Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza zkušeností nezletilých s romantizovaným nebo sexualizovaným kontaktem s osobou vůči nim v pedagogickém postavení
Mašková, Kateřina ; Onder, Jakub (vedoucí práce) ; Krejčí, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá v českém prostředí plošně zamlčovanou problematikou romantizovaného a sexualizovaného kontaktu mezi nezletilými osobami a dospělými osobami zaujímajícími vůči nim pedagogické postavení. Sestává se z teoretické a empirické části. Teoretická část práce představuje psychologické aspekty adolescentního vývojového období a psychologické aspekty pedagogického povolání, pojednává o problematice překračování profesních hranic osobou v pedagogickém postavení a konečně vymezuje specifický podtyp sexualizovaného zneužívání pedagogické moci: sexuální zneužívání nezletilých osob osobami, jež vůči těmto zaujímají pedagogické postavení, prostřednictvím sexualizovaného kontaktu s nimi. Těžištěm empirické části práce je výzkumný projekt rámovaný konstruktivistickými, feministickými a fenomenologickými východisky. Jedná se o interpretativní fenomenologickou analýzu zkušeností pěti dospělých žen, které v adolescenci prožily romantizovaný nebo sexualizovaný kontakt s osobou, jež vůči nim v danou dobu zaujímala pedagogické postavení. Cílem výzkumného šetření bylo hloubkově porozumět zkušenostem konkrétních osob z jejich tehdejší adolescentní perspektivy a z jejich soudobé dospělé perspektivy a zachytit případnou časovou změnu v jejich vztahování se k vlastním zkušenostem. Všechny výzkumné...
In-store marketing cílený na děti
Křivánková, Barbora ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem in-store marketingu cíleného na děti a tím, jak děti tuto komunikaci vnímají. Teoretická část pojednává o principech marketingu v místě prodeje a možnostech uzpůsobení jeho prvků dětské skupině nakupujících. Věnuje se také samotnému vývoji dětí a rozvoji jejich sociálních a kognitivních schopností. Zabývá se i legislativními restrikcemi a etickými aspekty. Výzkumná část následně zjišťuje, jak děti ve věku 8-17 let marketing v místě prodeje vnímají. Výsledky kvantitativního dotazníkového šetření ukazují, že percepce dětí je poměrně rozvinutá již od věku 8 let. Mezi nejmladšími a nejstaršími dětmi byly nalezeny pouze minimální a nesignifikantní rozdíly. Závěry práce mohou sloužit jako podklad pro další výzkum nebo při vytváření etických zásad a principů in-store marketingu.
Chování spotřebitele na trhu s knihami
Očenášková, Martina
Diplomová práce se zabývá chováním dospívajících spotřebitelů na knižním trhu, přesněji na trhu s beletrií. Jejím cílem je především zkoumání ovlivňujících faktorů působících na tyto spotřebitele. Na jejich základě pak navrhnout doporučení pro subjekty působící na knižním trhu. V rámci literární rešerše je přiblížen teoretický základ spotřebitelského chování, ovlivňujících faktorů, nákupního rozhodovacího procesu či marketingového komunikačního mixu. Lze zde také najít bližší pohled na dospívajícího spotřebitele v digitální éře. Dále je podán náhled na český knižní trh a situaci, která na něm v současnosti panuje. Ve vlastní práci je provedena analýza jak sekundárních, tak primárních dat, získaných dotazníkovým šetřením. Na základě zjištění jsou pak navrhnuta marketingová doporučení pro subjekty působící na trhu s knihami.
Účast dětí na pohřbech
RATAJOVÁ, Eva
Práce se zabývá tématem účasti dětí na pohřbech od mladšího školního věku po adolescenci a zkoumá, jaký má pro ně osobní účast či neúčast na pohřbech blízkých osob význam. V teoretické části popisuje význam pohřbů z různých hledisek a popisuje církevní a sekulární pohřební obřady. Zaměřuje pozornost na psychické vnímání smrti a pohřbu u dětí vymezených věkových kategorií, na rozhovory a morální a etické hledisko. Vyjadřuje se k rituálům dětí. V praktické části nám empirický výzkum odhaluje žitou zkušenost respondentů, z které máme možnost zjistit význam osobní účasti či neúčasti dětí na pohřbech blízkých osob v kontextu rodinného prostředí.
Role otce očima dospívajících
REJDOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá rolí otce očima dospívajícího. Teoretická část je složena ze dvou kapitol. První kapitola se věnuje charakteristice období dospívání. Druhá kapitola je na téma otcovství. Pozornost je zde věnována tomu, jaké role otec v rodině zastává, rozdílnostem v přístupu k dcerám a synům a tím, co s sebou přináší nepřítomnost otce v životě adolescenta. Výzkumná část, za pomoci kvalitativních metod a případových studií, porovnává pohled adolescentů na roli otce v rodině a zaměřuje se na rozdíly a podobné znaky jednotlivých případů.
Pohled odborné veřejnosti na dětské domovy a pěstounskou péči
VOBORNÍKOVÁ, Barbora
Práce se zabývá vhodností dětských domovů a pěstounské péče. Tu posuzuje na základě jejich schopností naplňovat psychické potřeby dětí a mladistvých. Dále se věnuje tomu, jak tyto dvě formy náhradní péče mohou ovlivňovat psychický vývoj svých svěřenců. V první polovině práce je popsán dětský domov a pěstounská péče, jejich historický vývoj až po současnou podobu v naší zemi. Dále je charakterizován pojem rodina a rodičovství, její možné podoby v minulosti a současnosti. V práci jsou charakterizovány potřeby dětí a mladistvých, dále také specifika jednotlivých vývojových fází v dětství a dospívání. V druhé části práce je posuzována vhodnost dětských domovů a pěstounské péče, a to na základě názorů autorů odborných publikací a názorů odborné veřejnosti. Na závěr je část práce věnována tomu, jak k této problematice přistupují elektronická massmédia. Jaký pohled tímto zprostředkovávají laické společnosti. Hlavním zjištěním diplomové práce je, že tyto tři skupiny převážně upřednostňují pěstounskou péči před dětským domovem. Především z důvodu skutečného rodinného prostředí, které může na rozdíl od dětského domova dítěti poskytnout. Přesto si tyto skupiny uvědomují potřebnost dětských domovů, které mohou být v některých případech vhodnější alternativou biologické rodiny.
Vliv výchovných stylů na regulaci činnosti dětí s médii v rodině
KAHLERTOVÁ, Jindřiška
Tato práce se věnuje přezkoumání vlivu rodinného výchovného stylu na regulaci dětského užívání médií. Použitá metoda je metaanalýza ve které se setkává 18 mezinárodních studií na téma rodina, výchovný styl, děti a užívání médií. Vliv výchovných stylů na regulaci dětského užívání médií byl v interpretaci vyhodnocen jako určující. Z kvantitativní i kvalitativní části shodně vychází jako nejvhodnější a vlastně jediný správný demokratický výchovný styl. U ostatních výchovných stylů nedochází k důležitému souběhu působení dimenzí kladného emočního vztahu a pevného výchovného řízení. V aplikaci na výzkum výchovných stylů v ČR je vidět, že pozitivnímu vlivu demokratického výchovného stylu je vystavena poměrně malá část dospívajících. Dále se při analýze zviditelnily již celkem známé vztahy mezi počtem a umístěním médií v domácnosti a jejich problémovým užíváním. Ukazuje se také velmi silný vliv dlouhodobé kontroly na míru a způsob užívání médií. Rodinné vztahy mají určující vliv na chápání kontroly dítětem. V rodinách s nevyrovnanou vztahovou a sociální situací může docházet k zanedbání primární prevence problémového užívání médií. Jako zajímavá se ukazují určitá nedorozumění v komunikaci dětí a rodičů ohledně samoty dětí u média a jejich zralosti k autonomnímu jednání. Z nich mohou oboustraně plynout nesrovnalosti ve vzájemných očekáváních.
Montesori metody vzdělávání a jejich aplikace při výuce přírodovědných předmětů.
Linhartová, Eliška ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Anna (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozboru významu přírody v pedagogice Marie Montessori. Poukazuje na důležitost použití vhodně zvolených pomůcek a uplatnění dalších technik výuky Marie Montessori. Zaměřuje se také na plán reformy sekundárního vzdělávání a uvádí příklady aktivit pro studenty ve věku 12 až 18 let. V praktické části se podařilo vytvořit pomůcku inspirovanou Montessori pedagogikou nazvanou Stromové pexeso. Pomůcka slouží k poznávání druhů stromů a keřů a je zde popsáno mnoho příkladů jejího využití. Metodika práce s pomůckou byla ověřena v praxi na 2. stupni ZŠ a odborném učilišti. Cílem bylo zjistit, jak funguje pomůcka v praxi a zda její používání může mít vliv na lepší zapamatování probrané látky. Bylo zjištěno, že většina studentů používání pomůcek vítá a že hra s nimi, má pozitivní vliv na zapamatování probrané látky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.