací hostů vybraných debat v medializaci diskuzních pořadů Otázky Václava Moravce a Máte slovo s M. Jílkovou. Formát těchto pořadů přisuzuje debatám v nich probíhajícím předem konfrontační charakter, což vede jejich účastníky s výjimkou jejich moderátorů k argumentačnímu souboji. Tématem výzkumu bude podrobná argumentační analýza hostů vybraných dílů zmíněných dvou pořadů včetně zodpovězení otázky, jakou úlohu v tom sehrávají jejich moderátoři. V analýze bude kladen důraz zejména na eristickou dialektiku, koncept Arthura Schopenhauera, jenž je chápán jako nauka o neústupnosti člověku vlastní. Sekundárně bude využit také koncept argumentačních klamů od Jiřího Krause nebo Davida McCandlesse. Sledovány budou rovněž jazykové a suprasegmentální prostředky či neverbální rovina komunikace. Cílem tohoto rozboru bude jednak popsat axiologii a s tím spojenou efektivitu argumentování hlavních hostů vybraných debat Otázek Václava Moravce a Máte slovo s M. Jílkovou, jednak ověřit, zda je eristická dialektika využitelná pro dekonstrukci mýtů, manipulací, zkreslování a překrucování faktů v těchto debatách. V závěru práce budou oba pořady porovnány a zároveň bude potvrzena či vyvrácena domněnka, zda debata v Otázkách Václava Moravce je kultivovanější, a plní tudíž...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.