Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Caché Server Pages
BROMOVÁ, Jana
Cílem této bakalářské práce je vytvořit uživatelskou příručku pro tvorbu interaktivních webových aplikací Caché Server Pages a soubor několika tutoriálů vhodných pro výuku. Základem pro práci a tvorbu CSP aplikací je znalost HTML, bez které se nelze obejít, a tato znalost se v této práci předpokládá. Tištěná práce je doplněna o přílohu ve formě přenosného media CD, kde lze najít nejen soubor výukových tutoriálů, ale i uživatelskou příručku ve formátu PDF a všechny v ní použité příklady.
Tvorba jako cesta k dosahování cílů literární výchovy na 2. stupni ZŠ a SŠ
Grulichová, Veronika ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Práce se zabývá tvorbou v literární výchově. Tvorbu pojímá nejen jako doplněk nebo způsob ověření výsledků vzdělávání, ale jako cestu k dosahování literárních cílů. Zabývá se pohledy současných didaktiků a souvislostmi s RVP. Hledá konkrétní podoby tvořivé práce v odborných publikacích a analyzuje vybrané současné učebnice z hlediska otázek a úkolů pro žáky. Dochází k tomu, že odborné publikace mohou učiteli sloužit jako zdroj konkrétních metod a principů, učebnice jako databáze didakticky vhodných textů. Práce dále přináší reflexi několika vlastních na tvorbě založených hodin z praxe. Z prostudovaných zdrojů vyplývá, že tvorba vnáší do výuky konstruktivismus, možnost neučit se hotové závěry, ale docházet k literárním poznatkům procesem, živým kontaktem s uměleckým textem. Žáci se učí tím, že vytvářejí artefakt a komunikují o něm. Stěžejním bodem práce v hodině je reflexe, jejím prostřednictvím žák uchopuje poznatky tvorbou nabyté. Nejčastěji se tvorba v literatuře realizuje formou tvůrčího psaní nebo metodami dramatickými, metody smysluplné tvorby v dalších oblastech je možné dále hledat a vytvářet. Přístupy založené na žákovské tvorbě umožňují pojímat literaturu jako obor umělecký. Ve výuce směřují také k cílům afektivním, k formování osobnosti, hodnotové orientace nebo komunikačních schopností...
Tvorba jako jedna ze základních lidských potřeb
Melicharová, Julie ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem mezi tvorbou, lidskými potřebami (se zaměřením na potřebu sebeaktualizace) a kreativitou. V teoretické části je popsána tvorba obecná i umělecká, dále je tvorba rozdělená na profesionální a neprofesionální. Práce stručně pojednává o lidských potřebách, konkrétně se zaměřuje na teorii základních lidských potřeb podle Maslowa. Důraz klade na potřebu sebeaktualizace. V závěru teoretické části se věnuje kreativitě, současnému vnímání tohoto fenoménu, primárně se však zaměřuje na souvislosti mezi sebeaktualizací a kreativitou, jak byly definovány Maslowem. V empirické části je popsán návrh výzkumu, který zkoumá korelaci mezi sebeaktualizací a tvorbou, a zároveň srovnává sebeaktualizaci a kreativitu u tří skupin: (1) lidé tvořící profesionálně, (2) lidé tvořící neprofesionálně a (3) lidé netvořící. Klíčová slova: Tvorba, lidské potřeby, sebeaktualizace, kreativita
Víra inspirovaná živým stvořením podle Žalmu 104
Čmelík, Pavel ; Prudký, Martin (vedoucí práce) ; Sláma, Petr (oponent)
Práce se zabývá strukturou Žalmu 104 a rozdílnými variantami jeho dělení v podáních různých autorů. Kromě toho je zaměřena i na komparaci překladů vybraných míst, jež se týkají živého stvoření. Zaměřuje se i na překladové varianty vybraných hebrejských, řeckých a latinských názvů zvířat do češtiny (kozorožec, daman). Kromě toho porovnává Žalm 104 s egyptským Achnatonovým Chvalozpěvem na Slunce i s podobnými texty Starého zákona, jež se zaměřují na stvoření. Ve Starém zákoně jde především o porovnání se zprávou o stvoření v Gn 1, dále s některými dalšími tzv. stvořitelskými žalmy (Ž 8, Ž 19 a Ž 146) a s kapitolami Jb 38-41. Kromě mnoha tematických podobností v uspořádání těchto textů jsou v práci zmíněny také významné rozdíly v jejich žánrech. Zatímco Žalm 104 je chválou v osobním vztahu člověk - Bůh, zpráva o stvoření v Gn 1 je neosobním vyprávěním o Bohu a v případě Jb 38-41 jde o napomínající řeč Boha k člověku. Při hlubším zamyšlení nad Žalmem 104 a srovnávanými texty včetně dalších, které zde nebyly podrobně rozebírány, se jeví jako nápadná souvislost Žalmu 104 se zprávou o potopě v Gn 7-9 a se stvořitelskými mýty z Mezopotámie. Práce se dále věnuje otázce mýtického, metaforického a reálně zoologického pojetí živých tvorů v žalmech. V této souvislosti se podrobněji zabývá livjátanem, lvem a...
Vznik a zánik členství v družstvu.
Adam, Martin ; Oehm, Jaroslav (vedoucí práce) ; Černá, Stanislava (oponent)
4 Abstrakt Vznik a zánik členství v družstvu Snahou této diplomové práce je popsání současné právní úpravy vzniku a zániku členství v družstvu. Důvod proč jsem si vybral za téma své diplomové práce vznik a zánik členství v družstvu je, že jsem pracoval v družstvu a že jsem tak získal mnoho praktických zkušeností týkající se členství v družstvu. Diplomová práce se skládá z pěti kapitol. První popisuje jak historii družstevnictví tak historii právního vývoje v této oblasti. První kapitola se dělí na tři části - vznik družstevnictví, družstevnictví za Rakouska - Uherska a I.Republiky a družstevnictví po roce 1948. Druhá kapitola vymezuje pojem družstva a definuje zásady, na nichž stojí družstevnictví. Třetí kapitola je stěžejní částí této diplomové práce a dělí se na pět podkapitol. První podkapitola se zaobírá současnou legislativou. Další podkapitola vymezuje pojmy členství, členského podílu a člena. Třetí podkapitola definuje podmínky členství. Čtvrtá podkapitola popisuje způsoby vzniku členství v družstvu a poslední zánik členství v družstvu. Čtvrtá kapitola popisuje právní úpravu bytových družstev a její odlišnost od obecné úpravy družstev. Dělí se na tři části: institut společného členství manželů, převod členského podílu a přechod členského podílu. Poslední kapitola uvádí změny v návrhu Zákona o...
František Žák SJ (1862-1934) a teologie stvoření
Žák, František ; Novotný, Vojtěch (vedoucí práce) ; Mohelník, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na osobnost Františka Žáka SJ (1862-1934) a jeho teologii stvoření. V první kapitole se zaměřím na vlastní životní příběh Františka Žáka. Představím jeho zásadní životní momenty a na jejich základě poté provedu zhodnocení jeho osobnosti. Následně vypíšu v seznamu dílo, které napsal. To rozdělím podle témat, jimž se věnuje. V druhé kapitole popíšu Žákovo stěžejní dílo, Soustavnou katolickou věrouku pro lid. Nastíním, jaké látce se věnuje v jednotlivých dílech, a v posledním bodě této kapitoly se zaměřím na pátou knihu, jež pojednává o Bohu tvůrci. Tomuto tématu bude věnovana celá třetí kapitola. Nejprve jednotlivé tematické části této knihy rozeberu po obsahové stránce a poté se zaměřím na to, jak Žák používá důkazy z Písma a církevních otců. Nakonec srovnám Žákovu Soustavnou katolickou věrouku pro lid s díly soudobých autorů. Budu tedy srovnávat s díly Josefa Pospíšila, Richarda Špačka a Jana Valeriána Jirsíka. Nakonec srovnám to, jak oni píší o Bohu tvůrci s tím, jak o něm píše František Žák. Klíčová slova František Žák Životopis Systematická teologie Teologie stvoření

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.