Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky v lesních mateřských školách
JANEČKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá rozvojem jemné motoriky a grafomotoriky v lesní mateřské škole (LMŠ) z pohledu osob, které v LMŠ pracují. Na základě těchto informací a vlastní zkušenosti je sestaven "program" na rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky v lese a venkovním prostředí. Teoretická část obsahuje kapitoly o historii lesních mateřských škol u nás a v zahraničí, podmínkách jejich provozu a filosofii. Pozornost je dále věnována motorickému vývoji dítěte se zaměřením na jemnou motoriku a grafomotoriku, se zřetelem na vývoj grafického projevu dítěte, pracovní návyky, grafomotorická cvičení a možnosti příčin grafomotorických obtíží a. Poslední kapitola se věnuje vlivu přírodního prostředí na rozvoj dítěte. V praktické části jsou na základě výzkumného šetření zodpovězeny otázky, které souvisí s cílem práce a je sestaven "program" rozvoje jemné motoriky a grafomotoriky v lese a venkovním prostředí.
Využití testové baterie MABC-2 k hodnocení úrovně sportovních gymnastů
SLANINA, Ondřej
V bakalářské práci jsme se zabývali testováním a hodnocením motoriky u sportovních gymnastů (n=14) ve věku 9-13 let v gymnastickém oddíle Merkur České Budějovice. Úroveň motoriky jsme zjišťovali standardizovanou testovou baterií MABC-2 (Movement Assessment Battery for Children - Second Edition), která zahrnuje 8 motorických testů, které jsou rozděleny do tří komponent. Jednotlivé komponenty se zaměřují na testování jemné motoriky (manuální dovednost), hrubé motoriky (míření a chytání) a rovnováhy. Po provedení testování MABC-2 a zjištění hrubých skórů jednotlivých položek jsme vytvořili tabulky a grafy z komponentních skórů a celkových testových skórů (TTS). Výsledky jsme porovnali se standardizační normou této testové baterie. Na základě tohoto porovnání jsme vyhodnotili úroveň motoriky u dané skupiny sportovních gymnastů.
Inter-rater reliabilita Nine Hole Peg Testu u pacientů s roztroušenou sklerózou
Rotbartová, Eliška ; Rybářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klimošová, Sylva (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Bc. Eliška Rotbartová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Rybářová Název diplomové práce: Inter-rater reliabilita Nine Hole Peg Testu u pacientů s roztroušenou sklerózou Abstrakt diplomové práce: Úvod: Nine Hole Peg Test (NHPT) je standardizovaný nástroj hodnotící jemnou motoriku, manuální obratnost a koordinaci horních končetin. Používání standardizovaných nástrojů je podstatné pro rozvoj ergoterapie. Cílem diplomové práce bylo stanovit inter-rater reliabilitu a variabilitu výsledků NHPT administrovaného dle České rozšířené verze manuálu u pacientů s roztroušenou sklerózou (RS). Metody: Celkem 33 probandů s RS (27 žen a 6 mužů) bylo jednorázově otestováno pomocí NHPT administrovaného dle České rozšířené verze manuálu. Proběhla analýza videozáznamů pořízených během testování dvěma nezávislými hodnotiteli. Pro statistické zpracování dat byl využit Pearsonův korelační koeficient. Ke zjištění počtu anulovaných pokusů jednotlivých subtestů a důvodů anulování byla provedena analýza záznamových archů z prezenčního testování. Výsledky: Byla prokázána velmi vysoká pozitivní korelace (0,999278 až 0,999980). Výsledky značí vysokou míru inter-rater reliability. Variabilita výsledků získaných dvěma způsoby měla velmi vysokou pozitivní korelaci (0,999902 do 0,999965). Nejčastěji...
Vytvoření videomanuálu správné administrace Purdue Pegboard Testu podle České rozšířené verze manuálu pro Purdue Pegboard Test (PPT): Model 32020A
Šáchová, Alžběta ; Rybářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kuželková, Anna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Alžběta Šáchová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Rybářová Název bakalářské práce: Vytvoření videomanuálu správné administrace Purdue Pegboard Testu podle České rozšířené verze manuálu pro Purdue Pegboard Test (PPT): Model 32020A Abstrakt: Častým následkem cévní mozkové příhody (CMP) je porucha jemné motoriky (JM). Hojně využívaný standardizovaný Purdue Pegboard Test (PPT) měří obratnost prstů na každé ruce zvlášť nebo u obou zároveň. Testovaná osoba má v pěti časově ohraničených subtestech vložit co nejvíce součástek do otvorů testovací desky přesně podle instrukcí psaných v manuálu. V ČR se doposud používaly různé pracovní verze překladu manuálu obsahující slovní instrukce nezbytné pro administraci testu. V říjnu 2021 byla zveřejněna Česká rozšířená verze manuálu pro Purdue Pegboard Test (PPT): Model 32020A. Ta obsahuje navíc i nová pravidla pro řešení a vyhodnocování situací (např. pád kolíku na zem, záměna rukou při kompletování), se kterými terapeuti dosud nenakládali jednotně. K dispozici jsou nově také zvukové nahrávky slovních instrukcí usnadňující administraci PPT. Cílem bakalářské práce bylo vytvořit videomanuál správné administrace PPT podle již zmíněné nové verze manuálu, a to u osob po CMP a u zdravé populace. Dílčím cílem bylo srovnat výhody a nevýhody PPT...
Speciálně pedagogická intervence u dětí s vývojovou dysfázií v mateřské škole
Vávrová, Miriam ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku specificky narušeného vývoje řeči u dětí předškolního věku. Sleduje a hodnotí vývoj jejich komunikačních a motorických schopností během docházky do mateřské školy. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů týkajících se komunikace a narušené komunikační schopnosti s důrazem na problematiku specificky narušeného vývoje řeči. Popsán je také psychomotorický a komunikační vývoj dítěte od narození po nástup do školy a jeho návaznost na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Ten se zaměřuje na komunikativní kompetence a specifika dítěte s narušenou komunikační schopností. Cílem praktické části bylo sledování čtyř dětí se specificky narušeným vývojem řeči během jejich docházky do mateřské školy speciální. Byl sledován řečový a psychomotorický vývoj těchto dětí v návaznosti na speciálně pedagogickou intervenci. Součástí práce je také vyhodnocení rozhovoru s rodiči sledovaných dětí. Výzkum byl prováděn kvalitativní metodou a jako výsledek práce byly vypracovány kazuistiky sledovaných dětí. Na závěr byly vyhodnoceny cíle práce a zodpovězeny položené výzkumné otázky, které shrnuly výsledky šetření.
Objektivizace poruch jemné motoriky horních končetin u pacientů s vrozenými neuropatiemi
Nývltová, Marcela ; Kobesová, Alena (vedoucí práce) ; Kraus, Josef (oponent)
V diplomové práci Objektivizace poruch jemné motoriky horních končetin u pacientů s vrozenými neuropatiemi jsou v první části uvedeny stručné informace o charakteristice, klasifikaci, klinických příznacích, deformitách a testování horních končetin, rehabilitaci a léčbě choroby CMT. Praktická část práce se zabývá testováním a hodnocením síly, jemné motoriky a senzitivních funkcí horních končetin u pacientů s CMT. Pro vyšetření svalové síly byl použit svalový test a dynamometrie. Jemná motorika byla hodnocena pomocí Jebsen-Taylorova testu, Devítikolíkového testu a vyšetřením statických a dynamických úchopů. Pro hodnocení senzorických vlastností byla použita Nottinghamská škála. Pro získání údajů o tíži postižení pacientů s CMT byl použit dotazník ONDS a Kompozitní škála CMT NS. Cílem práce je porovnat svalovou sílu a funkci dominantní a nedominantní horní končetiny. Dílčím cílem práce bylo zjištění korelací mezi jednotlivými testy. Z výsledků lze konstatovat, že v důsledku CMT onemocnění dochází k oslabení svalové síly a ke zhoršení jemné motoriky více na dominantní horní končetině. To svědčí pro existenci overwork weakness (oslabení z přetížení). Pro komplexní vyšetření horních končetin je nutné vyšetřit svalovou sílu svalovým testem a dynamometrií, kvalitativní a kvantitativní funkci jemné motoriky a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.