Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Program BanalFatal v prevenci úrazů páteře a míchy
Pokorný, Václav ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Půlpán, David (oponent)
Název: Program BanalFatal v prevenci úrazů páteře a míchy Cíle: Hlavním cílem této práce je zkoumání subjektivních dojmů účastníků programu po jeho absolvování, tak, aby bylo možné posoudit emoční působení programu a jeho vliv na další chování dětí. Metody: Pro výzkumnou část práce byla použita kvantitativní metoda. Pro účely výzkumu byly vytvořeny dva dotazníky vlastní konstrukce. Osloveno bylo 6 základních škol, kde se uskutečnil program BanalFatal. Dotazník vlastní konstrukce cílený na školní metodiky prevence vyplnili všichni oslovení pracovníci škol, ale pouze ve 4 školských zařízeních se podařilo položit otázky žákům. Dotázáno bylo tedy 6 školních metodiků prevence a 164 žáků ze 4 vybraných základních škol (Praha 11, 4, Litoměřice, Dačice). Dotazník pro metodiky prevence obsahuje uzavřené, polouzavřené i otevřené otázky. Dotazník vlastní konstrukce pro žáky je vytvořen anketní formou a obsahuje pouze uzavřené otázky. Výsledky: Všichni respondenti z řad metodiků se domnívají, že absolvování přednášky bude mít určitý vliv na změnu chování žáků při rizikových aktivitách. Určitě ano uvedl 1 a spíše ano uvedlo 5 ze 6 respondentů. Promítaná videa s reálným úrazem nepovažují za nadměrně drastická, nicméně přesto jejich promítání považují za vhodné pouze 2 z oslovených. Polovina oslovených školních...
Muzejní edukační programy pro Národní pedagogické muzeum Jana Amose Komenského
Sýkorová, Pavla
Diplomová práce si klade za cíl připravit, ověřit v praxi a vyhodnotit muzejní edukační program pro žáky druhého stupně základních škol a středních škol věnující se proměnám vyučování ve 20. století. Úkolem je představit žákům historické reálie prostřednictvím tří edukačních programů a interaktivních prvků v expozici. Žáci pracují s tématy z druhé světové války, padesátých let 20. století a období tzv. normalizace. V průběhu výuky budou využívat dobové artefakty, např. učebnice, školní obrazy a školní pomůcky ze sbírky Národního pedagogického muzea a knihovny Jana Amose Komenského. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Edukace v regionální galerii jako součást vzdělávání žáků na prvním stupni základní školy
Kotýnková, Martina ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem galerijní a muzejní edukace. Práce je členěna do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část, které je vymezena na základě zpracování odborných zdrojů, se zaměřuje na propojení galerijní a muzejní edukace s kurikulárními dokumenty základních škol. Podstatná část je věnována přínosu třífázového edukačního modelu. Důraz je pak kladen zejména na konstruktivistický přístup ve výuce a na diskurzivní pole umění a jeho aplikace ve výuce. Praktická část se zaměřuje na ověření třífázového modelu v praxi. Výsledkem práce jsou návrhy a realizace dvou edukačních programů a jejich propojení s očekávanými výstupy dle rámcového vzdělávacího programu. Edukační programy byly uskutečněny v regionální galerii a muzeu s dětmi z 1. a 3. ročníku ZŠ.
Program BanalFatal v prevenci úrazů páteře a míchy
Pokorný, Václav ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Půlpán, David (oponent)
Název: Program BanalFatal v prevenci úrazů páteře a míchy Cíle: Hlavním cílem této práce je zkoumání subjektivních dojmů účastníků programu po jeho absolvování, tak, aby bylo možné posoudit emoční působení programu a jeho vliv na další chování dětí. Metody: Pro výzkumnou část práce byla použita kvantitativní metoda. Pro účely výzkumu byly vytvořeny dva dotazníky vlastní konstrukce. Osloveno bylo 6 základních škol, kde se uskutečnil program BanalFatal. Dotazník vlastní konstrukce cílený na školní metodiky prevence vyplnili všichni oslovení pracovníci škol, ale pouze ve 4 školských zařízeních se podařilo položit otázky žákům. Dotázáno bylo tedy 6 školních metodiků prevence a 164 žáků ze 4 vybraných základních škol (Praha 11, 4, Litoměřice, Dačice). Dotazník pro metodiky prevence obsahuje uzavřené, polouzavřené i otevřené otázky. Dotazník vlastní konstrukce pro žáky je vytvořen anketní formou a obsahuje pouze uzavřené otázky. Výsledky: Všichni respondenti z řad metodiků se domnívají, že absolvování přednášky bude mít určitý vliv na změnu chování žáků při rizikových aktivitách. Určitě ano uvedl 1 a spíše ano uvedlo 5 ze 6 respondentů. Promítaná videa s reálným úrazem nepovažují za nadměrně drastická, nicméně přesto jejich promítání považují za vhodné pouze 2 z oslovených. Polovina oslovených školních...
Význam královéhradecké katedrály Ducha Svatého a návrh edukačního programu
Šorm, Ladislav ; Zimmermannová, Marie (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Diplomová práce předkládá stručný přehled historického vývoje královéhradecké katedrály Ducha Svatého. V hrubých obrysech pojednává o historickém, náboženském a kulturním bohatství vytvořeném několika generacemi našich předků v průběhu sedmi staletí. Práce obsahuje návrh edukačního programu v katedrále Ducha Svatého. Program je určen zejména pro vzdělávání studentů středních škol. S ohledem na výjimečnost místa a jeho bohatý potenciál je zde zmíněna nejen jedinečnost historie a architektury, nýbrž i působení některých významných osobností místního společenského a náboženského života. Nedílnou součástí edukačního programu je stručná historie církve, její vývoj a hierarchie. Neopomíjí se přitom ani přínos křesťanství k vzdělanosti národa. V této souvislosti vede program k bližšímu poznání katedrály a života kolem ní a pomáhá studentům překlenout předsudky vůči křesťanství a církvi. Odhaluje katedrálu jako kulturní a společenské pojítko. Hlavním cílem práce je vyzvednutí významu královéhradecké katedrály Ducha Svatého jako historického, náboženského a kulturního dědictví národa. Edukační program má vyvolat zájem studentů o nejvýznamnější historickou sakrální stavbu města Hradec Králové a tím o současnost a minulost města a národa. Výchovná hodnota edukačního programu spočívá v probouzení touhy...
Galerie a škola: křižovatky vzdělávacích záměrů
Šteffková, Karolína ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá postavením galerijní edukace ve školních institucích. Zabývá se především školami sídlícími ve městě Kutná Hora a Galerií Středočeského kraje. V teoretické rovině se zabývá především ukazateli, které reprezentují dlouhodobou edukační tradici v galeriích a muzeích zaměřených na umění a snaží se poukázat na to, že tyto instituce mohou nabídnout hlubokou vzdělávací a výchovnou hodnotu. První kapitola se zabývá charakteristikou samotné galerijní pedagogiky a popisuje její kořeny a tradici v českém prostředí a také její metody a záměry a její místo v kurikulárních dokumentech. Zároveň se zabývá i důležitostí prostorových možností v galeriích a muzeích, které mohou mít výrazný vliv na kvalitu edukačního procesu. Druhá kapitola diplomové práce seznamuje blíže s Galerií Středočeského kraje v Kutné Hoře a především s jeho Lektorským centrem GASK. Popisuje fungování lektorského oddělení, jeho specifika, cíle a vize. Seznamuje s aktivitami LC GASK a to nejen na úrovni školních skupin. Třetí kapitola diplomové práce popisuje empirickou zkušenost a to ze tří odlišných pohledů. První je pohled dítěte, v tomto případě samotné autorky diplomové práce, které se zúčastnilo edukačních programů. Druhý úhel pohledu patří učiteli, který se pokouší zprostředkovat svým žákům edukační programy,...
Muzejní edukační programy pro Národní pedagogické muzeum Jana Amose Komenského
Sýkorová, Pavla
Diplomová práce si klade za cíl připravit, ověřit v praxi a vyhodnotit muzejní edukační program pro žáky druhého stupně základních škol a středních škol věnující se proměnám vyučování ve 20. století. Úkolem je představit žákům historické reálie prostřednictvím tří edukačních programů a interaktivních prvků v expozici. Žáci pracují s tématy z druhé světové války, padesátých let 20. století a období tzv. normalizace. V průběhu výuky budou využívat dobové artefakty, např. učebnice, školní obrazy a školní pomůcky ze sbírky Národního pedagogického muzea a knihovny Jana Amose Komenského. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vytvoření edukačního programu dentální hygieny formou výukového DVD pro žáky na 2. stupni ZŠ
KONFRŠT, Miroslav
Cílem předložené bakalářské práce je vytvoření edukačního programu formou výukového DVD, které bude mít pozitivní vliv na úroveň vědomostí sledovaného vzorku žáků druhého stupně základní školy v oblasti dentální hygieny. Zároveň zvýšit motivaci žáků k dodržování správné a pravidelné péče o dutinu ústní a tím zajistit zachování jejich zdravého chrupu, ale i zdraví celého organismu.V teoretické části práce je věnována pozornost anatomii dutiny ústní, zejména pak stavbě a typům zubů. Dále je popisována problematika vzniku zubního kazu a vliv zubního plaku na vznik závažnějších onemocnění dutiny ústní, jakými jsou zánět dásní a parodontitida. Pozornost je také věnovaná mechanickým a chemickým prostředkům vhodným k čištění zubů, současně i technikám čištění, které jsou základem domácí péče o dutinu ústní. Praktická část práce sestává z vyhodnocení vstupního a výstupního testu sledovaného výzkumného vzorku, který měl za úkol zmapovat vědomosti v oblasti dentální hygieny a ověřit účinnost předem vytvořeného edukačního programu ve formě DVD.
Využití galerijní a muzejní edukace ve volnočasových aktivitách
BÍLEK, David
Práce se v teoretické části zabývá galerijní a muzejní edukací v České republice. Jsou zde popsány možnosti zpřístupnění umění dětem. Práce zkoumá metody této edukace ve volnočasových aktivitách z hlediska výchovně-vzdělávacích cílů. V praktické části se autor opírá o vlastní zkušenosti s organizací galerijní edukace ve volnočasových aktivitách. Popisuje svůj návrh, realizaci a zhodnocení edukačního programu.
Muzejní edukační programy pro Národní pedagogické muzeum Jana Amose Komenského
Sýkorová, Pavla ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl připravit, ověřit v praxi a vyhodnotit muzejní edukační program pro žáky druhého stupně základních škol a středních škol věnující se proměnám vyučování ve 20. století. Úkolem je představit žákům historické reálie prostřednictvím tří edukačních programů a interaktivních prvků v expozici. Žáci pracují s tématy z druhé světové války, padesátých let 20. století a období tzv. normalizace. V průběhu výuky budou využívat dobové artefakty, např. učebnice, školní obrazy a školní pomůcky ze sbírky Národního pedagogického muzea a knihovny Jana Amose Komenského. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.