Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Utváření bezpečného třídního klimatu v 1. třídě ZŠ metodami dramatické výchovy s využitím dětské literatury D. Mrázkové.
Bičíková, Anna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na sledování vlivu metod a technik dramatické výchovy s využitím konkrétních tematických knih spisovatelky a malířky Daisy Mrázkové na utváření pozitivního klimatu dané třídy prvního ročníku základní školy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část představuje odbornou terminologii z oblasti klimatu školní třídy, přístupů, metod a nástrojů jeho měření. Seznamuje také čtenáře s odborným pohledem na charakteristiku žáků mladšího školního věku, kteří jsou hlavními subjekty realizace praktické části práce, a s odbornými pojmy týkajícími se dramatické výchovy. Zároveň stručně představuje osobu Daisy Mrázkové a stěžejní témata jejích dětských knih, která jsou úzce provázána se sledovanými prvky klimatu školní třídy. Ve vlastním úvodu praktické části si stanovuji cíl a s ním související výzkumné otázky. Také je zde blíže představen vlastní proces vzniku finální podoby nástroje měření klimatu - použitého dotazníku. V dané třídě bylo v průběhu druhého týdne školní docházky provedeno první měření vybraných prvků třídního klimatu a následně zde bylo realizováno celkem devět lekcí dramatické výchovy. Praktická část představuje jednotlivé scénáře i reflexe těchto lekcí, po nichž následovalo druhé měření vybraných prvků třídního klimatu a srovnání s...
Sociálně emocionální klima školní třídy
Kolůchová, Regina ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice sociálně emocionálního klimatu školní třídy prvního stupně základní školy, jejímž žákem je dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část se zaměřuje na vývoj vztahů mezi aktéry třídního klimatu a na tvoření příznivého klimatu školní třídy se všemi pozitivními znaky. Dále pojednává o narušení klimatu školní třídy žákem se speciálními vzdělávacími potřebami a tím i o kompetenci učitele potřebnou při péči o klima třídy, dále o možných způsobech diagnostiky, intervence a možnostech odborné podpory. Praktická část zprostředkovává náhled deseti třídních učitelů dvou vybraných základních škol na míru ovlivňování třídního klimatu žákem se speciálními vzdělávacími potřebami, který navštěvuje jejich třídu. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zda je klima školní třídy výrazně ovlivňováno přítomností žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a vyvolává-li potřebu speciální péče o klima třídy. Polostrukturovanými rozhovory s učiteli bylo zjištěno, že k dosažení výchovně vzdělávacích cílů je nezbytné vytvářet příznivé klima třídy a to udržovat nebo zlepšovat podle vědomostí a zkušeností učitele s možností, že bude spolupracovat s asistentem pedagoga. Z rozhovorů dále vyplynulo, že žáci se speciálními vzdělávacími potřebami nejsou vnímáni jako narušitelé...
Péče o klima ve třídách 1. stupně ZŠ
Heřmánková, Blažena ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce posuzuje účinnost vybraných forem péče o třídní klima. Teoretická část diplomové práce se zabývá třídním a školním klimatem a objasňuje, jaké faktory je pozitivně ovlivňují. Popisuje riziková období a situace na prvním stupni, při kterých může docházet k adaptačním potížím žákovské skupiny. Ukazuje adaptační programy jako jednu z forem péče o třídní klima. Praktická část zjišťuje, jakým způsobem na riziková období a situace na prvním stupni reagují konkrétní dvě školy a jak se snaží adaptačním potížím předcházet. Dále zahrnuje akční výzkum procesu tvorby, realizace a reflexe adaptačních pobytů pro žáky třetího a prvního ročníku základní školy. Uvádí pozorování adaptačních programů na dvou různých školách. V rozhovorech s pedagogy z obou zkoumaných škol shrnuje, jakým způsobem vnímají učitelé vliv adaptačních programů na klima ve třídách. Věnuje se aktivitám v adaptačních programech, které jsou zaměřené na spolupráci mezi žáky. V závěru praktické části jsou sestaveny metodické pokyny pro přípravu adaptačních programů pro začínající učitele. KLÍČOVÁ SLOVA klima školní třídy, klima školy, adaptační program, pozitivní klima školy, péče o třídní klima
Prevence šikany na základní škole prostřednictvím osobnostní a sociální výchovy.
Doležalová, Adéla ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na prevenci šikany prostřednictvím osobnostní a sociální výchovy kurzů Projektu Odyssea na základní škole. Cílem práce bylo zjistit, jak žáci, pedagogové a vedení školy vnímají kurzy Projektu Odyssea a zda mají preventivní kurzy vliv na kolektiv v jednotlivých třídách. Data byla získána z rozhovorů se žáky, pedagogy, vedením školy a dotazníkovým šetřením se žáky . Dotazníky zjišťují klima jednotlivých tříd, vztahy mezi žáky ve třídách, nebo to, jak žáci vnímají komunitní kruhy a kurzy Projektu Odyssea. Výsledky výzkumu ukazují pozitivní vliv kurzů Projektu Odyssea na osobnostní a sociální rozvoj žáků. Vliv kurzů osobnostní a sociální výchovy pozitivně podporuje dobré mezilidské vztahy mezi žáky samými, mezi žáky a učiteli a je přínosem pro celkové klima školy.
Faktory psychosociálního klimatu školní třídy na 1. stupni ZŠ
MONČEKOVÁ, Hana
Diplomová práce má za cíl představit problematiku klimatu školní třídy na 1. stupni základní školy. Klima třídy je složitým jevem i procesem a podléhá mnoha vlivům, které jsou blíže popsány v teoretické části této práce. Stěžejní roli v utváření a ovlivňování klimatu má podle odborné literatury učitel. Právě na učitele je cílena praktická část ? ta představuje výsledky rozhovorů vedených se zkušenými pedagožkami prvního stupně základní školy. Z výsledků vyplývá, jak oslovené učitelky definují pojem klima třídy, jakým způsobem ho diagnostikují a dále rozvíjejí. Učitelky také popisovaly klima svých současných tříd a jejich názory byly porovnávány s výsledky dotazníkového šetření, které přineslo pohled na klima očima žáků. Tato práce je součástí projektu GAJU 154/2016/S ?Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků.?
Případová studie problémového soužití a šikany v 7. ročníku ZŠ Waldorfské
Selešiová, Hana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Teoretický rámec diplomové práce je vzhledem k zaměření studie zacílen na strukturu, dimenzi a socializaci osobnosti žáka, pojetí kázně ve škole a skupinovou dynamiku. Současná vývojová fáze žáků 7. třídy předurčuje kapitoly o dospívání a výchovných problémech. Diplomová práce podrobně vymezuje charakteristické rysy agresora i oběti šikany, příčiny agresivity i úzkosti. Bohaté zdroje prevence a léčby skupiny zasažené problémovým chováním nebo šikanou jsou uvedeny v závěru teoretické části. Praktická část je vypracována formou případové studie, po- mocí analýzy a komparace etopedické, speciálně pedagogické a pedagogické diagnostiky zís- kává data o narušení a dynamice sociálních vztahů mezi žáky 7. třídy základní školy waldorf- ské, o kohezi a klimatu třídy. Výsledky studie slouží jako podklad pro realizování preventivního programu. KLÍČOVÁ SLOVA charakter, empatie, kázeň, socializace, skupinová dynamika, klima školní třídy, šikana, agresor, oběť, diagnostika, prevence
Způsoby řešení kázeňských problémů začínajícím učitelem na 1. stupni ZŠ
MELKOVÁ, Blanka
Cílem diplomové práce je představit, jakým způsobem začínající učitelé vnímají a řeší disciplinární problémy. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teoretickými poznatky, které zahrnují charakteristiku dítěte na prvním stupni ZŠ, osobnost začínajícího učitele a učitele obecně, kázeň, nekázeň, výchovné problémy a teoretický návrh pro řešení výchovných problémů. Druhá část se opírá o výsledky smíšeného výzkumného šetření, které probíhalo prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum se snaží zjistit, o jaké kázeňské problémy se přesně jedná, kam se učitelé s problémy obracejí, kdo nebo co jim nejvíce pomáhá, o jaké typy dětí s kázeňskými problémy jde a jakým způsobem učitelé řeší kázeňské problémy. Kvalitativní výzkum blíže pojednává o konkrétních problémech a subjektivním přístupu k jejich řešení. Diplomová práce vychází z institucionálního projektu GAJU (GAJU 154/2016/S) "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků."
Emoční charakteristika u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žáků
DRŮBOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá emoční charakteristikou u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žáků. Teoretická část rozdělena na dvě hlavní kapitoly, objasňuje klíčové pojmy, obsahuje poznatky a odborné informace vztahující se ke zvolenému tématu. Jelikož je každý jedinec jedinečnou a neopakovatelnou bytostí, také jeho emoční charakteristika bude odlišná, a to především ve vztahu ke konkrétní pozici v určité vrstevnické skupině. Jednotlivý žáci zaujímají ve školní třídě určitý sociometrický status, který je podmíněn mnoha vlivy. K faktorům, které souvisejí se sociometrickou pozicí, mohou patřit také emoční charakteristiky žáků. Praktická část je zaměřena na děti, které navštěvují druhý stupeň základní školy, mezi jednotlivými členy je určitý vztah, členové se mezi sebou dobře znají. Tato část práce se dotýká období, pro které jsou charakteristické velké změny, dochází k postupnému osamostatňování dětí od rodičů a zároveň ke vzniku významnějších vztahů s vrstevníky obou pohlaví. V praktické části bakalářské práce byla využita metoda kvantitativního výzkumu založená na dotaznících vlastní konstrukce. Sociometrické šetření určující sociometrický status objasňuje hypotézy dotýkající se emoční charakteristiky u jednotlivých dětí. Získané informace by mohly sloužit pedagogům základních škol, výchovným poradcům, studentům pedagogických fakult a rodičům, kteří mají zájem o problematiku emoční charakteristiky u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žáků
Klima třídy
RAUŠEROVÁ, Jana
Diplomová práce "Klima třídy" má teoreticko-empirický charakter. Jejím cílem je změřit a porovnat klima školní třídy standardních a alternativních škol. Z počátku práce nabízí vymezení základních pojmů jako je sociální skupina, prostředí, atmosféra, klima. Dále se věnuje teoretickému objasnění klimatu školní třídy a detailněji se zaobírá prvky, typy a aktéry klimatu. Práce si také blíže všímá výzkumných metod měření klimatu školní třídy. Teoretickou část autorka uzavírá popisem problematiky alternativních škol. Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili žáci standardních a alternativních základních škol. Je zde stanoven cíl, předpoklady a vybraná metoda měření klimatu třídy. V závěru jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření a ověření předpokladů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.