Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh opatření na snížení zákaznických reklamací
Charvátová, Petra ; Strnad, Vlastimil (oponent) ; Tyráček,, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zákaznických reklamací předních světlometů ve firmě Automotive Lighting s. r. o. Cílem je zanalyzovat stav zákaznických reklamací za rok 2018 a pomocí Paretovy analýzy vyhodnotit největší zdroj neshod z pohledu typu reklamace. Práce se zaměřuje na řešení jednoho konkrétního typu reklamace. Klíčovou součástí práce je také zpracování procesní analýzy, vyhodnocení příčin vzniku reklamace a návrh nápravných opatření, která by daný problém eliminovala. Závěr práce obsahuje zhodnocení navržených nápravných opatření, a to i z ekonomického hlediska.
Lexical Expression of Cause and Result Relations in the Present-day French
LIDINSKÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce je identifikace a zhodnocení prostředků lexikálního vyjádření příčinných a důsledkových vztahů v současné francouzštině. Po teoretickém úvodu, v němž budou představeny nejdůležitější termíny nutné pro tuto práci, se zaměříme na české pojetí diskurzních vztahů. Na jeho základě bude sestaven seznam francouzských lexikálních vyjádření příčiny a důsledku, která budou dále vyhledávána v korpusech frWac a Frantext. V praktické části této práce budou daná lexikální vyjádření analyzována z hlediska jejich struktury, pozice a užití ve větě a textu. Zohledněna bude také frekvence jejich výskytu v obou korpusech.
Předložky s významem příčinným, přípustkovým, účelovým a podmínkovým v současné francouzštině (kontrastivní korpusová analýza)
JANISCHOVÁ, Olga
Bakalářská práce se zabývá předložkami s významem příčinným, přípustkovým, účelovým a podmínkovým v současné francouzštině. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou předložky vymezeny z pohledu pozičního, funkčního a lexikálního. Je zde popsána jejich syntaktická a sémantická funkce. Podrobně jsou zde charakterizovány významové vztahy příčinné, přípustkové, účelové a podmínkové spolu s předložkami, které je vyjadřují. Praktická část se věnuje kontrastivní korpusové analýze francouzských předložek a hledání jejich českých ekvivalentů.
Dialektická metoda a jedno v dialogu Filébos
Černoch, Jan ; Špinka, Štěpán (vedoucí práce) ; Thein, Karel (oponent)
Tato práce se zaměřuje na význam dialektické metody v kontextu předcházejících částí dialogu Filébos (diskuse o jednom a mnohém, asymetrický etický spor, zkoumání přirozenosti slasti) a v kontextu některých následujících částí (příklady užití dialektické metody, vzpomínka od boha spojená s dohodou o třech rysech dobra, náčrt ontologie čtyř rodů). Tato metoda má ze své perspektivy univerzální dosah a jejím úkolem je řešit aporie. Její zásada, podle které rozlišuje jedno a mnohé a také určité a neurčité, však vyžaduje další upřesnění. Počáteční jedno má význam rodu, který zahrnuje druhy, nebo henády, která má monády. Meze dialektické metody jsou dány etickou perspektivou založenou na vhledu do povahy dobra a ontologickou perspektivou, která zavádí příčinu. Dobro i příčinu lze identifikovat s čistým jednem, a tak dialektickou metodu doplnit. Dialektickou metodu lze aplikovat pouze na takové jedno, které je mnohé nebo na takové jedno, které sjednocuje mnohost (čisté jedno). Nelze ji aplikovat na jedno bez jakéhokoli vztahu k mnohosti ani na mnohost, která není žádným způsobem jedna. Dialektická schopnost je na rozdíl od dialektické metody poznáním, které však může dialektická metoda předpokládat.
Poruchy chování jako sekundární symptom žáků s ADHD na 2. stupni základní školy
Jánský, Miloš ; Šotolová, Eva (oponent) ; Mottlová, Jana (oponent)
Poruchy chování jako sekundární symptom žáků s ADHD na 2. stupni základní školy. Abstrakt: Rigorózní práce se zabývala problematikou poruch chování, jejich etiologií, prognózou a prevalencí a vychází ze současného stavu v ČR. Jejím hlavním cílem bylo zjistit, jaký je vztah mezi poruchami výchovně či sociálně podmíněnými a poruchami, které také někdy nazýváme poruchy specifické, resp. poruchy vycházející z orgánového oslabení (v našem případě hyperkinetické poruchy - ADD/ADHD). Následně je zjišťováno, jak tuto problematiku vnímají učitelé v pedagogické praxi. Práce ověřovala, nakolik jsou jedinci s poruchami hyperkinetického spektra náročnější ve vzdělávacím procesu a v oblasti výchovy oproti jedincům s poruchou výchovně - sociálně podmíněnou. Autor práce vycházel z názoru pedagogického "terénu", že děti s hyperkinetickou poruchou jsou pro pedagogickou, resp. učitelskou práci náročnější. Rigorózní práce se proto poměrně podrobně zabývá hyperkinetickým syndromem - ADD/ADHD, a to v souvislosti s navazujícími sekundárními projevy. Jako jeden z nejvýrazněji rušivých symptomů této poruchy je ve školním prostředí vnímána např. impulzivita, ale také agresivita, která je pojednána v teoretické části. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisuje a...
Vyjadřování příčiny a důsledku v psané češtině českých neslyšících
Nedbalová, Žofie ; Richterová, Klára (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Tato práce se věnuje vyjadřování příčiny a důsledku v psané češtině českých neslyšících (tj. těch, kterým mluvený jazyk není plně dostupný sluchovou cestou). Na základě české odborné jazykovědné literatury představuje předkládaná práce význam pojmů příčina a důsledek, resp. vztah přičinný a vztah důsledkový, a shrnuje jazykové prostředky, kterými jsou tyto vztahy v češtině vyjadřovány. Tyto prostředky užívané ve většinové češtině následně při analýze srovnává s prostředky, které k vyjadřování příčiny a důsledku užívají v česky psaných textech čeští neslyšící. Analyzovaný materiál tvoří 1 310 výpovědí obsahujících vyjádření příčiny a důsledku excerpované z textů 167 neslyšících autorů. Analyzovaný materiál zahrnuje jednak školní práce poskytnuté přímo neslyšícími žáky pro účely této práce, jednak texty zařazené v korpusu DEAF. Při analýze je kladen zvláštní důraz na takové prostředky a postupy vyjadřování příčiny a důsledku, které se liší od češtiny většinové, na pravděpodobné příčiny těchto odchylek, zejm. na možné interference z českého znakového jazyka.
Poruchy přijmu potravy jako aspekt sebepoškozování
Štěrbová, Karolína ; Dytková, Natálie (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Anotace: Bakalářská práce pojednává o poruchách příjmu potravy, jejich příčinách a léčbě. Práce je rozdělena na dvě části. Na část teoretickou a část praktickou. V první části se dozvíme komplexní informace o problematice poruch příjmu potravy. V druhé části nalezneme výzkum provedený kvalitativní metodou pomocí rozhovoru. Rozhovory jsou zpracovány kazuistikou a metodou zakotvené teorie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.