Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Recycling modern cars
Borik, Matúš ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
The Earth has been facing a large overuse of recycling limits regarding organic and inorganic raw materials, causing a lack of capacity for greenhouse gas absorption. The automobile industry has taken off rapidly in recent decades and has a stake in this issue. A significant negative impact on car production growth is resource extraction, which brings up several environmental concerns, such as the depletion of resources, the environmental unsustainability that leads to global warming, and health concerns connected to the source extraction and car production. If the level of car use is to be maintained, the main solution is to focus on recycling and the production of eco-friendly vehicles. Recycling methods´ research for modern vehicles and their analysis is the aim of this bachelor’s thesis, with a goal to provide an overview of different types of recycling procedures. The first part tackles general recycling principles and the recycling of vehicles, part by part. Afterwards, the thesis shifts its attention toward renewable sources and their utilization in the automotive industry (electric vehicles), and the recycling of end-of-use modern cars. The last part brings a close look at renewable energy storage options, specifically hydrogen (H2), its fuel cell application, recycling of hydrogen cars, and the future of propulsion. The thesis is discussed with an expert engineer in the field of alternative drives.
Noise generator for electric cars
Sleiman, Adham ; Horák, Aleš (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the multifaceted aspects of noise generation in electric vehicles. By exploring regulations, industry practices, and presenting innovative noise generation models, it advances our understanding of this emerging issue. The research findings can guide the development of quieter and more sustainable electric vehicles, contributing to a positive user experience and a harmonious coexistence with the environment.
Environmentální a zdravotní přínosy elektromobility
Sanetrník, Michal ; Bendl, Jiří (vedoucí práce) ; Hůnová, Iva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zdravotními a environmentálními přínosy elektromobility. Hlavním cílem této práce je popsat stávající neúnosná zdravotní a environmentální rizika emisí silničních vozidel se spalovacím motorem a zjistit, zdali elektromobily tato rizika eliminují. Dílčím cílem práce je zhodnotit efektivitu stávajících emisních regulací v automobilové dopravě. První část této rešeršní práce popisuje stávající stav znečištění vnějšího ovzduší, zdroje znečištění, expozici a zdravotní dopady obyvatel. Druhá část je věnována elektromobilům a automobilům se spalovacími motory a porovnává jejich zdravotní a environmentální dopady. Výstupem této práce je, že vozidla se spalovacím motorem každoročně přispívají k více než čtyřem milionům předčasných úmrtí po celém světě, urychlují globální klimatickou změnu, poškozují ozonovou vrstvu, přispívají k acidifikaci, eutrofizaci a negativně působí na vegetaci i opylovače. Z těchto důvodů je nezbytné přejít na zdravotně a environmentálně příznivější alternativu. Bateriová elektrická vozidla jsou vhodnou náhradou ve všech sledovaných bodech této práce, zejména bude-li s jejich zaváděním současně probíhat přechod na obnovitelné zdroje. Klíčová slova znečištění ovzduší, emise, předčasná úmrtí, spalovací motory, elektromobily
Vyhodnocení možnosti úpravy vybrané části sítě veřejného osvětlení pro nabíjení EV
Hýsek, David ; Vrána, Michal (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konceptem smart cities v rámci motivace pro využití synergie sítě veřejného osvětlení a nabíjecích bodů. Práce poskytuje přehled projektů z České republiky i zahraničí se zaměřením na úpravy sítě městského veřejného osvětlení pro nabíjení elektrických vozidel. Jsou zde rozebrány různé varianty instalací nabíjecích stanic a jejich řízení. Dalším důležitým tématem je výběr vhodné lokality pro umístění nabíjecích stanic a koncept synergického propojení těchto stanic s existující sítí veřejného osvětlení. V rámci práce jsou navrženy scénáře využití stávající sítě veřejného osvětlení pro nabíjení elektrických vozidel a scénáře pro přivedení paralelního kabelu k této síti ve vybraných brněnských lokalitách. Cílem je optimalizovat efektivitu a výkon sítě veřejného osvětlení a současně poskytnout dobíjecí infrastrukturu pro elektrická vozidla. Výsledky diplomové práce představují cenný přínos pro urbanistické plánování a rozvoj smart cities, které se zaměřují na udržitelnou a ekologicky šetrnou mobilitu. Synergie mezi sítí veřejného osvětlení a nabíjecími body představuje potenciál pro efektivní využití infrastruktury ve městském prostředí a zároveň přispívá k snižování emisí skleníkových plynů.
Problematika rozvoje elektricky poháněných vozidel kategorie M1 v České republice
KLÍMA, Denis
V řádech posledních několika desítek let se spalovacími motory, které dominují v sektoru osobní dopravy, se nyní zdá, že elektrický automobil je na pokraji rychlého vzestupu na rozvinutých i rozvíjejících se automobilových trzích. Široké uplatnění elektrického vozidla by pro společnost mohlo přinést významné změny, nejen pokud jde o technologie, které používáme pro osobní dopravu, ale také odsunout naši ekonomiku od ropy a pokusit se o ekologickou stopu v dopravním průmyslu v podobě snížení emisí. Tato práce se zabývá především elektromobilitou, jejím rozvojem, ale také její problematikou rozvoje v České republice, dále také nabíjecí infrastrukturou a její blízké budoucnosti pro elektromobilitu. Potenciál pro elektrické vozidlo bude omezen, aniž by byla věnována dostatečná pozornost normám, a to nejen z hlediska rychlosti jeho přijetí a plynulosti tohoto přechodu, ale také z hlediska zachování kompatibility mezi odbornými pravomocemi, bezpečnosti veřejnosti a pomoc při zajišťování ekologické udržitelnosti. Tato práce dále zdůrazňuje řadu oblastí, v nichž mohou být zapotřebí nové nebo přizpůsobené současné normy, školení a certifikace, zejména pokud jde o baterie a infrastrukturu nabíjení a distribuci elektrické energie.
Transition to emission-free personal transportation in the Czech Republic
Kessler, Daniel ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Kmeťková, Diana (oponent)
Jaká je budoucnost elektrických vozidel? Silniční doprava významně přispívá k nežádoucím emisím, které mohou způsobovat zdravotní problémy a poškození životního prostředí. Výměna konvenčních vozidel za vozidla elektrická může být adekvátním řešením. Tato práce si klade za cíl předpovědět míru zavedení osob- ních elektrických vozidel v České republice do roku 2050 s využitím měsíčních údajů z registru vozidel od roku 2009 do roku 2022. Pomocí Bassova modelu difúze odhadujeme parametry inovace a imitace pro předpovídání (prvního) přírůstkového a kumulativního zavedení bateriových elektrických a částečně plug-in hybridních vozidel do roku 2050. Spoléháme na exogenně předdefino- vaný vozový park pro osobní automobily, protože přístup založený na endo- genně determinované zásobě neposkytuje věrohodnou předpověď. Vzhledem k nízké míře zavedení bateriových elektrických vozidel před rokem 2016 zkoumá- me, jak může použití novějších dat nebo kalibrace inovačního parametru zlepšit model předpovědi. Modelujeme také výměny bateriových elektrických vozidel po jejich vyřazení, abychom odvodili celkový počet nových registrací. Další předpovědi se provádějí pro různé velikosti vozového parku a stáří pro vyřazení. Zjistili jsme, že předpověď založená na kalibraci poskytuje větší podíl bateri- ových elektrických...
The Impact of Incentives on Electric Vehicle Sales in the European Union
Tláskalová, Andrea ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Havránková, Zuzana (oponent)
Tato práce poskytuje komplexní analýzu pobídek zaměřených na podporu prodeje elektrických automobilů a zkoumá jejich vliv na toto odvětví v zemích Evropské unie i mimo ni mezi lety 2010 a 2019. Pobídky jsou rozděleny v závislosti na jejich načasování a na typu přínosu, který poskytují, na jednorázové peněžní, opakující se peněžní a nepeněžní pobídky. K určení efektu pobídek je využito metody fixních efektů a metody rozdílu v rozdílech, které zohledňují nepozorované faktory ovlivňující trh s elektrickými automobily. Výsledky modelů fixních efektů odhalily signifikantní pozitivní efekt jednorázových peněžních pobídek na prodej bateriových elektromobilů a signifikantní pozitivní efekt jednorázových i opakující se peněžních pobídek na prodej plug-in hybridních elektromobilů. Analýza individuálních efektů následně ukázala, že pobídky s největším efektem na prodej elektrických automobilů jsou sleva z ceny a daňová pobídka poskytnutá při nákupu vozidla. Pomocí modelu rozdílu v rozdílech byl potvrzen signifikantní pozitivní vztah mezi slevou z ceny vozidla a prodejem bateriových elektromobilů. Klasifikace JEL C33, H71, L62, L98, O31, Q55 Klíčová slova Elektrický automobil, Pobídky, Daňové pobídky, Slevy, Přijetí technologie Název práce Vliv pobídek na prodej elektrických automobilů v Evropské unii
EV smart charging and BESS in increasing the PV hosting capacity of distribution networks
Filip, Robin ; Lehtonen, Matti (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
The master's thesis deals with the impact of charging of electric vehicles and battery energy storage systems on photovoltaic hosting capacity of low voltage distribution networks. A Monte Carlo-based simulation is used to analyze predominantly rural, intermediate and predominantly urban regions facing different penetrations of electric vehicles utilizing uncontrolled and controlled charging and evaluate their impact on photovoltaic hosting capacity of Finnish residential areas. Subsequently, electric vehicles are both replaced and supplemented by residential battery energy storage systems and the impact is studied. The thesis ends with a short feasibility analysis of BESS utilization.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.