Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Grafický prohlížeč a jednoduchý editor ELF souboru
Omacht, Martin ; Martiško, Jakub (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce má za cíl vytvoření aplikace s grafickým uživatelským rozhraním, která poskytuje grafický náhled na vnitřní strukturu binárního souboru ve formátu ELF a také umožňuje jednoduchou editaci. Aplikace zvládá načítat poškozené soubory a podporuje platformy Windows, Linux i macOS. Implementována je v jazyce C++ a grafické rozhraní je vytvořeno pomocí knihovny Qt. Pro zobrazení vnitřní struktury souboru ELF byl navrhnut a implementován vlastní diagram.
Grafický editor metadat pro OLAP
Šmerda, Vojtěch ; Ruttkay, Ladislav (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Práce popisuje technologie OLAP a data mining a komunikaci těchto technologií s uživatelem prostřednictvím dynamických tabulek. Jsou uvedena základní teoretická a odborná východiska. Dále je přiblížena implementace dynamických tabulek, které používá portálové řešení společnosti Vema, a. s. Jsou popsána metadata tabulek a navržen grafický editor, který je umožňuje efektivně navrhovat. Poslední část se zabývá implementací grafického editoru.
Nástroj pro grafické prototypování systémů na čipu
Netočný, Ondřej ; Křoustek, Jakub (oponent) ; Masařík, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje návrhu a implementaci nástroje pro vývoj víceprocesorových systémů na čipu, seznámí čtenáře s touto problematikou a představí možnosti, jak lze problém řešit ve vývojovém prostředí Codasip Studio. Práce představuje jak samotný nástroj, kterým je grafický editor víceprocesorových systémů na čipu, tak sadu podpůrných prostředků pro rychlý a efektivní vývoj. Jedná se zejména o sadu interaktivních průvodců, kteří usnadní start nových projektů. Ke zvládnutí této problematiky je nutné porozumět jazyku pro popis architektury CodAL, vývojovému prostředí Eclipse a nástrojům GMF (Graphical Modeling Framework) a EMF (Eclipse Modeling Framework), s jejichž pomocí je grafický editor implementován.
Grafický prohlížeč a jednoduchý editor ELF souboru
Veškrna, Tomáš ; Martiško, Jakub (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou jednoduchého grafického prohlížeče a editoru ELF binárních souborů. Cílem práce je poskytnout jednodušší práci s ELF soubory, i když byly dříve poškozeny špatnou úpravou. Výsledný software musí být multiplatformní, tudíž pro zpracování grafického uživatelského rozhraní je použita knihovna Qt. Pro práci s ELF soubory je použita knihovna elf.h. Samotná aplikace je implementována pomocí jazyka C++. Výslednou aplikaci je možné spustit na operačním systému Linux, potažmo Microsoft Windows.
Grafický editor pro konfiguraci struktury úloh v rámci Java EE Batching API
Hanus, Tomáš ; Kolář, Dušan (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem implementace grafického editoru pro konfiguraci struktury úloh v rámci Java EE Batching API v podobě zásuvného modulu pro vývojové prostředí IntelliJ IDEA. Zaměřuje se hlavně na možnost obousměrné propagace změn mezi textovou a grafickou reprezentaci jazyka JSL. Přibližuje problematiku dávkového zpracování. Zároveň je zde představena i architektura prostředí IDEA. Stručně popisuje návrh zásuvného modulu a postupy využité při jeho implementaci. Použitelnost nástroje je demonstrována pomocí pěti příkladů dávkových úloh. V závěru jsou zmíněny některé vylepšení, na které by bylo možné se v budoucnu zaměřit. Výsledný nástroj je volně dostupný jako otevřený software.
Service Design
Fišerová, Barbora ; Dědic, Filip (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce přibližuje design vlastní webové aplikace v rámci dlouhodobého kolaborativního projektu co.llaborate.online. V malém týmu zkoumáme a reflektujeme vlastní workflow a práci designéra. V současnosti je společným cílem design a vývoj MVP pro zpracování textu, obrázků a dalšího grafického materiálu do libovolných grafických výstupů – grafického editoru co.design. V rámci projektu se také dlouhodobě zaměřujeme na koncept kompatibilních MVP pro editování textu či správu dat a uživatelský výzkum. Východiskem co.llaborate.online je princip DRY (Don’t repeat yourself / Neopakuj se) a principy webových technologií. Testujeme do jaké míry lze, skrze nově navržené webové aplikace, určité pracovní postupy automatizovat, ulehčit (spolu)práci designérů, autorů textu, editorů, korektorů atp. či emancipovat uživatele od nadbytečných činností.
Parazitní kapacity při řešení elektrických obvodů
Kadák, Michal ; Konvalina, Jiří (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá použitím parazitných kondenzátorov pri výpočte elektrických obvodov pomocou diferenciálnych rovníc, ktoré sa použijú ako vstup do simulačného nástroja TKSL, umožňujúceho výpočet rozsiahlych systémov diferenciálnych rovníc metódou Taylorovej rady. Druhá časť sa zaoberá návrhom a implementáciou grafickej nadstavby nad TKSL, ktorá bude kresliť elektrické obvody.
Možnosti rozvíjení digitálních kompetencí v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole
Tihon, Štěpán ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje digitálním kompetencím a možnostem jejich rozvíjení v rámci výuky výtvarné výchovy na základní škole. V teoretické části se soustředí na vymezení terminologie vztahující se k digitálním formám umění, pojmenovává základní principy nových médií a zaměřuje se na nové technologie či fenomény digitálního světa, jež mají značný vliv na současné požadavky směřující k osvojení těchto specifických kompetencí. Při definování oblastí digitálních kompetencí se text opírá o koncepční modely, které se snaží vymezit ucelený jazyk sjednocující termíny, jež se k rozmanitým digitálním dovednostem vztahují. V závěru teoretické části pak práce mapuje strategii vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k implementaci těchto modelů do kurikulárních dokumentů. Výsledným vyústěním je pak konfrontace sledovaných témat s oborem výtvarné výchovy a jeho teoretickými východisky. Praktická část práce představuje konceptové analýzy navržených hodin výtvarné výchovy směřujících k systematickému rozvíjení digitálních kompetencí žáků a je podpořena prezentací vlastních tvůrčích činností, které sloužily jako reflektivní nástroj využitý během navrhování předložených zadání. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální kompetence, digitální gramotnost, základní vzdělávání, výtvarná výchova, digitální technologie, nová média,...
Graphics Editor for Computational Workflows in TOSCA Format
Swiatkowski, Jan ; Jaroš, Marta (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
This thesis presents the design and implementation of a graphical workflow editor aimed at non-computer scientists, which enables the creation of complex computational workflows with minimal technical knowledge. The editor provides a graphical interface for composing workflow from computational tasks with supports a variety of input and output types, including value-based and dataset-based inputs and outputs. The resulting workflows can be exported to the TOSCA workflow specification, making them compatible with the LEXIS platform. The editor was developed in .NET Blazor Server framework in C# and JavaScript and employs the JointJS library for creating the graphical representation of workflows. The resulting tool provides an accessible means for researchers and other non-technical users to compose and execute advanced computational workflows.
Inovace cvičení z oblasti zpracování obrazu
Honkyš, Jan ; Záviška, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá inovací cvičení z oblasti zpracování obrazu. Inovace spočívá v připravení návodů jednotlivých cvičení v alternativních programech, ve výuce se nyní používá program Adobe Photoshop CS6 Extended. První kapitola se zabývá barevnými modely, prostory, správou barev a formáty bitmapové grafiky. Ve druhé kapitole jsou představeny alternativní bitmapové editory – Adobe Photoshop CC 2021, GIMP, Affinity Photo, Zoner Photo Studio X, Corel PaintShop Pro 2022. Následně jsou porovnány podle několika kritérií, je zvážena cenová náročnost pro školu i studenta a je proveden výběr programů vhodných pro výuku zpracování obrazu. V dalších kapitolách jsou vypracovány návody jednotlivých cvičení ve vybraných programech a je provedeno zhodnocení vhodnosti těchto programů pro výuku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.