Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání odlišností interkulturálního marketingu na vybraných průmyslových trzích EU a východní Evropy
Hrbek, David ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Přikrylová, Jana (oponent) ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Stránský, Lubomír (oponent)
Interkulturální marketing je trvalý proces přizpůsobování marketingových programů cílovým národním či regionálním trhům. Interkulturálními rozdíly hrají významnou roli při uplatňování nástrojů marketingové strategie, tedy při provádění marketingového výzkumu, segmentace trhu a výběru vhodných cílových skupin, vytváření positioningu značky a implementaci marketingového mixu -- produkt, cena, distribuce a komunikace. Doktorská práce se zabývá komplexní charakteristikou kulturních odlišností vybraných zemí Evropské unie a východního bloku - Německa, Rakouska, Itálie, Polska, Ruska, Ukrajiny a Běloruska - s cílem definovat způsoby chování průmyslových subjektů v těchto zemích, analyzovat podnikatelské prostředí a syntetizovat hlavní poznatky o způsobech vedení obchodního jednání. Na příkladech z praxe je ukázáno, že vedení obchodního jednání na průmyslovém trhu je sice determinováno faktickými údaji o vlastnostech zboží či služeb, ceně, podmínkách dodání a způsobu úhrady kupní ceny, však stále více se ukazuje, že znalosti kulturních odlišností jednotlivých zemí, orientace ve způsobu vedení obchodního jednání s cizincem a schopnost přizpůsobit se obchodním zvyklostem a etiketě v cizím prostředí značným způsobem ovlivňuje výsledek obchodních transakcí. Bez znalosti místních podmínek, jazykové připravenosti, hodnotové orientace, historických a kulturních odkazů a v neposlední míře i pečlivého prostudování způsobu vedení obchodního jednání, by tyto, hodnotově a organizačně rozsáhlé obchodní případy, nebylo možné realizovat. Práce poskytuje praktické využití díky nashromáždění informací a přehlednému porovnání podnikatelského prostředí v sedmi vybraných evropských zemích. Podává vzevrubný rozbor politických, legislativních a ekonomických faktorů a popisuje specifické podmínky pro uplatňování českého zboží ve výše zmíněných teritoriích. Tato data, nashromážděná v úzké spolupráci se zastupitelskými orgány České republiky v zahraničí, jsou univerzálně použitelná pro české exportéry a vytváří rámec pro další analýzy v oblasti sociálně-kulturní a v oblasti vedení obchodního jednání.
Komparace obchodních jednání v ČR, Německu a Rakousku
Bošiaková, Hana ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Vokáč, Matěj (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížení problematiky interkulturních rozdílů mezi Českou republikou, Německem a Rakouskem. Snahou je nejen popsat rozdíly v chování každé z těchto tří zemí z národního pohledu, ale současně je aplikovat do sféry obchodních jednání. Součástí úmyslu je konkrétní popis jednotlivých Hofstedeho dimenzí a následně porovnání výsledku výzkumu s realitou a praxí. První kapitola se věnuje komunikaci. Druhá kapitola patří kultuře, kulturním standardům a dimenzím. Třetí kapitola je věnována obchodním jednáním, fázím obchodních jednání a zvykům při jednáních u všech tří zemí. Čtvrtá kapitola zveřejňuje výsledky Hofstedeho výzkumu pro ČR, Německo a Rakousko.Pátá kapitola patří rozhovoru s HR Manager německé developerské firmy působící v České republice.
Analýza podnikatelského prostředí Thajska v oblasti cestovního ruchu - příležitosti a hrozby pro české podnikatele
Teterjová, Alice ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Dragula, Ladislav (oponent)
Hlavním cílem práce je podtrhnout příležitosti a hrozby pro české podnikatele v oblasti cestovního ruchu v Thajsku a seznámit je s místním podnikatelským prostředím a specifiky obchodního jednání. Práce obsahuje definici podnikatelského prostředí, kulturního prostředí, vyjednávacích strategií a taktik. Dále obsahuje SWOT analýzy podnikatelského prostředí v Thajsku a cestovního ruchu v Thajsku.
Obchodní a kulturní specifika Norska
Pitelová, Lucie ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Korandová, Jiřina (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je poskytnout všeobecné informace o Norsku, zhodnotit jeho ekonomickou situaci,hospodářský vývoj a základní makroekonomické ukazatele. Dále se zabývám významem členství Norska v mezinárodních organizacích a vzájemnými obchodními vztahy s Českou republikou a Evropskou unií. Poslední kapitola je zaměřena na kulturní a obchodní odlišnosti a zvláštnosti v jednotlivých stylech jednání mezi Norskem a Českou republikou.
Podnikatelské prostředí, obchodní a kulturní zvláštnosti Bosny a Hercegoviny
Duljković, Zenon ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat podnikatelské prostředí Bosny a Hercegoviny, přiblížení ekonomické a politické situaci země, dále analyzovat obchodní jednání s bosenskými partnery a poukázat na kulturní a jiné odlišnosti, na které může český podnikatelský subjekt narazit. První kapitola obsahuje základní charakteristiku země, stručnou historii a informace o obyvatelstvu. Druhá kapitola pojednává o podnikatelském prostředí, o ekonomické a politické situaci země a zahraničních investicích. Třetí kapitola se zabývá kulturními a sociálními zvláštnostmi. Poslední čtvrtá kapitola analyzuje obchodní jednání bosenských subjektů pomocí dotazníkového šetření mezi českými a bosenskými podnikatelskými partnery.
Business and cultural customs - Dubai
Heisigová, Adriána ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Cieľom mojej bakalárskej práce bolo predstaviť obchodné a kultúrne zvláštnosti Dubaja. Pomocou vlastného pozorovania a interview bolo možné potvrdiť alebo vyvrátiť všeobecne známe skutočnosti a vytvoriť tak zdroj základných informácií o Dubaji, ktorý je vhodný ako pre turistov, tak pre potenciálnych obchodných partnerov zo zahraničia. Prvá kapitola obsahuje stručné dejiny, prírodné a geografické podmienky, popisuje politickú situáciu a analyzuje ekonomické prostredie. Obsahom druhej kapitoly sú predovšetkým kultúrne zvláštnosti, ku ktorým patrí náboženstvo, popis obyvateľstva, ale aj jazyk alebo oblečenie. V tejto časti sa tiež zaoberám úkazmi typickými najmä pre Dubaj. ako sú napríklad umelo vytvorené ostrovy. Posledná kapitola je venovaná hlavne obchodnému jednaniu, obchodným vzťahom medzi Dubajom a Českou republikou a charakteristike minuloročnej krízy. Taktiež poskytujem návod na založenie firmy v Dubaji a na to, ako sa vyhnúť možným obchodným rizikám.
Obchodní a kulturní zvláštnosti Spojených arabských emirátů
Baranová, Adéla ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Práce poskytuje základní informace o Spojených arabských emirátech a přibližuje zdejší kulturní a obchodní zvyklosti a odlišnosti, které hrají významnou roli při expandování na emirátský trh. Cílem práce je analýza těchto zvyklostí a specifik, zejména pak má za úkol zodpovědět otázku, zda tyto odlišnosti jsou pro české firmy překážkou pro úspěšný vstup na místní trh. Zabývá se také vlastními zkušenostmi zástupců českých firem při obchodním jednání s emirátskými partnery.
Vliv kulturních rozdílů na obchodní spolupráci mezi ČR a Ruskem
Cagášková, Adéla ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá kulturními rozdíly mezi Českou republikou a Ruskem a jejich vlivem na vzájemnou obchodní spolupráci. Nejprve je popsána obecná charakteristika Ruska a jeho mezinárodní vztahy. Následuje vysvětlení pojmu kultura, porovnání ČR a RF na základě kulturních dimenzí Geerta Hofsteda a seznámení se specifiky ruské kultury, business etiketou a ruským obchodním jednáním. Závěr práce je věnován vlastnímu výzkumu, kde jsou shrnuty názory a vzájemné pohledy Rusů a Čechů na sebe sama.
Specifics of business negotiations with German partners
Homzová, Zuzana ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Vokáč, Matěj (oponent)
Úkolem diplomové práce je charakterizovat obchodní zvyklosti Německa, které jsou z velké míry ovlivněny kulturními zvláštnostmi a standardy. Tato práce, která bazíruje na empirickém výzkumu založeném na zkušenostech českých firem s německými partnery, má za cíl zjistit, zda se definována teorie a podmíněnost kulturními standardy shoduje s praxí českých společností. V první části práce se věnuji obecní charakteristice Spolkové republiky Německo. V druhé kapitole jsou charakterizovány tendence ve vystupování německých a českých obchodních partnerů. Zabývám se zde porovnáním českých a německých kulturních standardů, které stojí v pozadí mezinárodních obchodních vztahů. Ve třetí kapitole se věnuji průběhem a formami obchodních jednání s Němci. Poslední část práce je doplněna o poznatky získané na základě osobních rozhovorů s představiteli českých firem obchodujících s německým trhem az dotazníkového výzkumu.
Vliv kulturních rozdílů na obchodní spolupráci mezi ČR a Finskem
Burianová, Marcela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Skálová, Barbora (oponent)
Cílem práce je přiblížit existenci kulturních odlišností mezi Českou republikou a Finskem, a možný vliv těchto rozdílů na vzájemnou obchodní spolupráci, zejména pak na oblast obchodního jednání s finskými obchodními partnery. Obě země jsou porovnány na základě kulturních dimenzí v pojetí Geerta Hofstedeho, ale i na základě vlastního výzkumu, jehož závěry pramení z rohovorů s Finy žijícími v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.