Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role médií při utváření veřejného mínění a politického myšlení v České republice
Mácha, Slavomír ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent)
Titul a jméno autora: Bc. Mácha Slavomír Název katedry a fakulty: Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogická fakulta Univerzita Karlova Praha Obor: Navazující magisterský, Učitelství pro střední a vyšší odborné školy Základy společenských věd, filosofie a etiky Název diplomové práce: Role médií při utváření veřejného mínění a politického myšlení v České republice Vedoucí diplomové práce: PhDr. Josef Stracený, CSc Počet znaků: 202412 Počet stran: 97 + přílohy Počet příloh: 1 Počet titulů použité literatury: 56 Počet internetových odkazů: 33 Rok obhajoby: 2012 Klíčová slova: role médií, politický marketing, politické myšlení, veřejné mínění, mediální manipulace, funkce médií, reklama v politice, učinky zpráv, aktivní a pasivní publikum, volič, občan, sociální sítě, Tato práce si klade za cíl prokázat roli médií při utváření veřejného mínění a politického myšlení v České republice. Metodou práce byla analýza odborné literatury, vztahující se k tématu práce. Role médií při utváření veřejného mínění a názory na významné politické i sociální problémy jsou dlouhodobě předmětem výzkumu. Je všeobecně uznáváno, že vše co víme, co si myslíme a v co věříme, že se děje ve světě, má někdy tvar formovaný dle toho, jak jsou události prezentované v médiích.
Analýza práce novináře se zdroji na příkladu zpravodajství o francouzském prezidentovi Nicolasu Sarkozym v letech 2007-2010
Měšťanová, Kateřina ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Francouzský prezident Nicolas Sarkozy se dlouhodobě profiluje jako hlava státu se silným vlivem na média a s výraznou schopností mediální manipulace. Tyto tendence navíc nejsou v dnešní době na politickém poli ojedinělé a mohou mít silné dopady na společnost, proto se jeví jako vhodné, pokud je jim v rámci mediálních studií věnována pozornost. Cílem této práce je na základě studie obsahu tří celostátních českých periodik zjistit, jakým způsobem se s tématem francouzského prezidentství vypořádávají čeští novináři - zda mají své specifické zdroje, jakým způsobem pracují s informacemi z Elysejského paláce, zda využívají podobné zdroje, zda ve svých materiálech Nicolase Sarkozyho stereotypizují atp. Kvalitativní analýza článků je doplněna poznatky z rozhovorů se samotnými novináři. Práce má dva hlavní oddíly. V první části je nabídnut přehled dostupných výzkumů a studií z oblasti agenda-settingu a sociologie zpravodajství, zároveň je zde prezentována literatura, která se zabývá vlivem prezidenta Sarkozyho a problematikou práce francouzského novináře. Druhá část představuje samotnou analýzu materiálů z deníků, která umožňuje prezentovat současné novinářské trendy v práci se zdroji. Poznatky doplňují informace z rozhovorů. V závěru jsou sumarizovány zjištěné skutečnosti, vzájemně je komparován přístup v...
Analýza trhu s androgenními anabolickými steroidy
Holčapek, František ; Běláčková, Vendula (vedoucí práce) ; Chmelová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou černého trhu s dopingem, se zvláštním zaměřením na androgenní anabolické steroidy (AAS). Lékařské studie se shodují v tom, že tyto látky ve formě a kvantitě zneužívané sportovci pro zlepšení výkonnosti jsou pro tělo škodlivé a diplomant hledá doporučení pro hospodářskou politiku státu, jak jejich zneužívání snížit. Studium ekonomických pramenů (zvláště "Teorie racionální závislosti" od G. Beckera) ukazuje, že uživatelé AAS jsou racionální, mnohdy racionálnější než uživatelé jiných škodlivých látek, neboť k jejich zneužívání přistupují s dlouhodobým plánem. Důvodem jejich cílevědomého přístupu jest, že výsledná "slast" je až odvozená od vydřeného úspěchu na rozdíl od jiných drog, a proto je jejich užívání spojeno s disciplínou, kalkulací a tedy i (omezenou) racionalitou. Ekonomové navazující na Beckerovu teorii poukazují na případy, kdy je ona omezenost tak výrazná, že ospravedlňuje regulaci. Diplomová práce vychází z předpokladu, podloženým studiemi, že prohibice nabídky či sankcionování samotného zneužívání AAS jsou nástroje neúčinné a hledá alternativní řešení. Diplomant se domnívá, že hlavními determinanty poptávky po AAS jsou klamavá media; benevolentní přístup státu vůči kulturistickým soutěžím; v neposlední řadě sama prohibice, vedoucí k vzniku černého trhu, který znemožňuje optimální informovanost (potenciálních) uživatelů ohledně zdravotních rizik atp. Tato hypotéza je ověřována dotazníkovým průzkumem, distribuovaným zejména přes sociální sítě. Diplomant závěrem stanovuje doporučení pro hospodářskou politiku: aby restriktivní ruka státu zaměřila pozornost opačným směrem než dosud, tj. na poptávkovou stranu a nenásilně tak demotivovala uživatele.
Mediální obraz Vladimíra Putina
Šrámková, Kateřina ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Prorok, Vladimír (oponent)
Tato práce bude analyzovat mediální obraz Vladimira Putina během jeho působení ve funkci prezidenta a premiéra a jeho využívání k upevnění a udržení si své moci a pozice v ruském politickém systému. Tato práce se zaměří na klíčové události během Putinova působení ve funkci prezidenta, které přispěly k vybudování jeho obrazu silného a starajícího se vůdce, na válku v Čečensku a soudní proces s Michailem Chodorkovským. Dále tato práce bude zkoumat roli Vladimira Putina jako premiéra v rámci tandemu Medveděv-Putin a jeho další budování obrazu vůdce. Na závěr bude analyzovat význam současných protestů v ruské společnosti a jejich dopad na vývoj ruské politiky. Cílem práce je zanalyzovat mediální obraz Vladimira Putina a jeho využívání k posílení své moci a zjistit, zda tento mechanismus může fungovat i v současném Rusku.
Vliv masmédií na společnost
Khauerová, Lucie ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Cílem této práce je vytvořit ucelený pohled na masmédia, jak vznikla, jak se vyvíjela a jakou roli představují v jejich vývoji informační a komunikační technologie. Hlavní složkou je vliv masmédií na člověka a společnost, a jak se tomuto vlivu bránit. Dále jsou čtenářům představeny nové možnosti masmédií, které přináší internet. Účelem této bakalářské práce je, aby si lidé uvědomili, že ne každý sdělovací prostředek je věrohodný a jeho záměr čistě informativní. Masmédia člověka i společnost ovlivňují, a proto je důležité vědět o těchto možnostech. Závěrem je čtenářům dáno několik doporučení ohledně masmédií.
Teorie morální paniky v praxi
Cábová, Eva ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou chování médií, respektive zvolenou strategií v kontextu vybraných kauz v ČR. Východiskem je popis konceptu teorie morální paniky, který je porovnán se skutečným chováním médií ve sledovaných kauzách. Kauzami jsou "bakterie Listerie" a "Heparinový vrah Zelenka". Komunikační strategie byla sledována v denících Mladá Fronta Dnes a Hospodářské noviny. Kvantitativní část práce byla zaměřena na kvantifikaci dat a utřídění do časových os. Cílem bylo zjistit, zda byla daná kauza proporcionálně zastoupena v obou vybraných titulech. Kvalitativní část se zaměřila na komunikační strategii a ukazatele morální paniky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.