Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Spiritualita při léčbě závislosti
Kárová, Lydie ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Philippová, Lenka (oponent)
Shrnutí Ve své práci Spiritualita při léčbě závislosti se zaměřuji na spiritualitu jako složku osobnosti, která se podílí na jejím utváření a rozvíjení. Práci dělím do tří částí, v první umisťuji spiritualitu do českého prostředí a uvádím její definici, v druhé hledám roli spirituality v pojetí a léčbě závislosti a ve třetí uvádím čtyři konkrétní spirituální metody působící v léčbě závislosti. Ve všech částech pracuji s modelem spirituality od Zdeňka Vojtíška. Sedm rovin tohoto modelu tvoří dohromady komplexní složku, kterou je spiritualita. Výchozím konceptem modelu spirituality je, že jednotlivé roviny se navzájem prostupují, nepůsobí odděleně, mohou být různě zastoupené a jejich zdrojem může být cokoliv. To potvrzuje příklad závislosti, která působí na všech těchto rovinách. Závislost vymezuji jako závislý vztah, který nerozlišuje formy závislosti, ale zdůrazňuje jejich společné rysy. Jak spiritualita, tak závislost je komplexní složkou jedince, která se vztahuje k celé jeho osobě. Aby mohlo docházet ke změně osobnosti, je třeba bezpečného a podnětného prostředí, které vymezuji poradenstvím a psychoterapií, konkrétně jejich společnými nástroji, kterými je terapeutický vztah a osoba terapeuta. Vztah poradenství ke spiritualitě nacházím v duchovním poradenství, jak ho představuje Zdeněk Vojtíšek. Vztah...
Sonda do kompetencí občanského poradce
Barešová, Jitka ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
(česky) Tématem této diplomové práce je sonda do kompetencí občanského poradce. Práce se zaměřuje na zjištění kompetenčních požadavků, které je třeba splňovat pro práci občanského poradce a jak toto vnímají sami poradci. Tato diplomová práce je členěna na dva hlavní bloky, a to na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku a definování pojmů a činností v poradenství s bližší specifikací občanského poradenství a jeho pracovníků. Důraz je kladen na vymezení znalostí, dovedností a hodnot občanských poradců. Cílem praktické části je zjištění pohledu občanských poradců na kompetence v rámci jejich profese a také na potřeby v této oblasti. Jako hlavní výzkumné otázky byly položeny tyto: "Jakou míru jistoty ve svých kompetencích pociťují poradci v občanské poradně?" a "Je dostačující dosavadní systém vzdělávání občanských poradců?" Odpovědi jsou určeny analýzou dat zjištěných kvantitativním průzkumem doplněny o kvalitativní rozhovory s občanskými poradci. V závěru jsou uvedeny návrhy dalších výzkumů k danému tématu.
Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách
Bílková, Karolína ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách se zabývá problematikou přístupu k profesnímu poradenství v rámci středních škol. Pomoc s výběrem vhodné profese nebo další soustavné přípravy k budoucímu povolání je bezpochyby důležitou součástí života každého středoškoláka a vždy měla své místo ve vzdělávání. Tato práce se zamýšlí nad změnou pojetí a chápáním kariérového poradenství v dnešním školském systému, výchovném poradenství. Práce se snaží zmapovat rozmanité způsoby a možnosti práce v této oblasti poradenství, poukázat z čeho pramení právě daná koncepce současných středoškolských, výchovných poradců k této problematice a také, zda-li tak je naplňen vytyčený cíl. Na pozadí tří konkrétních škol a jejich koncepcí, přístupů k problematice i odlišných kulturních i socioekonomických podmínek, budou vysvětleny shody a rozdílnosti jednotlivých koncepcí výchovného poradenství.
Význam manželství z pohledu současné mladé generace
Moudrá, Marie ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Urban, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá významem manželství z pohledu současné mladé generace. Práce se zaměřuje na aspekty, které ovlivňují pohled na institut manželství. Dále se věnujeme období mladé dospělosti, kde se dále zabýváme psychickým a tělesným vývojem, který s tímto obdobím souvisí. V práci jsme se také soustředíme na nesezdané soužití, které je v dnešní době oblíbenou formou soužití. Z výzkumného šetření je zřejmé, že současná mladá generace má stále zájem o uzavření institutu manželství a hlavním důvodem, který by měl vést k uzavření manželství je pro většinu dotazovaných láska k partnerovi či partnerce.
Webový prezentační systém poradenské firmy
Čampula, Roman ; Šuška, Boris (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením internetové prezentace firmy Optimal Energy. Vychází z dosavadního webu, který již nebyl dostačující a neplnil požadavky kvalitní současné webové prezentace. Pro vytvoření celého díla byl použit jazyk HTML spolu se skriptovacím jazykem PHP. Veškerý obsah webu je pro účely jednoduchých úprav získáván z databáze MySQL. Web je vzhledem ke svému účelu velmi přizpůsoben optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Pro větší konkurenceschopnost firmy byla prezentace navržena podle požadavků přístupného webu. Práce se dále zabývá nasazením celého systému, testováním a možnostmi dalšího vývoje této prezentace.
Školní a poradenská trajektorie dítěte s Aspergerovým syndromem
Lampová, Klára ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Cílem je nahlédnout do školní a poradenské trajektorie dětí s Aspergerovým syndromem z jejich perspektivy, doplněné o výpovědi jejich rodičů a poté okomentovat shody a odlišnosti, které se v jejich výrocích objevují. Data jsou sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů a jedná se o kvalitativní výzkum. Na základě analýzy výsledků jsou pak představena zjištění v oblastech: "co bylo před tím" (tedy co diagnóze předcházelo); školní docházky; komunikace se spolužáky a učiteli; vztahů ve škole; zkušeností s poradenskými zařízeními a odbornou pomocí; zájmů a podobností či odlišností v pohledech dítěte a rodiče. Ve výsledcích se nejčastěji objevovalo téma nedostatečných odborných znalostí o problematice Aspergerova syndromu, kvůli kterým docházelo k častým nedorozuměním či konfliktům s pedagogickými pracovníky. Dále se ve výsledcích objevila témata jako tedy jsou: potřeba tolerování individuálních podmínek během vyučování; deficity v komunikaci a sociálních interakcích; kladné vnímání odborné pomoci a spolupráce odborníků se školou. Práce je také zaměřena na teoretické vymezení problematiky Aspergerova syndromu ve vztahu ke zjištěním ve výzkumné části. KLÍČOVÁ SLOVA speciální vzdělávací potřeby, Aspergerův syndrom, škola, poradenství
Role sociálního pedagoga a asistenta pedagoga při integraci žáků (dětí) ze sociokulturně odlišného prostředí
GRACÍKOVÁ, Ivanka
Tato bakalářská práce se zabývá obecným vymezením profese sociálního pedagoga a asistenta pedagoga, a to především ve vztahu k jeho kompetencím a oblastem uplatnění v rámci práce s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Pojednává o činnosti sociálních pedagogů a asistentů pedagogů, kteří jsou nápomocni při řešení každodenních problémů dětí a žáků nejen ve škole, ale i při adaptaci na nové prostředí. Z poznatků uvedených v teoretické části práce vychází část praktická. V rámci výzkumného šetření byly vytvořeny otázky pro sociálního pedagoga a asistenta pedagoga, které byly formou rozhovorů předloženy vybraným informantům, kteří v reálu tyto profese vykonávají. Ze zjištěných dat provedených pomocí kvalitativního výzkumného šetření - metody otevřeného kódování od jednotlivých oslovených informantů bylo možné prokázat, že sociální pedagogové a asistenti pedagoga jsou naprosto nezbytným a nepostradatelným článkem a jejich přínos v edukačním procesu inkluze žáka se speciálními vzdělávacími potřebami je velice důležitý, zejména pak na základní škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.