Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití Open Source platforem v rámci vzdělávání v oboru Grafický design
Lukáš, David ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na možnosti využití Open Source grafických editorů ve výuce na středních odborných školách v rámci oboru Grafický design. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a uvedeny dostupné výukové zdroje a materiály věnující se problematice výuky práce v grafických editorech. Jsou zde popsána specifika oboru Grafický design v kontextu střední odborné školy a cílů vzdělávání definovaných v RVP. Postihuje nároky na grafické editory, jejich dostupnost a možnosti jejich využití jako legitimního prostředí k osvojení potřebných dovedností a zkušeností žáků a pro jejich další pracovní uplatnění. Praktická část je věnována průzkumu způsobů výuky práce v grafických editorech a možnostem využití alternativních grafických editorů na jednotlivých středních školách nabízejících studium oboru Grafický design. Obsahuje rozbor časových dotací odborných předmětů definovaných v ŠVP, dotazníková šetření a rozhovory s pedagogy. Zkoumaná je i situace v reálné praxi dotazníkovým šetřením a rozhovory se zaměstnavateli a praktiky z oboru. Z následné analýzy vyplývají problematické momenty spojené s aplikací alternativních grafických editorů do výuky a praxe. Jsou zde shrnuta možná východiska a podmínky jejich řešení.
3D model vybraného objektu
Barancová, Simona ; Viktorová, Stanislava (oponent) ; Bartoněk, Dalibor (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je tvorba 3D modelu vo vybranom programe. Na začiatku diplomovej práce je stručný opis vybraného objektu – Chrámu sv. Václava v Brně. Ďalej nasledujú prípravné práce pred meraním, tvorba meračskej siete pomocou GNSS a následne zameranie objektu tachymetrickou metódou. V ďalších kapitolách je stručne popísaná počítačová 2D a 3D grafika a program AutoCAD Civil 3D, v ktorom je vytvorený výsledný model objektu.
Podpora výuky úprav digitální fotografie v metaformátu RAW
Hájek, Petr ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Cílem bakalářské práce v teoretické části je seznámit čtenáře s metaformátem RAW digitálních fotoaparátů. Jsou zde demonstrovány jeho možnosti při postprodukci fotografií při zachování maximální kvality výsledné fotografie. Představený postup se zaměřuje i na efektivitu zpracování z pohledu časové náročnosti. Součástí práce je také porovnání několika programů pro prohlížení a zpracování RAW. Praktickým výstupem je vytvoření výukové webové stránky, která prezentuje postup konverze RAW populární formou. Na této stránce má uživatel možnost stáhnout si zdrojové soubory a sám vyzkoušet popsané postupy úprav.
Realistic hair rendering in Autodesk Maya
Svoboda, Tomáš ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorba, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce popisuje real-time zobrazovaní vlasů v 3D modelovacím programu Autodesk Maya. Zobrazovací modul je součást projektu Stubble - zasuvného modulu do programu Maya, který slouží k modelovaní vlasů. Prezentovaný algoritmus poskytuje vysoce kvalitní interaktivní náhled, pomocí kterého je možné modelovat vlasy bez nutnosti zdlouhavého vytváření náhledu v externím programu. Cílem je vytvořit takový náhled, který se bude co nejvíce podobat obrázkům, které produkuje 3Delight - zasuvný modul pro program Maya, který implementuje standardy zobrazovacího rozhraní RenderMan.
Vizuální manipulace nejen v umění - výtvarná výchova a současné médium
Culková, Lucie ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce Vizuální manipulace nejen v umění - výtvarná výchova a současné médium Lucie Culková, duben 2012 Abstrakt Bakalářská práce je teoretickou studií tématu vizuální manipulace. Studie stručně popisuje vývoj klasické i digitální fotografie a soustřeďuje se na metody úprav obou typů snímků. Jednotlivé techniky manipulace s fotografickým obrazem jsou zde přiblíženy na konkrétních příkladech a v soudobém kontextu. Práce nahlíží na využití manipulovaných obrazů v různých médiích a v dílech osobností zahraničního i českého výtvarného umění. Poznatky z teoretické studie jsou východiskem pro pedagogickou část práce, která obsahuje několik námětů pro hodiny výtvarné výchovy na základní škole. Praktická část představuje soubor autorských fotomanipulací, v nichž se uplatňují techniky obrazové manipulace popisované v teoretické studii. Dále je uveden projekt, který se zabývá úpravou reklamních fotografií na obalech potravin. Cílem práce je přiblížení jednotlivých metod manipulace a způsobů jejich využití v různých oblastech lidské činnosti.
Umělecké zobrazení scény
Benda, Jan ; Tóth, Michal (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Cílem této práce je prostudovat vybrané metody nerealistikého uměleckého zobrazení (cell shading, pencil sketch shading, watercolor shading) a napodobit dané techniky při vykreslování objektů ve 3D prostoru s použitím knihovny OpenGL. Oblastí využití těchto technik je široké - od grafických aplikací, přes počítačové hry až po animované filmy. Tato práce popisuje návrh a implementaci těchto technik: cell shading, skica tvořená tužkou a akvarelová malba.
Zobrazování "nízké" vegetace v 3D prostoru
Řehánek, Jiří ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zobrazováním nízké vegetace ve 3D prostoru v reálném čase. Nízkou vegetací se myslí tráva a keře. Nejdříve se podívá na již existující implementace vegetace ve 3D hrách, kde se prozkoumají vlastnosti pozorovatelné při samotném hraní a dojde k hodnocení vizuální kvality. Poté následuje návrh postupu při řešení této problematiky a popis implementace. V závěrečné části se shrnou dosažené výsledky.
Digiverse monument
Tajovský, Jakub ; Blažíček, Martin (oponent) ; Resslová, Veronika (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám obrazem na hranici digitálního a analogového média a horizontem jako hranicí vizuální percepce. Výstupem je počítačový program, variabilní obraz, digitální verze uměleckého artefaktu. Jedná se rastr snímků naskládaných v horizontálním pásu, jednotlivé snímky je možno variovat za jejich alternativy. Obraz je možno pozorovat z různých úhlů pohledu:1. Jako obraz na stěně z chodby v galerii, 2. z prostoru za plátnem, odkud je možné ho ovládat pomocí kurzoru 3. na internetu, jako streamované video.
Programové vybavení v závislosti na tvorbě grafických produktů
Bubeníček, Jan ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem práce je zmapovat přehled a funkcionalitu programového vybavení potřebného k vytváření ucelených grafických děl. Práce by měla nejen vymezit jednotlivé oblasti počítačové grafiky a popsat k ní příslušný software. Hlavní přínosem by mělo být komplexní definování nejdůležitějších úkonů DTP procesu při vytváření komerční grafické zakázky. Na těchto jednotlivých částech tvůrčího procesu budou ukázány problematická místa a chyby jichž se může grafik dopustit a jak by se jim měl vyvarovat. Poslední část práce ilustruje využití grafických programů při realizaci konkrétních zakázek.
Prezentace firmy a jejich produktů pomocí různých grafických technik a postupů
Tokhyan, Aramayis ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je popsat různé techniky prezentace firmy a jejich produktů pomocí různých typů dokumentů. Práce popisuje základy problematiky prezentace, propagace a reklamy. Největší důraz klade práce na problematiku reklamy na internetu, konkrétně na bannerovou reklamu. V praktické části se práce věnuje konkrétní modelové situaci tvorby bannerové reklamy s využitím poznatků z teoretické části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.