Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Food availability in developing countries - new challenge for local producers or new export space for the EU exporters?
Vlach, Jiří ; Kabát, Ladislav (vedoucí práce) ; Klára, Klára (oponent)
Potravinová bezpečnost je ovlivňována mnoha faktory, které se podle FAO dělí do čtyř kategorií. Jednou z těchto kategorií je potravinová dostupnost, jež úzce souvisí s domácí produkcí jídla, stejně tak ale i s mezinárodním obchodem a s volným pohybem komodit na mezinárodním trhu. Země jižní Afriky se v roce 1992 sjednotily do Jihoafrického rozvojového společenství (SADC) a jejich obchodní politiky prošly značnou změnou, jež se projevila výrazným otevřením jejich ekonomik mezinárodnímu obchodu. Cílem této práce bylo zhodnotit, jak se tato situace promítla do situace s potravinovou dostupností a potravinovou bezpečností v zemích SADC. Výzkum byl založen na analýze sekundárních dat organizací zabývajících se potravinovou bezpečností a mezinárodním obchodem (FAOSTAT, WTO, Světová Banka) pomocí běžných analytických metod. Výsledky ukázaly, že objem importovaného jídla vzhledem k domácí produkci jídla se stále zvyšuje a v roce 2011 dosahoval 51%. Stejně tak se zvyšuje i objem domácí produkce a exportu jídla ze zemí SADC. Podařilo se prokázat určitou závislost importu jídla ze zahraničí na indexu zásoby potravin na obyvatele, stejně tak i závislost domácí produkce jídla na indexu zásoby potravin na obyvatele. Také se použitím teorie o komparativní výhodě (RSCA) ukázalo, že země SADC ztratily komparativní výhodu v obchodu s jídlem. Naopak se nepodařilo prokázat vztah souboru vybraných indikátorů potravinové bezpečnosti s politickou stabilitou v regionu.
Obchodní aktivity podniku v zahraničí
Doležel, Vladimír ; Polednik, Franciszek (oponent) ; Koleňák, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zpracována na platformě reálného úkolu, kdy se společnost rozhodla zajistit svou trvalou přítomnost na rakouském trhu. Po analýze současného stavu, která prokázala racionalitu tohoto rozhodnutí, je zpracován teoretický fundament práce, který tvoří základ pro návrh konkrétního řešení pro dosažení cíle vytyčeného společností. Teoretická část práce se zabývá podstatou mezinárodního obchodu a jeho stručnou historií. Dále se práce již zaměřuje na oblasti, které budou rozhodující pro řešení nastíněného úkolu, spočívající zejména v rovině právního režimu mezinárodního obchodu, norem, které mezinárodní obchod a mezinárodní vztahy upravují, rizik mezinárodního obchodu a formách průniku podniku na zahraniční trhy. Na základě poznatků získaných v teoretické části jsem při jejich praktické aplikaci dospěl k názoru, že pro společnost bude nejvýhodnější uskutečnit vertikální integraci formou zřízení organizační složky v Rakouské republice. Dále navrhuji konkrétní postup zřízení organizační složky s vyčíslením nákladů na založení a provoz organizační složky v prvním roce. Rovněž navrhuji strategii pro právní vztahy uzavírané organizační složkou a marketingovou strategii organizační složky pro první rok.
Trade Openness and its Effects on Economic Growth in selected Asian Countries
Ganbold, Delgermaa
Tato bakalářské práce zkoumá dopad mezinárodního obchodu na ekonomický růst Číny, Kazachstánu a Mongolska. V teoretické části jsou uvedeny determinanty mezinárodního obchodu a jeho vliv na ekonomický rozvoj. Následně jsou v této práci také analyzovány hlavní faktory obchodu a obchodní strategie, které přispívají k ekonomickému růstu zmíněných zemí. Hlavní cíl - kvantifikace vztahů mezi mezinárodním obchodem a ekonomickým růstem, byl zpracován v podobě korelační analýzy. Práce je doplněna o doporučení a interpretaci výsledků kvantitativní analýzy.
Foreign direct investment in the Czech Republic on the example of TPCA
Machová, Veronika ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Machytka, Daniel (oponent)
Bakalářská práce přechází od obecné definice přímých zahraničních investic a efektů které přinášejí do hostitelské ekonomiky ke jejich konkrétní analýze v České republice. Nejdříve sleduje vývoj přílivu PZI na území ČR v letech 1993-2012 a popisuje aktuální teritoriální, odvětvovou a regionální strukturu. Dále analyzuje investiční pobídky resp. rozsah veřejné podpory, kterou mohou zahraniční investoři v ČR získat, jejich efektivitu, negativa a podíl na konečném rozhodnutí investora. Poslední kapitola demonstruje popsané efekty na investici společnosti TPCA ve Středočeském kraji, hodnotí celkový regionální a celostátní přínos této investice a potřebu poskytování investičních pobídek k přilákání investic do ČR.
Vybrané aspekty podnikatelského prostředí, kulturní specifika a formování mezinárodní institucionální komparativní výhody Jižní Koreje - vzájemné souvislosti
Šípková, Martina ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Kalínská, Emílie (oponent) ; Lehmannová, Zuzana (oponent) ; Horák, Tomáš (oponent)
Jako základními zkoumanými problémy se práce zabývá historicko-socio-kulturním kontextem korejské politické ekonomie a jeho formujícím vlivem a dopady na podstatné aspekty korejského podnikatelského prostředí. Práce věnuje značný prostor specifickým korejským podnikatelským organizačním strukturám -- čäbolům - a uplatnění paradigmatu korejské formy racionality při reinterpretaci reformy korejské ekonomiky následující po Asijské měnové krizi v roce 1997. Stěžejní část práce představuje rozbor korejské politické ekonomie z pohledu formování její mezinárodní institucionální komparativní výhody, prostřednictvím níž jsou kulturní vlivy dovedeny až do způsobu, jímž se spolupodílejí na formování komoditní struktury korejského mezinárodního obchodu a korejského patentového specializačního profilu. Těžiště a rovněž významný přínos práce spočívá zejména v hledání vzájemných vazeb a souvislostí mezi zmiňovanými jevy. Výsledky práce dokumentují, že korejská socio-kulturní specifika stále významně ovlivňují podobu korejského podnikatelského prostředí a místní formy kapitalismu. Přetrvávající existence a úspěšnost čäbolů v současné korejské ekonomice dokazuje, že socio-ekonomicko-kulturní zdroje jejich existence se dosud nevyčerpaly, přestože od postkrizové reformy se v korejském prostředí jako novodobý fenomén stále více prosazují velké organizace podobného typu, jejichž firemní řízení je však založeno na obvyklých západních principech. Aplikace východní formy racionality na postkrizovou reformu ukazuje, že tato reforma byla založena na západním paradigmatu zohledňujícím ideální liberální formu anglo-amerického kapitalismu a řízení krize tak bylo etnocentrické. Z pohledu institucionální komparativní výhody práce konstatuje, že Jižní Koreu lze charakterizoval jako skupinově koordinovanou tržní ekonomiku, v níž hrají zásadní úlohu vazby mezi jednotlivými aktéry politické ekonomie, s prvky liberálně koordinovaných tržních ekonomik, přičemž hlavní koordinační mechanismus korejské politické ekonomie představují husté sítě socio-ekonomických vztahů vysoce partikularistické povahy vycházející z korejských socio-kulturních specifik. Toto uspořádání vybavuje korejské firmy lépe pro inkrementálně-inovační produkční strategie, avšak tzv. korejská "mobilizační kultura" a další specifické organizační principy a rysy firemní kultury rovněž dávají korejským firmám výhodu v některých radikálně-inovativních oborech.
Potravinová bezpečnost a trh s biopalivy
Štěpničková, Zuzana ; Melichar, Jan (vedoucí práce) ; Kaprová, Kateřina (oponent)
Cílem práce je upozornit na neefektivní alokaci zdrojů a kapitálu, která má za následek rostoucí ceny potravin a vysoký počet hladovějících v rozvojových zemích, kterým evropská i americká dotační politika neumoţňuje akumulovat kapitál a investovat do své výroby. Zaměřila jsem se na ceny vstupních surovin pro výrobu biopaliv v souvislosti s legislativními závazky a mnoţství emisí CO2 včetně vlivu nepřímých změn ve vyuţití půdy (ILUC) a na základě rešerší vyvodila důsledky z primárních studií, které se zabývají makroekonomickým modelováním. Diplomová práce potvrdila hypotézu, ţe současná zemědělská politika v oblasti biopaliv neumoţňuje v souladu s teorií komparativních výhod pěstování potravin tam, kde je to nejvýhodnější jak z ekonomického, tak environmentálního hlediska.
Zahraniční obchod a konkurenceschopnost Ukrajiny
Prachař, Ondřej ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Řehořová, Veronika (oponent)
Tato práce se zabývá teoretickým konceptem národní konkurenceschopnosti, analyzuje vývoj zahraničního obchodu Ukrajiny ve vybraných oblastech a zjišťuje konkurenceschopnost Ukrajiny pomocí alternativního způsobu měření. Tento způsob je založen na analýze komparativních výhod v zahraničním obchodě Ukrajiny a míry jejich využívání. Výsledky jsou porovnávány s vybranými mezinárodními žebříčky konkurenceschopnosti. Stejně jako tyto žebříčky, i tato práce hodnotí Ukrajinu jako málo konkurenceschopnou, ale se zlepšující se tendencí.
Investiční pobídky v Irské republice a jejich zhodnocení
Kavříková, Jana ; Cibulková, Iveta (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Práce se zabývá vývojem politiky investičních pobídek v Irské republice v období od 70. let 20. století do současnosti. Shrnuje opatření, která byla v rámci politiky investičních pobídek učiněna a způsoby, kterými docházelo k jejich modifikaci.Práce se též věnuje komparativním výhodám a ekonomickým faktorům, které zapříčily a ovlivnily objem přílivu přímých zahraničních investic do Irska a charakterizuje samotnou strukturu zahraničních investorů. Dále se práce zabývá charakterem přímých zahraničních investic realizovaných v Irsku. Práce též hodnotí úspěšnost zaváděných opatření na podporu přílivu zahraničních investic tj. hodnotí úspěšnost investičních pobídek zaváděných v Irské republice.
Komparativní výhoda společnosti Lexus na trhu ČR-SR a její využití v cílovém segmentu
Vepřek, Michal ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Velek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hledání konkurenční výhody importéra vozů Lexus. Konkurenceschopnost je analyzována ze tří pohledů: analýza odvětví, institucionálního rámce a schoností a zdrojů firmy. Jako hlavní konkurenční výhody byly identifikovány malá zákaznická základna, technologická vyspělost modelů a kultura a hodnoty společnosti. Tyto výhody byly aplikovány v návrhu marketingové strategie a jsou rozepsány v poslední části práce v pěti P: produkt, cena, místo prodeje, podpora prodeje a lidé. Návrh marketingu je konstruován s ohledem na vrcholový cíl, jímž je rentabilita společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.