Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Čeština 2.0 a Hacknutá čeština: neortodoxní slovník dnešní mateřštiny - jazyková analýza vybraných neologismů
VESELÁ, Aneta
Tématem diplomové práce je analýza vybraných neologismů ze slovníků Čeština 2.0 a Hacknutá čeština: neortodoxní slovník dnešní mateřštiny. V teoretické části jsou představeny oba tyto projekty včetně nejnovějších lexikografických platforem. Upozorňujeme také na nejnovější studie o neologismech v současné češtině, zvláštní pozornost je věnována tzv. blendům. Materiál získaný excerpcí z uvedených slovníků je podroben důkladné jazykové analýze, zaměřujeme se na míru kreativity při tvoření vybraných neologismů, expresivitu a v neposlední řadě na začlenění nebo nezačlenění do běžné slovní zásoby. Cílem práce je přispět dílčí sondou k výzkumu českých neologismů.
Jazykové prostředky v seznamovacích inzerátech
VOKATÁ, Lenka
Cílem diplomové práce je charakterizovat texty seznamovacích inzerátů z lingvistického hlediska. Pozornost bude věnována inzerátům zveřejněným na vybraném internetovém seznamovacím portálu. V teoretické části bude představena historie seznamovací inzerce, specifika komunikace na internetu a rozdíly v komunikaci mužů a žen. Chybět nebude ani stylistické pojetí inzerátu a popis textového typu, k němuž patří. Praktická část práce se zaměří na samotnou analýzu seznamovacích inzerátů z hlediska jednotlivých jazykových rovin.
Uspořádání fragmentů textu s pomocí jazykového modelu
Holubec, Michael ; Kocour, Martin (oponent) ; Beneš, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce je sestrojit a experimentálně ověřit účinnost jazykového modelu při identifikaci posloupnosti čtení (Reading Order). K tomuto účelu byl sestrojen jazykový model využívající rekurentní neuronovou síť LSTM. Práce dále navrhuje a implementuje celkem tři metody, jazykovou analýzu, prostorovou analýzu a kombinovanou analýzu, pomocí kterých je posloupnost čtení identifikována. Jazyková a kombinovaná analýza ke své činnosti přímo používají vytvořený jazykový model. Úspěšnost identifikace posloupnosti prostřednictvím všech tří metod byla změřena na třech datasetech obsahující novinové články s různým rozložením. Jazyková analýza dosahuje úspěšnosti 57,6 %, prostorová analýza dosahuje 91,6 %. Nejlepších výsledků dosahuje kombinovaná analýza, která vykazuje úspěšnost 92,9 %. Práce ukazuje, že jazykový model lze pro identifikaci posloupnosti čtení použít, avšak výsledky experimentů naznačují, že je vhodné zpracování odhadu posloupnosti doplnit o další informace, jako je to například v kombinované analýze, která pracuje jak s jazykovým modelem, tak s prostorovými informacemi.
Lingvistická charakteristika současného komiksu
Hradečný, Aleš ; Palkosková, Olga (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Práce se zabývá komiksem a zejména jeho jazykovou stránkou. V první části představuje komiks jako kulturní fenomén a jeho různé definice, z nichž pak vybere nejlepší možnou. Dále se věnuje stručné historii komiksu a jeho vývoji z různých geografických pohledů. Pozornost je věnována jazyku komiksu a zejména jeho specifika, totiž unikátního vztahu slov a obrazů. Ve druhé části je proveden rozbor dvou komiksových knih od autorky Lucie Lomové, totiž Anča a Pepík z roku 1990 a Na odstřel z roku 2014. Výsledky rozborů jsou porovnány a z nich jsou vyvozeny závěry. Na pozadí rozborů jsou představeny společné znaky komiksového jazyka.
Marketingová komunikace značky Dermacol na českém trhu v letech 2010-2012
Krulišová, Eva ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje deskriptivní analýze marketingové komunikace české kosmetické značky Dermacol v časovém rozmezí let 2010 až 2012. Práce poskytuje informace o značce Dermacol a jejím majiteli a provozovateli, firmě Dermacol, a. s. Prostor je zde též dán zhodnocení postavení značky na drogistickém trhu kosmetických produktů a analýze její primární a sekundární konkurence. Práce se dále zabývá deskripcí základních proměnných marketingového mixu (produkt, cena, místo a propagace) s důrazem na popis hlavních nástrojů komunikačního mixu, které značka v rámci své komunikace ve stanoveném období aplikovala. Rozumí se jimi tištěná reklama, formy přímého marketingu (e-mailové newslettery), prostředky podpory prodeje (slevy, vzorky, prémie, soutěže, věrnostní program, komunikace v místě prodeje), public relations (zaměření na media relations, sponzoring a dárcovství), dále veletrhy a výstavy a v neposlední řadě nástroje on-line komunikace (webové stránky, oficiální firemní stránka na sociální síti Facebook a on-line WOM). Závěrečný úsek se okrajově zaobírá rozborem jazykové složky komunikace vybraných vizuálů dostupných z odpovídajících ročníků tištěných médií pro ženy. Tato analýza se primárně zaměřuje na verbální a nonverbální aspekty komunikace.
Referování o významných krizových událostech v českých denících na příkladu mexické chřipky
Černá, Lucie ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsoby, jakými čtyři vybrané české deníky pokryly nástup a rané šíření jedné z posledních světově významných krizových událostí, tzv. mexické chřipky, která vypukla v první polovině roku 2009. V teoretické části se práce zabývá hlavními charakteristikami krizových událostí a základními koncepty, které mohou být spojovány s jejich mediálním pokrýváním. V praktické části se pak věnuje tomu, jak vybrané deníky zpracovaly první dva týdny událostí spojených s mexickou chřipku. V úvodu nejprve představuje kvantitativní profil vzorku z hlediska plošného a slovního pokrytí tohoto tématu. V další části se stručně věnuje hlavním tématům, které tyto deníky ke zprostředkování zmíněné události pokrývaly nejčastěji, a jakými tématy se od sebe naopak vzájemně lišily. Dále si práce všímá hlavních motivů obrazového materiálu spojeného s články o chřipce a sleduje způsoby, jakými lze nemoc "zobrazit". V závěrečných dvou kapitolách se práce s využitím kvalitativní jazykové analýzy zaměřuje na vybrané jazykové jevy, jež mohly indikovat subjektivní zpracování události, a nebo ty, které odkazovaly do budoucna, a jakými způsoby se tak dělo především. Obě tyto části práce odhalují, jak se média pokoušejí do zpravodajství vložit své vlastní stanovisko.
Marketingová komunikace Linky bezpečí v roce 2013: jazyková analýza kampaní
Kudrnová, Blanka ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Bakalářská práce Marketingová komunikace Linky bezpečí v roce 2013: Jazyková analýza kampaní se zabývá marketingovými aktivitami Sdružení Linka bezpečí, které zasazuje do kontextu neziskového sektoru. Pozornost je věnována především roku 2013. Zároveň podává všestrannou jazykovou charakteristiku použitých komunikátů, a to nejen z hlediska jejich jazykové výstavby, ale také s ohledem na jejich komunikační vlastnosti a schopnosti. Sdružení Linka bezpečí jakožto nestátní nezisková organizace zajišťuje svůj provoz především aktivním fundraisingem, který pokrývá přibližně 70 % nákladů. Vzhledem k charakteru služeb, které poskytuje, připadá většina výdajů na provoz. Před svými donátory tak musí obhájit fakt, že na rozdíl od nadací a nadačních fondů, se kterými je často zaměňována, nepřispívá na konkrétní projekt, ale získané peníze sama spotřebovává. Vzhledem k důslednému dodržování principu anonymity navíc nemůže poukazovat na konkrétní záležitosti, kterými se zabývá. Cílem práce je analýza aktivit, prostřednictvím kterých se Sdružení Linka bezpečí s těmito problémy vypořádalo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.