Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora výuky grafiky v oblasti matte-paintingu
Vachuda, Tomáš ; Lustig, Stanislav (vedoucí práce) ; Prokýšek, Miloš (oponent)
NÁZEV: Podpora výuky grafiky v oblasti matte-paintingu AUTOR: Tomáš Vachuda KATEDRA (ÚSTAV): Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Stanislav Lustig ABSTRAKT: Tato práce slouží nejen jako příručka pro zájemce o problematiku Matte paintingu, ale i jako obecný návod na docílení realistické fotomanipulace. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuje náplň a samotnou podstatu této techniky. Přibližuje její historii a popisuje tradiční nástroje, které se při technice využívaly dříve a digitální nástroje, které se využívají nyní. Vysvětluje základní pravidla, díky jejichž dodržování lze dosáhnout fotorealistických výsledků. Praktická část se opírá o část teoretickou a předvede konkrétní a detailní postup, jehož výstupem bude profesionální fotomontáž. Hlavním cílem práce je přiblížení této techniky široké veřejnosti. Běžným lidem je tento pojem často neznámý, přestože se s jeho vizuální podobou setkáváme ve většině filmů či v reklamách. Praktická část v podobě tutorialu by měla sloužit jako výukový materiál, který čtenáře naučí nejen technice matte paintingu, ale i pokročilé manipulaci s daným grafickým softwarem. Práce je psána formou takovou, aby zaujala a poučila jak začátečníka, tak pokročilého, který se o tuto tematiku zajímá. KLÍČOVÁ...
Využití fotomontáže v českých médiích - fotografie na titulních stranách časopisu Týden a Reflex
Jakešová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Macků, Lucie (oponent)
Bakalářská práce Využití fotomontáže v českých médiích - fotomontáže na titulních stranách časopisů Reflex a Týden se zabývá formou fotografické ilustrace a její rolí v médiích. V práci je předestřeno, proč je fotografie od svého vzniku nazírána jako realistické médium, jak byl tento koncept ovlivňován manipulací klasických fotografií v historii a jak je ovlivňován digitálními úpravami dnes. Fotomontáž se s nástupem digitální éry používá čím dál tím víc na titulních stranách zpravodajských a společenských časopisů. Tato práce prostřednictvím hloubkových rozhovorů s tvůrci montáží a analýzy obrazového materiálu, hodnotí stav současné české mediální fotomontáže na příkladu časopisů Reflex a Týden. Tyto dva časopisy využívají fotografickou ilustraci na svých titulních stranách v unikátním množství. Analýza se zaměřuje na obsah a formu jednotlivých montáží stejně jako se snaží definovat redakční praxi obou periodik. Zohledněny jsou i etické aspekty digitální úpravy fotografií a uveřejňování fotografických ilustrací, v této oblasti je stěžejní především rozdíl mezi zpravodajskou fotografií a fotografickou ilustrací. Práce se věnuje i popisu základních praktických postupů tvorby fotomontáže.
Popkulturní symboly ve vizuální publicistice v desátých letech dvacátého prvního století v obrazech Tea Adamyho
Dvořáková, Anna ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
AbstraktAbstraktAbstraktAbstrakt Tato práce představuje jeden z prvních pokusů objasnit a analyzovat fenomén předem zjevné digitální fotomontáže rodící se a vyrůstající v prostředí českého internetu, která se nesnaží simulovat fotografickou reprodukci reality, nýbrž pravidelně glosovat politické dění v České republice. Prostřednictvím analýzy fotomontáží Tea Adamyho (aTeo) zkoumá její specifické hybridní výrazové prostředky a způsoby, jimiž fotomontáž plnohodnotně naplňuje podstatu obrazového komentáře. Kromě popisu tvůrčích východisek a inspiračních zřídel fotomontéra nabízí podrobný vhled do kategorie takzvaného pseudofilmu, zvláštní části jeho internetové tvorby, kterou vyplňují fotomontáže parazitující na filmovém médiu, jež využívají významových paralel ve filmových příbězích a popkulturních filmových odkazů či vybrané politické představitele přímo montují do známých filmových scén a aktivizují tak univerzální mytologické struktury, z nichž populární film čerpá. Kategorii Pseudofilm podrobuje důkladnému rozboru, jehož výsledkem je ucelená charakteristika aTeovy fiktivně-reálné filmově-politické fotomontáže a porozumění rysům její kontroverze, bezprostřednosti sdělení a narativní zkratky i jejím intertextovým propojením.
Poloautomatická segmentace obrazu
Horák, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací nástroje pro tvorbu fotomontáží. Nástroj je postaven na metodách poloautomatické segmentace obrazu. Práce nastiňuje problematiku segmentace obrazových dat a výhody interakce s uživatelem. Podrobněji analyzuje různé přístupy k interaktivní segmentaci obrazu, vysvětluje jejich princip a ukazuje jejich kladné a záporné stránky. Dále ukazuje výhody a nevýhody aktuálně používaných aplikací pro úpravy fotografií. Navrhuje aplikaci pro tvorbu fotomontáží, která se skládá ze dvou kroků: Extrakce objektu z fotografie a jeho vložení do fotografie jiné. Pro první krok je využita metoda poloautomatické segmentace GrabCut postavena na teorii grafů. Součástí práce je i porovnání aplikace s jinými aplikacemi, ve kterých je možné fotomontáž vytvořit, a testování aplikace u uživatelů.
About collage
Savič, Urška ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (vedoucí práce) ; MĚŘIČKA, Jan (oponent)
This dissertation's intention is a research of collage technique since the first documented assemblage in history up to its admittance into the realms of art in the early 20th century when it gradually expanded within the European avant-garde movements. Special emphasis is put on the role of photography when used as source material. The photo-collage and first works discovering its possibilities are in fact the leitmotif of this text. At the same time the outlines of a wider picture surrounding the appearance of the technique are depicted as well. The principle of collage is a heritage of the avant-garde movements. When they came to an end, the collage did not fade away with them. Quite the opposite it became one of the prevailing techniques employed by artists through out the second half of the century. Even though the dissertation does not include a detailed explanation of these post-avant-garde collages, they are presented in the frame of the technique continuity that brings us to the present position of collage.
Nástroje, možnosti a využití fotomanipulace
Antalová, Blanka ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na komplexní zachycení problematiky fotografické manipulace. Jsou v ní nejprve představeny produkční a postprodukční nástroje, které se k manipulaci s fotografiemi používají - konkrétně fotomontáž, retuš a techniky vytvoření určité iluze již při samotném fotografování. Poté budou zhodnoceny možnosti, kterých lze pomocí těchto postupů v očích diváka dosáhnout. Pozornost je následně věnována konkrétním případům zmanipulovaných fotografií napříč dvacátým a jednadvacátým stoletím, které vyvolaly ohlas ve společnosti, a to nejprve v éře analogové a poté digitální fotografie. Na závěr autorka na několika praktických příkladech demonstruje některé postprodukční možnosti úprav digitálních fotografií.
Digital photography post-production and its purpose in commercial sphere
Polcíková, Michaela ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem této práce je vymezit pojem fotografická postprodukce a názorně čtenáři představit vybrané techniky úprav komerčních fotografií. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu fotografická postprodukce, její chápání v minulosti a především současné využití. Praktická část práce se věnuje samotnému zhotovení digitální montáže. V jednotlivých krocích jsou popsány použité postupy a důvody jejich aplikace. Součástí této části jsou také praktické ukázky v podobě fotografií a videí, ktoré doplňují výklad jednotlivých technik. Práce předpokládá, že čtenář má základní znalost používaných programů, konkrétně Adobe Lightroom a Adobe Photoshop.
Vybrané techniky pro úpravu a retuš portrétní a figurální fotografie
Pavlová, Petra ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce je zaměřena na oblast zpracování digitálních fotografií pro marketingové účely. Konkrétně vymezuje, definuje a popisuje vybrané techniky úprav portrétních a figurálních fotografií. V první části práce je stručně popsána historie úpravy fotografie. Popisem situace od počátku vzniku fotografie až po digitální rekonstrukci obrazu práce nastiňuje průběh a změny ve filozofii úpravy fotografie. V práci jsou popsány tři techniky úprav fotografie, a to retušování, stylistická úprava, konstrukce, resp. rekonstrukce obrazu. K jednotlivým technikám je vytvořen popisný manuál s ukázkou kompletní úpravy fotografie a přidána ukázka práce profesionálů. Ve všech manuálech se vychází z běžně používaných postupů práce s fotografií. Manuály také slouží k identifikaci častých chyb vyskytujících se ve fotografii a ukazuje jeden z možných způsobů, jak lze tyto chyby odstranit. Veškeré úpravy fotografií jsou provedeny pomocí programu Adobe Photoshop CS4.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.