Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design multifunkčního mobiliáře pro děti.
Filípková, Valentýna
Bakalářská práce se zabývá návrhem designu dětské kolébky a hraček. Skládá se ze dvou částí. První, teoretická část, je zaměřena na historický vývoj kolébek a hraček a na jejich rozměrové, konstrukční, materiálové a hygienické požadavky na řešení. A v poslední řadě na zpracování rešerší trhu v daných odvětvích. V druhé, praktické části, autorka vychází z údajů zpracovaných v části teoretické. Cílem praktické části se tak stává návrh designu hraček a kolébky, které lze využít i při dalších fázích vývoje dítěte. Praktická část také popisuje proces tvorby navrhování, od prvních skic a návrhů, až po výsledná řešení a následnou propagaci celé kolekce.
Vliv hraček a idolů v dětství na svalovou dysmorfii v dospělosti
HEŘMAN, Filip
Bakalářská práce se zabývá vlivem hraček a idolů v dětství na faktory svalové dysmorfie v dospělosti. Teoretická část uvádí kontext poruch příjmu potravy a následně se zaměřuje na svalovou dysmorfii a její aspekty. Dále autor zmiňuje návykové látky spojené se sportem. Poslední kapitoly teoretické částI se zaměřují na body image a sebepojetí a s tím spojenou problematiku. Ve výzkumné části se autor pokouší pomocí dotazníku zjistit, zda vystavení výrazně osvaleným hračkám a idolům v dětství má vliv na vnímání ideálního tělesného somatotypu v dospělosti. Výzkumný vzorek tvořilo celkem 461 respondentů, všichni mužského pohlaví. Z analýzy dat vyplývá, že respondenti, kteří byli v dětství vystaveni výrazně osvaleným hračkám a idolům dosahují vyšších skórů v dotazníku ke zjištění faktorů svalové dysmorfie ve vnímání ideálního tělesného somatotypu v dospělosti než muži, kteří popsaným hračkám a idolům vystaveni nebyli.
Vodní sporty - Podvodní hokej
Beránková, Adéla ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá historií podvodního hokeje ve světě a na našem území, pravidly podvodního hokeje, popisem soutěží a disciplíně podvodního hokeje jako sportovního odvětví. Práce je rozdělena do několika částí. První část se věnuje vývoji podvodního hokeje, jeho historii ve světě a na našem území. Druhá část se zabývá vztahy mezi podvodním hokejem, potápěním a podvodním rugby a popisuje historii a vývoj těchto sportů ve světě a v České republice. Třetí část je o výbavě a pomůckách potřebných pro tento sport a seznámení se s pravidly hry a soutěžemi ve světě. Ve čtvrté části se práce bude zabývat popisem soutěží podvodního hokeje ve světě a taktickou přípravou hry, jaké jsou v hokeji hráčské posty a jakou funkci v hokeji zastupují. KLÍČOVÁ SLOVA Historie a vývoj podvodního hokeje Hokejka Maska Podvodní hokej Ploutve Potápění Ženská divize
Genderové aspekty rodičovské volby tradiční a Montessori mateřské školy
Kučerová Uriková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce se věnuje genderovým aspektům rodičovské volby klasické a Montessori mateřské školy. Teoretická část práce se věnuje tématům spojeným jednak s genderovou identitou a jejím vývojem a jednak s předškolním obdobím, které je popisováno především z hlediska genderu. Vzhledem k tomu, že důležitou součástí dětství jsou hračky, i jim se teoretická část práce věnuje a zkoumá jejich genderovanost. Jako jeden z možných přístupů k dětem je nabízena genderová rovnost ve výchově a vzdělávání. Velký prostor zaujímá v teoretické části Montessori metoda výchovy a vzdělávání. Práce také srovnává Montessori mateřské školy s mateřskými školami klasickými. Výzkum diplomové práce je založen na kvalitativní analýze rozhovorů s matkami dětí v předškolním a mladším školním věku. Tato analýza jde napříč všemi rozhovory a hledá a následně porovnává společné kategorie. Z výzkumu vzešlo, že matky při výběru mateřské školy pro své dítě nezohledňují formu genderové socializace v mateřské škole. Alternativní mateřskou školu volí častěji matky dětí, které ve svém působení na dítě uplatňují prvky genderově citlivé výchovy. Matky, které vybírají pro své dítě Montessori mateřskou školu, mají více konkrétních a jasněji definovaných kritérií výběru, než matky vybírající klasickou mateřskou školu. Klíčová slova: gender,...
Analysis of efficiency of the serve in woman's top division junior team
Čmeľ, Martin ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Názov: Analýza účinnosti podania u družstiev extraligy junioriek Subjekt: Analýza podania štyroch družstiev na finálovom turnaji extraligy junioriek 2016. Cieľ práce: Cieľom bakalárskej práce je analyzovať podanie z hľadiska kvality, úspešnosti a umiestnenia do poľa súpera. Zistiť, ktorý z tímov disponuje najlepším podaním v extralige junioriek 2016. Výsledky: Charakterizovať a porovnať zaznamenané výsledky vybranej hernej činnosti jednotlivca u zvolených družstiev. Kľúčové slová: Zápas, tím, hráčky, herné činnosti jednotlivca, podanie
Co děti dělají, když si hrají? Úkony hry s panenkou a s autíčkem
Zborníková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Hra je v předškolním věku klíčovou aktivitou, téma mé práce proto souvisí s úkony hry a úlohou hraček v tomto období. Cílem výzkumu je zmapovat herní činnosti s hračkami, především s panenkou a s autíčky, které jsou pro předškolní věk nejtypičtější. Pro pedagogy mateřských škol je důležité znát postoje a preference dětí k nejvíce používaným typům hraček, neboť jsou to právě oni, kdo volí nabídku hraček a vybavení třídy. V teoretické části zjišťuji, co se u dětí prostřednictvím hry rozvíjí v jednotlivých oblastech vývoje. Praktická část se zabývá polostrukturovaným pozorováním průběhu hry a zjišťováním genderového rozměru her. Metodou rozhovoru s 27 rodiči a 25 dětmi zmapuji znalost základních hraček, samotnou volbu hraček, které hračky mají děti doma a s jakými hračkami si nejraději hrají. Lze očekávat, že děti předškolního věku mají vybudovanou základní genderovou identitu, která je jimi vnímána jako částečně změnitelná. Z toho důvodu se výzkum zaměřuje na genderovou vyhraněnost, která by se mohla v rozhovorech nebo při hře projevovat. Z výzkumu se prokázala genderová vyhraněnost panenek a autíček. Děti i rodiče měli podobnou představu o hračkách určených chlapcům či dívkám. Děti mají doma okolo 200 různých hraček, avšak nejpoužívanější hračkou pro obě pohlaví je stavebnice.
Genderové aspekty hry s panenkou
Zborníková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Téma mé práce souvisí s genderovou socializací a s ní přijímanými stereotypy, které vedou k odlišné výchově a odlišným zájmům děvčátek i chlapců. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat postoje dětí předškolního věku k různým typům panenek a samotná volba hraček. Protože hra je v předškolním věku klíčovou aktivitou, je důležité znát postoje a preference dětí k jednomu z nejvíce používaných typů hraček. Dalším cílem mé práce je zjistit, zda jsou nejstarší děti mateřské školy genderově vyhraněné, a jestli se jejich vyhraněnost projeví při hře s panenkami a v rozhovoru. Prověřovala jsem také, zda děti ve výběru panenek upřednostňují fyzický vzhled, či preferují kulturně dané charakteristiky. Podle vývojových teorií lze očekávat, že děti předškolního věku mají vybudovanou základní genderovou identitu, která je jimi dosud vnímána jako částečně změnitelná. K dosažení cílů jsem zvolila individuální řízený rozhovor a polostrukturované pozorování. Z mého výzkumu vyplývá, že děti měly podobnou představu o hračkách, které jsou určeny chlapcům a které dívkám (panenky, auto, stavebnice, Gormiti). Zajímavostí je, že dívky i chlapci považují panenku za hračku pro obě pohlaví, ačkoli chlapci ji přeci jen považují za spíše feminní.
Genderové rozdíly ve hře a výběru hraček předškolních dětí
Matoušková, Klára ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Genderové rozdíly u dětí podstatně ovlivňují jejich budoucí pojetí identity. Je důležité, aby lidé, kteří na děti působí, nebyli vázáni genderovými stereotypy, a nechali dítěti pravou volnost při výběru hraček a hře s nimi. Genderové stereotypy nevznikají pouze na biologických základech, ale jsou ovlivněny i sociálně. Cílem mé práce je zjistit, zda jsou děti předškolního věku již natolik genderově vyhraněné, že se to projeví při výběru hraček a při hře. Na základě vývojových teorií lze očekávat, že děti v předškolním věku již budou mít vybudovanou základní genderovou identitu, která však dosud bude jimi vnímána jako částečně změnitelná. K dosažení cílů jsem použila individuální rozhovor s dětmi a jejich následné strukturované pozorování při volné hře. Z mého výzkumu vyplývá, že předškolní děti ve většině případů mají stejnou představu o tom, co patří dívkám a co chlapcům jako dospělí lidé. Při volné hře se tento rozdíl příliš neprojevil u dívek, které si hrají stejně rády s kuchyňkou jako s auty. U chlapců je jejich genderová vyhraněnost mnohem výraznější.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.