Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sémantická blízkost pro vědecké články
Dresto, Erik ; Schmidt, Marek (oponent) ; Otrusina, Lubomír (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je prozkoumat základní metody používající se k hledání sémantické blízkosti pro vědecké články. Jednotlivé metody budou podrobně vysvětleny, porovnány a ve výsledku ohodnoceny podle úspěšnosti. Na základě získaných znalostí bude navržena nová metoda pro výpočet podobnosti vědeckých článků, která by měla předčit ostatní dostupné metody tím, že spojí to nejlepší v dostupných algoritmech a přidá důležitý faktor pro podobnost, a to citace. Citace je důležitá z důvodu, že se jedná o statickou vazbu mezi články. Závěrem bude vytvořený algoritmus otestován na reálných testovacích datech a výsledky budou vyhodnoceny v porovnání s dostupnými metodami.
Návrh marketingové komunikace
Ansorgeová, Tereza ; Hawerland, Tomáš (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na komunikační mix a online marketingovou komunikaci obchodní značky Kola Svorada. Vysvětluje, co je to marketing, jaké jsou jeho nástroje a následně porovnává teoretické poznatky se skutečností. Obsahem práce je návrh na zlepšení online marketingové komunikace, která zvýší povědomí o značce.
Systém pro provázání textů státnicových témat, studijních opor a doplňkových materiálů
Hradílek, Jakub ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním úkolem této práce je se seznámit s metodami vyhledávání definic odborných pojmů napříč texty. Následně navrhnout a vytvořit systém, který bude schopen propojit texty státnicových témat, studijních opor a doplňkových materiálů. Na závěr vyhodnotit vytvořený systém na materiálech z VUT FIT v Brně a zhodnotit výsledky vzhledem k použitelnosti výstupů pro přípravu studentů k závěrečným zkouškám.
Domov v konceptualizaci českých mluvčích (dotazníkové šetření)
Kobesová, Alena ; Vaňková, Irena (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Práce je zaměřena na zkoumání konceptualizace domova českými mluvčími různých věkových kategorií (předškolní děti, studenti, dospělí). Snaží se doplnit poznatky zjištěné v rámci mezinárodního srovnávacího výzkumu EUROJOS Jazykový obraz světa Slovanů a jejich sousedů. Metodologicky vychází z kognitivní lingvistiky a etnolingvistiky. Ověřuje konceptualizaci domova na základě dotazníku inspirovaného výzkumem probíhajícím v rámci projektu EUROJOS. Toto šetření je modifikováno, zařazeni do něj jsou zástupci různých věkových skupin. Zařazeny do něj jsou i předškolní děti, jejichž konceptualizace se ověřují prostřednictvím kresby. V práci se porovnávají dosavadní výsledky vlastního empirického šetření s teoretickými východisky.
Sledování témat v elektronickém zpravodajství
Bílek, Karel ; Bojar, Ondřej (vedoucí práce) ; Holan, Tomáš (oponent)
V této práci se snažím nalézt definici zpravodajského tématu tak, aby byla detekce těchto témat v textu implementovatelná a kvalita této detekce měřitelná. Popisuji možné metody - "prosté" počítání slov, případně se zavedením stopslov; TF-IDF; dále popisuji problém textové klasifikace, mírně se dotknu text clusteringu. Dále popisuji přístupy, nazvané latent semantic in- dexing a latent Dirichlet allocation. Také popisuji experimenty s "prostým" počítáním slov, TF-IDF a textovou klasifikací na databázi článků z něko- lika elektronických zdrojů; vznik této databáze v práci popisuji rovněž. Ke způsobu řešení pomocí textové klasifikace uvádím metriku pomocí měření přesnosti a úplnosti; podle těchto metrik měřím několik variant textové klasi- fikace. 1
The use of a Trademarks as a Keywords for searching in Internet
Hrubeš, Marek ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
v českém jazyce Užití ochranných známek jako klíčových slov při vyhledávání na internetu Cílem této diplomové práce je komplexní analýza používání ochranných známek jako klíčových slov při vyhledávání na internetu pro zobrazení reklamy na stránkách internetových vyhledávačů s výsledky vyhledávání. Hlavní část práce je věnována legislativě a judikatuře v USA. Nicméně za účelem vzájemného srovnání se zabývám též vývojem judikatury týkající se reklamy na internetu v EU. Toto téma jsem si vybral, neboť propojuje tradiční právní institut s moderními technologiemi a navzdory jeho významných ekonomických a právních dopadům ho považuji v České republice za nedostatečně prozkoumané. Tato práce se skládá ze šesti kapitol. První kapitola je věnována uvedení čtenáře do problematiky ochranných známek, a to včetně jejich historie, současné zákonné definice, jakož i právního rámce vymezujícího právo ochranných známek. Tato kapitola se rovněž zaměřuje na prvek rozlišovací způsobilosti ochranných známek a analyzuje jejich funkce. V neposlední řadě také přibližuje základní dělení ochranných známek a poskytuje jejich praktické příklady. Druhá kapitola představuje problematiku reklamy prostřednictvím klíčových slov. Zaměřuje se na popis fungování internetových vyhledávačů, programů zajišťujících reklamu pomocí...
Využitelnost nástrojů online marketingu v malém podniku
Padalíková, Simona
Bakalářská práce Využitelnost nástrojů online marketingu v malém podniku se zabývá problematikou online marketingových nástrojů v menší firmě, která má omezený rozpočet na online marketing. Práce se skládá z teoretické části, která se zaobírá pohledem jak na tradiční marketing a jeho nástroje, tak i na online marke-ting a jeho přínos. V praktické části je poté představena reklamní kampaň Google AdWords a její vytvoření a nastavení. Zároveň je zde představena také firma MOTO HOBBY, na kterou je kampaň Google AdWords implementována. Závěr práce se zabývá otázkou, zda je pro firmu MOTO HOBBY reklamní kampaň přínosná i přes omezený rozpočet a následné doporučení, jestli má firma i nadále do Google Ad-Words investovat nebo ne.
Optimalizace webových stránek pro vyhledávače
Prustoměrský, Milan ; Pospíchal, Petr (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá optimalizací webových stránek pro vyhledávače. Je zde popsáno úvodní seznámení o SEO, jehoľ metody jsou následně podrobně popsány. Získané znalosti byly poté aplikovány na dvojici existujících webových stránek za účelem zjiątění efektivnosti pouľitých metod. Z nasbíraných dat byla vyhodnocena účinnost celého SEO a taktéľ byly probrány moľné budoucí směry SEO.
Návrh marketingové komunikace
Ansorgeová, Tereza ; Hawerland, Tomáš (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na komunikační mix a online marketingovou komunikaci obchodní značky Kola Svorada. Vysvětluje, co je to marketing, jaké jsou jeho nástroje a následně porovnává teoretické poznatky se skutečností. Obsahem práce je návrh na zlepšení online marketingové komunikace, která zvýší povědomí o značce.
Pojem NADĚJE v textech Václava Havla
Stará, Michaela ; Vaňková, Irena (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá pojem NADĚJE ve vybraných textech Václava Havla za pomoci teoreticko-metodologických nástrojů kognitivní lingvistiky a etnolingvistiky. Po uvedení do základních východisek kognitivní lingvistiky je na základě analýzy dat ve slovnících zkoumán jazykový obraz naděje v češtině. Následně je věnována pozornost konceptualizaci naděje v Havlových textech, sémantickým rámcům, ve kterých naděje figuruje, a jejímu vztahu k dalším souvisejícím pojmům. Na závěr je naděje zasazena do širšího kontextu Havlova díla a jsou uvedeny důvody, proč (a nakolik) je možné ji zařadit mezi Havlova klíčová slova. Práce čerpá podněty zejména z prací Davida S. Danahera a jeho komparativních etnolingvistických analýz vybraných Havlových pojmů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.