Název:
Komparace obchodních jednání v ČR, Německu a Rakousku
Překlad názvu:
Comparison of business negotiations in the Republic, Germany and Austria
Autoři:
Bošiaková, Hana ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Vokáč, Matěj (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je přiblížení problematiky interkulturních rozdílů mezi Českou republikou, Německem a Rakouskem. Snahou je nejen popsat rozdíly v chování každé z těchto tří zemí z národního pohledu, ale současně je aplikovat do sféry obchodních jednání. Součástí úmyslu je konkrétní popis jednotlivých Hofstedeho dimenzí a následně porovnání výsledku výzkumu s realitou a praxí. První kapitola se věnuje komunikaci. Druhá kapitola patří kultuře, kulturním standardům a dimenzím. Třetí kapitola je věnována obchodním jednáním, fázím obchodních jednání a zvykům při jednáních u všech tří zemí. Čtvrtá kapitola zveřejňuje výsledky Hofstedeho výzkumu pro ČR, Německo a Rakousko.Pátá kapitola patří rozhovoru s HR Manager německé developerské firmy působící v České republice.The main task of the thesis is to describe intercultural differences among the Czech republic, Germany and Austria. The goal is to characterize not only the differences in behaviour of each country, but also to understand and to apply it in business negotiations. There is also included the research of Geert Hofstede and his dimensions. After that is research compared to the praxis and real experiences from business area. First part speaks about communication. Second part is about culture, cultural dimensions and standards. Third part is dedicated to business negotiations, their phases and traditions in all three countries. Fourth part shows results of Hofstede's research in Czech republic, Germany and Austria. Fifth part belongs to the interview with HR Manager of german developing company in Czech republic.
Klíčová slova:
kulturní standardy a dimenze; Německo; obchodní jednání; Rakousko; Austria; business negotiations; cultural standards and dimensions; Germany
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23931