Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 184 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studium dějů probíhajících během karbonatace pánvové strusky
Sadílek, Lukáš ; Cába, Vladislav (oponent) ; Másilko, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá studiem dějů probíhajících během karbonatace pánvové strusky (LFS). Hlavní fáze obsažené v pánvové strusce, tedy -C2S, -C2S, C4AF, C12A7 a navíc také -C2S, byly nejprve syntetizovány v čisté formě. Následně u všech vzorků, včetně samotné pánvové strusky, byla sledována hydratační a karbonatační aktivita. Největší hydratační aktivita byla pozorována u fází hlinitých C4AF, C12A7 a nejvyšší karbonatační aktivitu vykazoval především -C2S, dále také -C2S a LFS. V průběhu karbonatace pánvové strusky dochází ke vzniku zejména uhličitanů, resp. CaCO3 v různých modifikacích, ale také ke vzniku menšího množství produktů hydratace hlinitých fází při velmi rychlé reakci se záměsovou vodou. Na průběh karbonatace mají významný vliv teplota i relativní vlhkost. Tyto podmínky mají vliv na samotnou míru karbonatace a relativní vlhkost dále také na poměr vznikajících modifikací CaCO3, kdy s největší pravděpodobností mění mechanismus průběhu karbonatace.
Zachycení CO2 ve sprejové koloně za použití různých atomizačních technik
Klíma, Petr ; Bělka, Miloslav (oponent) ; Malý, Milan (vedoucí práce)
Zachytávání oxidu uhličitého (CO2) může být klíčovým krokem v boji proti globálním změnám klimatu. Jednou z perspektivních technologií pro záchyt CO2 je sprejová kolona. Tato diplomová práce zkoumala její potenciál prostřednictvím rešerše dostupné literatury a experimentů na laboratorním modelu sprejové kolony. Práce obsahuje přehled absorbentů a trysek. Dále byla provedena rešerše na geometrické a provozní parametry sprejových kolon a dalších podobných zařízení využívajících se pro absorpci a desorpci CO2. Tyto poznatky vedly k sestrojení sprejové kolony a k provedení experimentů. Byl zkoumán vliv použitého typu trysky, dále vliv koncentrace CO2 v přiváděném plynu, vliv atomizačního tlaku a vliv teploty na účinnost absorpce ve sprejové koloně. Regenerační experimenty byly provedeny taktéž ve sprejové koloně a poté v menším měřítku v ocelové válcové nádobě.
Platforma pro sledování kvality pracovního prostředí
Lipták, Ivan ; Dvořák, Jan (oponent) ; Musil, Petr (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom a konštrukciou platformy pre meranie kvality ovzdušia v pracovnom prostredí. Platforma bude zbierať údaje o stave ovzdušia a následne vyhodnocovať tieto údaje pre ďalšie spracovanie do databázy, poprípade upozornenie užívateľa. Platforma bude využívať na prácu mikrokontrolér EPS32 ku ktorému budú pripojené rôzne senzory a displej na okamžité zobrazovanie nameraných dát. Pri návrhu sa bude dbať na najväčšiu presnosť, flexibilitu zariadenia, a jeho rôznorodé použitie či už vo výrobných halách, kanceláriách alebo aj domácnostiach.
Studie ekologického dopadu výroby, provozu a likvidace různých typů automobilů
Kutnar, Václav ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
V zájmu snížení emisí skleníkových plynů se státy zaměřily (mimo jiné) na automobilovou dopravu. Existují však různé druhy pohonu automobilů a každý z nich produkuje v různých částech svého životního cyklu jiné množství emisí, které se navíc v jednotlivých státech liší. Znalost přesných a srovnatelných hodnot je nezbytná pro rozhodování o tom, jak tyto emise co nejefektivněji a nejekonomičtěji snížit. Existující studie se často zaměřují pouze na jednu část životního cyklu a/nebo nejsou lokalizovány na konkrétní stát. Tato studie analyzuje celý životní cyklus vozidla a jeho paliva nebo energie pro vozidlo vyrobené, provozované a recyklované v České republice. Vychází z existujících studií doplněných o údaje státních orgánů, výrobců vozidel a vlastní výpočty. Bylo zjištěno, že v České republice má v porovnání s vozidlem se spalovacím benzínovým motorem (ICEVg) elektromobil (BEV) o 33 % nižší celkové emise skleníkových plynů a vozidlo s vodíkovými palivovými články (FCEV) o 19 % nižší. Vozidlo se spalovacím motorem má však nižší emise již při výrobě, a proto jsou jeho kumulativní emise nižší než u elektromobilu do 70 000 ujetých km a u vozidla s vodíkovými palivovými články do 111 000 km.
Monitorování obytného prostředí v domě
Dlugoš, Daniel ; Ježek, Michal (oponent) ; Staněk, Kamil (vedoucí práce)
V naší práci se snažíme o vytvoření malého, nabíjecího a přenosného zařízení snímající teplotu, vlhkost, barometrický tlak, prachové částice, koncentraci oxidu uhličitého a VOC. Monitor kvality ovzduší dokáže s určitou spolehlivostí měřit fyzikální veličiny, se kterými se setkáváme v každém vnitřním prostředí, vyhodnotit je a zobrazit uživateli. Senzory, modul datového úložiště a OLED displej jsou rozmístěny na PCB desce vyrobené na míru.
Carbon Capture Storage/Utilization
Šuráň, Michal ; Baláš, Marek (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou CCS a CCU. Konkrétním cílem práce je rešerše problematiky záchytu, transportu, uložení a zpracování oxidu uhličitého. Důraz je kladen především na technologie spojené se spalováním fosilních a biomasových zdrojů. V první části jsou popsány přeměny paliva a po nich navazující separační technologie. Druhá část popisuje přepravu CO2. V třetí a čtvrté kapitole jsou popsány metody uložení a využití oxidu uhličitého. Poslední oddíl se zaměřuje na problematiku záchytu CO2 s využitím biomasových zdrojů.
Firmware měřicí stanice pro bezdrátový sběr dat přes LoRaWAN
Jánoš, Vít ; Možný, Radek (oponent) ; Juráň, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem software s mikrokontrolérem STM32WL55-JC1. Vývojový kit byl zvolen především kvůli jeho LPWAN možnostem. Výsledný prototyp komunikuje prostřednictvím protokolu LoRaWAN, na aplikační server odesílá přes veřejnou síť The Things Network měřená data, jimiž jsou koncentrace oxidu uhličitého, teplota a tok oxidu uhličitého z půdy. Data jsou také společně s časovou značkou zálohována lokálně na SD kartu. Software byl navržen s ohledem na použití komorové měřící metody, která je v textu také popsána.
Vliv výroby elektrické energie a tepla na životní prostředí
Žák, Jiří ; Novotný, Jan (oponent) ; Matoušek, Antonín (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současnou skladbou zdrojů elektrické energie v České republice a jejich vlivem na životní prostředí. Je zde zmapován současný stav energetiky, popsána struktura zdrojů, spotřeby a instalovaný výkon v ES ČR. V práci je ukázán vývoj bilance elektřiny od roku 1988 a netto výroba elektřiny v ČR. Také je zde popsaný export a import elektřiny v roce 2008 a stanovení vlivu různých energetických zařízení na životní prostředí. V praktické části se práce zabývá emisemi jednotlivých typů elektráren, jejich zpracováním, výpočtem a možnostmi snížení emisí oxidu uhličitého z výroben elektrické energie. V dalším bodě se zabývá předpokládaným rozvojem zdrojů s ohledem na životní prostředí. V závěru práce je celkové zhodnocení dosažených poznatků a výsledků s ohledem na životní prostředí.
Nanocomposite varnishes
Hlavčo, Tomáš ; Rozsívalová, Zdenka (oponent) ; Frk, Martin (vedoucí práce)
This work deals with issues of nanoparts and nanotechnology and it’s applications in the sphere of dielectrics. Primary objective has been to make series of varnish samples filled with nanoparts. Then we have measured dependencies of absorber and resorber currents and we have been monitoring changes of dielectric properties against unfulfilled samples. Used materials were epoxy resin TSA 220S filled with nanoparts of silicon oxide.
Elektromobilita, současnost a vize
Valíček, Roman ; Kracík, Petr (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit přehled o současném a předpokládaném budoucím stavu elektromobility v České republice a to včetně analýzy možných vlivů tohoto rozvíjejícího se oboru na další odvětví, zejména energetiku a ekologii. Práce je rozdělena do několika úseků. První část je rešeršního charakteru a zabývá se nejprve obecnými poznatky souvisejícími s elektromobilitou a poté přechází v analýzu aktuální situace na našem území, ve které je detailněji rozebírána především problematika dobíjení elektromobilu a podpora elektromobility. Druhá část práce se zaměřuje na vliv nárůstu elektromobility na elektrizační soustavu a na emisní stopu elektromobilu. Tyto kapitoly jsou podloženy vlastními výpočty a na jejich konci je provedeno vyhodnocení získaných výsledků. V závěru jsou shrnuty dosažené poznatky a je okomentován nadcházející vývoj elektromobility v budoucnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 184 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.