Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce brzdného mechanismu
Laštůvka, Martin ; Galas, Radovan (oponent) ; Frýza, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí brzdného a aretačního mechanismu pro vysokotlaký viskozimetr, který je umístěný v laboratořích Ústavu konstruování FSI VUT v Brně. Brzdný mechanismus je schopen brzdit moment o velikosti 6,185 Nm a aretační mechanismus umožňuje zastavení hřídele v přesně definovaných úhlech natočení. Při návrhu zařízení je postupováno podle současného stavu poznání.
Návrh brzdové soustavy železničního vozu Tagnpps 97m3 pro režim brzdy SS
Trubač, Pavel ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
V první části práce je popsána brzda nákladních železničních vozů, její princip a ovládání. Samostatné pasáže se věnují popisu brzdy zdržové, čily špalíkové a brzdy kotoučové. V souladu s cíly je zdůvodněno široké rozšíření brzdy zdržové a její použití v návrhu brzdy, jež je hlavním předmětem této práce. Dále jsou popsány požadavky, kladené na brzdovou výstroj nákladních železničních vozů, týkající se zejména vozů provozovaných v jízdním režimu SS. Druhá část obsahuje samotný návrh brzdy nákladního vozu řady Tagnpps pro jízdní režim SS. Schéma mechanické i pneumatické části, CAD model navržené brzdové soustavy a napěťovou analýzu provedenou metodou MKP vybrané komponenty – převodnice, provedené v nástavbovém modulu prostředí SolidWorks 2011. Pro srovnání výsledků analýzy zhotovené metodou MKP je obsažen také analytický výpočet zmíněné komponenty.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 12000 kg / M4
Ujčík, Miroslav ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 12 000 kg, který bude sloužit jako dílenský jeřáb s pravidelným využíváním. První část této práce je věnována kritické rešerši obdobných existujících řešení, na základě které je vybrána vhodná koncepce uspořádání. Druhá část práce se zabývá samotnému výpočtu hlavních rozměrů zdvihu, na základě kterých jsou zvoleny jednotlivé komponenty. Jedná se o nosné prvky lanového systému, kam patří kladky, lano a lanový buben. U lanového bubnu je proveden pevnostní výpočet. Ve třetí části jsou návrhy a výpočty částí zdvihového mechanismu tj. elektromotor, spojka, brzda a převodovka. Finální část se zabývá výpočtem a kontrolou bubnového čepu, ložiska a kontrolním výpočtem pera. Součástí práce je také výkresová dokumentace, která obsahuje výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy.
Pomocná jeřábová kočka licího jeřábu
Adam, Petr ; Nezbeda, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou návrhu jeřábové kočky. Konkrétně se jedná o pomocnou jeřábovou kočku, s požadovanou nosností 65 000 kg, uloženou na mostovém jeřábu, který je situován uvnitř haly ve slévárně. V prvních kapitolách je zpracován návrh mechanismu zdvihu a pojezdu, který je v závěru doplněn o pevnostní kontrolu rámu. Tento celek pak vede k výstupu, jímž je výkresová dokumentace.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu
Vydra, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 12 500 kg. V úvodní části práce je uvedena kritická rešerše rozdílných koncepcí, jejíž výstupem je vzájemné porovnání a výběr vhodného koncepčního uspořádaní pro navrhovaný mechanismus. Návrhovým výpočtům jednotlivých částí zdihu předchází stručný teoretický úvod do dané problematiky s odůvodněním volby zvolených komponent. Na základě výpočtů jsou nejprve vybrány nosné prvky lanového systému, jmenovitě lano, vodící a vyrovnávací kladky, lanový buben a části samotného zdvihového mechanismu jako je elektromotor, převodovka a brzda se spojkou. Další část práce obsahuje pevností výpočty bubnu, čepu a určení trvanlivosti ložisek jeho uložení. Součástí práce je výkresová dokumentace obsahující celkovou sestavu zařízení a svařenec lanového bubnu.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 32 t
Wiesenberg, Adam ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracovat návrh zdvihového mechanismu dílenského mostového jeřábu pro nosnost 32 000 kg. Úvodní část práce je zaměřena na stručné seznámení se s danou problematikou, následně je uvedena kritická rešerše obdobných existujících konstrukčních řešení s navazujícími kapitolami zabývajícími se zhodnocením koncepcí a výběrem vlastního řešení a poté následuje kapitola Klasifikace jeřábu a zdvihového ústrojí. Druhá část práce se zabývá návrhem a výpočtem hlavních parametrů zdvihového mechanismu zahrnující také volbu ocelového lana, kladek lanového kladkostroje a výpočet rozměru lanového bubnu. V dalších částech je proveden návrh a kontrola lanového bubnu, volba jednotlivých komponent zdvihového mechanismu například elektromotoru, převodovky, brzdy a spojek. Závěr práce obsahuje výběr a způsob kontroly ložisek, návrh čepu bubnu a postup kontroly spoje těsného pera. Nedílnou součástí práce je také výkresová dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Konstrukce MR spojky.
Nováček, Vladislav ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukcí magnetoreologické (MR) spojky. V první části byla zpracována rozsáhlá rešerše a vyhodnocení kladů a záporů jednotlivých konstrukčních variant MR spojek a brzd. V druhé části byl proveden analytický výpočet magnetického obvodu spojky a v závislosti na výsledcích byla provedena samotná konstrukce spojky. V poslední části práce bylo provedeno několik experimentů pro ověření funkčnosti některých hlavních konstrukčních uzlů i celkové funkčnosti spojky.
Pojezdový mechanismus mostového jeřábu 60 t s vahadlovým uspořádáním
Ptáčník, Michal ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá výpočtem a návrhem konkrétního pojezdového mechanismu mostového jeřábu, který se pohybuje uvnitř haly. Pojezdový mechanismus je uložen ve vahadlovém uspořádaní a nosnost jeřábu je 60 tun. V rešeršní části je pojednáváno o obdobných konstrukčních řešeních. Následně je navržen motor, převodovka a brzdy. Dále je proveden výpočet jednotlivých komponent pojezdového mechanismu. Výstupem celé práce je výkresová dokumentace.
Analýza zpomalování tramvají a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Skupová, Dagmar ; Fleissig,, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na měření brzdného zpomalení tramvaje a zjištění jeho vlivu na stojící cestující. Práce sestává ze tří částí. První část je teoretická a zabývá se brzdovým systémem tramvaje. Druhá, experimentální část, popisuje způsob praktického měření brzdného zpomalení a třetí část práce je venována diskuzi nad naměřenými hodnotami brzdných zpomalení. Cílem diplomové práce je určit mezní hodnotu zpomalení, kdy stojící cestující udrží stabilitu.
Alternativní zdroje energie pro zahradní a rekreační domy
Novák, Michal ; Mazal, Pavel (oponent) ; Venclík, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje a podává přehled možných alternativních zdrojů energie pro zahradní a rekreační domy a popisuje jejich výhody či nevýhody. Vybranými alternativními zdroji energie jsou: vodní energie, sluneční energie a větrná energie. Závěrečná část bakalářské práce pojednává o stavbě zařízení pro využití větrné energie a popisu jednotlivých části této stavby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.